Spinnenangst!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Spinnenangst!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 20:38

Ik weet niet waar dit topic moet dus sorry als die verkeerd staat.

Hallo allemaal!!
Er zullen hier vast ook een hoop mensen zijn die bang zijn voor spinnen. Nou ik ook :brr: .
Vanaf vorige week maandag is het weer raak hier. De ene na de andere spin verschijnt. Heeft mijn moeder net een spin vermoord, is de dag erna weer een nieuwe spin. Dat is helaas net wat ze zeggen, waar één spin zit, zitten er meer :brr: .
Ik ben sinds vorig jaar bezig met mijn angst te overwinnen. Heb 2x een spin vastgehouden en zeker 10 minuten zodat ik volledig ontspannen met die beestjes zou rondlopen. Maar ik kom maar niet van de angst af. Ben alleen niet meer bang voor kleine minispinnen maar vanmorgen zat er 1, ik ging maar even tanden poetsen in plaats van bed opmaken omdat dat beest boven mijn bed hing. Ik geef spinnen ook vaak een naam (geloof me, het werkt wel) en ik laat ze vaak dapper zitten maar toch blijf ik de angst houden. Hoe bang zijn jullie eigenlijk en zijn er misschien nog meer manieren om van deze stomme angst af te komen??
Alvast bedankt :)

Xyris

Re: Spinnenangst!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:42

Het heeft voor mij geholpen een vogelspin vast te houden met alles er op en er aan (dus ook de giftanden) en voorzichtig van dichtbij bestudeerd, als je dat lang genoeg doet kijk je er toch anders naar. Enige spinnen waar ik nog moeite mee heb zijn die grote zwarte (snelle) grondspinnen. Verder zit het wel goed nu.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 20:43

dankje. Ik moet dus gewoon die beesten zien vast te houden?? En dan bestuderen? :brr:

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:44

Xyris schreef:
Het heeft voor mij geholpen een vogelspin vast te houden met alles er op en er aan (dus ook de giftanden) en voorzichtig van dichtbij bestudeerd, als je dat lang genoeg doet kijk je er toch anders naar. Enige spinnen waar ik nog moeite mee heb zijn die grote zwarte (snelle) grondspinnen. Verder zit het wel goed nu.

Helaas blijven die grote dikke spinnen niet alleen op de grond :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 20:45

Nayomie schreef:
Xyris schreef:

Helaas blijven die grote dikke spinnen niet alleen op de grond :')

Nee maar ik heb ze gelukkig al heel lang niet meer gezien *klopt af*

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:57

Haha nee, vond er laatst eentje op een muur terwijl ik een spel aan het spelen was met 39 andere mensen. Helaas hebben zij het met hun leven moeten bekopen omdat ik alles liet vallen en wegstoof van de computer om de stofzuiger te halen ^^. Maar verder vind ik ze wel oke. Als je er eens eentje treft: Er zijn wat kleinere zwarte spinnetjes met een puntige kont, als je ze laat schrikken dan springen ze achteruit en spelen dan dood op hun rug, dat is ook erg behulpzaam ^^. Dan zie je eens een fysieke reactie van een spin die banger is voor jou dan jij voor hem.
Maar nogmaals, vasthouden helpt echt.

Maaike02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:02

Ik ben doodsbang voor spinnen, hoe klein ze ook zijn :') al zie ik 1 spin ergens in huis roep ik mn vader en due zet hem buiten. Mijn moeder vermoord ze gewoon. Mijn vriendin deed dat 1x met een papiertje en toen voelde ze de pootjes.... :brr: mijn insectenangst en alles wat er op lijkt qua beesten vind ik sowieso eng haha (vliegen en muggen enzo niet hoor)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:06

Ik heb een grote fascinatie voor tarantulas en zie ze van heel kortbij als ik voor mijn baardagaam naar de winkel ga vaak zitten maar ik zou ze nog niet misschien aanraken :+ En ik ben nog steeds doodsbang voor spinnen dus dat jij uberhaupt eentje durft aan te raken (welke spin dan ook) vind ik echt knap!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 21:07

nou je moet nooit spinnen opzuigen of buitenlaten want ze komen zeker weer terug. Dus je moet ze vermoorden.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 21:08

chimello schreef:
Ik heb een grote fascinatie voor tarantulas en zie ze van heel kortbij als ik voor mijn baardagaam naar de winkel ga vaak zitten maar ik zou ze nog niet misschien aanraken :+ En ik ben nog steeds doodsbang voor spinnen dus dat jij uberhaupt eentje durft aan te raken (welke spin dan ook) vind ik echt knap!

Ik doe het ook met veel moeite hoor. Het duurde echt een halfuur voordat ik hem eens vast had :')

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:10

Ik vond (vind) ze ook altijd dood eng.
Maar toen ik moeder werd, besloot ik mijn angst niet te tonen aan de kinderen.
Als er ergens een spin zit, dan haal ik hem netjes weg. (wel met een op hol geslagen rikketik).
Ik maak ze niet dood en zet ze keurig buiten als de kinderen er bij zijn.
Als de kinderen er niet bij zijn, dan vermoord ik ze.
Het gevolg is dat in ieder geval mijn kinderen er niet bang voor zijn.

