Welkom in mijn leed.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cheyenne26

Welkom in mijn leed.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 03:27

Allereerst sorry als het niet goed staat.

Ik zal even bij het begin beginnen. Ik heb 6 jaar een relatie gehad met de vader van mijn zoontje. Dit is finaal misgelopen met als gevolg huiselijk geweld, politie erbij, zoontje overstuur, pepperspray en een jaar voorwaardelijk. Ik ging naar een blijf van mij lijf huis. Daar 3 maande gezeten, met een hoop ellende weggegaan en bij mijn vader gaan wonen. Inmiddels loopt het contact best goed met mijn ex en gaat mijn zoontje daar naar toe volgens omgangsregeling.

Toen ik bij mijn vader woonde had ik wel behoefte om wat te daten. Even wat leuks. Zo leerde ik een man kennen, hartstikke leuk en lekker rustig aan. Na 3 weken bleek ik zwanger, van die ene keer onveilig (mijn zoontje heb ik 3 jaar voor in het zkh gelopen). We besloten maar wat gas te geven en het samen te gaan doen. Na enkele maanden bleek dat hij best jaloers en bezitterig was. Controleerde mijn telefoon stiekem en las maar half waardoor ik regelmatig over me heen kreeg dat ik met andere mannen bezig was en vreemd ging. Ik heb dit nooit! gedaan en de relatie ging me benauwen. Ik had een friend with bennefit en dat was gewoon mijn maatje maar daar had ik al heel lang niks meer mee gedaan. Toch was mijn vriend jaloers. Dit gaat nog wel ff door. Regelmatig woorden wisseling, hij pakt zijn spullen, scheld er op los, rijd een rondje en kwam terug, smekend. Als ik dan zei dat ik na moest denken werd hij boos en gedroeg zich als een klein kind. Ff bezinken en maar weer verder. Uiteindelijk begon ik hem te betrappen op kleine leugentjes, zoals stiekem bier drinken, glashard ontkennen en later maar toegeven, want mij hou je niet voor de gek. Telefoontjes die hij zogenaamd zou doen. Dus een gesprek aan de telefoon zonder iemand aan de lijn. Ook toen ontkennen en zelfs met bewijs. Uiteindelijk toch maar weer toegeven. Het werd voor mij steeds moeilijker. Maar toch weer verdergaan.

Nu is hij sinds december zzper geworden als timmerman en kwam hij 6 weken geleden bij een project in tilburg in een minder buurtje. Nou hij had de raarste verhalen, al die wijven en spoorde niet, in de ochtend al jointjes en bier. Ik begon het steeds minder prettig te vinden. Toen kreeg hij 2 weken geleden een verzoek op Facebook, een van die rare wijven. Ook kreeg hij een sms met fijn weekend (zijn nummer staat op zijn combo). Die sms wou hij geen aandacht aan schenken en verzoek afgewezen op Facebook. Aantal dagen later was hij bij zijn kont gepakt. En weer verzoek door de zelfde persoon. Ik heb toen heel netjes een bericht gestuurd dat we daar niet van gediend zijn en privé en zaken gescheiden wil houden.

