tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12361
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:07

Slaan is echt een no go inderdaad! Mijn ex heeft dat een keer gedaan, wel zijn excuses aangeboden en hij had écht spijt, maar toch... Is wel een van de redenen waarom het nu uit is.

Hier gaat het wel eigenlijk. Heb hem gesproken, en gewoon goed af kunnen sluiten. Hopelijk vind ik dat rust. Nu maar volledig op mijn afstuderen focussen.

LiannePuthzy

Berichten: 7006
Geregistreerd: 10-05-13

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:22

Ik ga van de week nog wel praten met hem. Hij heeft vandaag merenmaals zijn excuses aangeboden en echt spijt betuigd.
Hij kan er zelf natuurlijk ook niets aan doen dat hij is opgevoed met het idee dat schelden en slaan normaal is, zijn moeder is namelijk ongeveer hetzelfde. Ik hoop dat hij gaat inzien dat dit niet normaal is

Zertab

Berichten: 12361
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:25

LiannePuthzy schreef:
Ik ga van de week nog wel praten met hem. Hij heeft vandaag merenmaals zijn excuses aangeboden en echt spijt betuigd.
Hij kan er zelf natuurlijk ook niets aan doen dat hij is opgevoed met het idee dat schelden en slaan normaal is, zijn moeder is namelijk ongeveer hetzelfde. Ik hoop dat hij gaat inzien dat dit niet normaal is


Pas alsjeblieft hiermee op. Je kan iemand niet veranderen... en iemand die zo is opgegroeid, is echt heel erg voor deze jongen, maar ik vraag me af of hij het ooit anders zal zien of gaat doen.

Goof

Berichten: 28978
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:26

Een gast die zijn moeder slaat en vervolgens zijn vriendin is het niet waard om ooit nog maar 1 gesprek mee te voeren.
Jij wist dat hij zijn moeder slaat? Wat zag je in die droeftoeter? Een goede vader in de toekomst? Een liefhebbende partner?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:30

LiannePuthzy schreef:
Ik ga van de week nog wel praten met hem. Hij heeft vandaag merenmaals zijn excuses aangeboden en echt spijt betuigd.
Hij kan er zelf natuurlijk ook niets aan doen dat hij is opgevoed met het idee dat schelden en slaan normaal is, zijn moeder is namelijk ongeveer hetzelfde. Ik hoop dat hij gaat inzien dat dit niet normaal is

Hij kan daar niets aan doen nee maar het is niet jouw probleem! Geloof mij maar, dit gaat hij nooit afleren. Dit gaat hij vaker bij je doen als je hem terug neemt en anders doet hij het wel bij andere meiden. Denk aan jezelf en aan je toekomst alsjeblieft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110849
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:31

LiannePuthzy schreef:
Ik ga van de week nog wel praten met hem. Hij heeft vandaag merenmaals zijn excuses aangeboden en echt spijt betuigd.
Hij kan er zelf natuurlijk ook niets aan doen dat hij is opgevoed met het idee dat schelden en slaan normaal is, zijn moeder is namelijk ongeveer hetzelfde. Ik hoop dat hij gaat inzien dat dit niet normaal is


Maar hij kan toch wel zelf nadenken? Ik geloof er niet zo in dat hij niet beter weet.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:32

LiannePuthzy schreef:
Ik ga van de week nog wel praten met hem. Hij heeft vandaag merenmaals zijn excuses aangeboden en echt spijt betuigd.
Hij kan er zelf natuurlijk ook niets aan doen dat hij is opgevoed met het idee dat schelden en slaan normaal is, zijn moeder is namelijk ongeveer hetzelfde. Ik hoop dat hij gaat inzien dat dit niet normaal is


Lieverd, ik wil absoluut niet overkomen als iemand die het beter weet, maar blijf bij je punt! Slaan/schelden is not done!

Mijn relatie van bijna 4 jaar is net een week geleden uit gegaan, hij was ook vaak aan het schelden
en was niet fysiek agressief maar verbaal wel ontzettend.
Geloof mij alsjeblieft als ik zeg dat dit niet gaat veranderen. Spijt daar heb je niets aan. Vooral niet in dit soort situaties. Spijt is geen garantie op dat het niet meer gaat gebeuren.

En dat hij überhaupt vaker slaat zegt imo al genoeg..

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:45

Wat bovenaan zegt.. Maar het valt ook niet te onderschatten als je echt verliefd bent (geweest) op een persoon...

Is er iemand die ik even een pb kan doen over iets?

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:50

Pb's staan hier altijd open! :D

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:56

Daarnaast, lekker makkelijk voor hem. Hij heeft spijt (of zegt dat hij spijt heeft) en hij mag weer met hangende pootjes terugkomen. Volgende keer gaat het precies hetzelfde. Mannen bij wie het ingebakken zit dat het normaal is om fysiek (of verbaal) agressief te zijn tegen hun partner gaan dat niet loslaten tot ze eens een keer in therapie gaan om te praten over de wortel van die problemen.

