betaaldparkeren zone vraag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

betaaldparkeren zone vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 16:09

:+ vandaag had ik een discussie met een klasgenote. Wij hadden les op een alternatieve locatie waar een betasldparkeren zone is 1 euro per uur. Ik doe dit altijd omdat een bekeuring duurder is. Volgens mijn klasgenoot moet ik de auto 3 plaatsen verderweg zetten daar staan 3 bordjes van een bedrijf en zij zet haar auto daar altijd neer zonder te betalen omdat zij van mening us dat dat buiten de zone valt?! Lijkt mij een vreemde redenatie maar ik begon toch aan mijzelfvte twijfelen.. wie weet heg juiste antwoord?!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:12

Is het van het bedrijf waar jullie nu zitten of van een ander bedrijf?
Indien het eerste, mag je daar inderdaad parkeren. Anders zit er hoogstwaarschijnlijk een wegsleepregeling op....

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:13

Dat zijn bedrijfsplaatsen en ws heeft die werkgever deze plaatsen gekocht voor zijn personeel.

Als dat zo is als ik het lees......dan is het aso om daar je auto neer te zetten.

huppiejuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:16

Ik denk dat het bedrijf waarvan de naam op die bordjes staat, voor de vakken betaald heeft zodat hun werknemers of klanten daar kunnen staan. Ik denk dus dat dat hedrijf er niet zo blij mee zal zijn als personen die daar niet werken of klant zijn, in die vakken gaan staan. Als de gemeente een wegsleepregeling kent, kan het dus een keertje voorkomen dat de auto van je klasgenoot opeens weg is...!

Blon_D

Re: betaaldparkeren zone vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 16:20

persoonlijk ga ik daar idd ook vanuit dat het bedrijf die plekken beheert. Vind het zelf ook niet netjes hoor maargoed dat is haar probleem, het is geen overvolle parkeerpkaats er zijn 20 plekken en meestal staatcer maar 1 auto dus denk dat get bedrijf er nu nig niet veel aan zal doen. Toch neem ik het risico niet voor die 3 euros wegslepen is duurder ;)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 16:21

Kentaro schreef:
Is het van het bedrijf waar jullie nu zitten of van een ander bedrijf?
Indien het eerste, mag je daar inderdaad parkeren. Anders zit er hoogstwaarschijnlijk een wegsleepregeling op....

nee dit is een ander bedrijf.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:35

Inderdaad een boete is duurder dan die 3 euro, plus wegslepen is weer een heel stuk duurder dan een boete. Ik zou ook braaf betalen.

Boete voor verkeerd parkeren: 90 euro
(http://www.boetes.nl/boetesoverzicht/ve ... t-parkeren)

Ik weet niet of het voor heel Nederland hetzelfde is, maar dit krijg je in Rotterdam voor je kiezen als je auto weggesleept wordt:
Citaat:
Naheffingsaanslag parkeerbelasting: €59,- en daarnaast een parkeertarief van €1,67 (prijspeil 2015)
Parkeerovertreding: afhankelijk van de aard van €35,00 tot €370,00.
Wegslepen auto: basistarief voorrijkosten €129,00, wegsleepkosten €82,00, in bewaring houden van auto €44,00 voor (een deel van) eerste etmaal en €24,00 voor (een deel van) elk volgend etmaal.
http://www.rotterdam.nl/product:parkeercontrole

Kleine berekening, als je auto in Rotterdam weggesleept zou worden, en je gaat hem de volgende dag direct ophalen, ben je alsnog minimaal (59 + 35 + 129 + 82 + 44) 349 euro kwijt. Ik zou die gok zelf niet wagen :) zeker niet voor die paar euro.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 17:41

Telpeva schreef:
Inderdaad een boete is duurder dan die 3 euro, plus wegslepen is weer een heel stuk duurder dan een boete. Ik zou ook braaf betalen.

Boete voor verkeerd parkeren: 90 euro
(http://www.boetes.nl/boetesoverzicht/ve ... t-parkeren)

Ik weet niet of het voor heel Nederland hetzelfde is, maar dit krijg je in Rotterdam voor je kiezen als je auto weggesleept wordt:
Citaat:
Naheffingsaanslag parkeerbelasting: €59,- en daarnaast een parkeertarief van €1,67 (prijspeil 2015)
Parkeerovertreding: afhankelijk van de aard van €35,00 tot €370,00.
Wegslepen auto: basistarief voorrijkosten €129,00, wegsleepkosten €82,00, in bewaring houden van auto €44,00 voor (een deel van) eerste etmaal en €24,00 voor (een deel van) elk volgend etmaal.
http://www.rotterdam.nl/product:parkeercontrole

Kleine berekening, als je auto in Rotterdam weggesleept zou worden, en je gaat hem de volgende dag direct ophalen, ben je alsnog minimaal (59 + 35 + 129 + 82 + 44) 349 euro kwijt. Ik zou die gok zelf niet wagen :) zeker niet voor die paar euro.

Klopt heb eerder parkeerbeheer bij een ziekenhuis gedaan daad heb ik ooit ook een anto laten wegslepen die man was ook 300 nog wat kwijt. En terecht hoor!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:02

NM -> LZP

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:47

Bij ons bij het ziekenhuis heb je ook speciale plekken voor iedere werknemer. Kraamhulp, revalidatie, zorghotel, enz. Ik werk bij de revalidatie en mag daar dus de auto neerzetten, maar moet dan ook het kaartje op het dashboard leggen. Doe ik dat niet? Grote kans dat ik dan alsnog een boete krijg van de gemeente voor fout parkeren. Wij zijn dus ook niet blij als een ander daar de auto zet (want dan kan ik m niet meer kwijt).