tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 23:32

Haha die druiven, wat is dat? Kwam net ook al zoiets tegen..

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:05

Ik mis hem. Ook al is het een l*l.
Vandaag mee geweest om bruidsjurken te passen met een goede vriendin. En dat steekt wel. Ik wil niet trouwen maar het feit dat het niet eens mogelijk is omdat ik alleen ben is al genoeg voor een waterval nu. En dan mis ik hem. Omdat ik met hem oud wilde worden. Maarja. Hij niet met mij dus dan houd het op.

zeur modus uit.

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:41

Knuffel voor iedereen hier!
Mijn oud en nieuw was wel prima, maar ik merk toch dat ik me echt niet helemaal lekker in mijn vel voel. Het gaat wisselend van wel oke naar erg verdrietig, maar ik kan mezelf tegenwoordig maar moeilijk gezellig opstellen als ik me niet zo voel (en dat is de laatste tijd eigenlijk constant niet zo).
Ik was een hele tijd best trots dat ik het beter deed dan de vorige breakups in onze relatie, maar ik besef me nu dat ik een weinig stijgende lijn zie in hoe het gaat en ik ben soms heel bang voor hoe lang ik me nog zo ga voelen. Tegen alles wat ik ken in, ben ik nog steeds geblokkeerd en besef ik me elke dag weer dat hij deze keer niet teruggekomen is rond dezelfde tijd, en ik daar nog steeds mee bezig ben… Ik mis hem gewoon enorm en dat durf ik bijna naar niemand meer te uiten na alles wat er is gebeurd.

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 07:45

Lastig hè? De buitenwereld snapt dat ook niet en kan het ook niet snappen. Op een gegeven moment schaam je jezelf er ook voor om het te zeggen dus dan zeg je maar wat anders. Ik vind het echt heel vervelend voor je. Het kan heel lang duren. Ik hoop voor jou niet zo lang natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 08:58

LaScar het is ook nog vers he, geef jezelf de tijd :(:)

Ah Zertab, ik snap het wel op zulke momenten :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:51

Ik ben gisteren zo stom geweest. Ik ging zijn Facebook pagina bekijken die hij altijd redelijk anoniem gebruikte en waar hij niks mee deed behalve wat groepen en mensen (paar goede vrienden) volgen. Zie ik nu tussen zijn vrienden 2 vrouwen staan die ik niet ken vanuit onze tijd. 1 vrouw ken ik toevallig wel van vroeger en ik weet dat ze bij hem uit het dorp komt, de andere ken ik niet.. Maar dat hij nu dus actiever is met zijn Facebook en daar ook vrouwen toevoegt deed me wel wat. Ik gun hem gewoon niemand en ik zou die vrouwen zo graag waarschuwen tegen hem. Ik wil niet dat hij zo 'makkelijk' verder gaat terwijl ik me soms nog zo k*t voel.. En ik weet dat hij niks waard is, maar waarom doet het me dan toch zoveel? -O-

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 12:23

Ik check de fb pagina van mijn ex huisgenoot ook wel eens. maar hij had al heel snel een nieuwe vriendin , nadat hij daarvoor toen we nog een poging deden om de vriendschap redden ( of wat het ook was) ook al een nieuwe vriendin had ( 2 in 4 maanden tijd)

Ik denk ook vaak arm meisje ( ze ziet er nog jong uit) , hij begint gewoon opnieuw , en het is nu makkelijk om mij aan te wijzen als boeman. Dus dat meisje die mij niet kent denkt slecht over mij :'). Soms denk ik ook zal ik haar waarschuwen? Maar eigenlijk vindt ik het veel mooier als hij op zijn bek gaat , hij krijgt op den duur de verkeerde ex die hem het wel flink betaald gaat zetten.

