Schandalig! Wat een rare praktijken.. Maar naast voor de "gewone mens". Wat moeten chronisch zieke mensen die regelmatig een bezoekje aan de huisarts moeten brengen? Dat is gewoon niet te doen! Hebben al meer mensen hier iets over gehoord?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Schandalig! Wat een rare praktijken.. Maar naast voor de "gewone mens". Wat moeten chronisch zieke mensen die regelmatig een bezoekje aan de huisarts moeten brengen? Dat is gewoon niet te doen!
Nagini schreef:Er staat toch dat er nu een conflict is en ze proberen er uit te komen?
Ze hebben nog 7 maanden.. dus ik denk dat het wel mee zal vallen en tegen die tijd is opgelost.
PureSG schreef:Als de huisarts straks niet meer vergoed wordt door de zorgverzekering zullen denk ik veel mensen in de problemen komen. Niet iedereen kan een huisarts bezoek zelf betalen (waaronder ik), waardoor zij niet meer naar de huisarts zullen gaan als ze ergens last van hebben. Dit is natuurlijk eigenlijk geen optie, dus ik denk niet dat ze dit erdoorheen krijgen, dat zou te bizar voor woorden zijn.
Nedra schreef:Tjaaa niet naar de dokter gaan uit angst voor hoge kosten is iets wat ik echt niet kan begrijpen. Nu moet je misschien een keer een onderzoekje laten doen om erger te voorkomen of helemaal te genezen. En ja misschien moet je daar wat voor betalen. Maar zorgontwijkendgedrag gaat er alleen maar voor zorgen dat de zorg duurder gaat worden. Als je maar blijft uitstellen met naar de dokter gaan en het gaat niet vanzelf over, dan is de uiteindelijke oplossing (of misschien is die er al niet meer omdat er te lang gewacht is) een stuk duurder dan dat ene onderzoekje wat je bv een jaar geleden had kunnen laten doen.
Nedra schreef:Tjaaa niet naar de dokter gaan uit angst voor hoge kosten is iets wat ik echt niet kan begrijpen. Nu moet je misschien een keer een onderzoekje laten doen om erger te voorkomen of helemaal te genezen. En ja misschien moet je daar wat voor betalen. Maar zorgontwijkendgedrag gaat er alleen maar voor zorgen dat de zorg duurder gaat worden. Als je maar blijft uitstellen met naar de dokter gaan en het gaat niet vanzelf over, dan is de uiteindelijke oplossing (of misschien is die er al niet meer omdat er te lang gewacht is) een stuk duurder dan dat ene onderzoekje wat je bv een jaar geleden had kunnen laten doen.
Cubone schreef:Dat begrijp ik. Maar zodra verzekeringen en de overheid geld ruiken hier in Nederland word ik tegenwoordig een beetje paniekerig
antje_vip schreef:PureSG schreef:Als de huisarts straks niet meer vergoed wordt door de zorgverzekering zullen denk ik veel mensen in de problemen komen. Niet iedereen kan een huisarts bezoek zelf betalen (waaronder ik), waardoor zij niet meer naar de huisarts zullen gaan als ze ergens last van hebben. Dit is natuurlijk eigenlijk geen optie, dus ik denk niet dat ze dit erdoorheen krijgen, dat zou te bizar voor woorden zijn.
Veel mensen kunnen het eigen risico ook niet betalen, en dit is ook gewoon doorgezet. Heel veel medicijnen worden niet meer vergoed waardoor mensen dit gebruik noodgedwongen stopzetten, terwijl ze het wel nodig zijn...
Nagini schreef:Joh, je gezondheid gaat toch wel voor een paar centen?!
Ik kan niet begrijpen dat mensen een schuld/lening niet over hebben voor hun eigen gezondheid.
Leffroi schreef:Ik wil mijn (werkende) leven niet beginnen met een schuld. Ik heb al een mega studieschuld waar ik mee kan leven, maar om op mijn gewone rekening ook een schuld op te bouwen, of überhaupt een schuld opbouwen zie ik echt niet zitten. Ik betaal me al blauw aan de zorgpremie zelf en dan wordt er nog niets vergoed. Het is dat een zorgverzekering verplicht is, maar anders had ik het wel geweten!
Leffroi schreef:Vorig jaar heb ik 'noodgedwongen' een operatie moeten ondergaan. Bam, weg eigen risico, geld dat ik niet heb en maar met moeite kan afbetalen. Eigenlijk is een tweede operatie nodig, maar ik heb simpelweg het geld niet voor het eigen risico. Toch maar medicijnen gekregen, maar ook hier krijg ik weer rekeningen van binnen. Dan maar geen medicijnen.
Maarja, mijn eigen risico voor dit jaar ben ik ook al kwijt door spoedeisende hulp en ct-scan. Dat zal ook wel niet goedkoop zijn vrees ik en ik huiver nu al voor die rekening!
Als ze nu ook nog eens de huisarts 'eruit gooien', zie ik geen dokter weer in mijn leven, tenzij ik een goed betaalde baan krijg. Ben echt geen watje en ging al bijna nooit naar de huisarts, maar die drempel wordt stukken groter als ik wel eens moet. Belachelijk!