Afgelopen woensdag werd ik toch wat argwanend. Een naar onderbuik gevoel. Toevallig zou mijn ex terug appen naar hem, maar hij zat op het paard en telefoon lag in de auto. Idd een app, maar ook sms van vreemd nummer. Was het diezelfde vrouw van Facebook en er stond iets in in de trant dat haar buuf hem leuk vond enzo en nog heel veel gezever. Maar ook een bericht terug van hem met o ja? Wat zegt ze dan. Ik werd laaiend maar besloot om de telefoon niet tegen zijn harses aan te gooien maar hem ermee te confronteren. Betekende niks en hij zou niet meer reageren en die buuf was bi. Vanaf toen werd mijn onderbuik gevoel steeds erger. Zaterdag kwam ik erachter dat hij vrienden was geworden met die buuf doordat zij een foto waarin hij getagd was had geliked. Ik weer pissig van waarom doe je dit zo stiekem. Ik moest niet zeiken en nog meer kleineren, dus bleef een beetje hangen in die boosheid. Toch gevraagd of hij vreemd ging en toen vroeg hij wat ik allemaal niet dacht en ik moest hem vertrouwen. Ja, ahum, dat doe jij ook zo goed. Nou hij pakte zijn auto en zou ff naar een vriend gaan, ff rust. Ik ben dus niet achterlijk, die vriend bericht via Facebook gestuurd dat hij mijn vriend ff moest laten bellen. Zegt die vriend, ik ben niet thuis dus zal moeilijk gaan. Pannekoek! Ik hem laaiend opgebeld, volgens hem was hij bij een visvijver. Jaja. Maar ja geen bewijs dat hij vreemd ging. Zondag ging stil voorbij.

En dan komt het: maandag hij mijn zoontje opgehaald bij mijn ex want die woont ook in tilburg. Probeer ik hem te bellen, in gesprek. Dus bij thuiskomt wie was dat? Mag ik eens kijken. Nee mocht hem niet controleren en was zijn oom en daar ging hij paar dagen heen voor rust en nadenken. Ik geloofde hier niks van maar ja, zit thuis met 2 kinderen. Hem nog wel overladen met smsen, dat hij zijn verantwoordelijkheid moest nemen naar zijn dochter. Stom, maar voelde paniek want had het idee dat hij loog. Nee hij zat echt bij zijn oom en tante. Uiteindelijk telefoon stilte. Vandaag zat het me echter nog steeds niet lekker en ik kreeg veel paniek. Dus ik met mijn stomme kop weer smsen. Dat was niet slim, bellen trouwens ook niet. Maar ik moest weten of hij de waarheid sprak dat hij in heeze zou zijn. Mijn ex bood aan om ff naar hem te gaan, vooral voor mijn zoontje, en toen ben ik dus langs zijn werkplek gereden. En wat zag ik daar: zijn combo. Wel potverdikke. Ik was laaiend en verdrietig. Ik al die huizen aangebeld om te vragen waar dat wijf woont. En ja hoor daar zat hij. Goed gedronken en misschien nog wel meer. Ik had ze allebei flink willen verbouwen, maar heb mijn vriend naar de auto gestuurd om te laten zien wat hij vergooid. Hij zei dat hij alleen rust nodig had en daar op de bank sliep en niks gebeurd was. Verder moest ik ook niet zo huilen en hysterisch doen want dat was ik niet (laat ik een keer mijn gevoel zien is het nog niet goed). Morgen (vanavond dus) komt hij thuis en zouden we als 2 volwassen mensen praten als ik rustig kon doen.

Mijn hoofd loopt over......wat moet ik doen. Spreekt hij de waarheid? Kan ik hem nog geloven? Wil hij nog verder? Wil ik nog wel verder? Wat ook niet geheel onbelangrijk is is dat hij kenmerken van borderline heeft en we hiermee al hulp aan het zoeken zijn. Hij moet wachten op een test en daarna verdere hulp.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen? Ben ik sterk genoeg om niet weer in zijn goedmaakpraatjes te trappen? Ik ben echt radeloos en heb het idee dat mijn hart eruit springt.......

Catnip

Re: Welkom in mijn leed.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 05:09

Het spijt me, maar ik geloof er helemaal niks van.

Hij doet stiekem over zijn contact met deze dame, pakt zijn biezen en gaat bij haar zitten zodra hij maar een excuus vindt (rust nodig), je vindt hem aangeschoten in haar huis, en dan zou hij op de bank slapen en zou er helemaal niets tussen hen zijn?

Ze zeggen ook wel eens dat mensen die zo jaloers en bezitterig zijn, zo zijn juist omdat ze zelf ook niet helemaal te vertrouwen zijn.

