tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:23

Sorry, maar dit is de vierde(!) keer dat jullie uit elkaar zijn gegaan en alle keren op zo ongeveer dezelfde manier als ik het goed heb onthouden.
Als je hem weer een kans geeft eindigt het weer op dezelfde manier.
En wanneer je hem daarna weer kansen geeft ook weer.
Is dat wat je wil?
Is dat wat je je beste vriendin/zus/nicht/wiedanook zou gunnen?

Ik heb zelf in een relatie gezeten met eenzelfde soort patroon, ze heeft een kans gekregen na een goed gesprek en de belofte niet weer op die manier te handelen.
Dat was in april of mei geloof ik, november deed ze een huwelijksaanzoek en eind december dumpte ze me met weer precies hetzelfde verhaal als de keer ervoor:
Twijfelen, niet communiceren of wat laten merken, dumpen en mij daardoor ook niet de kans geven om met haar voor ons te vechten zegmaar.
En vervolgens, ondanks dat ik aangaf dat ze me nu echt kwijt was toch verwachten dat ik haar weer terug zou nemen.
Heb ik niet gedaan, omdat ik naar mijn verstand luisterde ipv mijn gevoel.
Mijn gevoel had haar nog tig keer teruggenomen maar ik wist dat dat mij mentaal zou slopen en dat ik met mijn volle verstand voor mezelf moest gaan kiezen.
Deed het pijn?
Absoluut.
Ik had immers trouwplannen, we hadden een toekomst samen uitgestippeld etc.
Maar ik wist ook dat als we eenmaal samen zouden wonen en ze zou dit weer flikken, ik als een rat in de val in hetzelfde huis als zij zou zitten (en in hetzelfde patroon blijven hangen) of op straat kwam te staan.
Later hoorde ik dat ik één van de vlotste was met het afkappen van dat patroon, een andere ex van haar (voor mij) heeft er 7(!)x over gedaan voor die er ook volledig klaar mee was.

Ik zou dus heel, héél goed nadenken of dit is wat je wil of dat je gewoon zijn aanwezigheid mist ofzo.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:05

Lascar, lees ajb je eigen topic nog eens terug :(:)

Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:23

Lascar, wat moeilijk voor je dat je nog steeds het verlangen hebt naar hoe hij ooit was, ik bedoel daarmee die goede momenten waarbij jullie beide gelukkig waren. Of je nou terug wil of niet, het geluk gun ik je weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:51

Dit weekend zei iemand nog iets moois tegen me..

Kijk niet naar wat jij voor iemand voelt, maar naar het gevoel dat iemand jou geeft.

Bij mij en ex was dat heel duidelijk, we hielden van elkaar, maar van en door zijn gedrag kreeg ik echt geen goed gevoel.

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:53

Relaxed schreef:
Dit weekend zei iemand nog iets moois tegen me..

Kijk niet naar wat jij voor iemand voelt, maar naar het gevoel dat iemand jou geeft.

Bij mij en ex was dat heel duidelijk, we hielden van elkaar, maar van en door zijn gedrag kreeg ik echt geen goed gevoel.


Dat is wel een mooie inderdaad. Als ik terugkijk waren dit 2 heel verschillende dingen.

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 01:10

Ik moet zo jullie berichten even met wat meer aandacht lezen, maar ik zeg hier echt niet mee dat ik nu kruipend naar hem terug zou gaan. Maar ja, natuurlijk mis ik hem en hoop ik ergens echt nog wel dat hij spijt krijgt van deze keuze. Ik lees daar toch ook een stukje van terug in die tekst ‘they’re gonna realize they missed out..’.
Ik lees absoluut niet over de rest heen hoor! Maar het stukje zelfliefde/eigenwaarde moet ik momenteel wel weer helemaal terug opbouwen, is nog heel vers en gaat me niet per se gemakkelijk af na de afgelopen periode.. Ik weet dat iedereen hier het goed bedoelt en dat is fijn, maar ik weet ook dat ik rationeel het één kan denken, maar m’n gevoel gewoon nog niet op dat punt is. Voor mijn gevoel zit ik er nog middenin en is het net pas gebeurd ookal zijn we bijna 2 maanden verder -O-

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 01:26

Kimmie235 schreef:
Lascar, wat moeilijk voor je dat je nog steeds het verlangen hebt naar hoe hij ooit was, ik bedoel daarmee die goede momenten waarbij jullie beide gelukkig waren. Of je nou terug wil of niet, het geluk gun ik je weer.


