tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18889
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:02

Oei Sheehan, wat een vervelend verhaal, ik denk inderdaad dat je gevoel een loopje met je neemt en daardoor een beetje hem overdonderd. Het is pas een maand en je knalt er qua gevoel vol op. Tsja sommige (de meeste) mannen (en vrouwen) schrikken daar enorm van. Echter je gevoel kun je natuurlijk niet sturen. Blijf adem halen, bedenk je wat het ergste is wat je kan overkomen en dat dat best meevalt. Probeer wat ontspanning buiten deze jongeman te zoeken, ga iets met vriendinnen doen, mijdt de kroeg, want H is duidelijk jaloers op jou en L en daarom is hij vervelend. Als J en jij voor elkaar bestemd zijn komt dat echt wel goed.

Raineri
Berichten: 6261
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:24

Ik heb eerlijk gezegd niet goed tot de detail gelezen maar wat mij vooral opvalt is dat er veel drama is door onzekerheid. Ik word er al zenuwachtig van als ik het lees. Het hoort leuk te zijn. Je bent jong. Er komt wel meer op je pad, dit is echt niet de laatste persoon waarop je verliefd wordt. Geniet van je leven en van het uitgaan.

En wat bedoel je met “je bent niet verkracht”? Als jij geen toestemming geeft hiervoor is het NOOIT oke. Geen toestemming geven is niet automatisch een ja. Zou H links laten liggen. Je verdient respect te allen tijde!

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:52

H laat ik sowieso links liggen, ik doe normaal tegen hem omdat ik er geen groot drama van wil maken maar echt een goede vriendschap gaat het nooit worden. Ik heb nee tegen hem gezegd, maar hij had veel te veel drugs gebruikt en na een tijdje dacht ik 'oke, laten we er dan maar het beste van maken'. Super dom, I know, maar nu weinig meer aan te doen en daarin ben ik best nuchter. Gebeurd is gebeurd.

Bedankt voor de lieve en hulpzame reacties :)

Raineri
Berichten: 6261
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:51

Dat is gewoon verkrachting. Je hebt genoeg reden om nooit meer tegen hem te praten en je kan zelfs aangifte doen. Helaas heb je waarschijnlijk geen getuigen en bewijs. Maar dit is gewoon strafbaar, hoop dat je beseft dat je echt veel meer waard bent dan dit. Dit is niet ok. Het is gebeurd, en ik ben blij dat je er zo nuchter in staat. Maar ik krijg hele nare gevoelens bij die jongen. Kies alsjeblieft voor jezelf meid.

En nog even: jij was niet super dom!!!! Hij was de respectloze klootzak. Jij hebt gedaan wat je kon.

Ik word echt boos als ik dit lees, en hoe genormaliseerd dit is.

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:10

Danique_G schreef:
Dat is gewoon verkrachting. Je hebt genoeg reden om nooit meer tegen hem te praten en je kan zelfs aangifte doen. Helaas heb je waarschijnlijk geen getuigen en bewijs. Maar dit is gewoon strafbaar, hoop dat je beseft dat je echt veel meer waard bent dan dit. Dit is niet ok. Het is gebeurd, en ik ben blij dat je er zo nuchter in staat. Maar ik krijg hele nare gevoelens bij die jongen. Kies alsjeblieft voor jezelf meid.

En nog even: jij was niet super dom!!!! Hij was de respectloze klootzak. Jij hebt gedaan wat je kon.

Ik word echt boos als ik dit lees, en hoe genormaliseerd dit is.

Ja, precies dit...

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:23

Ik weet het niet zo goed, ik had ook kunnen opstaan en weglopen. Maar ben het wel met je eens dat het niet oke is hoor, dat is iedereen die het weet met me eens. Volgensmij weet hij het zelf niet eens meer dus aangifte of drama vind ik niet nodig. Wel bedankt voor de steun <3

Raineri
Berichten: 6261
Geregistreerd: 21-02-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:40

Nee hij had met zijn klauwen van je af moeten blijven. Punt. Hij is de dader, hoe kan jij schuld hebben van het feit dat jij grensoverschrijdend gedrag vertoond. Hoe jij nu praat is een typisch gevolg van de rape culture.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:20

Danique_G, hoewel ik je redenatie volg en je zeker een goed punt hebt, denk ik niet dat het nut heeft hier openbaar zo tegen Sheehan in te gaan.

Zij geeft aan dat het voor haar klaar is en dat ze zelf heeft gekozen “er het beste van te maken”, terwijl ze weg had kunnen lopen. Jij was er niet bij, dat was Sheehan en als zij er geen zaak van wil maken, dat moet iedereen die keuze respecteren, net zoals we dat zouden moeten doen als ze er wel een zaak van zou willen maken.

Sheehan, ik denk dat je veel te verwerken hebt en dat het gewoon te veel is. Misschien gewoon een grote stap terug doen, laat L gewoon los. Ga op je handen zitten elke keer als je contact wil zoeken. Zoek hulp bij wat je meegemaakt hebt, er over praten met een deskundige kan je veel inzicht in de situatie en in jezelf geven.

Raineri
Berichten: 6261
Geregistreerd: 21-02-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:25

Heb je al mijn berichten gelezen? Ik ga nergens tegen in namelijk. Het doel is niet om haar slechter te laten voelen maar dat ze voor zichzelf gaat kiezen. Confrontatie kan altijd lastig zijn maar ik zei eerder ook: gebeurd is gebeurd. Verder geen zin mijzelf te verdedigen. Ik ben ook iets actiever bezig met dit onderwerp doordat ik een boek schrijf over taboe onderwerpen en verkrachting dus kan begrijpen dat ik iets gepassioneerder erop in ga :Y)

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:35

Beide reactie's vind ik lief, ik snap helemaal waar Danique vandaan komt. Ik werk in een wereld waar mannen altijd overheersen (muziekindustrie) en ben echt wel wat gewend, maar dit was wel veel heftiger voor me, zeker omdat het een persoon is waar ik het nooit van verwacht had. Misschien dat ik het sneller loslaat omdat ik het 'gewend' (potver, ik word al boos van dit moeten zeggen) ben. Ik ga er sowieso geen zaak van maken, maar ik weet dat het kan. Hij is echter totaal geen slecht persoon en ik heb er zelf te veel 'aan mee gedaan' vind ik zelf om me als slachttoffer op te zetten. Ik wil er in PB best dieper op in gaan, hier zo openbaar ga ik het niet neerzetten.

Klopt Daphara, ik moet het ook loslaten. Maar dat is zoals iedereen hier weet zo ontzettend moeilijk, vooral dat het begonnen is met 'fout' gaan om iets wat ik zelf niet eens wou. Ik sta op de wachtrij voor een psycholoog, via school en mijn huisarts, mede ook door andere dingen. Maar het duurt rete lang :Z

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:45

Hoi allemaal,

Hopelijk kan ik even mijn hart luchten hier en wellicht hebben jullie tips om het leven weer een beetje op te pakken. Mijn inmiddels ex dus... en ik zijn afgelopen zondag uit elkaar gegaan na 4 jaar. De redenen die hij gaf, zijn voor mij niet doorslaggevend en ik snap het dus ook niet zo goed. Ik heb zoiets als we 4 jaar lief en leed met elkaar hebben gedeeld waarom zou je dan ook niet willen vechten voor hetgeen je wilt. Maar duidelijk ben ik dat dus niet voor hem ;( .

De afgelopen twee dagen zijn echt een waas, ik voel me enorm leeg, ben alleen maar aan het huilen en mis hem zo ontzettend. Tips zijn welkom dus :(

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:07

FelineNanet schreef:
Hoi allemaal,

Hopelijk kan ik even mijn hart luchten hier en wellicht hebben jullie tips om het leven weer een beetje op te pakken. Mijn inmiddels ex dus... en ik zijn afgelopen zondag uit elkaar gegaan na 4 jaar. De redenen die hij gaf, zijn voor mij niet doorslaggevend en ik snap het dus ook niet zo goed. Ik heb zoiets als we 4 jaar lief en leed met elkaar hebben gedeeld waarom zou je dan ook niet willen vechten voor hetgeen je wilt. Maar duidelijk ben ik dat dus niet voor hem ;( .

De afgelopen twee dagen zijn echt een waas, ik voel me enorm leeg, ben alleen maar aan het huilen en mis hem zo ontzettend. Tips zijn welkom dus :(


Awh wat ontzettend poedersuiker! Een hele dikke virtuele knuffel van mij !

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:05

@FelineNanet, je verhaal is heel herkenbaar. Bij mij is het nu 1,5 maand geleden, je mag me gerust een pb sturen om even te kletsen!

Even een vraagje voor mensen die een break-up gehad hebben na jarenlang samenwonen. Wij hebben nu vrijwel geen contact meer en ik merk dat ik dat heel raar vind. Dag in, dag uit zagen we elkaar en waren we ook beste maatjes. En zo opeens verdwijn je uit elkaars leven en besta je niet meer? Ik zou ook niet weten hoe dat bij anderen gaat of hoe ik het voor me zie, dus vandaar dat ik benieuwd ben naar andere ervaringen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:55

Laurahh schreef:
@FelineNanet, je verhaal is heel herkenbaar. Bij mij is het nu 1,5 maand geleden, je mag me gerust een pb sturen om even te kletsen!

Even een vraagje voor mensen die een break-up gehad hebben na jarenlang samenwonen. Wij hebben nu vrijwel geen contact meer en ik merk dat ik dat heel raar vind. Dag in, dag uit zagen we elkaar en waren we ook beste maatjes. En zo opeens verdwijn je uit elkaars leven en besta je niet meer? Ik zou ook niet weten hoe dat bij anderen gaat of hoe ik het voor me zie, dus vandaar dat ik benieuwd ben naar andere ervaringen.


Ik vond het al vreemd na maar 3 maanden, laat staan na een relatie van jaren.
Hoe korter de relatie, hoe sneller het went, denk ik.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:03

Hier dus ook na jaren en het voelt heel raar. We waren er wel beide over eens dat een relatie op dit moment niet gaat werken, misschien later wel. Wel willen we nog contact houden als dat mogelijk is. Voorlopig mis ik hem zo erg dat ik bang ben dat ik nooit over hem heen kom als we nu contact houden :(.

Wat ik nu vooral doe is dat 'gat' opvullen met afspraken met andere mensen. Het voelt een beetje desperate maar ik heb me nu aangemeld op een meet-up met andere mensen uit mijn woonplaats :+. Dus mochten er hier nog mensen zijn, ik spreek graag af :Y) . Gezellig kletsen of wat doen.

Elisa2

Berichten: 37504
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 09:52

Heel veel sterkte Feline! het enige wat helpt is..tijd..

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:02

Heel veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft :(:)

Ik vind het niet desperate hoor Feline, alleen maar slim!
Toen een jaar of vijf geleden mijn relatie uitging na drie jaar waarvan 1 jaar samenwonend hielp het echt heel goed om dat 'gat' op te vullen.

MyWishMax

Berichten: 25425
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:10

Laurahh schreef:
@FelineNanet, je verhaal is heel herkenbaar. Bij mij is het nu 1,5 maand geleden, je mag me gerust een pb sturen om even te kletsen!

Even een vraagje voor mensen die een break-up gehad hebben na jarenlang samenwonen. Wij hebben nu vrijwel geen contact meer en ik merk dat ik dat heel raar vind. Dag in, dag uit zagen we elkaar en waren we ook beste maatjes. En zo opeens verdwijn je uit elkaars leven en besta je niet meer? Ik zou ook niet weten hoe dat bij anderen gaat of hoe ik het voor me zie, dus vandaar dat ik benieuwd ben naar andere ervaringen.


Ik heb het daar erg moeilijk mee, hij totaal niet. En dat is wel extra confronterend. Wij waren eerst beste vrienden, daarna een relatie van 10 jaar en 7 jaar samenwonen. Nu enkel contact over dingen die geregeld moeten worden, dus 1 keer in de paar dagen/weken een appje. Ik had het idee/de hoop dat er nog een klein beetje vriendelijk contact kon blijven, ook omdat wij de komende jaren ook nog met elkaar te maken blijven hebben, maar dat blijkt niet te kunnen vanaf zijn kant.

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:37

Doet hij naar tegen je MyWishMax?
Dat is helemaal vervelend als je voorlopig nog met hem te maken hebt..

Ik ben vaak genoeg boos geweest na een breuk, maar probeer altijd normaal te blijven doen.
Twee jaar geleden werden de gesprekken met een ex nog weleens vervelend.
Toen ik na 1,5 maand geen contact weer een berichtje van hem kreeg heb ik er bewust voor gekozen om niet te reageren.
Maar had dan ook verder niets met hem af te handelen :')

MyWishMax

Berichten: 25425
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:18

Niet perse naar, maar echt 'normaal' ook niet. We waren getrouwd, dus daar zit nogal een hele afhandeling aan en nog wat zaken waardoor we de komende jaren met elkaar te maken blijven hebben. Dan is het best vervelend als je het gevoel krijgt altijd te storen en een verplichting te zijn. Ook omdat als hij toevallig langs komt om iets af te handelen we best een normaal gesprek kunnen hebben, maar over de app of telefoon is het weer bijna zuchtend.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:03

MyWishMax schreef:
Laurahh schreef:
@FelineNanet, je verhaal is heel herkenbaar. Bij mij is het nu 1,5 maand geleden, je mag me gerust een pb sturen om even te kletsen!

Even een vraagje voor mensen die een break-up gehad hebben na jarenlang samenwonen. Wij hebben nu vrijwel geen contact meer en ik merk dat ik dat heel raar vind. Dag in, dag uit zagen we elkaar en waren we ook beste maatjes. En zo opeens verdwijn je uit elkaars leven en besta je niet meer? Ik zou ook niet weten hoe dat bij anderen gaat of hoe ik het voor me zie, dus vandaar dat ik benieuwd ben naar andere ervaringen.


Ik heb het daar erg moeilijk mee, hij totaal niet. En dat is wel extra confronterend. Wij waren eerst beste vrienden, daarna een relatie van 10 jaar en 7 jaar samenwonen. Nu enkel contact over dingen die geregeld moeten worden, dus 1 keer in de paar dagen/weken een appje. Ik had het idee/de hoop dat er nog een klein beetje vriendelijk contact kon blijven, ook omdat wij de komende jaren ook nog met elkaar te maken blijven hebben, maar dat blijkt niet te kunnen vanaf zijn kant.



Dit is inderdaad heel herkenbaar. Hij voelt zich opgelucht, staat achter zijn beslissing en gelooft dat hij gelukkig kan worden, terwijl ik me echt alles behalve dat voel op dit moment. Rationeel: tuurlijk word ik ooit weer gelukkig. Mega confronterend dat hij geen/amper behoefte heeft aan contact en vooral zo snel (6 dagen) zich er beter bij voelt. Vooral omdat het redelijk out of the blue kwam. We hebben de dag ervoor nog kaartjes gekocht voor een festival in de zomer...

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:12

Hm dan ben ik dus niet de enige die met dat gevoel loopt.. ik had ex er ook over gebeld (na 3 pogingen pakte hij eindelijk met een zucht op), dus ik verteld hoe ik erover dacht en gevraagd hoe hij daar in stond. Hij vond het helemaal niet raar en had ook geen behoefte om elkaar te appen of op de koffie te gaan ofzo. Terwijl hij bij de breakup degene was die zei dat hij vrienden wou blijven.. toen ik uiteindelijk vroeg of die 5 jaren dan niks voorstelden en of ik dan niks meer voor m was, zei die dat ik 'een mooie herinnering' ben. Alsof ik dood ben ofzo := Hij is er inderdaad al helemaal overheen, het was natuurlijk ook zijn keuze. Maar de eerste dagen was hij ook een emotioneel wrak maar hij heeft dat heeeel snel van zich af kunnen zetten. Bizar!

@Feline, heel bijzonder dat hij de dag ervoor nog kaartjes heeft gekocht! :o mijn ex hield de laatste tijd alles al af, wat ik uiteraard na de breakup pas in zag.
En dat je de leegte opvult snap ik helemaal, dat doe ik ook. :j Maar dat is ook heel gezellig! Vind het heel fijn om vriendinnen en familie weer zoveel te zien zonder met iemand rekening te moeten houden.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:04

Ik denk dat het ook iets anders is als jij degene bent die het uitmaakt. Bij mijn laatste relatie heb ik ook geen traan om gelaten. De dag er na voelde ik me zelfs prima! Ik heb er een jaar (!) over gedaan om het uit te maken dus ik had het al lang afgesloten toen ik het uit maakte. En ik denk dat dat bij de meeste zo gaat. Want ik geloof niet dat je zo'n gedachte van uitmaken zo maar in je hoofd krijgt en na 5 minuten dat tegen je partner zegt.

Ik snapte het bij mijn eerste relatie ook niet. Ik was kapot en na twee weken had hij al een ander. Nu snap ik het wel... :(:)

Elisa2

Berichten: 37504
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:57

Ik denk ook dat het proces van twijfelen/ afscheid nemen al eerder begint..tijdens de relatie en dat het daarom lijkt dat degene die de relatie beeindigt het er makkelijker mee heeft.

Hoeft trouwens niet zo te zijn hoor dat als iemand geen contact meer wilt en alle banden doorsnijdt dat degene het er dan niet moeilijk mee heeft/ geen behoefte heeft meer aan contact.

Ik ben iemand die dat ook doet namelijk, als het echt klaar is dan snijd ik ook alle banden door maar dat is ook uit zelfbescherming. Om het af te sluiten, te verwerken en verder te kunnen. Een eventuele vriendschap zou er misschien wel in zitten maar pas nadat ik de relatie verwerkt heb. Als ik contact houd met een ex dan word ik iedere keer weer geconfronteerd met gevoelens die ik juist probeer te verwerken.

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:20

Ik denk inderdaad dat, dat scheelt.
Mijn eerste lange relatie liep al een jaar stroef en ik heb het meerdere keren willen uitmaken (hij hield dat tegen).
Uiteindelijk heeft hij de knoop doorgehakt en na een paar weken was ik blij dat het over was en opgelucht.

Mijn zus heeft onlangs na lang twijfelen ook haar relatie verbroken.
Ze hield nog van hem maar zag er geen toekomst meer in.
Hij heeft het er moeilijk mee maar mijn zus ook niet echt.