LiannePuthzy

Berichten: 7006
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:58

Emmaa_ schreef:
Daarnaast, lekker makkelijk voor hem. Hij heeft spijt (of zegt dat hij spijt heeft) en hij mag weer met hangende pootjes terugkomen. Volgende keer gaat het precies hetzelfde. Mannen bij wie het ingebakken zit dat het normaal is om fysiek (of verbaal) agressief te zijn tegen hun partner gaan dat niet loslaten tot ze eens een keer in therapie gaan om te praten over de wortel van die problemen.


Gaat hij ook, heb zelf het afsprakenkaartje gezien

Elisa2

Berichten: 37699
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:02

Hm wees voorzichtig aub

Slaan en schelden is niet oke, maar sommige mensen kunnen je ook emotioneel mishandelen door manipulatie en respectloos gedrag, kleinerende opmerkingen,passief-aggresief gedrag etc.
Dan schelden ze misschien niet maar maken je op die manier toch kapot...het is moeilijk soms te bepalen waar gezonde grenzen liggen.

xDenies

Berichten: 13505
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:09

Tsja, wij kunnen je niet tegen houden. Ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken dat zo iemand niet verandert. Ik leef met een trauma en andere problemen door iemand die 'heel veel spijt heeft van het slaan van zijn kinderen'.

Ik blijf achter je sterke post staan … hoop dat jij dat ook snel weer doet. :( Gun het je zo niet wat mijn moeder en wij hebben mee moeten maken.

Zertab

Berichten: 12361
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:28

CalipsoLover schreef:
Wat bovenaan zegt.. Maar het valt ook niet te onderschatten als je echt verliefd bent (geweest) op een persoon...

Is er iemand die ik even een pb kan doen over iets?


Ja hoor!

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:29

Zertab schreef:
CalipsoLover schreef:
Wat bovenaan zegt.. Maar het valt ook niet te onderschatten als je echt verliefd bent (geweest) op een persoon...

Is er iemand die ik even een pb kan doen over iets?


Ja hoor!

Bedankt!

Zertab

Berichten: 12361
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:39

Voel me echt in een keer verdrietig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:40

Zertab schreef:
Voel me echt in een keer verdrietig.

Hoort erbij :* Ik heb het ook nog, dat ik me ineens heel verdrietig voel. Beste is gewoon om het toe te laten. Zet een slechte film op, koop wat chocola, jank je ogen een paar keer uit je hoofd.

Zertab

Berichten: 12361
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:46

Emmaa_ schreef:
Zertab schreef:
Voel me echt in een keer verdrietig.

Hoort erbij :* Ik heb het ook nog, dat ik me ineens heel verdrietig voel. Beste is gewoon om het toe te laten. Zet een slechte film op, koop wat chocola, jank je ogen een paar keer uit je hoofd.


Ja doe het rustig aan vanavond.

hagelslag
Berichten: 9199
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:50

Emmaa_ schreef:
Zertab schreef:
Voel me echt in een keer verdrietig.

Hoort erbij :* Ik heb het ook nog, dat ik me ineens heel verdrietig voel. Beste is gewoon om het toe te laten. Zet een slechte film op, koop wat chocola, jank je ogen een paar keer uit je hoofd.



Precies dit!!!
Gewoon lekker janken en lekker dit topic voor emotionele steun houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:51

Zertab schreef:
Voel me echt in een keer verdrietig.

Same here. Ging hele week goed maar lijkt iedere keer wel alsof ik in het weekend slechte momenten heb.

Is ook logisch denk ik? Zijn zeker een jaar lang aan het daten geweest (ook pas nadat hij maanden moeite had gedaan) en ben daarna toch een jaar elke dag naast hem wakker geworden en met zn 2tjes gaan slapen enzo. Dan is het best wel poedersuiker om dat ineens niet meer te hebben. Toch vind ik mijn keuze nog steeds goed. Het had nooit kunnen werken zo. Maar ja, blijft rot.

Dus inderdaad. Ik zit nu te janken voor de tv. Denk dat ik straks maar kees&co of het zonnetje in huis oid op zet. Even wat luchtigs. :Y)

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:52

Ja, hier ook. Een jaar lang echt elke dag met hem geweest en nu ineens in mijn eentje. Ik zit ook nog eens enorm overspannen thuis dus voel me al niet top, en dan wordt het alleen maar erger.

Zertab

Berichten: 12361
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:54

Het voelt ineens alsof je alleen bent. In zekere zin ben ik dat ook, als in geen relatie. Geen goedemorgen en slaap lekker appjes meer.... Niet meer iemand waar je alles mee kan delen. Met vrienden is dat toch anders.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:01

Lekker met z'n allen een potje janken :(:)
Zolang je er niet in verdrinkt is huilen goed, beter direct alles voelen dan het wegstoppen.

Afbeelding



Slaan is een hele grote rode vlag! Ookal gaat hij naar therapie toe, zoiets is er niet zomaar uit en vaak ben je toch een trigger waardoor het eruit komt. Wees slim, ga niet terug..

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:02

Dat ook ja. Ik was altijd eerder wakker en in mijn eerste pauze van werk had ik dan een goedemorgen schat appje. Ik heb nu ook wel appjes maar dat is anders. :+

Zertab

Berichten: 12361
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:03

Ik heb nu eigenlijk vrij weinig mensen die me appen :P