Laptop probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Laptop probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 14:50

Hoi,

Ik heb het idee dat mijn laptop aan zijn einde gaat komen.

De laptop vertoond geen kuren, de batterij gaat nog gemiddd 2/2,5 uur mee. Maar hij is heel traag en loopt geregeld vast omdat het zo traag is.
Met andere laptops en computers op hetzelfde netwerk ervaar ik geen problemen. Deze zijn allemaal snel.

Ik heb mijn laptop nu 4,5 jaar. Het is een asus eee pc mini laptop.
De eerste 2 jaar dagelijks gebruikt voor school, nu gebruik ik heb een paar keer per week.
Er staan geen bestanden op naast word, virusscanner en de standaard bestanden. Ik heb alle fotos en documenten op een harde schijf. De laptop is al eens helemaal gereset. Toen was hij een week of 2/3 een stuk sneller maar wederom is hij weer traag. Bij alles wat ik doe zelfs van de ene pagina naar de ander.

Is mijn laptop ten einde? Of moet ik een andere reset laten doen?
Ik heb er geen windows 8 op.

Eleionomae

Re: Laptop probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:39

Ik had de zelfde laptop met de zelfde problemen. Toen de accu vervolgens ook nog stuk was heb ik toch maar een nieuwe gekocht. 4.5 jaar is gewoon oud voor een laptop en ze worden er met de jaren niet beter op haha.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:40

Vind het al knap dat je mini laptop het al zo lang heeft volgehouden. Mijn mini laptop was op na 2 jaar intensief gebruik.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 16:46

Het verbaasd me gewoon omdat de accu nog 'goed' is en hij verder geen echte kuren vertoond zoals uitvallen dat hij op is. :=

Maar hij is gewoon echt traag en vooral tijdens het en na het opstarten, nu valt het mee (staat al een uur of 3 aan). Maar ik moet dan niet nu nog een word bestand openen naast bokt want dan houd het op. :')

Tegenwoordig houd een laptop het toch wel langer uit dan 4/5 jaar? :=

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:48

meeste laptops zijn nog steeds op na een jaar of 4/5 naar mijn weten. Hij is dus al een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:49

Een duurdere laptop met een goede processor etc heeft het vaak al zwaar na 4 jaar.
Ik zit nu op een laptop van 5 jaar oud waar je nog pittige games op kan spelen, maar deze kostte dan ook 1100 euro.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 16:50

Ja, rond april is hij gereset. Toen is echt alles eraf gehaald.

Wat een geld voor een laptop. Deze heeft toen der tijd iets van 250/300 euro gekost en was een cadeau voor het slagen op het vmbo en omdat ik het nodig had voor het mbo. :=

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:52

Saaams schreef:
Ja, rond april is hij gereset. Toen is echt alles eraf gehaald.

Wat een geld voor een laptop. Deze heeft toen der tijd iets van 250/300 euro gekost en was een cadeau voor het slagen op het vmbo en omdat ik het nodig had voor het mbo. :=

Haha, ja ligt er ook aan wat je ermee wilt hè. Deze is van m'n vriend en hij is een gamer en programmeur x)

Ik ben bang dat je moet sparen voor een nieuwe. Tenzij je kan leven met het trage.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:53

Selina schreef:
Een duurdere laptop met een goede processor etc heeft het vaak al zwaar na 4 jaar.
Ik zit nu op een laptop van 5 jaar oud waar je nog pittige games op kan spelen, maar deze kostte dan ook 1100 euro.

Inderdaad hier een laptop van 900 euro en 6 jaar oud. Werkt nog prima en kan ook de zwaardere programma's aan.

Accu is wel zo goed als dood, en een half jaar geleden trok ik de aansluiten van de oplader stuk dus nu zit er duct tape in mn laptop _O- Maarrr hij doet het verder prima :j

Tijd voor een nieuwe dus TS :(:)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 16:54

Ik weet niet wat ik ga doen. Ik had gehoopt dat deze nog even mee ging.
Ik heb naast mijn laptop nog een goede computer, maar dit is soms net even handiger.

Wellicht dat ik een nieuwe aanschaf. :=

Een dode accu is nog erger dan een trage laptop _O- je zal maar ergens geen stroom hebben.
Kijk je wel uit met dat ductape? Voor brand :oo