Ik weet natuurlijk niet wat er gaande is daar, maar persoonlijk zou ik niks van zijn verhaal geloven. Er zijn teveel van die kleine leugentjes geweest, en je vriend heeft duidelijk ook geen enkele moeite met liegen, aangezien hij het nu al over vanalles en nog wat heeft gedaan.

Maar jij kent hem natuurlijk het beste, volg je eigen gevoel hierin, niemand kan je vertellen wat je moet doen.

Heel veel sterkte vanavond, het zal wel een heftig gesprek worden :(:)

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 05:16

Pfff ga en blijf alsjeblieft zo ver mogelijk weg van deze vent, straks kom je weer in zo'n akelige situatie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 05:35

Wat een verhaal! En ik zou er persoonlijk geen woord van geloven. Die probeert zich er gewoon uit te praten.
Kun je niet tijdelijk bij familie terecht? Van dit soort types kun je gewoon niet op aan.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 06:27

jessdaniels schreef:
Pfff ga en blijf alsjeblieft zo ver mogelijk weg van deze vent, straks kom je weer in zo'n akelige situatie.

Ik ben het hier zo mee eens
Alsjeblieft uitmaken en niet meer vertrouwen je hebt genoeg gepikt en geslikt van die loser

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 06:44

Ik zou verlopig zorgen voor goede anticonceptie, nu en in de toekomst. En doe ff een SOA-testje

Wijven zijn vrouwen. En die vrouwen weten wat ze willen. Als jouw vriend het niet zou willen dan zou hij de klus aan ander overhandigen.
Dit spel is al begonnen en kent enkel verliezers.

Succes en sterkte komende tijd

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 07:19

Als je nu zelf dit hele verhaal terugleest vind je dan zelf dat je een normale relatie hebt wat een goede basis is voor de kids?

Het is allemaal heel naar wat je overkomt maar denk even realistisch na, Dit heeft toch geen toekomst! De ene helft van de relatie ben je ongelukkig omdat hij jaloers is en de andere helft omdat je dat zelf bent (al dan niet terecht). Stop ermee! Voor jezelf en voor je kind.

Cheyenne26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 07:47

Catnip: dat is ook wat ik dacht. Jaloers om zijn eigen fouten. Je zegt precies wat ik denk. Het zal zeker heftig worden vanavond. Maar eerst ga ik mijn zoontje een leuke dag geven, het is zijn verjaardag en dat mannetje verdient dit.

Tita: anticonceptie is al voor gezorgd. Ik heb een spiraaltje. En die soa test heb ik hem ook al mee geconfronteerd.

Bliver: dit is zeker geen stabiele basis en dit wil ik dan ook zeker niet voor mijn kids. Gelukkig zijn de meeste woorden geweest als de kids op bed lagen en anders ben ik nooit teveel op hem in gegaan om het voor de kids zo min mogelijk onrustig te maken.

Cayenne, shilady en jessdaniels: ik wou dat het zo makkelijk was. Ik zou willen dat ik dit kon zeggen.

Echt allemaal bedankt voor de reacties, ik waardeer dit enorm en ik weet dat jullie allemaal gelijk hebben. Maar op het moment kan ik niet nuchter genoeg denken en weet ik niet of ik vanavond sterk in mijn schoenen kan staan.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 07:54

Succes en sterkte! Er is wel een ding wat ik mij afvraag.. Waarom kies je ervoor om een kind te krijgen met iemand die je drie weken kent, als een stabiele basis zo belangrijk voor je is? Je ziet nu dus dat het weer een man is waar je beter bij weg kunt gaan, maar je zit voor altijd aan hem vast omdat je een kind hebt van hem..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 07:57

Ik denk niet dat jullie elkaar gelukkig maken.
Beide jaloers. En 'zomaar' bij iemand logeren geloof ik niet zo in.

Volgens mij tijd om de kinderen op 1 te zetten en te zorgen dat zij veilig en stabiel kunnen opgroeien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:02

Cheyenne26 schreef:
Cayenne, shilady en jessdaniels: ik wou dat het zo makkelijk was. Ik zou willen dat ik dit kon zeggen.

