marktplaats is Marktplaats niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

marktplaats is Marktplaats niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 00:29

Ik vraag me af of ik de enige ben die er van baalt dat er op Marktplaats tegenwoordig meer nieuwe dingen aangeboden worden dan 2e hands.
Er is een tijd geweest dat als ik iets nodig had ik even op marktplaats keek om te kijken of ik datgene 2e hands voor een leuk prijsje kon overnemen van iemand.

Als ik tegenwoordig kijk op Marktplaats,is ong 90% nieuw,allemaal bedrijven die producten aanbieden.
Laatst had ik een keer 7 pagina's achter elkaar met alleen maar bedrijven,toen ben ik maar gestopt met kijken.

Ben ik de enige die dit jammer vind?
Ik dacht dat Marktplaats juist bedoeld was voor 2e hands spullen.

Iemand misschien tips voor mij van websites die wel alleen 2e hand aanbied?

uggy

Re: marktplaats is Marktplaats niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 00:32

Ik herken dit ook steeds meer, soms kun je inderdaad niks weervinden.
Ik ben ook opzoek naar andere websites, maar of die ook zo vaak bezocht worden en even populair zijn..

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 00:33

Heb inderdaad ook wel het idee dat marktplaats steeds meer door bedrijven gebruikt word, ook geen probleem maar maak dan 2 categorieën ofzo.

Zelf merk ik het voornamelijk bij het kijken naar electronica of auto's/scooters en dat soort dingen.

Toch kom ik vaak bij marktplaats terug omdat het naar mijn idee toch nog steeds 1 van de beste is.
Anders gebruik ik vaak speurders als ik niet op marktplaats kijk.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 00:35

Ik klik altijd de keuze 'zo goed als nieuw' en 'gebruikt' aan zodat de nieuwe spullen er niet tussen staan.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 00:39

Idd dit is over het algemeen op te lossen door die 2 opties te kiezen. Als je nieuw ook aan laat dan kom je alleen maar bedrijven tegen. Helaas is dit zo gecreëerd. Ik baal er ook vreselijk van.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 00:40

viola schreef:
Idd dit is over het algemeen op te lossen door die 2 opties te kiezen. Als je nieuw ook aan laat dan kom je alleen maar bedrijven tegen. Helaas is dit zo gecreëerd. Ik baal er ook vreselijk van.

Ah de oplossing eindelijk! Thanks a lot :)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 01:19

Ooh ik zit al zoo lang te twijfelen of ik hier niet maar eens een topic over moest maken, blijkbaar stel ik me dus niet zo aan als ik dacht. Ik merk het eigenlijk bij alles, incl paardenspullen.

Een voorbeeldje; ik zoek op rijbroek 164. Vervolgens kom ik meer dan 300 (!) advertenties tegen met dingen die geen rijbroek zijn van een (als in 1!) ruitershop omdat in elke advertentie een verhaaltje staat met wat ze wel allemaal niet verkoopt.. en dan nog een stuk of 75 die daadwerkelijk rijbroeken zijn..

Bovenaan elke pagina zie ik wel altijd agradi staan, maar omdat dat altijd de bovenste 5 ofzo zijn ga ik ervan uit dat hun ervoor betalen. En daar heb ik ook geen probleem mee, aangezien er dan altijd een adcertentie (als een filmpje, niet een mp ad) komt en daaronder beginnen de daadwerkelijke tweedehands advertenties. Zo is het voor mij duidelijk dat dat niet is waar ik naar zoek.

Je kan het misschien zetten op zo goed als nieuw en gebruikt maar er staan ook soms dingen op die 1x gepast zijn, niet blijken te passen en dan voor 3/4 van de prijs op marktplaats worden gezet, onder nieuw omdat ze dat ook daadwerkelijk zijn.. en die dingen mis je als je nieuw er niet bij selecteert. Persoonlijk zijn dat juist de producten waar ik naar op zoek ben, producten die terug naar de winkel gebracht hadden kunnen worden en om wat voor reden dan ook op marktplaats belanden.
Speurders kom ik dan ook al snel op uit maar veel mensen kennen dit niet en als ik zoek op rijbroek 164 krijg ik daar amper resultaten.

Balen is het ontzettend. Ik vind het ook heel jammer dat marktplaats hier zelf zo weinig tegen doet..

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 01:48

Waar je ook naar kan kijken voor 2 e hands paardenspullen is op Face book.
Daar zijn tegenwoordig veel groepen aangemaakt waar je dan lid van wordt en er is echt veel te krijgen !

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 02:38

Ze zouden op marktplaats de keuze nieuw en tweede hands moeten maken en bij de auto's lease / nieuw en tweede hands echt iritant idd!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:13

Bij auto's kun je kiezen tussen bedrijf en particulier, weet zo alleen niet of dat bij andere advertenties ook kan.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:24

Dat is het verdien model van Marktplaats, gewoon Big Business!

Aan de andere kant, als de betalende adverteerders er niet zouden zijn dan zouden wij de gratis advertenties niet meer hebben.

Het lukt mij meestal wel om de bedrijven eruit te filteren door een maximum prijs te selecteren.

Met auto's en telefoons is dat vaak wat lastiger omdat daar ook vaak maandprijzen worden vermeld.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:26

Het valt mij inderdaad ook steeds meer op. Bij elke nieuwe pagina wel weet ik veel hoeveel reclame en echt nieuwe producten die aangeboden worden.
Alhoewel ik mijn spullen nog wel 2de hands verkocht krijg via marktplaats. :))

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:30

Hmmm ik heb daar eigenlijk andere ervaringen mee, ik koop zeer regelmatig tweedehands spullen op marktplaats naar grote tevredenheid en verkoop ook nog vaak spullen die er maar kort op staan en het kost nog steeds niets om klein materiaal te verkopen, ik vind marktplaats dus nog steeds een fantastisch medium om zaken te kopen en te verkopen.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:32

Maar om een paard op marktplaats te zetten moet je ook betalen. (tegenwoordig dan vroeger niet)

Een goede voor degene bij de Belgische grens (of in België zelf natuurlijk) wonen is Kapaza daar kun je ook professioneel of particulier aanduiden.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:34

spotterick schreef:
Ze zouden op marktplaats de keuze nieuw en tweede hands moeten maken en bij de auto's lease / nieuw en tweede hands echt iritant idd!

Als je bij de auto's een prijsrange ingevult kun je kiezen voor lease prijs / vraagprijs. Zo filter je al een hoop weg.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:23

Douce schreef:
spotterick schreef:

Als je bij de auto's een prijsrange ingevult kun je kiezen voor lease prijs / vraagprijs. Zo filter je al een hoop weg.

O thanks :D

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:27

Ik werd gelukkig laatst ook geattendeerd op het knopje ''zo goed als nieuw'' en ''gebruikt''. Ik vond het ook erg vervelend worden.

Daarbij was ik ook een godsvermogen kwijt toen mijn paard te koop stond. Elke keer omhooghalen omdat hij binnen een dag alweer vele pagina's verder stond. De advertentie alleen al kost een 10tje per maand, elke keer omhooghalen ook 3 euro.

Had ik Marktplaats maar verzonnen :D