McDonald's of toch Burgerking?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

W0PPY

McDonald's of toch Burgerking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 11:24

Hallo bokkers!

Voor mijn opleiding aan de Hogeschool word ik geacht een stelling te verdedigen, namelijk:

McDonald's en Burgerking zijn twee totaal verschillende merken

Nu wil ik in mijn verdediging graag een kleine enquete toevoegen. En waar anders dan op Bokt vind ik mensen en hun ongezouten meningen? :D

De enquete moet natuurlijk niet te veel tijd in beslag nemen dus het zijn maar twee korte vraagjes ;) :

- Vind jij de McDonald's en de Burgerking verschillende merken? En waarom?
- Heb jij voorkeur voor één van de twee fastfoodketens?

Alvast hartstikke bedankt!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:26

- Voor mijn idee zijn de merken niet verschillend. Het zijn allebei fastfoodrestaurants.
- Mijn voorkeur gaat uit naar de BK, want dat smaakt mij altijd iets minder chemisch. Maar deze zijn weer minder vaak te vinden dan de Mc, dus meestal kom ik bij de Mc uit haha.

Succes!!

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:26

- Ik vind het verschillende merken want ze hebben ook andere smaken en producten.

- Mijn voorkeur gaat uit naar de McDonald's. Ik heb vaak koude patatjes gehad bij de Burger King en ik hou niet van die dikke hamburgers. :Y)

Gianti

Re: McDonald's of toch Burgerking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:28

Ik vins burgerking gewoon echt viea... Patat heeft hele andere smaak... Dus voor mij ia mac en BK heel verschillend

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:29

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de Mac, ben nog nooit bij de Burger King geweest, want die zit bijna nergens waar ik kom.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:29

Mac, ben 2 keer ziek geworden door de BK :+ dus ik ben genezen.

Twee verschillende ketens; Mac richt zich al jaren meer op groener worden, BK komt later in actie.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-06-15 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:30

Vind jij de McDonald's en de Burgerking verschillende merken? En waarom? Verschillende merken, jazeker. Waarom, de producten verschillen toch in zekere zin en ik denk dat McDonald's meer op kinderen gefocust is dan Burgerking.

Heb jij voorkeur voor één van de twee fastfoodketens? Nee, althans dat ligt eraan welk 'speciaal' broodje ze op dat moment hebben.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:32

Ja en nee. Ze bieden vergelijkbare producten maar wel met een andere smaak. Net als Pepsi en coca cola (welke dan weer te vinden zijn in de Mac resp. BK :+ ).

Ik heb geen voorkeur. Ik ga voor de ijsjes naar de Mac, voor de hamburgers liever naar de BK. Maar ik kom er denk ik hooguit 1-2x per jaar.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:37

BK is eenzelfde concept als MD maar daar houdt de gelijkenis voor mij ook op. De smaak, de menukeuze en inrichting zijn verschillend. Ook hun strategieën zijn anders. MD wil overal zijn, BK richt zich momenteel nog op grote steden. Wat ze op elkaar laat lijken, is dat ze hamburgerketen genoemd worden maar ze verkopen al lang niet meer alleen hamburgers. MD gaat steeds meer de gezonde toer op met "gezonde" opties die BK niet aanbiedt.

Dus voor mij zijn het concept en merk duidelijk verschillend. Misschien kan je die insteek volgen.

Heb zelf bij een andere hamburgertent gewerkt (quick) en de werkwijze tussen MD en Quick was indertijd al heel verschillend. Ook nog een optie.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:39

damn nou heb ik zin in een Big Tasty -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:40

Ik vind het inderdaad 2 verschillende merken, maar ze bieden wel het zelfde product.

Mijn voorkeur gaat naar de mac, daar vind ik de hamburgers lekkerder. Chicken sensation... wohoo! En de mc flurry's hebben ook mijn voorkeur boven de ijsjes van de burger king.

Het enige waar ik de burger king voor in loop zijn de onionrings want die hebben ze bij de mac niet

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:41

Ja, ze hebben verschillende producten en ik vind de smaak anders.

Ik vind bij de Burger King de patat lekkerder maar de hamburgers vind ik lekkerder bij de McDonald's.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:41

ja, verschillende merken. Want andere smaken, andere friet, andere burgers etc.
voorkeur voor de mc. ik vind burgerking echt vies.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:43

ja, bij mc kan ik sowieso glutenvrij eten (al is het maar patatje) Bij burgerking kan ik dat niet vanwege de ook mogelijke gekruide patat.

Verder zijn smaken heel anders. Advertising heel anders, en toch ook gericht op verschillende doelgroepen

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:43

ja, heel verschillend. Burger king vind ik veel minder lekker, het is droger en de friet is slapper. Ook is er geen lekkere frietsaus
ja zeker weten de mc. burger kin vind ik gewoon vies

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:44

Zelfde concept, maar twee totaal verschillende merken. Mc is moderner en gaat met de tijd mee, waar BK achter lijkt te blijven.