Echt allemaal bedankt voor de reacties, ik waardeer dit enorm en ik weet dat jullie allemaal gelijk hebben. Maar op het moment kan ik niet nuchter genoeg denken en weet ik niet of ik vanavond sterk in mijn schoenen kan staan.

Het is zo makkelijk, wanneer je de stap eenmaal gezet hebt. En juist die drempel kun alleen jij nemen. Geloof me, ik heb zelf ook in een soortgelijke situatie gezeten en uiteindelijk moet je jezelf een skup onder je kont geven en uit de slachtofferrol kruipen. In mijn geval waren er gelukkig geen kinderen bij betrokken, maar bij jou wel. Juist daarom zul jij stappen moeten ondernemen om ervoor te zorgen dat ze een stabiele gezinssituatie krijgen. Hoe klein ze ook zijn, ze krijgen toch de spanningen mee hoor.

Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk. Natuurlijk heb je hier niet om gevraagd, maar je zult wel zelf in actie moeten komen om ervoor te zorgen dat je niet je hele leven in deze situatie blijft hangen. Dat kan niemand anders voor je doen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-06-15 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

TS, als je je eigen verhaal leest en je stelt je voor dat dit niet jouw verhaal is maar dat van een goede vriendin. Wat zou je haar dan adviseren?

Susanne

Wat een verhaal zeg, nare situatie. Ik lees eigenlijk van begin af aan al wantrouwen in jullie relatie, van beide kanten. Dat lijkt me al geen goede basis voor een fijne relatie. Verder vind ik zijn gedrag wel apart ja, en ik begrijp wel dat je hem nu moeilijk geloofd. Ik denk ook dat er meer gaande is met die andere vrouw.

Voor je kinderen en jezelf lijkt me dit verre van ideaal en geen goede basis.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:03

Ik lees alleen maar ik ik ik.... bedenk eens wat voor impact dit op je kinderen heeft.

Het komt op mij over alsof je deze man gebruikt hebt om snel bij je vader weg te kunnen. Je bent bij hem ingetrokken zeker? Nu eerst zorgen voor je eigen huis, voor zelfstandigheid. Dan voorkom je dat je voor de 3e keer in deze afhankelijke positie terecht komt.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:10

Maar ik moest weten of hij de waarheid sprak dat hij in heeze zou zijn. Mijn ex bood aan om ff naar hem te gaan, vooral voor mijn zoontje, en toen ben ik dus langs zijn werkplek gereden. En wat zag ik daar: zijn combo. Wel potverdikke. Ik was laaiend en verdrietig. Ik al die huizen aangebeld om te vragen waar dat wijf woont. En ja hoor daar zat hij. Goed gedronken en misschien nog wel meer. Ik had ze allebei flink willen verbouwen, maar heb mijn vriend naar de auto gestuurd om te laten zien wat hij vergooid. Hij zei dat hij alleen rust nodig had en daar op de bank sliep en niks gebeurd was. Verder moest ik ook niet zo huilen en hysterisch doen want dat was ik niet (laat ik een keer mijn gevoel zien is het nog niet goed). Morgen (vanavond dus) komt hij thuis en zouden we als 2 volwassen mensen praten als ik rustig kon doen.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen,

Dit kan ik dus echt niet begrijpen. Je vriend is een banketstaaf en bedonderd je, als jij daar mee verder wilt gaan , wat me niet zo verstandig lijkt , dan moet jij dat zelf weten maar laat aub je kinderen hier buiten.

Iemand die heeft gedronken en misschien nog wel meer zou ik zowiezo niet naar mijn zoontje toesturen om even te laten zien wat hij vergooid.

Hij heeft zijn keuze toch al gemaakt? Hij "slaapt bij een ander wijf op de bank" en dan wil je nog met hem gaan praten?

