Het zal vast een apart verhaal zijn, maar ik wil toch graag wat meningen horen

Een vriendin (We waren vroeger hele goede vriendinnen maar na een ruzie is het wat minder) heeft een video op Facebook gezet.. Openbaar in de hoop dat iedereen het gaat delen.
En wat zegt ze op de video? In het engels heeft ze een verhaal dat ze zelf Rainbow is (ze heeft regenbooghaar) en dat mensen moeten stoppen met het stelen en mishandelen van dieren. ->
'Next time you take someone's animal, or you wanna hurt them, think of me. Rainbow! Cause I wan't you to die' 'That next time, I'm the reason you die'.
Natuurlijk is het verhaal een stuk langer, maar het komt er dus op neer dat ze mensen die dieren iets aandoen een les(je) wil leren. Nu zie ik haar echt niet iemand vermoorden hoor
Is wel een hele overdreven uiting van haar.. Maar ik ben zelf bang dat het filmpje inderdaad wordt gedeeld. Maar ze niet de reacties krijgt die ze hoopt. Ik denk zelf dat ze wel eens voor gek kan worden aangezien. Iemand die wel in zo'n internetgekkies-compilatie kan 
Het filmpje staat waarschijnlijk dus openbaar in de hoop dat het gedeeld wordt, en ik heb al gereageerd met dat ik vind dat het misschien niet zo handig is om dit op Facebook te zetten.
Een ander had gereageerd dat ze het met me eens was, en dan reageert mijn vriendin erop met: 'ja maar, mensen vinden me toch al raar dus het maakt me niet uit'.
Zelf zou ik die laatste zin ook kunnen zeggen, maar diep in mijn hart weet ik dat deze zinnen nooit waar zijn!
Wat zouden jullie in zo'n geval doen? De reacties van mij en de ander helpen niet.. En ik wil het even tactisch aan gaan pakken als ik weer wat stuur

xx
door haar aandacht te geven krijgt ze wat ze wil.