"De examens komen eraan", zijn die in België zo laat dan pas?
Wij hebben afgelopen jaar (6VWO) ook moeten debatteren voor Nederlands en ik vond het best leuk 
Je hebt nog geluk dat je zelf een stelling mag kiezen, bij ons stonden de stellingen vast, of je voor of tegen was stond vast en je groepsgenoten werden voor jou bepaald, ik had nergens inspraak in.
Onze stelling was 'De militaire dienstplicht moet weer worden ingevoerd' en ik moest een voorstander zijn. Ik vond het een interessante stelling en ook fijn omdat je er de actualiteit erbij kunt betrekken. (Denk aan geweldsdreiging vanuit het oosten). Maar ik weet niet of dat ook een onderwerp is wat jou trekt. Maar ook onderwerpen die je op het eerste gezicht niet zo leuk lijken kun je toch veel mee zo lang je je op internet maar goed inleest en goede argumenten bedenkt.
Ohja en nog een tip: Bedenk vantevoren al wat de tegenstanders voor argumenten kunnen gaan brengen en verzin daar alvast een tegenargument op. En wat de tegenargumenten van de anderen op jouw argumenten zouden kunnen zijn en hoe je die countert. En gebruik actualiteit en cijfertjes, tenminste daar waren ze bij ons wel erg van gediend.