Raap je ballen van de vloer, zet hem buiten de deur, ga op je eigen benen staan en denk aan je kinderen, en gebruik die aub niet als pion!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:33

Zal vast hard klinken maar meid zoek professionele Hulp en ga voor jou en je kinderen aan jezelf werken.

Zolang jij zo instabiel bent zul je met dit soort types geconfronteerd blijven en lijkt me ten eerste niet fijn voor jou en ten tweede een heel verkeerd voorbeeld voor je kinderen (die dit soort relaties en de manier van met elkaar omgaan als normaal gaan zien. Ik neem tenminste aan dat je wilt dat je zoon anders wordt dan deze gast en Dat je dochter leukere relaties krijgt)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:35

Jeetje waar moet ik beginnen. Je ziet dat vrouwen vaak als ze eenmaal in een foute situatie zijn beland, weer in een andere foute situatie belanden. Die vallen van de ene ellende in de andere alsof ze het aantrekken.
Ik zou als ik jou was heel hard aan mezelf gaan werken. Geen ongeplande zwangerschappen meer en een goede baan gaan zoeken zodat je zelfstandig wordt en aan jezelf kan gaan werken. Ook aan je eigenwaarde en je innerlijke kracht.
Neem afstand van deze foute man want dat is hij zeker. Vaak zijn de erg jaloerse types zelf helemaal niet te vertrouwen. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Helaas ook ervaring mee.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:40

Ik ben gestopt met lezen nadat je aangaf na drie weken al zwanger te zijn geraakt. Ik klink nu vast als een enorme bitch, maar heb je een deel van het 'leed' niet zelf gecreëerd? Heb je inmiddels zelf wel een soa-test gedaan? En verder: blijf heel ver weg van die kerel. Als ik jou was zou ik de prioriteiten van mijn kinderen voorop zetten. Dat verdienen ze. En jij verdient een veel betere kerel dan dit, maar dan moet je wel voor jezelf kiezen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:46

lshannah schreef:
Ik ben gestopt met lezen nadat je aangaf na drie weken al zwanger te zijn geraakt. Ik klink nu vast als een enorme bitch, maar heb je een deel van het 'leed' niet zelf gecreëerd?

Nee hoor, helemaal mee eens.
Je wordt zwanger, binnen drie weken, van een man die je nog niet eens kent en ook nog terwijl je met kind 1 bij je vader woont.

Maar goed, gebeurd is gebeurd. Ik zou eens stoppen met de mannen en de komende jaren enkel en alleen investeren in jezelf en je kinderen. Eigen huis, leuke baan, stabiel leven. Niet meer daten. Eerst je kinderen nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:50

Ik denk dat het ook eens tijd wordt dat je een stabiel leven opbouwt, TS. Laat deze man links liggen, hij is niet te vertrouwen. Krijg je zaken op orde, dat ben je je kinderen verschuldigd. Je hoeft je vriend/ex (hoe je hem ook wil noemen) niet op zijn verantwoordelijkheden te wijzen, neem je eigen verantwoordelijkheden serieus.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:51

Niet confronteren met een soa-test, daarvoor komt hij echt niet bij je terug.
Want ja, volgendsmij is het enkel nodig dat jij voor jezelf op gaat komen: stop hiermee. Kies voor jezelf en je zoontjes. Kies ervoor om uit je eigen leed te stappen.
Kies voor geluk.

Als de wiedeweerga voor een soa-test naar de huisarts, geen seks meer en een hiv-test nu en voor de zekerheid over 6 maanden nog eens.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:52

Ik denk dat je vooral zelf eerst volwassen moet worden. je hebt 2 kinderen, een behoorlijke verantwoordelijkheid. Je creëert een spoor van chaos achter je als ik het zo lees. Doe je vast niet bewust, maar ga inderdaad met jezelf aan de slag. Bied een stabiele basis voor je kinderen en laat alles wat rot en lelijk is achter je. Deze man gaat jou nooit geven wat je zoekt. Enerzijds omdat hij een onbetrouwbare klojo is, maar vooral ook omdat jijzelf niet in balans bent met jezelf. Zolang je zo doorgaat wordt ex nummer 3 ook weer zo'n tragisch verhaal. Gelukkig dan wel zonder kind nummer 3.

