recht op ww

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSalina

recht op ww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 20:17

Hallo.

Ik kom er zelf niet uit en het staat ook niet duidelijk ergens beschreven. Ja ik kan natuurlijk naar het uwv bellen maar die zijn nu gesloten.

Ik heb een 0 uren contract vaste aanstelling Maar heb al ongeveer 2 jaar elke keer contractaanpassingen naar de 32 uur. Als ze mijn aanpassing niet meer verlengen heb ik dan recht op een uitkering voor 2 maanden ?

Alvast bedankt

8nnemiek

Re: recht op ww

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:23

Ze bekijken het bedrag wat je de laatste paar maanden hebt verdiend, en daar baseren ze je uitkering op. Als ze je contract niet verlengen dan heb je recht op ww. Zou je zelf stoppen, dan heb je er geen recht op.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:30

Als jij voldoet aan de voorwaarden (voldoende te hebben gewerkt om in aanmerking te komen voor een ww en je er tijdens je werk ervoor verzekerd was en je meer dan 5 uur per week op verliest ) dan krijg je minimaal 3 maand ww. Of je meer kan krijgen hangt van je arbeidsverleden af.

Dus:

Als u werknemer bent en geheel of gedeeltelijk werkloos wordt, heeft u mogelijk recht op een WW-uitkering. Hiervoor moet u aan een aantal voorwaarden voldoen. Zo moet u in de 36 weken voordat u werkloos werd, minimaal 26 weken hebben gewerkt (wekeneis).

hier kun je je arbeidsverleden zien:
http://www.uwv.nl/particulieren/formuli ... richt.aspx

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 21:54

Alvast bedankt voor het reageren. Dus als ik het goed begrijp dan krijg ik ww ook al zetten ze me terug naar mijn 0 urencontract.

Sorry voor de vele vragen maar ik ben hier helemaal niet bekend mee maar het geeft me wel iets meer zekerheid stel dat ze mijn tijdelijk contract niet verlengen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:04

Ja. Zolang je daadwerkelijj meer dan 5 uur per week verliest kan dat.
Moet je alsnog 32 uur werken, gaat die vlieger uiteraard niet op.

Overigens is de site van het UWV heel makkelijk om dit zelf te zoeken :)

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 22:15

Dankjewel dan is het nu duidelijk voor mij. Nee het is logisch dat als ik 32 blijf werken niks krijg hé haha. Maar voor mij was het onduidelijk met een tijdelijk contractaanpassing. Ik had gekeken op de site maar ik heb dit wel zien staan maar wist niet zeker of dit ook voor mij geld. Maar iedereen bedankt voor het reageren