Ik denk dat deze beschrijving inderdaad de spijker op zijn kop slaat.. Heel lief, dankjewel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 08:58

LaScar schreef:
Kimmie235 schreef:
Lascar, wat moeilijk voor je dat je nog steeds het verlangen hebt naar hoe hij ooit was, ik bedoel daarmee die goede momenten waarbij jullie beide gelukkig waren. Of je nou terug wil of niet, het geluk gun ik je weer.


Ik denk dat deze beschrijving inderdaad de spijker op zijn kop slaat.. Heel lief, dankjewel


Dit herkennen we allemaal wel idd :j

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 09:38

LaScar schreef:
Ik moet zo jullie berichten even met wat meer aandacht lezen, maar ik zeg hier echt niet mee dat ik nu kruipend naar hem terug zou gaan. Maar ja, natuurlijk mis ik hem en hoop ik ergens echt nog wel dat hij spijt krijgt van deze keuze. Ik lees daar toch ook een stukje van terug in die tekst ‘they’re gonna realize they missed out..’.
Ik lees absoluut niet over de rest heen hoor! Maar het stukje zelfliefde/eigenwaarde moet ik momenteel wel weer helemaal terug opbouwen, is nog heel vers en gaat me niet per se gemakkelijk af na de afgelopen periode.. Ik weet dat iedereen hier het goed bedoelt en dat is fijn, maar ik weet ook dat ik rationeel het één kan denken, maar m’n gevoel gewoon nog niet op dat punt is. Voor mijn gevoel zit ik er nog middenin en is het net pas gebeurd ookal zijn we bijna 2 maanden verder -O-


Maar dat stukje, 'they're gonna realize they missed out', is niet om terug te gaan naar deze persoon. Je moet een eerste keus zijn en niet een keus die pas tot besef komt als ze niets beters gevonden krijgen. Dán zullen ze beseffen dat ze iets heel moois hebben weggegooid en dat is ook absoluut wat ik volmonding in mijn achterhoofd hou.
Het is ook vooral dat we altijd aan onszelf twijfelen als iemand het uitmaakt. Maar dat moeten we niet doen. We zijn goed genoeg zoals we zijn.

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 16:34

Jij maakt zeker al stappen Denies! Goed bezig. +:)+

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 16:36

Suzanne F. schreef:
Jij maakt zeker al stappen Denies! Goed bezig. +:)+


Ach het is ook met ups en downs hoor. Het helpt ook niet mee als je dan met een gezellig nieuw iemand zit te kletsen en die gaat je ineens ghosten of uit het niets blokkeren. Ik vind het maar bijzonder, héél bijzonder.
Maar ik heb geen haast, dus of het komt of het komt niet :) Eigenlijk sinds het nieuwe jaar is er een soort knop om gegaan, heel gek voelt dat. Ben er blij mee!!

leeslampje

Berichten: 1129
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 18:08

Wat heerlijk Denies, ik gun het je zo! Die omgezette knop voelt als een bevrijding! (vond ik dan)

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 23:46

xDenies schreef:
Suzanne F. schreef:
Jij maakt zeker al stappen Denies! Goed bezig. +:)+


Ach het is ook met ups en downs hoor. Het helpt ook niet mee als je dan met een gezellig nieuw iemand zit te kletsen en die gaat je ineens ghosten of uit het niets blokkeren. Ik vind het maar bijzonder, héél bijzonder.
Maar ik heb geen haast, dus of het komt of het komt niet :) Eigenlijk sinds het nieuwe jaar is er een soort knop om gegaan, heel gek voelt dat. Ben er blij mee!!


Oh dat is wel jammer ja.. Snap wel dat dat soms best iets kan triggeren ofzo. Ik ben denk ik ook zó niet klaar voor de dating wereld al zou ik het willen :')
Vind het knap en ben erg blij voor je dat je er zo sterk in kan staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:02

Nou de ex appte weer, maar voordat ik het had gelezen was het ook alweer verwijderd :+

Ik had vorige week al gezien dat ie me weer gedeblokkeerd had, dus verwachtte wel snel weer iets en voila.

En voor het eerst heb ik NIET gereageerd, niks, noppes, nada *\o/*

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:33

Relaxed schreef:
Nou de ex appte weer, maar voordat ik het had gelezen was het ook alweer verwijderd :+

Ik had vorige week al gezien dat ie me weer gedeblokkeerd had, dus verwachtte wel snel weer iets en voila.

