tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:48

Cayenne, een maandje afstand houden, ik snap het wel aan de ene kant, aan de andere kant is vlinders geen kans of lucht geven de beste manier om ze te doden (bij wijze van spreken). Door zo te twijfelen, heen en weer te gaan, veel analyseren is er zo al eigenlijk niet echt een vruchtbare bodem.
Als je na een paar keer afspreken toch vlinders voelt, zo goed klikt, ... vraag ik mij een beetje af waarom stoppen? Al een relatietherapeut overwogen? Soms kan het gewoon zijn dat er boodschappen op een voor de andere onaangename manier overgebracht worden (ongewild), als je daar dan kan aan werken samen kan mss ook veel anders worden. Het is niet evident en vooral jammer dat het al een tijd zo moeilijk loopt, sommige dingen die gezegd worden of zich voor doen krijg je moeilijk uitgeveegd ook al wil je graag. Voor de duidelijkheid, niks van wat ik zeg is slecht bedoeld of te bekijken als kritiek.
Alleszins dikke knuf, het is echt wel duidelijk dat je veel om hem geeft, ik hoop dat je er samen uit geraakt.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:54

Jullie hebben gelijk, hij heeft me juist gebeld en afgesproken om even zero contact te hebben. Zo krijg ik ook de kans om hem misschien te missen.. Voel me nu wel echt bagger.

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:56

Calipso :(:) alsnog een nare situatie, hoop dat die periode zonder contact wat dingen duidelijk maakt voor jullie beiden.

Ik kwam vanmorgen ex tegen tijdens m'n hardloopronde, weliswaar vanuit z'n auto maar wel oogcontact. Had 'm niet gezien of gehoord sinds de breuk en het was onverwachts dus ik schrok wel even.
Al was het ook snel weer over, heb meer moeite met die vriendschap nog (ik heb geen idee wat ik ermee aan moet). -O-

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:05

Calipso, lastig hoor.. Maar ik denk dat het wel een goeie keus is om geen contact te hebben voor nu. Denk dat het contact dat jullie hadden voor je ex ook te verwarrend (begrijpelijk) zou zijn en hem valse hoop zou geven. Als jullie voor elkaar bestemd zijn zullen jullie wel weer een weg naar elkaar toe vinden denk ik altijd. Het is niet nu of nooit. Als je over een maand tot de conclusie bent dat je hem niet echt gemist heb weet je ook genoeg.. Overigens denk ik dat je gevoel meer zegt dan hoe je rationeel over je relatie denkt. Het kan nog zo'n perfecte man zijn, nog zou goed voor je, als je het niet helemaal voelt zal het gewoon echt lastig worden.

Kom zo even binnen vallen, relatie ook over na 5,5 jaar alleen geen behoefte om hier dingen over te delen op internet. Maar beetje meelezen met 'lotgenoten' is wel fijn :P

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:56

Ik wil gewoon niet terug aan iets beginnen als ik daar zowel qua gevoel als mentaal niet 100% achter sta, dat is ook niet eerlijk naar hem toe. Ik wil hem ook absoluut niet aan het lijntje houden, maar dat deed ik misschien de laatste weken wel ook al had ik wel nog iets van gevoelens. Ik heb ook altijd duidelijk gemaakt dat ik hem geen valse hoop wou geven, maar hij zag elke kans nog als een kans dus dat kon hem niet veel schelen. Nu voelt het wel alsof ik hem volledig kwijt ben, ook mijn maatje...