Ik zag in je profiel dat je 14 jaar bent, dus wees de eerste tien jaar of zo nog maar even bang, anders wordt je iets te jong moeder :P Maar er is dus hoop voor de toekomst :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 21:16

haha mijn moeder zeikt altijd dat ik een aansteller ben :P
Mam ik heb de onweer angst al overwonnen en de spinnenangst toch ook al een beetje dus hou gewoon je mond dicht :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:21

*grijnst, zeg niets en schuift aan met een bakje popcorn*

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:22

bridgetF schreef:
Als er ergens een spin zit, dan haal ik hem netjes weg. (wel met een op hol geslagen rikketik).

Ik zag in je profiel dat je 14 jaar bent, dus wees de eerste tien jaar of zo nog maar even bang, anders wordt je iets te jong moeder :P Maar er is dus hoop voor de toekomst :)

Niemand was er bang voor.. En ik wel :')
Ik ga een keer een vogelspin (of 2) op de foto zetten.. Dus wie weet.. Ren ik of gillend weg of ik ben niet meer bang.. Of nog erger: ik ben niet bang voor dikke harige spinnen Mar wel alle andere :')

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:23

Haha ik had die spin niet alleen opgezogen (ik was wel zo slim een prop in de slang te stoppen) maar pas nadien realiseerde ik me dat het een zakloze stofzuiger was waar je handmatig alle zooi uit moest trekken! Ik heb toen een bezem gekocht en de eerste 3 maanden de stofzuiger niet meer aangeraakt. Ik gokte zo dat die spin toen wel dood moest zijn. Doodeng om mijn hand toen in de stofzuiger te steken! Maar niks bewoog ^^. I won!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 21:24

puppy1128 schreef:
bridgetF schreef:

Niemand was er bang voor.. En ik wel :')
Ik ga een keer een vogelspin (of 2) op de foto zetten.. Dus wie weet.. Ren ik of gillend weg of ik ben niet meer bang.. Of nog erger: ik ben niet bang voor dikke harige spinnen Mar wel alle andere :')

Ja voor tarantulas ben ik niet bang. Kleinere beesten wel :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 21:25

Xyris schreef:
Haha ik had die spin niet alleen opgezogen (ik was wel zo slim een prop in de slang te stoppen) maar pas nadien realiseerde ik me dat het een zakloze stofzuiger was waar je handmatig alle zooi uit moest trekken! Ik heb toen een bezem gekocht en de eerste 3 maanden de stofzuiger niet meer aangeraakt. Ik gokte zo dat die spin toen wel dood moest zijn. Doodeng om mijn hand toen in de stofzuiger te steken! Maar niks bewoog ^^. I won!

Whahaha geweldig :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 21:25

elenaMM77 schreef:
*grijnst, zeg niets en schuift aan met een bakje popcorn*

*doet lekker mee*

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:33

Kijken of hier nog bruikbare tips voorbij komen :+

Ik deed laatst de deksel van de kliko open en toen 'sprong' er een klein spinnetje omhoog. Ik liep met open mond terug naar binnen omdat ik dacht dat het dan zover was...: ik dacht dat die vloog :oo

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 21:35

laughterline schreef:
Kijken of hier nog bruikbare tips voorbij komen :+

Ik deed laatst de deksel van de kliko open en toen 'sprong' er een klein spinnetje omhoog. Ik liep met open mond terug naar binnen omdat ik dacht dat het dan zover was...: ik dacht dat die vloog :oo

One kunnen ze ook al vliegen? :oo :brr:

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:37

Er zijn wel babyspinnetjes die op de lucht weg zweven aan een lang spinnedraad (die nergens aan vast zit) lijkt me effectief voor DNA spreiding. Maar dat zijn echt mini's die gedragen worden door de wind.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 21:39

Oke wrijf het er maar in. Ik ben van plan van me angst af te komen en ik vraag braaf om tips en jij maakt mijn angst weer erger :')
Nee valt wel mee dat wist ik al maar toch :')

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:41

Oh god, mega enge beesten.
Gisteren een topic gezien over een spin en wilde hem googlen.. helaas durfde ik de fotos op google niet eens te bekijken.
Ik ben er echt ontzettend bang voor..

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:41

Haha sorry je hebt gelijk. Nogmaals, oppakken en hoe groter hoe beter, het werkt echt, die vliegende spinnetjes kunnen mij geen reet meer schelen ^^.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:45

Maar die vliegende bestaan toch niet echt (hier in NL?) :wow: ik dacht dat die vloog maar daarna besefte ik dat die waarschijnlijk ik klein sprongetje maakte :')