Karma gaat zijn ding wel doen @relaxed kan lang duren maar ooit komen ze eenr keer de verkeerde tegen die hun het leven zo zuur gaat maken. En dan wordt het genieten vanaf de zijlijn :o


Beste is toch om er boven te staan hoe moeilijk ook , en toch maar proberen niet op zijn sociale media te kijken , na verloop van tijd zal die behoefte om in de gaten te houden ook minder worden. Maar het blijft altijd pijnlijk als je ziet dat iemand doorgaat en ook nog eens plezier heeft. Maar een foto op sociale media hoeft niet te zeggen dat iemand zich ook gelukkig voelt. En het kan ook zijn wetende dat je meekijkt en dat het je raakt. Daar ook echt boven gaan staan en denken doe maar! Laat je niet gek maken door zo'n hork! Hij krijgt nog wel en keer karma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 12:30

Ja dat is het ook, ik weet dat hij precies hetzelfde denkt en voelt, alleen hij stopt het weg en vlucht naar de volgende en ik doe dat niet. Hij zou het ook verschrikkelijk vinden mij met een ander te zien, toen we net uit elkaar waren kreeg ik ook steeds naar mijn hoofd dat ik vast al een ander had, hij was daar veel meer mee bezig dan ik. Ik heb ook weken niet op zijn FB gekeken, dus gemiddeld genomen gaat het best goed. Ik heb hem nu maar even geblokkeerd :o En ja, ik geloof ook in karma en weet dat zolang hij niet verandert ieder meisje snel afhaakt zodra ze hem echt zien.. De 1e 3 maanden lukt het wel om je beter voor te doen, maar uiteindelijk val je steeds weer door de mand. Verstandelijk weet ik het allemaal wel, maar af en toe komt die jaloezie en het verdriet er even keihard weer tussendoor ;(

leeslampje

Berichten: 1129
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:34

Oh Relaxed toch. Ik gun je zo dat je hem niet meer opzoekt op social media. Ik snap helemaal dat het steekt. Verstandig dat je hem hebt geblokkeerd, jij komt er wel :(:)

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 16:21

Één van mijn exen liep me compleet zwart te maken in de kroegen waar we altijd kwamen.
Op een dag zat hij naast mijn toenmalige scharrel over mij te banketstaaf ('blablabla en nu n**kt die h**r een winterschilder blablabla'), waarop scharrel zich naar hem omdraaide, zich introduceerde als de betreffende winterschilder en hem het dringende advies gaf zijn biertje nú op te drinken en te vertrekken voordat hij horizontaal door een raam de kroeg uit zou vliegen. :')
Sindsdien was ex een stuk tammer. :Y)
Ex was ook nogal hypocriet, we hadden nl samen afgesproken dat we een open/poly relatie hadden maar nadat we uit elkaar gingen was ik ineens een h**r en een sl*t die haar benen voor iedereen opende, dat hij dezelfde vrijheid had verzweeg hij voor het gemak maar even. _O-

Alsnog een hoop reputatieschade opgelopen oa door ex zijn geroeptoeter maar mede door toenmalige scharrel en wat vrienden die mijn kant vh verhaal kenden is er ook een hoop weer rechtgezet. :)
En als ik ze niet had tegengehouden was ex er nog een stuk beroerder vanaf gekomen want ze waren van plan ex kwaadschiks te dwingen mijn geld (deels geleend, deels gejat) terug te geven.
Geld dat ik nooit meer terug heb gezien en maar als zuur leergeld heb beschouwd.
Maar ik wilde ook niet dat mijn vrienden in de problemen zouden komen, van een kale kip valt niets te plukken en ex was ook niet te beroerd om de politie in te schakelen als ze hem in elkaar getrapt zouden hebben.
Ik heb wel gezorgd dat zijn familie, vrienden en volgende partners gewaarschuwd werden voor zijn kleverige vingers (jatten, geld lenen en niet terugbetalen, verdwijnen wanneer je op je strepen ging staan).
Aan hen om daar wat mee te doen daarna.

leeslampje

Berichten: 1129
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:41

Jemig die ex van jou is echt een laagvlieger lor1_1984 :')

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:53

Ja, ik heb wat verkeerde beslissingen gemaakt in het verleden. :+
Hoop van geleerd ook, vooral wat ik in een nieuwe relatie niet meer zou willen en dat een hoop mensen gewoon ronduit poedersuiker zijn. :')