Mandarijn; hoe lang zijn jullie uit elkaar? Snap dat die eerste keer elkaar terug zien best een schok kan zijn.
finnens; veel sterkte en een dikke knuffel, mijn pb staat altijd open :(:)

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:03

CalipsoLover, Calisto04, Winged hij kwam dus toch van bij me thuis! Zondagavond kreeg ik ineens nog een berichtje, dat hij was langs geweest omdat hij me wou zien, dat hij me miste, dat hij van me houdt. Ik heb vrij kort geantwoord want ik ging net slapen. Hij vroeg of ik hem nog eens wou zien en ik heb gezegd dat ik het niet wist. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee aan moet, het was makkelijker geweest als ik wist dat er van zijn kant geen interesse meer was. Hij heeft letterlijk staan huilen toen we uit elkaar gingen, dan snap ik niet goed waarom hij er toch mee wou stoppen.
Hij blijft herhalen dat hij van me houdt. Blijkbaar niet genoeg, denk ik dan :(

Winged, Mexico lijkt me superleuk!

CalipsoLover, spannend die audities! Hopelijk krijg je morgen goed nieuws!
Ik denk ook dat het beter is om alles eens wat te laten bezinken, dan merk je vanzelf wel of je hem gaat missen of niet :)

Mandarijn, is even schrikken hé :o Ik kwam zondag ook mijn ex tegen en ik schrok me rot :')

finnens, sterkte!

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:46

Ik zou dan toch even afstand nemen en er minstens een paar weken laten overgaan. Want nu spreekt hij misschien ook meer uit wanhoop dan uit oprechte interesse en liefde. Wat was hij aan je deur komen doen dan? Gewoon aanbellen maar niemand deed dan open? Wel vreemd dat hij dan niet gestopt is toen jullie elkaar kruiste als hij er speciaal voor jou was.

Dankjewel! Ik twijfel wel enorm of ik hem toch niet nog een berichtje zou sturen met mijn excuses dat het er zo grof uit kwam. Het was echt niet de bedoeling om hem te kwetsen en het op die manier te zeggen, maar ik voelde me zo rot en ik moest het op de een of andere manier dat moment kwijt, het kwam er alleen veel gemener uit. Hij kwam al huilend binnen omdat hij juist ruzie had met zijn ouders en niet het gevoel had dat iemand hem nog begreep behalve ik. En dan zeg ik een paar uur later iets dat totaal niet zo bedoelt was.

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:55

CalipsoLover schreef:
Mandarijn; hoe lang zijn jullie uit elkaar? Snap dat die eerste keer elkaar terug zien best een schok kan zijn.

Nu ongeveer 6 weken. Sindsdien radiostilte (en vlak ervoor ook zo goed als helemaal, is een van zijn dingen - spontaan verdwijnen voor onbepaalde tijd).
Er liggen hier nog spullen (en andersom), ik had 'm toen geappt wanneer ie die wilde komen halen en zelf data gegeven die konden maar 0 reactie.

Finnens, jij ook sterkte. :(:)

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:09

Mandarijn schreef:
CalipsoLover schreef:
Mandarijn; hoe lang zijn jullie uit elkaar? Snap dat die eerste keer elkaar terug zien best een schok kan zijn.

Nu ongeveer 6 weken. Sindsdien radiostilte (en vlak ervoor ook zo goed als helemaal, is een van zijn dingen - spontaan verdwijnen voor onbepaalde tijd).
Er liggen hier nog spullen (en andersom), ik had 'm toen geappt wanneer ie die wilde komen halen en zelf data gegeven die konden maar 0 reactie.

Finnens, jij ook sterkte. :(:)

Vervelend, dan is het idd ook niet zo gemakkelijk om nog een vriendschap op te bouwen. Enig idee waarom hij zo doet of is dat gewoon zijn karakter?