Ik zal wel hard zijn, maar je bent regisseur van je eigen leven. Je kiest nu zelf voor een bijrol in een nogal slechte film. Pak de touwtjes in handen en schrijf je eigen script meid.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:53

Waarom wil je die vent in vredesnaam nog terug? >;) :x Kom uit die slachtofferrol, pak je spullen en vertrek.

Cheyenne26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 08:57

Arc en ciel: het is niet dat ik bewust zwanger ben geraakt. Maar we hebben wel heel bewust gekozen om het samen verder te gaan doen.

Luuntje: ik ben eigenlijk niet echt jaloers. Ik ben iemand die gewoon de waarheid wil weten. Tot nu toe hebben mijn kinderen altijd op 1 gestaan. Ik heb altijd de boel rustig gehouden voor mijn kinderen. Ik ben ook van mening dat ik gelukkig wil zijn met of zonder vriend. Zonder al gelukkig, met zou meer geluk moeten brengen. Maar nu komt denk ik alles er een beetje uit en ga ik alles bij elkaar optellen.

Gypsy: nee ik gebruik hem niet om bij mijn vader weg te kunnen. We hebben nu al dik een jaar een huis samen. Met genoeg slaapkamers zodat zijn kinderen ook een eigen slaapkamer hebben. En dat is wat het zo moeilijk maakt. Als ik zie hoe gek mijn zoontje met hem is en hij met hem en ik met zijn kinderen. En het is echt niet alleen maar negatief geweest. We hebben ook een hele goeie en leuke tijd gehad. Ik heb met een goede vriend van hem gesproken en die zegt dat het onzekerheid is en doordat hij zelf bedrogen is door de moeder van zijn kinderen ook echt een klote tijd achter de rug heeft. Ik kon dus ook wel begrijpen waar het vandaan kwam. En we waren bezig de goede hulp hierbij te zoeken. Maar dit, ik weet niet of ik dit achter me kan laten. En als ik dat niet kan, dan wordt het er ook niet beter op.

Cayenne: dat is zeker zo. Ik wil helemaal geen slachtoffer zijn en daarom probeer ik de harde realiteit onder ogen te komen. Het van me afschrijven heeft wel gezorgd dat ik het op een rijtje krijg. En het is even hard, maar ik lees ook wel dat jullie grotendeels gelijk hebben. Maar dat gevoel he, liefde en houden van. En ik geloof ook niet dat het onmogelijk is om het weer goed te krijgen. Maar daar zal zowiezo goeie hulp bij moeten komen. Ik wil vanavond nuchter in het gesprek stappen en eens te luisteren.

Mars: als ik het lees denk ik ook, sjee wat een pannenkoek. Maar ik ben over het algemeen iemand die niet snel conclusies trekt en pas als ik bewijs heb van wat ik denk, daarop actie onderneem. Dus ik zou zeggen, goed gesprek en afwachten wat hij te vertellen heeft. Het enige bewijs wat ik dus heb is dat hij daar was en dat hij daarover gelogen heeft. En als ik hem dan niet kan geloven, dan heeft een relatie ook niet zo veel nut toch? En daar kom ik nu achter.....kan ik hem nog geloven, wil ik het nog?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:00

Ben jij serieus???

Dan weet je het antwoord toch al..

Enige verliezer hier zijn de kids!!
Niet jij! Jij word na drie weken zwanger van iemand die je amper kent... Jij stuurt een dronken vent op je zoontje af( voel je je wel helemaal lekker???)

Serieus..kom uit die slachtofferrol en geef jezelf een trap onder je kont...
Je kind is hier straks de dupe van! Niet jij, je kind is belangrijk!