Vriendin met een video op facebook..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vriendin met een video op facebook..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:27

Hai bokkers!

Het zal vast een apart verhaal zijn, maar ik wil toch graag wat meningen horen :)
Een vriendin (We waren vroeger hele goede vriendinnen maar na een ruzie is het wat minder) heeft een video op Facebook gezet.. Openbaar in de hoop dat iedereen het gaat delen.

En wat zegt ze op de video? In het engels heeft ze een verhaal dat ze zelf Rainbow is (ze heeft regenbooghaar) en dat mensen moeten stoppen met het stelen en mishandelen van dieren. ->
'Next time you take someone's animal, or you wanna hurt them, think of me. Rainbow! Cause I wan't you to die' 'That next time, I'm the reason you die'.

Natuurlijk is het verhaal een stuk langer, maar het komt er dus op neer dat ze mensen die dieren iets aandoen een les(je) wil leren. Nu zie ik haar echt niet iemand vermoorden hoor :P Is wel een hele overdreven uiting van haar.. Maar ik ben zelf bang dat het filmpje inderdaad wordt gedeeld. Maar ze niet de reacties krijgt die ze hoopt. Ik denk zelf dat ze wel eens voor gek kan worden aangezien. Iemand die wel in zo'n internetgekkies-compilatie kan :P

Het filmpje staat waarschijnlijk dus openbaar in de hoop dat het gedeeld wordt, en ik heb al gereageerd met dat ik vind dat het misschien niet zo handig is om dit op Facebook te zetten.
Een ander had gereageerd dat ze het met me eens was, en dan reageert mijn vriendin erop met: 'ja maar, mensen vinden me toch al raar dus het maakt me niet uit'.

Zelf zou ik die laatste zin ook kunnen zeggen, maar diep in mijn hart weet ik dat deze zinnen nooit waar zijn!
Wat zouden jullie in zo'n geval doen? De reacties van mij en de ander helpen niet.. En ik wil het even tactisch aan gaan pakken als ik weer wat stuur :P

xx

Suusie22

Re: Vriendin met een video op facebook..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:33

Lekker laten gaan ;) door haar aandacht te geven krijgt ze wat ze wil.
Niet teveel van aantrekken en je er druk om maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:35

Alles wat je aandacht geeft, groeit.

Negeren dus ;)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:37

Lief dat je je zorgen maakt over deze vriendin :)
Ik zou het apart met haar bespreken, dat je snapt wat ze bedoelt met haar filmpje, maar dat dingen op het internet je altijd achtervolgen, ook als ze later wilt solliciteren of iets dergelijks.
Ze zou zich beter als vrijwilliger kunnen inzetten bij iets van de Dierenbescherming, ik roep maar wat, om haar steentje bij te dragen. Dat werkt beter dan zo'n filmpje en dan kan ze er ook echt mee bezig zijn!

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:38

Snap dat je je misschien zorgen maakt over haar, aardig van je! Maar zou inderdaad net als de reacties boven mij maar laten gaan, ik denk niet dat je haar op Facebook hiermee kan helpen. Je kan wel, zoals Jennifuur zegt, haar persoonlijk vertellen wat je denkt en ideeën geven van wat ze anders kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:42

Dan laat ik het lekker gaan! En zie wel waar het schip strand :)
Zal nog even via whatsapp een berichtje sturen, want de komende tijd zie ik haar niet.
Dan is dat wat Jennifuur zegt over de dierenbescherming etc ook wel handig om als alternatief aan te dragen.

Thanks!
xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:46

Wel goed van je dat je zegt wat je ervan vind, dat je het geen goed plan vind etc. ook om haar niet te kwetsen welke reacties ze straks allemaal gaat krijgen. Je hebtje best gedaan om haar te waarschuwen. Ze slaat die waarschuwing in de wind, dus je hebt je best gedaan.