En voor het eerst heb ik NIET gereageerd, niks, noppes, nada *\o/*


Joh, wat apart weer! Ik zou dan echt veeeel te nieuwsgierig zijn naar de inhoud van dat berichtje. Zal wel in een ‘moment of weakness’ zijn geweest als het zo snel al weer wordt verwijderd zou ik denken? Supergoed dat je het helemaal met rust hebt kunnen laten :j

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:40

Ik ben ook wel nieuwsgierig, maar ik gok dat het weer bagger was en hij op tijd bij zinnen kwam.. ik voel me iig heel sterk dat ik niet heb gereageerd en ik weet ook dat hij dat helemaal niet leuk vindt :o

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 07:57

Relaxed schreef:
Ik ben ook wel nieuwsgierig, maar ik gok dat het weer bagger was en hij op tijd bij zinnen kwam.. ik voel me iig heel sterk dat ik niet heb gereageerd en ik weet ook dat hij dat helemaal niet leuk vindt :o


Goed bezig!

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:59

Ik heb het vandaag even extra moeilijk.. We zouden op deze dag 4 jaar samen zijn (zonder de break ups meegeteld)… De eerste keer in 4 jaar dat 10 januari gewoon maar een normale woensdag is :(

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 18:00

Aah dat is dan idd zo'n datum die je nu bijblijft :(:)

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 18:14

LaScar schreef:
Ik heb het vandaag even extra moeilijk.. We zouden op deze dag 4 jaar samen zijn (zonder de break ups meegeteld)… De eerste keer in 4 jaar dat 10 januari gewoon maar een normale woensdag is :(


Ja dat is een lastige datum dan. Gelukkig is het morgen 11 januari. :+
Sommige data hebben gewoon herinneringen, dat is bij mij ook. Al zakken ze steeds meer weg hoor. Ik weet van sommige dingen alleen nog in welke maand het was.

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:22

Kan me niet snel genoeg gebeuren dat ik daar ook geen waarde meer aan hecht. Was er helemaal niet mee bezig maar ineens rond middernacht drong het tot me door. En ik denk oprecht dat er een grote kans is dat mijn ex zich dit niet eens realiseert, maarja, dat maakt nu ook niks meer uit

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 08:44

Ik ben er nog een beetje beduusd van maar ik heb gister een extreem spontane date gehad (in de ijskou :') ) en het is boven wonder op alle gebieden wederzijds en wauw.

Het is even heel raar & gek en zó extreem anders.
Ik ben er gewoon nog een beetje flabergasted van.

Hebben die druiven met nieuwjaarsavond geholpen? :')

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 09:16

Wauw wat leuk denies! Hoe heb je hem leren kennen? :D

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 09:51

xDenies schreef:
Ik ben er nog een beetje beduusd van maar ik heb gister een extreem spontane date gehad (in de ijskou :') ) en het is boven wonder op alle gebieden wederzijds en wauw.

Het is even heel raar & gek en zó extreem anders.
Ik ben er gewoon nog een beetje flabergasted van.

Hebben die druiven met nieuwjaarsavond geholpen? :')


Wat leuk zeg! Hoe kwam het zo?

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 18:16

Nouja we zijn sinds afgelopen maandag in gesprek gekomen via een datingssite/app. Ik zit daar gewoon op maar het bracht eigenlijk niet veel dus ik wilde eigenlijk alles weer verwijderen.

Ik had vorige week nog een catfish te pakken, schijnbaar ben ik net een detective en vond van alles. Toen ik degene confronteerde werd ik natuurlijk gelijk geblokkeerd en verwijdert.
Toen had ik ook nog een figuur die steeds op en af komt, die had me bij een eerste date ook een soort van laten zitten maar gesprekken waren gezellig. Maar nu was het weer heel flauw en voor ik het wist was alles verwijdert/geblokkeerd, dus toen had ik helemaal zoiets van fak dit allemaal gewoon.

En ineens kreeg ik maandag avond een heel lief berichtje dus dan ga je kletsen en nou dat werd dinsdag tot half 1 'snachts appen, en woensdag meerdere uren aan de telefoon gezeten en ineens was het van, 'ik wil je zien, ik kom naar je toe'.
En t was gelijk vanaf moment één goed, dus we zijn een stukje wezen wandelen (in de freaking ijskou ja) en daarna hebben we nog 2 uur in de auto zitten kletsen toen ik zei van ja ik moet nu wel echt terug naar huis :Y)

Het moet nog heel erg landen dat dit me overkomt en het is extreem wennen, bovenal ook omdat ik nu dus eigenlijk merk hoe bang ik ben voor een bepaalde reactie. Hoe ik eigenlijk op mijn tenen liep bij mijn ex en het zo graag goed voor hem wilde doen. Stom eigenlijk.
Dus dit kabbelt nu gewoon even voort en we gaan zien waar in het in uitdraait. Maar het is absoluut wederzijds, heerlijk om dat gewoon direct te horen in plaats van maanden er op wachten en een 'ik kan je daar nu geen antwoord op geven'.