tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17518
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:44

Ik zoek juist iets dichtbij het station aangezien ik nu nog afhankelijk ben van het OV en ik werk komend schooljaar nog wel in Almere.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:45

Hoe lang moet je het minimaal huren?

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:47

Ik zou voor het eerste appartement gaan Jolien. En sterkte, je bent een sterke vrouw, het komt allemaal goed :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33874
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:52

Jolien87 schreef:
Ik zoek juist iets dichtbij het station aangezien ik nu nog afhankelijk ben van het OV en ik werk komend schooljaar nog wel in Almere.

In bijv begin van de Aalanden / Zwolle zuid is het ook max 10 min fietsen naar de trein...

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:54

Joh, alles blijven opkroppen is ook ondragelijk. Even flink rot voelen, mag best. En geloof me, zijn "portie" ellende gaat echt nog wel een keer komen. Kan haast niet anders. Tuurlijk gun je hem ook een goed leven, maar je hoeft je niet altijd groot te houden.

Wat betreft de appartementen: pfjoe. Lastig zeg. Wat een geld ook. Ik word nu al benauwd van al die schuine palen, dus zou daar liever niet willen wonen. Als je deze twee opties hebt, zou ik dus zeker voor de eerste gaan.

Is Kampen niet een optie voor je? Verbinding Kampen - Almere is goed te doen. Vriendin van me is vanuit Zwolle net naar Kampen verhuisd en ze vindt het een echte verademing. Veel meer ruimte, goed bereikbaar, alsnog de gezellige barretjes, en stukken goedkoper. Ze betaalt geloof ik hetzelfde bedrag voor een appartement met 2 verdiepingen, grote keuken etc. Niet haar droomwoning, maar als oplossing totdat ze gaat samenwonen of verhuizen perfect. Ze is er echt vreselijk blij van geworden. Geen idee of het voor jou een optie is, maar zou het echt nog een keer in overweging nemen.

Oh, en als je er eventjes tussenuit wilt, ben je altijd welkom hier bij mij hoor. Even een paar dagen honden knuffelen of aan zee liggen. Altijd welkom <3

Jolien87

Berichten: 17518
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:01

Winged schreef:
Hoe lang moet je het minimaal huren?


Daar staat niks over, dat moet ik morgen even vragen want mocht er geen minimale tijd zijn dan kan ik altijd nog vertrekken zodra ik iets beters tegenkom.

gribaldi, mag ik vragen waarom?
Het idee van een balkon klinkt wel heel fijn maar in dit appartement kan ik nieteens mijn bed kwijt.

Marlinde, dat is waar maar dan moet er ook wel iets beschikbaar zijn.
Ik wil morgen natuurlijk nog wel even afwachten maar ik durf de gok niet zo goed te nemen dat er wel iets anders vrij komt. Het liefste blijf ik hier niet in mijn eentje zitten.

Kampen zou inderdaad ook nog kunnen maar het liefst ga ik naar bekend terrein. Ik ben nog steeds herstellende van mijn depressie en burn-out en ik ben bang dat ik in een nieuwe stad wegkwijn.
Dan maar even wat meer neerleggen qua huurprijs. Ik zie het sowieso als tussenoplossing.

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:04

Jolien, die vriendin van mij zei geloof ik dat ze 1x huur als borg moest betalen en 1x huur aan de makelaar voor de koppeling. De borg krijgt ze terug als ze meer dan x maanden daar heeft gewoond. Vertrek binnen x (ik dacht 6) maanden is borg weg.

Jolien87

Berichten: 17518
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:48

xJolien schreef:
Jolien, die vriendin van mij zei geloof ik dat ze 1x huur als borg moest betalen en 1x huur aan de makelaar voor de koppeling. De borg krijgt ze terug als ze meer dan x maanden daar heeft gewoond. Vertrek binnen x (ik dacht 6) maanden is borg weg.


In dit geval moet ik inderdaad ook 1x extra maandhuur als borg betalen maar verder geen extra kosten voor het vastleggen.

Avalance81, nog even over je laatste opmerking: ik zou ook niet weten wat mijn ex zou kunnen doen om de situatie beter te maken. We waren het er allebei over eens dat we het beste allebei zo snel mogelijk iets konden zoeken zodat we niet langer dan nodig met elkaar in dit huis hoefden te zitten.
In zijn positie had ik hetzelfde gedaan alleen hij heeft de mazzel dat hij als eerste iets heeft gevonden.
Ik kan het hem niet kwalijk nemen maar het voelt even alsof het geluk niet aan mijn zijde staat en dat vind ik lastig.