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:00

Nou jouw ex is idd niet best :n

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 08:38

Die ex is gelukkig alweer ±16 jaar exit.
Minus de nasleep van ±1,5 jaar aan zwartmaken etc na dan, maar hij heeft zichzelf uiteindelijk belachelijk lopen maken met dat gedrag omdat mensen uiteindelijk de puzzelstukjes in elkaar klikten en beseften wat er daadwerkelijk speelde.
Hij weet ook dat ook al zou hij zijn excuses aanbieden en mijn geld terugbetalen, ik hem niet vergeef voor wat hij gezegd en gedaan heeft.
Het is niet iets waar ik me nu nog druk om maak maar hij krijgt geen kans meer op welk vlak dan ook.
Die les heb ik wel geleerd. :')
Net zoals ik liever vrijgezel blijf dan in een minder goede relatie blijven zitten.
Beter alleen gelukkig dan ongelukkig in een relatie zeg ik altijd maar.
Betekent niet dat ik anti relatie ben ofzo, maar ik kies sneller voor mezelf en mijn geluk wanneer dingen niet lekker lopen. :)

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 08:45

Gelijk heb je Lori.
Wat een verhaal zeg. Hier kan ik ook een boek schrijven. Meerdere mensen hebben het weleens gevraagd om mijn verhaal op te schrijven, maar ik heb voor mezelf heel lang geleden dingen opgeschreven maar houd ze voorlopig nog voor mezelf. Misschien ooit, later.
Relaxed: ja naar is dat he? Waarom pijnigen mensen zich zo. Ik was er al heel snel achter dat ik alle contact uit mijn leven moest bannen, voor mijn eigen gezondheid. Dus nergens meer te zien, te horen etc. Ik heb toen ook al mijn social media accounts weggedaan. Zelfs de radio had ik niet meer aan, ik draaide alleen cd’s. Echt heel extreem eigenlijk. Maar goed, het heeft me geholpen en ben er doorheen gekomen. Al dacht ik dat er geen einde aan kwam. Maar toch is het zo.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 09:45

Blijft bijzonder dat mensen zo kunnen zijn. Ik had jouw stuk ook geschreven kunnen hebben lor1. Mijn ex vindt bijvoorbeeld dat je alleen geld hoef terug te betalen als je contact met iemand hebt. Toen ik niet mee uit eten wilde was het snel gedaan met terug betalen :') Uiteindelijk heb ik voor m'n eigen rust gekozen en ik zie het nu als duur lesgeld. Heeft wel een poos geduurd voordat ik het los kon laten overigens. Maar ik geloof in karma. Dus hij krijgt z'n deel nog wel.

Wow dat is zeker rigoureus Suzanne. Ik denk dat het wel de snelste manier is om cold Turkey af te kicken. Maar ook de moeilijkste. Ik had het iig niet gekund, maar ik zit dan ook te graag te scrollen op social media tijdens het tv kijken.

Knuffel voor jou relaxed. Het is klote dat het je zo raakt. Maar ik denk dat het volkomen normaal is. Je weet dat hij een zak hooi is, maar je liefde is niet zomaar weg.

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 12:01

Relaxed ik herken dit zo! Zodra je iets ziet van verandering (waar jij geen deel meer van uitmaakt) is het een extra steek, en toch zoeken we het op.. Ik heb dit zelf ook, maar kan je misschien wel een beetje geruststellen: de vorige keren dat het uit was tussen mij en mijn exvriend heeft hij periodes gehad van ineens heel veel posten (inclusief met meiden waar hij mee afsprak), nieuwe meiden volgen, of juist radiostilte. Al die periodes waren voor mij allemaal moeilijk, maar naderhand kwam hij bij me terug en bleek dat hij zich even had kunnen afleiden, maar zich daarna eigenlijk vooral heel ellendig voelde. En ik ondertussen maar denken dat hij eroverheen was en verder ging, het is allemaal niet zoals het lijkt van de buitenkant! (Hoe erg ze soms hun best daarvoor doen, juist dan)

Ik ben nog steeds geblokkeerd, dus heb nu voor het eerst het idee dat hij echt verder wil gaan. Ik ga zelf absoluut geen contact meer zoeken, maar een deel van mij is veel bezig met ‘zouden we ooit nog contact krijgen’ en ‘is dit echt het einde’. Die verwachting/hoop dat hij weer terugkomt zoals vorige keren gaat niet echt weg…

Momo94
Berichten: 1125
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 14:42

wabisabi schreef:
De beste wensen natuurlijk! Ik hoop dat dit een fantastisch jaar gaat worden!

