Beugel op latere leeftijd ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Beugel op latere leeftijd ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 12:59

Hallo

Ik ben nu 23 jaar maar twijfel of ik nu nog een beugel moet nemen.

Mijn tanden staan niet mooi recht.

Zijn er bokkers die op latere leeftijd een beugel hebben genomen ?

Groetjes Nienke

Ir111

Re: Beugel op latere leeftijd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:03

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 13:10

Top bedankt ! Die ga ik vanavond even doorlezen

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:14

Vriendin van mij wordt 25 dit jaar en heeft ook een beugel. Zij heeft zo iets van nu kan het nog en dan heb ik straks mooie tanden

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:50

Als jij rechtere tanden wilt, moet je het zeker doen! Wat zijn die paar jaar(ligt een beetje aan je gebit) nou op een mensenleven :D!

Ik had een enorme spleet tussen mijn tanden en heb op mijn 12e besloten toch een beugel te nemen. En ik ben zo blij. Ik weet dat ik toen meer dan tien jaar jonger was dan dat jij bent en het op die leeftijd meer ''normaal'' is, maar ik ben zo blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Ga er voor !! :j

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:37

Ik ben nu 18 en heb een beugel. Is soms wel een beetje gek, maar zeker de moeite waard! Je hebt er de rest van je leven plezier van

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:34

Ik ben nu 24 en krijg over een paar weken weer een beugel aan de onderkaak, omdat er een kies nog doorkomt. Als het boven was geweest had ik het ook gedaan, kon wel kiezen tussen kies weg laten halen bij kaakchirurg of beugel, maar ik vind het zonde om een perfect gezonde kies weg te laten halen. Dus straks weer aan de beugel. Enige waar ik tegenop zie is het kapotte tandvlees wat ik vroeger altijd had.. Verder zou ik het echt enorm kinderachtig vinden als mensen er raar over gana doen, dan hebben zij een groter probleem dan ik denk ik..

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:38

Ik ben nu (bijna) 17 en op een draadje achter mijn tanden na (die tot 23/24 ongeveer moet blijven zitten) ben ik klaar met mijn beugel. Ik zou het als ik jou was zeker doen! Daar heb je zoveel plezier van. Wat is die paar jaar met een beugel nou op een heel leven met scheve tanden en de gedachte 'wat als...'
Het schijnt wel zo te zijn dat hoe ouder je bent met een slotjesbeugel (ik weet niet of het ook voor andere beugels geldt, lijkt me wel) hoe meer last je er de eerste dagen van hebt. Ik heb toen ik begin 16 was opnieuw een slotjesbeugel gekregen en de eerste dagen had ik er wel veel meer last van dan toen ik een paar jaar ervoor er een kreeg.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 18:33

Bedankt voor jullie positieve reacties :)

Ik ga eens contact opnemen met de tandarts, ben zelf best bang voor de tandarts maar ik denk idd dat ik spijt ga krijgen als ik het niet ga doen....

Afbeelding

Hier kun je het een beetje zien, mijn hoektanden staan omhoog en mijn voortanden staan scheef
En verder staan mijn ondertanden ook scheef

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:39

Ik heb het ook gedaan met 28 jaar, nooit spijt van gehad. De tandarts deed het gewoon, losse beugel was genoeg. Wel afzien, moest 4 maand dat kreng ook overdag dragen dus lekker slissen en met eten elke keer ding er uit halen :') nu nog wel elke nacht de beugel (spalkje kan niet ivm ondergebit die dan het spalkje eraf bijt).

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 18:40

O ja zn losse beugel ken ik haha, maar ik ben bang dat ik wel slotjes moet aangezien er best veel scheef staat :P

Wat waren de reacties van mensen om je heen ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:47

Ik had ze voor dit tijd al voorbereid haha. Ja natuurlijk veel uitgelachen en verzoeken tot het uitspreken van onmogelijke woorden :') (ik was sportief en deed het gewoon :') ).
Eenmaal gewend misten ze het als ik de beugel uit had met eten haha

Mooiste vond ik dat 1 vriend begon te lachen en zijn vriendin boos werd en zei: deed je zelf maar wat aan de scheve tanden van je!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 18:49

Ik denk dat ik het ook maar gewoon moet doen, alleen de kosten vind ik erg hoog....
Eerst maar eens een kennismakingsgesprek regelen :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:50

Ik ben 25 en heb mijn beugel momenteel een jaar.

Krijg er juist enorm goede reacties op, ook al vaker klanten gehad die vragen stelden omdat ze het zelf ook willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:51

Ik was 24, zou het zo weer doen!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:15

Ik was 30 en twee en een half jaar een plaatjesbeugel gehad. Boven was bijna recht alleen mijn ondertanden gingen me steeds meer storen. toen ik jonger was naar de ortho gegaan maar met 4 kiezen trekken hielt ik het voor gezien. Nu 1 tandje kwijt, valt niet op. Blij dat ik gewacht heb.

Succes Winsel, als je zelf niet tevreden ben is het echt de moeite waard. :j

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:18

Mijn collega is 48 jaar en heeft sinds een maand een beugel. Het viel haar in het begin wel tegen, door de pijn was eten ook lastig en had ze daar sowieso weinig trek in. Zal morgen eens vragen hoe het nu met haar is.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:28

Ik was 28 en ik heb opnieuw een plaatjesbeugel genomen. Door de witte plaatjes valt het bijna niet op en qua pijn heb ik bijna nergens last van. Ik zou het zo weer doen.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 01:06

Ik heb toen ik 23 was ook nog een beugel genomen. Echt zo'n slotjes beugel.
Ontzettend blij dat ik dat gedaan heb! Ben erg blij met m'n rechte tanden!!

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 01:15

Ik heb op m'n 23ste nog een blokjesbeugel gehad. Ben nu 29, en heb er nooit spijt van gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:10

ik zat er vandaag nog over na te denken, ik ben 21 en heb qua tanden eigenlijk hetzelfde "probleem" als jij. :j
Vraag me alleen af of dat niet heel veel gaat kosten..

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:17

Ik heb ook hetzelfde probleem met mijn tanden als jij, nu ook 24.
Loop er al langer over te denken maar hoe langer je wacht hoe groter de stap word.

Kent iemand die Aligner beugels? Ik heb toevallig vorige week een mail gestuurd naar een praktijk in de buurt, als het goed is binnen 2 weken een afspraak om te zien wat mogelijk is.

De kosten hielden mij ook tegen maar ik ga mijzelf steeds meer aan mijn gebit storen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:18

Ik ben 23 en ga er komende zomer ook aan geloven :=

Ik heb er één gehad als tiener maar mijn tanden zijn helaas weer scheef gegroeid, mijn orthodontist vond het namelijk niet nodig om achteraf een draadje te bevestigen 8)7 Flink balen natuurlijk, maar het wordt steeds erger dus ik ga het toch doen. Dan kan ik later weer lekker :D zonder me te moeten schamen over mijn tanden!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:25

een kennis van de paarden is 53 en heeft sinds paar mnd een slotjes beugel
er staat echt geen leeftijd voor :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:31

Mijn tante heeft rond haar 50e nog een (slotjes)beugel gehad en vriendin van me heeft m op haar 29e net er uit. Tsja t is misschien niet helemaal normaal, maar het resultaat mag er zijn dus ik zou er lekker voor gaan!