Sheran

Berichten: 17248
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:50

Sorry dat ik het heb gemist, maar je wil niet in je huidige huis blijven omdat het te duur is nu?

Huizen zijn echt een probleem, ik zoek al 8 jaar fanatiek maar geen succes. Ik overweeg toch ergens anders in Nederland werk te zoeken.

Jolien87

Berichten: 17518
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:52

Sheran schreef:
Sorry dat ik het heb gemist, maar je wil niet in je huidige huis blijven omdat het te duur is nu?

Huizen zijn echt een probleem, ik zoek al 8 jaar fanatiek maar geen succes. Ik overweeg toch ergens anders in Nederland werk te zoeken.


De belangrijkste reden is dat ik nog in de ziektewet zit dus ik mag niks kopen.
Daarnaast wil ik niet in Almere blijven wonen en zeker niet in dit huis. Dit hebben we samen gekocht om hier een gezin te stichten. Naast dat het te groot is voor mij alleen, is dit altijd "ons" huis geweest en ik wil hier niet alleen achterblijven.
En als ik hier al wilde wonen, zou ik mijn ex moeten afkopen, dat kan ik niet. We hebben het huis spotgoedkoop kunnen kopen, mede omdat het destijds via de bank is verkocht. En met de huidige huizenmarkt kunnen we er waarschijnlijk flink wat overwaarde uit halen.

Als het moet kan ik hier wel een tijdje alleen blijven wonen, dan neem ik de huidige hypotheek in mijn eentje op me. En als ik dan wat anders vind, dan delen we de hypotheek tot het huis is verkocht zodat ik niet 2 volledige woningen hoef te betalen. Maar dit is natuurlijk niet ideaal.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:00

Huizen zijn echt een ramp. Hier betaal je 770 voor 22m2. 8)7 En dat in Limburg...

35m2 is niet groot, maar kan je wel leuk inrichten! Een vriendin van mij heeft dezelfde afmeting en het oogt best groot. :j

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:14

Bizar die prijzen zeg!

Jolien, ik heb zelf meer gevoel met het eerste appartement. Wat zegt je eigen gevoel?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:28

*meelezer kruipt weer onder steen vandaan*
:(:) Jolien, wat een rot situatie!
Ik vind beide appartementen erg prijzig maar Zwolle is idd duur en zeker als je zo dicht bij het station zit.
Appartement 1 spreekt me meer aan ivm het balkon en dat het niet op het zuiden ligt. Anders stoom je in de zomer echt je huis uit. En de schuine balken van appartement 2 zorgen voor veel ruimte dat je niet kunt gebruiken, dus dat is ook vertekenend.
Ik hoop dat je snel weer wat rust in je hoofd mag krijgen :(:)

emr

Berichten: 1482
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:16

Persoonlijk zou ik voor appartement 1 kiezen. Voordeel van een kleinere ruimte is dat je minder hoeft schoon te maken! :) Verder kan ik me goed verplaatsen in je gevoel m.b.t. jouw depressie. Hopelijk vind je wat afleiding. Mocht je een keer een drankje of een lekker taartje willen doen (bij De Gillende Keukenmeiden bijvoorbeeld) laat het maar weten.

Jolien87

Berichten: 17518
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:59

Neverland, wat een geld!

35m2 is inderdaad best leefbaar en knus maar daar is ook wel wat van te maken.
Alleen ik zit ook met het feit dat er geen berging bij zit, ik moet dus ergens anders ook nog spullen opslaan. Ik zit nu op 130m2, dat scheelt nogal. En ik heb al zoveel spullen weggegooid maar ik zit natuurlijk ook met seizoensgebonden spullen die je niet altijd hebt staan.

Ik neig zelf meer naar het tweede appartement, omdat die meer leefruimte heeft. Ik ben zelf niet zo groot dus de schuine balken staan mijn niet in de weg. En ik wil ook niet alle muren vol zetten met hoge kasten.
Alleen het is inderdaad jammer dat die geen buitenruimte heeft, maar ik heb dan liever wat meer leefruimte en dat ik dan maar met mijn tuinstoel op de stoel moet gaan zitten.
Daarnaast zijn er een boel parken om de hoek waar je ook lekker kunt zitten met mooi weer.
Ik had het wel fijn gevonden om een buitenruimte te hebben maar in de huidige situatie wil ik het er ook niet om laten. Het is een tussenoplossing, dus waarschijnlijk hooguit 1 zomer om te overbruggen.