Ik heb O&N voor het eerst alleen gevierd en het was de beste O&N ever! Ik heb me geen moment alleen gevoeld. Wat mensen wel eens vergeten is dat je jezelf ook alleen kunt voelen in een relatie. En dat komt vaker voor dan je denkt. Vorig jaar voelde ik me vooral verdrietig, maar nu eigenlijk vooral heel sterk.
En ik wens dit jullie allemaal ook toe voor komend jaar! :*


Dat had ik dus... ik voelde mij helemaal alleen in mijn relatie.. en een hoop gedoe gehad en toen heb ik er een punt achter gezet. Ik voel mij nu veel minder alleen dan toen. Soms ook nog wel eens, maar vind het voorlopig prima zo. :j

Vorig jaar lekker een keer alleen op vakantie geweest en dat is mij super goed bevallen. {:}

Toen ik het uitmaakte zei hij nog: '' Je mag best weten dat mijn vorige relatie ook is gestrand door het gamen.'' Toen dacht ik, valt er dan geen kwartje bij je? :+

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 16:07

@lascar, bij mijn ex is het idd absoluut vluchtgedrag, hebben we ook wel gesprekken over gehad toen we nog samen waren. Toen zei hij al dat hij vluchtte in werk om allerlei dingen niet te hoeven verwerken.. dat komt natuurlijk vanzelf wel een keer uit in de vorm van een enorme burnout oid..

Momo, gamen lijkt me echt de ergste hobby die je partner kan hebben. Snap heel goed dat je je daarmee enorm eenzaam voelde..

Momo94
Berichten: 1125
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 17:00

@Relaxed
Opzich gamen als hobby hebben is niet erg, maar het moet niet buiten proportie gaan.. Hier moet mijn gevoel ook nog steeds slijten al is het over 2 maanden 1 jaar over. Alleen als het zover gaat dat rekeningen niet worden betaald, pas na aanmaningen. Altijd moe zijn, maar dat is ook niet gek als je pas tegen 1.00-1.30 's nachts gaat slapen.. gamen als we bij mijn ouders op visite zijn, maar ook tijdens een verjaardagsetentje van mijn moeder en toen barstte de bom.. had al meerdere keren proberen te praten, alleen ik zag het steeds verkeerd en ging hierdoor ook aan mezelf twijfelen. Ik stond alleen voor het huishouden en als ik er eens over begon kreeg ik te horen dat ik zelf voor een eigen zaak had gekozen, maar iedereen moet toch werken? Vervolgens met de woonkamer anders indelen hadden we het ergens over en toen kregen mijn ouders de schuld.. dat was het moment dat ik tegen mezelf zei nu moet je gaan nadeken wat ik wil.., want hier ga ik aan onderdoor.. en ik ben ook zeker niet perfect hoor.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:40

Deze plaats ik nog even hier. Gok dat hij genoeg zegt :)

Afbeelding

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 18:05

xDenies schreef:
Deze plaats ik nog even hier. Gok dat hij genoeg zegt :)

[ [url=m/Q6S3xT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wil hier heel graag in geloven maar na de 4e x gedumpt worden acht ik de kans dat hij spijt krijgt wel steeds iets minder -O-
Aan de andere kant, de vorige 3x was dat absoluut het geval, dus waarom deze keer dan niet… Wie weet

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 18:47

Huh, wat lees jij erin dat hij spijt moet krijgen dan? Het gaat niet over hem. Het gaat over jou. Het is een "schop onder je kont" om door te zetten en er voor jezelf iets van te maken.

Karma doet zn werk wel. No worries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:09

LaScar schreef:
xDenies schreef:
Deze plaats ik nog even hier. Gok dat hij genoeg zegt :)

[ [url=m/Q6S3xT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wil hier heel graag in geloven maar na de 4e x gedumpt worden acht ik de kans dat hij spijt krijgt wel steeds iets minder -O-
Aan de andere kant, de vorige 3x was dat absoluut het geval, dus waarom deze keer dan niet… Wie weet


Maar waarom zou je willen dat hij spijt krijgt? Wil je hem nu echt nog terug dan?

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:17

Je wilt toch niet zeggen dat je hem echt weer terug wil na 4 x gedumpt te zijn?
Werk alsjeblieft aan je zelfliefde en zelfrespect. En dat bedoel ik niet banketstaaf, maar is echt gemeend uit een goed hart. Je vindt jezelf wel heel weinig waard als je nog op je knieën terug wilt kruipen naar hem.