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:06

Eline, dan heb je toch wat duidleijkheid daarover, is toch beter dan met vragen zitten. Op basis van wat je zegt zal het voor hem lastig zijn om los te laten. Zowel tov zijn ex als tov jou nu. Als iemand niet kan los laten is het moeilijk om een relatie op te bouwen. Is een beetje een gevoel van trekken langs twee kanten en ergens dus tegenstellingen. Ik heb ook anderhalf jaar in zo'n relatie gezeten, dat is niet gezond. Onlangs haar gezien, ze heeft ondertussen iemand leren kennen en ze zei dat het bij ons daardoor lastig was, dat ze moeite had los te komen en dat ze dat niet echt zelf inzag, dat doordat ik dan besliste er mee te stoppen ze het heel moeilijk had en is gaan beseffen dat ze vooruit moet ipv te blijven hangen in dingen waarvan ze weet dat ze nergens toe leiden. Alleen, nu wil zij wel vooruit in haar relatie, maar is degene waarmee ze samen is terughoudend. En merkt ze hoe moeilijk dat is om mee om te gaan.
Dus ik weet niet of het noodzakelijk zo is dat hij niet genoeg van je houdt, alleen is het soms moeilijk af te ronden en los te laten en heeft dat veel impact op nieuwe relaties.

Calipso, is moeilijk, zolang je geen duidelijkheid hebt voor jezelf kan je denk ik op dit moment weinig goed doen voor hem. Het zal altijd tegenstrijdigheden oproepen, jammer genoeg.

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:24

CalipsoLover schreef:
Mandarijn schreef:
Nu ongeveer 6 weken. Sindsdien radiostilte (en vlak ervoor ook zo goed als helemaal, is een van zijn dingen - spontaan verdwijnen voor onbepaalde tijd).
Er liggen hier nog spullen (en andersom), ik had 'm toen geappt wanneer ie die wilde komen halen en zelf data gegeven die konden maar 0 reactie.

Finnens, jij ook sterkte. :(:)

Vervelend, dan is het idd ook niet zo gemakkelijk om nog een vriendschap op te bouwen. Enig idee waarom hij zo doet of is dat gewoon zijn karakter?

Oh, dat met die vriendschap is een ander persoon. Misschien niet goed verwoord, sorry. :o

Ex heeft vroeger wel veel meegemaakt, denk dat dit daar een beetje de uitkomst van is. Maar vervelend is het wel. Hij probeerde mij ook zo ver te krijgen dat ik zorgde dat ik naast hem zo weinig mogelijk contacten overhield want dat zou beter voor me zijn (hij heeft zelf verder ook geen echte vrienden, wel wat kennissen maar verder niet). Ben wel blij dat dat dan weer niet gelukt is.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:32

Ik kan mij helaas melden. 2e relatie binnen een jaar tijd...

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:14

Mandarijn, dat klinkt als een lastige situatie :/

Callisto04, dat weet ik wel. Ik geloof dat het makkelijker zou zijn om te weten dat hij niet van me houdt, dan zou ik het denk ik sneller achter me kunnen laten.
Weten dat hij misschien wel van me houdt, maar toch niet de stap kan/durft/wil zetten om met me verder te doen, dat vind ik pas echt moeilijk. Dat hij toch geen toekomst met me ziet, het niet de moeite vindt om er samen voor te vechten, dat doet pijn.

SavannahNx, sterkte :/

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:15

Weten dat hij niet van je houdt zou het makkelijker maken ja. Kan je even goed kwaad zijn, maar dan kan je het een beetje klasseren en vooruit kijken. Nu is het lastig. Misschien is dat persoonlijk, maar voor mij is niet willen verder doen met iemand waar je van houdt vreemd. Ik zou dat zelf niet kunnen, als je van iemand houdt probeer je toch tenminste? Ook al zijn er moeilijkheden. Die zijn er altijd, ook als het zorgeloos begint komen er altijd wel moeilijkheden op je pad, maar mss geeft dit wel al aan dat je er in moeilijke momenten moeilijk kan op rekenen, ik merk dat de laatste tijd wel vaker. Mij ex vriendin (mama van mijn kindjes) heeft ook zo'n gevalletje. Ze belde me gisteren huilend op dat hij weer eens weggelopen was na een discussie. Zo gaat het steeds en dan na een aantal dagen is hij terug. Maar er wordt niks opgelost of uitgepraat, het blijft hangen en bij de volgende discussie is het weer zo. Komt er steeds op neer dat als het moeilijk wordt hij vlucht, maar ook niet helemaal. Steeds in rondjes draaien, maar nooit echt komen tot iets. Niet iets oplossen of beter maken, maar het ook niet echt afkappen. Natuurlijk is scheiden van de moeder van je kind heftig, ik weet niet hoe of wat, maar misschien heeft het wel gewoon wat tijd nodig. Dat is iets dat jij beter kan inschatten. Ook of je hem die tijd wil geven en of dat gezond is voor jezelf.
Ook voor de anderen, veel sterkte, is nooit leuk om een relatie te zien eindigen en zeker niet als je er zelf voor wou gaan.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:08

Hoe gaat het hier met iedereen?

Twijfelde enorm of ik het zou gaan delen, maar zit er zo mee in dat ik het toch gewoon doe. De eerste 2-3 dagen zero contact viel me toch enorm zwaar maar heb me sterk gehouden. Tot ik gisteren een appje kreeg of ik kon bellen, aan de telefoon vroeg hij of we elkaar terug konden zien waarop ik zei dat dat niet ging. We hadden elkaar amper een week niet gesproken/gezien, dus vond het geen goed plan om nu het contact als vrienden al terug op te pakken. Maar later kreeg ik toch wel heel emotionele berichtjes zonder weinig inhoud/boodschap van hem waar een luchtje aan zaten, ik vertrouwde het niet zo goed en ging akkoord om deze middag elkaar te zien, ik voelde dat er iets serieus aan de hand was zeg maar. En ja hoor... Zijn mama heeft kanker. Heb samen met hem zitten huilen. We zijn daarna iets gaan drinken samen en ben de hele middag bij hem gebleven. Voor dit wil ik mezelf wel even op de tweede plek zetten en er gewoon voor hem zijn, ook al betekent dat intensief contact. Ik heb wel duidelijk gezegd dat ik geen fysiek contact wil en het liefst de woorden relatie, verliefdheid etc. niet hoor. Maar wil er echt wel voor hem zijn...

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:20

Ja dat is heel naar en heel vervelend, maar jij kunt het niet oplossen voor hem en hij raakt niet over jou heen op deze manier. Je houdt 'm toch aan het lintje zo. De verhoudingen zijn scheef.

En in geen enkele gezonde relatie, of dat nu romantisch is of niet, zet je jezelf op de tweede plek.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:22

Ik ben het wel eens met MB. Je kunt hem zo niet blijven 'helpen' want het helpt hem juist niet. Op deze manier geef je hem weer hoop en die hoop heeft hij nu juist niet nodig en zal hem alleen maar meer pijn doen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:28

Ik sluit me bij de rest aan. Super poedersuiker situatie voor hem, maar geen reden om terug te komen op jullie afspraak. Ik zou het echt niet chill vinden als iemand uit medelijden bij me zou blijven in zo'n situatie. Snap dat je hem wil steunen, maar die steun kan ie vast wel bij iemand vinden waar ie een stabielere en gezondere relatie mee heeft. Ik weet dat je het goed bedoeld, maar zo hou je hem wel aan het lijntje.

BigOne
Berichten: 38524
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:29

MarcoBorsato schreef:
Ja dat is heel naar en heel vervelend, maar jij kunt het niet oplossen voor hem en hij raakt niet over jou heen op deze manier. Je houdt 'm toch aan het lintje zo. De verhoudingen zijn scheef.

En in geen enkele gezonde relatie, of dat nu romantisch is of niet, zet je jezelf op de tweede plek.

Klopt als een bus. Calipso laat je niet meetrekken in zo’ n emotionele situatie. Zo blijft hij hoop houden op een relatie. Jij vond hem als gewone vriend geweldig, toen jullie de lijn overgingen naar een relatie bleek de vriendschap veel leuker dan met elkaar in een relatie zitten. Hij wil nog steeds een relatie en jij wil alleen vriendschap. Ik heb als jonge meid in zo’n situatie gezeten en het eindigde met het uitmaken door mij en ook vriendschap kwijt. Het is bijna onmogelijk om terug te gaan naar die onbevangen vriendschap. Heel erg sneu van zijn moeder, stel jezelf op de hoogte van hoe en wat en ga vandaar uit verder en dwing hem om ook met zijn familie te praten.

Jolien87

Berichten: 17518
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:37

Hoe verdrietig het ook is en hoe graag je er ook voor hem wilt zijn, jij bent in jouw huidige positie niet de juiste persoon hiervoor.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 09:34

Zijn mama heeft kanker, ik denk dat je zoiets toch los moet zien van relatie issues. Hangt ook af van wat de prognose is. Duidelijk blijven dat het niets verandert mbt het al dan niet hebben van een toekomst is wel nodig, maar wie zijn wij om te zeggen dat je er niet mag zijn voor hem? De geschikte persoon daarvoor is aan hem om dat te bepalen en aan jou om te bepalen of je dat kan en wil. Wel opletten dat je jezelf niet wegcijfert, je komt ook op de eerste plaats. Ik vind het vooral erg voor zijn moeder, voor hem en voor jou. Ik heb mijn moeder verloren midden het uit elkaar gaan en 2 zo'n zaken samen doormaken is geen pretje. Maar je moet wel ook genoeg aan jezelf en je eigen geluk denken ook. Wat ongetwijfeld moeilijk is nu. Het toont wel aan dat je een groot hart hebt dat je zo bekommerd bent om hem, heel mooi van jou, eender wat je uiteindelijk beslist om te doen nu.

CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:51

Ben het ook eerder met Callisto eens, want ook in onze vriendschap was ik er het meest voor hem, ook toen we niet verliefd waren. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat het voor mij enkel vriendschap is, en hij weet ook dat ik verder ga met mijn leven. Ik denk dat dit regelmatig aanbrengen in deze situatie wel moet kunnen, net zoals er voor hem zijn. Dat betekent niet dat ik hem elke week terug ga zien. Ik begin volgende week met full time werken en hij over twee weken, dan is elkaar zien toch al moeilijk. Maar wel dat mijn telefoon aan staat, en hij me mag bellen of appen als er iets is. Vanaf hij over mijn grenzen gaat denk ik ook wel dat ik dat niet zal toestaan, heb wel genoeg pit en karakter daarvoor. Daar hebben we het gisteren ook duidelijk nog over gehad.

Kan goed zijn dat jullie me nu naïef vinden, moest ik zelf buiten de situatie staan zou ik er waarschijnlijk op precies dezelfde manier over denken. Maar ook ik kwam heel goed overeen met zijn mama. Hij wil dit, al wetende dat het nooit meer iets gaat worden. Als ik hem daarbij kan helpen, en hij niet over m'n grenzen gaat zoals afgesproken, dan wil ik dat ook.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 23:00

Calipso: Blijf vooral dichtbij jezelf!

*\o/* hier. Ik heb mijn ticket naar Mexico geboekt. Heb wel een overstap van 22 uur in Rome. Dus als iemand een must-see-speedytour voor me heeft :')

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 23:26

Calipso, Lastig hoor. Ik denk niet dat het goed is voor zijn proces om los van jou te komen, ergens blijft de hoop bestaan zolang jullie contact hebben. Maar daar kiest hij nu zelf dan ook voor. Ik denk, dat als jij dit ook zelf echt wil, je in ieder geval heel duidelijk moet blijven dat er niks meer in zit. En ook geen dingen doen die je als 'normale vrienden' ook niet zou doen.

Leuk Winged, Mexico is geweldig!! :D

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 02:23

Tja, mijn moeder heeft ook kanker, mijn vader is net dit jaar beter. Het is niet dat ik onderschat hoe heftig het is, maar heeft die knul geen vrienden? Een blinde ziet van veraf hoeveel drama er gaat komen.

Winged, veel plezier <3