Cayenne, ik werk 5 dagen dus het grootste deel van de week zit ik gelukkig niet thuis. Ik probeer het ook niet te bagatelliseren en ik denk dat ik er inderdaad nog wel op terug kom qua warmte. :=

Wat lief emr!
Minder schoonmaken zal ik sowieso hoeven doen, ik maak nog 130m2 schoon dus die 35m2 red ik dan ook wel. ;)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33874
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:31

Als je elk moment weer weg kan dan moet je het doen haha. Maar zou dat wel goed navragen! Maxx staat erg slecht bekend als makelaar. :o

Het eerste waar ik aan denk als ik mijn ogen open doe is mijn ex... wanneer stopt dat? :n

Sheran

Berichten: 17248
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:37

Klinkt niet handig maar bij mij heeft het echt jaren geduurd bij mijn eerste ex en ook nu is hij vaak het tweede waar ik aan denk. Maar het doet geen probleem meer. Mijn huidige nog wel.

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:38

MarlindeRooz schreef:
Als je elk moment weer weg kan dan moet je het doen haha. Maar zou dat wel goed navragen! Maxx staat erg slecht bekend als makelaar. :o

Het eerste waar ik aan denk als ik mijn ogen open doe is mijn ex... wanneer stopt dat? :n


Zorgen dat je wakker wordt naast een andere knapperd *\o/* }>

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33874
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:40

Ja die heb ik nog niet en dat is ook te vroeg steeds geweest... maar ben hartstikke druk en vermaak me prima. Maar ‘s ochtends is het toch altijd even lastig. Denk ongeveer 30x per dag wel even aan hem. Maar dat komt ook omdat we na 3,5 jaar veel herinneringen samen hadden. :)

Sheran

Berichten: 17248
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:44

Dat vind ik echt niet gek, 30 is haast nog weinig voor mijn doen.
Wakker worden naast een andere knapperd is ideaal! Maar die zijn erg schaars. Ik zie het niet zo 123 meer gebeuren (bij mij althans). Ik snap niet hoe mensen zo snel weer leuke nieuwe dates vinden. Ben je dan wel echt verliefd?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:53

Sheran schreef:
Dat vind ik echt niet gek, 30 is haast nog weinig voor mijn doen.
Wakker worden naast een andere knapperd is ideaal! Maar die zijn erg schaars. Ik zie het niet zo 123 meer gebeuren (bij mij althans). Ik snap niet hoe mensen zo snel weer leuke nieuwe dates vinden. Ben je dan wel echt verliefd?


Dit vind ik wel een gevaarlijke uitspraak. Iedereen pakt een break-up anders aan. Heeft niks te maken met verliefd zijn geweest of niet. :n

Sheran

Berichten: 17248
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:06

Ik bedoel op de nieuwe dates :). Niet de oude uiteraard.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:11

Waarom zou je niet verliefd kunnen zijn? Mijn ex had twee weken nadat het uit was met mij ook een nieuw vriendinnetje. Die zijn nog samen. Is al zo'n 4 jaar geleden, dus het kan zeker.

Ik wou dat mij dat gebeurde maar helaas. :') Alhoewel vrijgezel zijn zeker zo zijn voordelen heeft. :D

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:12

Maar je hoeft toch ook niet gelijk verliefd te zijn om met iemand te daten/naast iemand wakker te worden?

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:12

Sheran schreef:
Dat vind ik echt niet gek, 30 is haast nog weinig voor mijn doen.
Wakker worden naast een andere knapperd is ideaal! Maar die zijn erg schaars. Ik zie het niet zo 123 meer gebeuren (bij mij althans). Ik snap niet hoe mensen zo snel weer leuke nieuwe dates vinden. Ben je dan wel echt verliefd?

Nieuwe dates... Neuh.. Maar direct in een andere relatie hoppen vind ik wel gek.

Hier de date die ik laatst had inmiddels afgekapt. Erg leuke kerel, maar niet wat voor mij. Dat vonkje, die spanning.. zat er niet. Helaasch