Als ik moet kiezen, duidelijk de MC.
Maar als ik tussen MC, BK en KFC kan kiezen, kies ik voor die laatste :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:47

ladypaard schreef:
ja, bij mc kan ik sowieso glutenvrij eten (al is het maar patatje) Bij burgerking kan ik dat niet vanwege de ook mogelijke gekruide patat.

Verder zijn smaken heel anders. Advertising heel anders, en toch ook gericht op verschillende doelgroepen

En binnenkort komt bij de Mac ook glutenvrije hamburgers :D

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:49

Ja, net als Adidas en Nike verschillende (sport)kledingmerken zijn.

Ik vind de BK lekkerdere hamburgers hebben dan de MC.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:51

vuurneon schreef:
ladypaard schreef:

Kunnen ze dat dan ook waarmaken?
Want als men eerst een gewoon broodje vastpakt en daarna een gluttenvrij broodje heb je al een kruisbesmetting waar iemand met flinke glutenallergie heel ziek van kan worden.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:53

Zeker, totaal verschillende manier van adverteren en persoonlijk vind ik het eten ook anders.

Ik vind persoonlijk de McD lekkerder dan Burgerking. Al verdenk ik ook dat het heeeel veel uitmaakt welk filiaal je bent. Een hele drukke McD waar dus je eten gewoon warm is, smaakt veel beter dan een minder drukke met slappe koude friet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:54

Pff, het is ondertussen al weer minstens 11 jaar geleden dat ik weleens bij de Burger King at, maar ik vond hun hamburgers altijd onwijs droog, echt niet lekker.
En ze gebruikten toen ook andere saus dan bij de Mac Donalds.

We eten zelden bij de Mac Donalds, maar als we er eten, vind ik het op zich prima.
Beter dan bij de Burger King in ieder geval en ik vond er wel degelijk een verschil in zitten.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:56

Ik vind het in hetzelfde straatje en het maakt mij niet veel uit naar welke van de 2 ik ga. Ze verkopen allebei even slechte ongezonde troep en het is oh zo lekker :+

vuurneon

Sabbientje schreef:
vuurneon schreef:
[

Want als men eerst een gewoon broodje vastpakt en daarna een gluttenvrij broodje heb je al een kruisbesmetting waar iemand met flinke glutenallergie heel ziek van kan worden.[/quote]

Ja, waarom niet :?
Hygiene is belangrijk daar. In een regulier restaurant kun je vaak ook glutenvrij bestellen en de kok weet dondersgoed hoe het werkt. Waar ik werk is glutenvrij ook écht gluten vrij en komt nooit in aanraking met gluten. Mac wil met de toename van aantal glutenvrije eters inspelen op de markt en zullen zich niet in de vingers snijden door te zorgen voor kruisbesmetting. Anders heeft invoeren glutenvrije burger ook weinig zin :+
Met mijn dieet houden ze ook keurig rekening :j staat apart op sticker etc.

uggy

Sabbientje schreef:
vuurneon schreef:

Want als men eerst een gewoon broodje vastpakt en daarna een gluttenvrij broodje heb je al een kruisbesmetting waar iemand met flinke glutenallergie heel ziek van kan worden.

ik denk dat ze daar wel rekening mee houden hoor, er zit toch altijd een doosje omheen?
Steeds dezelfde persoon vouwt die burgers als het waren inelkaar, en stopt ze dan in een doosje, dus kruisbesmetting zie ik hier niet zo? (correct me if im wrong)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:58

Even van de Mac:
Een groeiende groep Nederlanders is intolerant voor producten die gluten bevatten. Dit wordt ook wel coeliakie genoemd, een auto-immuunziekte, waarbij het lichaam geen gluten verdraagt. Daarom moeten mensen met coeliakie heel bewust omgaan met wat ze wel en niet kunnen eten, zowel thuis als buiten de deur. Het eten van gluten kan verstrekkende gevolgen hebben voor hun gezondheid. Volgens de Nederlandse Coeliakie Vereniging (NCV) hebben in Nederland naar schatting 170.000 mensen coeliakie, terwijl 30.000 mensen ook daadwerkelijk de diagnose coeliakie hebben gekregen. De verwachting is dat het aantal coeliakie diagnoses zal stijgen. Daarnaast neemt het aantal mensen met glutensensitiviteit toe. Veel mensen met glutenintolerantie eten niet buiten de deur uit angst voor gezondheidsrisico’s. McDonald’s vindt dat iedereen de mogelijkheid moet hebben om van haar producten te kunnen genieten. Daarom introduceert McDonald’s speciaal voor haar gasten met glutenintolerantie of glutensensitiviteit een glutenvrije Hamburger, Cheeseburger en Quarter Pounder.

Dus ja, ze zijn zich er goed van bewust.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-06-15 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt