tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:15

Mag ik me hier melden?

Er is in mijn geval geen sprake van een breakup ofzo, maar wel gewoon problemen vanaf mijn kant.

Ik heb nu vier dates gehad met een echt hele leuke jongen. Maar wat altijd zo gaat is dat ik zodra ik iemand leuk begin te vinden, zo ongelofelijk onzeker wordt. Ik word helemaal gek van mezelf. Denk in rampscenarios, overanalyseer alles, zoek overal wat achter... ik zit mezelf constant gek te maken. Iedere keer dat ik iemand leuk begin te vinden word ik zenuwachtig als hij een halve dag niet terugappt of zelf niet het gesprek begint waar vast een hele logische reden achter zit, en ondanks dat hij eergisteren nog zei "ik zie je snel weer" en we het echt heel leuk hadden, blijf ik een angst houden dat het opeens weer klaar is.

Ik laat dit niet merken aan hem. Ik doe niet clingy. Echter heb ik in het verleden wel dingen kapot gemaakt met die clingyness, en ben ik als het ware bang voor mezelf. Ik probeer heel hard om niet te piekeren, om niet constant m'n whatsapp te checken, maar het houdt maar niet op, die zenuwachtigheid. En ik weet niet goed wat ik eraan moet doen. Zit op internet weer op te zoeken van "wat betekent zus en wat betekent zo". Het slaat helemaal nergens op en ik weet dat ik er niets mee bereik, maar ik weet niet hoe ik het stop. Ik heb ontzettend last van mezelf.


Het stomste is nog dat ik me heel goed realiseer dat het dingen zijn waar ik helemaal geen controle over heb, maar toch blijf ik als het ware obsessen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:40

Lastig Resistance, ook moeilijk je advies te geven, omdat het vaker voorgekomen is bij je. Misschien is het goed voor jezelf uit te zoeken waar je bang voor bent?
Wat is het waar je zo onzeker van wordt?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 15:46

Ik ga dit nieuwe jaar weer vrijgezellig tegemoet!
Ik heb gisteren een lastig gesprek met mijn vriend gehad (even in het kort, hij wil eigenlijk niets wat buiten zijn comfortzone is, dat in de breedste zin, dus van vrienden, eten, dingen samen doen, tot huisdieren, geloof/religie enz.) en hem de keuze gegeven om te proberen zich wat aan te passen, of te stoppen met de relatie, want ik kan niet de enige zijn die toe moet geven, omdat iets buiten zijn comfortzone is.
Hij koos ervoor om te stoppen, wat mij dan alweer genoeg zegt, want om een relatie werkbaar te maken, moet je er wel beiden aan willen werken.

Ik ben niet boos, alleen teleurgesteld dat hij egoïstisch genoeg is om niet te willen werken aan zichzelf, zodat we samen verder kunnen.
Maar soit, schouders ophalen en weer verder, dit was een relatie van 3 maand, dus niet onoverkomelijk. Niet dat ik niet verdrietig ben, maar het is beter om er nu mee te stoppen dan als je er jaren in geïnvesteerd hebt!

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:48

Hm ik kan alleen maar zeggen, heeeeeeel erg verstandig van je! en goed dat je dit al zo vroeg door had. Inderdaad, om een relatie werkbaar te maken moet het wel van twee kanten komen en iemand die niet naar zichzelf kan kijken/ aan zichzelf wilt werken..daar is een goede relatie mee hebben/ houden onmogelijk.

Resistance, is er ooit iets gebeurd op liefdesgebied waar je vertrouwen door beschadigt is? het lijkt haast wel op een soort bindingsangst. Prof hulp erbij zoeken is misschien geen overbodige luxe.

CalipsoLover

Berichten: 5587
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:09

Goed dat je het van jezelf door hebt Resistance. Misschien eens proberen om je meldingen ofso uit te zetten en je gsm zoveel mogelijk weglegt dat je niet in de verleiding komt om obsessieve berichtjes te sturen en er over na te denken? Misschien dingen opschrijven op papier die je denkt/wil zeggen en er dan langer over kan nadenken voor je ze verstuurt?

Wil jullie ook nog laten weten dat ik na 5 maanden nog eens mijn ex heb gezien. Is de eerste keer dat ik hem zo lang niet zag in al die jaren. Zeker een uur zitten babbelen, ik was heel blij hem nog eens te zien, maar merk eigenlijk vooral dat ik toen ik een relatie met hem had echt een helemaal ander persoon ben dan ik nu ben. Hij heeft het soort van nog altijd niet echt een plaats kunnen geven en dat vind ik oprecht heel poedersuiker voor hem. Ik gun hem echt alle geluk en een leuke nieuwe vriendin, maar hij is hier nog niet aan toe en heeft gezegd dat zijn deur ook nog altijd open staat voor mij, terwijl hij weet dat ik een nieuwe relatie heb. Het deed wel iets met mij, want ik zie hem nog altijd graag, en dat ga ik volgens mij ook altijd blijven doen, maar ik ben ook blij dat het voor mij afgesloten is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:25

Professionele hulp zit ik wel aan te denken, ja. Want dit is gewoon niet gezond. Ik heb zelfs constant een hogere hartslag, geen eetlust, etc... het gaat echt helemaal nergens meer over en slaat nergens op. Ik heb ook helemaal geen zin om anderen daarmee lastig te vallen, want dat kost alleen maar tijd en dat vinden ze vervelend, en daarbij gaan ze je er ook niet leuker van vinden. :+ En daarbij is er verder niets aan de hand.

Toen ik 14/15 was heb ik wel in een hele nare, veel te lange en te serieuze relatie gezeten voor die leeftijd. Het was voor driekwart jaar heel leuk en fijn, maar daarna ontstond er een enorme negatieve spiraal. In mijn jonge naïviteit was ik helemaal verliefd op hem, en liet volledig over me heen lopen. Hij begon met andere meisjes te flirten (en dan écht, was niet in m'n hoofd), waarna ik uiteraard jaloers werd. Ik was bang om hem kwijt te raken. Dan vond hij dat ik zeurde (wat waarschijnlijk ook wel terecht was), dreigde hij het uit te maken, en dan maakte hij het 3 dagen later weer goed waarna ik uiteraard helemaal blij was, en dan begon het verhaaltje weer opnieuw. Dat ging een half jaar lang zo door. Ik wist van onzekerheid inmiddels niet meer waar ik het moest zoeken of hoe ik me überhaupt moest gedragen waardoor ik inmiddels in een jaloers kreng was veranderd. Toen hij over facebook op een hele pesterige manier tegenover mij met een meisje aan het flirten was heb ik er tegen haar wat van gezegd, waarna vriendlief zich tegenover haar voor "zijn vriendin" (ik dus) verontschuldigde. Uiteindelijk barste de bom nadat hij enorm had zitten stoken, en maakte hij het uit nadat ik een uur terug van vakantie was. Twee weken later was het weer aan omdat hij medelijden had, maar had hij het wel constant over een meisje waar hij mee zat te praten, en had haar ook niet verteld dat we weer "bij elkaar" waren.

Uiteindelijk maakte hij het een paar weken later weer uit over facebook toen hij op vakantie was, maar toen had ik er inmiddels wel vrede mee, ondanks dat ik nog wel verdrietig was. Wat echter heel naar was, was dat hij een week later iets met dat meisje had waar hij het steeds over had, en zij op facebook zette: "haha, als je Resistance ziet huilen, film het dan en zet het op internet". Zo gezegd zo gedaan. Ik heb toen met ex proberen te praten en hem gevraagd of hij met haar wilde praten, waarop hij zei: "dat doe ik niet, dat is iets tussen jou en haar en toen wij iets hadden wilde je ook niet dat ik me tegenover anderen voor jou verontschuldigde." Auw.

Dat heeft er onder andere ook tot geleid dat ik van school ben veranderd, maar ik kan me niet voorstellen dat ik hier 7 jaar later nog steeds zo'n last van heb.

Goof

Berichten: 28948
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:28

Probeer je te realiseren dat dit nu een ander persoon is. Het is niet eerlijk om je angst en onzekerheid van persoon A te uiten en af te reageren op persoon B 7 jaar later.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:37

Daar heb je inderdaad gelijk in Goof. :j En dat probeer ik me ook te realiseren. Ik vind het sowieso niet eerlijk tegenover hem dat die "argwaan" of wat het ook is er is, want als hij me toch niet leuk vindt is dat ook gewoon z'n goedrecht. Ik hou me daarom ook in en reageer het niet af op hem. Dat heb ik in het verleden weleens gedaan, en daar voel ik me nog steeds schuldig over.

Ook heb ik in het verleden gemerkt dat het iets is waar ik "doorheen" moet ofzo. Als ik dan inmiddels door heb dat ik niet bang hoef te zijn gaat het over, alleen is het zo naar dat ik (en mogelijk ook anderen) er zo enorm veel last van heb. Dat hoort niet.

Ik stuur hem echt niets wat gaat over mijn onzekerheid overigens, ga hem daar niet lastig mee vallen.



@CalipsoLover wat goed om te horen dat je het zo voor jezelf hebt afgesloten! :) Lijkt me erg prettig. En dat je iemand nog steeds graag ziet is helemaal niet erg, natuurlijk. Wel jammer inderdaad dat hij het nog steeds ander ziet, maar dat kost tijd.

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:45

Stille meelezer hier. Probeer ook de drang te weerstaan om dingen op internet op te zoeken (wat betekent
dit gedrag, signalen, etc.). Het zal in het begin heel moeilijk zijn maar hoe vaker het lukt des te minder je
ook die drang zult voelen. Probeer afleiding te zoeken op zulke momenten en wees trots op jezelf als het
lukt om er niet naar te handelen. Immers, je wordt er niet gelukkiger van om zulke dingen op te zoeken
(en waarschijnlijk ook niks wijzer).
Het kan ook helpen om vervelende (dwang)gedachten te zien als wolken die voorbijgaan. Hoe minder
aandacht je er aan geeft hoe sneller ze voorbij gaan en uiteindelijk zul je zien dat ze ook minder frequent
worden. Steeds als jij ernaar handelt voedt je als het ware die gedachte. Maar ik begrijp dat het heel
lastig is en ik kan me ook zeker voorstellen dat wat je hebt meegemaakt daaraan bijdraagt! Vergeet niet
te genieten, uiteindelijk kan niemand in het hoofd van een ander of in de toekomst kijken. :)

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:36

Nou ik vind het niet gek dat je vertrouwens issues opgelopen hebt door die relatie op 14/15 jarige leeftijd. Zoiets speelt 7 jaar later ook nog een rol als je het niet juist verwerkt hebt, ik vind dat juist heel logisch.

Het is toch een soort bindingsangst volgens mij, omdat je bang bent (onbewust) om weer op dezelfde manier behandeld te worden en iemand eerst je vertrouwen moet verdienen.

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:17

kevinsky schreef:
Hoi hoi,

Mag ik mij hier ook even melden?

Mijn relatie van 5,5 jaar is nu dan echt ook gestrand.. Nooit gedacht en gehoopt dat het zo ver zou komen. We hadden zelfs dit jaar nog een huis gekocht en waren deze aan het renoveren.

Al met al ik zat in oktober echt niet lekker in mijn vel, hij had het super druk op het werk en uiteindelijk ontplofte het. Waarna hij is gemeen uit de hoek kwam en daarna een dag niks tegen mij had gezecht. Was ik zo ontzettend kwaad geworden dat ik hem die dag er nog uit wou gooien!
Maar goed, je moet natuurlijk geen dingen doen waar je later spijt van krijgt. Dus we hadden een goed gesprek gehad en de gemoederen bekwamen weer. Maar mijn gevoel beef toch echt een dingetje. Zo leek het helemaal geweldig en de andere dag kon ik amper hem recht in de ogen kijken en zeggen dat ik nog van hem hield. Het bleef maar wisselvallig en ik werd er steeds prikkelbaarder van. En nu 3 maanden verder kon ik gewoon niet meer! De ene dag hopeloos verliefd en de andere dag 0,00 gevoel. Waardoor we na een nacht praten hadden besloten om ff alleen de gedachten op een rijtje te zetten. Echter hield hij het één dag vol en bleef maar appen. Op advies van een vriendin m'n telefoon uitgezet en bam, vanmorgen stond hij in eens tegenover mij!! Ik schrok me dood en kon er niks anders van maken als dat het over was.
Maar nu voel ik me zo ongelooflijk poedersuiker!!!! Het ene moment voel ik me zo vrij als een vogeltje en helemaal happy en een kwartier later doet het van mijn tenen tot mijn hoofdhuid pijn van verdriet.

Ondanks dat ik, voor nu, denk dat ik voor mijzelf een goede keuze heb gemaakt, doet het toch nog zo ongelooflijk pijn :( En komt het veel harder aan als dat ik had gedacht. En dat op oudjaarsdag.

Heel veel respect voor mensen die dit allemaal hebben gelezen. Ik moest ff m'n verhaal kwijt en hopelijk iets van tips en support voor het verwerken en de juiste beslissingen nemen de komende tijd.

XXX


Jeetje Kevinsky, lekkere afsluiting van 2018 heb je gehad dus -O-
Ik denk dat het gevoel aan het begin heel belangrijk is. Je hebt het gevoel een goede keuze te hebben gemaakt, dus blijf daar ook op vertrouwen. Hoe erg het ook is, hoe oliebol je je ook voelt.... Dat mag, want dat is logisch na 5,5 jaar van iemand te hebben gehouden.

Geef jezelf de tijd om het te verwerken. Praat erover met familie/vrienden als je er behoefte aan hebt, voel je zielig als je verdrietig bent, eet een reep chocola ipv een blokje...

Het is al vaker in dit topic gezegd, maar dit soort keuzes en veranderingen in je leven hebben tijd nodig. Mijn relatie is afgelopen jaar na 2,5 jaar over gegaan. Ondanks dat ik 100% achter de keuze stond, heb ik zo veel twijfels gehad en heeft het ook echt wel pijn gedaan... En of ik er al helemaal overheen ben? Neeuh, ik denk het niet. Komt wel....!

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:23

Daphara schreef:
Ik ga dit nieuwe jaar weer vrijgezellig tegemoet!
Ik heb gisteren een lastig gesprek met mijn vriend gehad (even in het kort, hij wil eigenlijk niets wat buiten zijn comfortzone is, dat in de breedste zin, dus van vrienden, eten, dingen samen doen, tot huisdieren, geloof/religie enz.) en hem de keuze gegeven om te proberen zich wat aan te passen, of te stoppen met de relatie, want ik kan niet de enige zijn die toe moet geven, omdat iets buiten zijn comfortzone is.
Hij koos ervoor om te stoppen, wat mij dan alweer genoeg zegt, want om een relatie werkbaar te maken, moet je er wel beiden aan willen werken.

Ik ben niet boos, alleen teleurgesteld dat hij egoïstisch genoeg is om niet te willen werken aan zichzelf, zodat we samen verder kunnen.
Maar soit, schouders ophalen en weer verder, dit was een relatie van 3 maand, dus niet onoverkomelijk. Niet dat ik niet verdrietig ben, maar het is beter om er nu mee te stoppen dan als je er jaren in geïnvesteerd hebt!


He wat jammer Daphara. Het leek zo'n perfecte vent. Of nou ja, na die creep toen eerder is elke vent perfect natuurlijk :Y) Maar zo te horen de goede beslissing. Zo'n man heb je simpel gezegd niets aan... Happy 2019, geniet van het leven en geen zeurende vent meer! ;)

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:01

Resistance, het lijkt mij misschien toch niet helemaal gezond om dit helemaal voor jezelf te houden, ik bedoel dan tov hem. Na 4 dates is misschien wel snel, ik weet ook niet hoe intensief die dates zijn en of je van meer dan daten kan spreken, maar ik denk wel dat mocht je in een relatie zitten het belangrijk is er te kunnen over praten met hem. Want indirect ga je toch iets laten merken of uitstralen en misschien is het dan moeilijk voor hem om te vatten wat het is. We zijn allemaal in meer of mindere mate gevormd door wat we eerder meemaakten en dat heeft soms gevolgen, een soort van reacties op bepaalde gevoelens die blijven doorwerken, een soort van patronen die in je sluipen die in een bepaalde situatie noodzakelijk waren om in die situatie of relatie verder te kunnen, maar die eigenlijk niet zinvol zijn in nieuwe situaties of relaties. Dus als je er zo erg mee zit kan het wel zinvol zijn om er toch over te praten met hem, zonder dan de vastklampende reacties eraan te verbinden die het in het verleden misschien soms mede moeilijk maakten relaties uit te bouwen. Iemand die je graag ziet en die een toekomst met jou ziet zal er waarschijnlijk wel mee geconfronteerd worden hoe je je voelt, op één of andere manier. Dan is het denk ik wel belangrijk dat die weet waar het vandaan komt. Als je het als dermate groot probleem ziet voor jezelf is bijkomende professionele hulp daarnaast wel zinvol, zodat het in een nieuwe relatie geen probleem wordt.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 01:14

xJolien schreef:
Daphara schreef:
Ik ga dit nieuwe jaar weer vrijgezellig tegemoet!
Ik heb gisteren een lastig gesprek met mijn vriend gehad (even in het kort, hij wil eigenlijk niets wat buiten zijn comfortzone is, dat in de breedste zin, dus van vrienden, eten, dingen samen doen, tot huisdieren, geloof/religie enz.) en hem de keuze gegeven om te proberen zich wat aan te passen, of te stoppen met de relatie, want ik kan niet de enige zijn die toe moet geven, omdat iets buiten zijn comfortzone is.
Hij koos ervoor om te stoppen, wat mij dan alweer genoeg zegt, want om een relatie werkbaar te maken, moet je er wel beiden aan willen werken.

Ik ben niet boos, alleen teleurgesteld dat hij egoïstisch genoeg is om niet te willen werken aan zichzelf, zodat we samen verder kunnen.
Maar soit, schouders ophalen en weer verder, dit was een relatie van 3 maand, dus niet onoverkomelijk. Niet dat ik niet verdrietig ben, maar het is beter om er nu mee te stoppen dan als je er jaren in geïnvesteerd hebt!


He wat jammer Daphara. Het leek zo'n perfecte vent. Of nou ja, na die creep toen eerder is elke vent perfect natuurlijk :Y) Maar zo te horen de goede beslissing. Zo'n man heb je simpel gezegd niets aan... Happy 2019, geniet van het leven en geen zeurende vent meer! ;)


Hij zeurde niet, maar ging continu over bepaalde dingen met zijn hakken in het zand.
Nou ja, maakt ook niet uit, het is over en voorbij, ik heb sinds de break niets meer van hem vernomen en dat geeft me ook rust. Gelukkig geen gestoorde creep ex deze keer.
Ik ben lang vrijgezel geweest (met een verre lat relatie achtig iets) en dat beviel me prima! Ik heb het nu twee keer geprobeerd en ben er nu wel klaar mee. Lekker zelfstandig verder met mijn paarden en katten, heb ineens weer tijd over.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:23

Hier er achter gekomen dat mijn nu ex. Dus gewoon vreemd ging..
Ben er kapot van. Ik heb alles opgegeven voor die vent en maar knokken om m'n huis te behouden. En ik begreep ook niet waarom hij niet wilde intrekken gezien hij in z'n vreselijk chalet zit waar hij z'n kont amper in kan draaien. Nu begrijp ik dus waarom...

Voorlopig maar even geen relatie meer en focussen op z'n titus zijn opleiding.

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:27

Verdorie wat een rothond! Dat ie maar lekker verrot in dat chalet!!

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:34

lieveli schreef:
Verdorie wat een rothond! Dat ie maar lekker verrot in dat chalet!!


Heel eerlijk? Ik loop met vreselijke wraakgedachtes. Ik kan er zo slecht tegen dat hij kennenlijk gewoon gelukkig is nu en ik helemaal in stront gezakt zit.... dat ik eigenlijk gewoon bij de gemeente waar hij woont wil aankloppen dat hij dus in dat chalet woont en ingeschreven staat in Friesland.


Hij verdient het niet om gelukkig te zijn.

Urbanus

Berichten: 44957
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:38

Snap ik! Laat het even bezinken, wraak is niet de manier waarop je dit wil doen. Sta er boven.

Maar als je er over 6 weken nog zo over denkt wil ik wel mee brainstormen. Dat dan weer wel.

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:41

lieveli schreef:
Snap ik! Laat het even bezinken, wraak is niet de manier waarop je dit wil doen. Sta er boven.

Maar als je er over 6 weken nog zo over denkt wil ik wel mee brainstormen. Dat dan weer wel.


Ik help graag mee met brainstormen. :j O:)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:42

Oh dat had ik meteen gedaan, dat bellen. Maar mijn vriend weet dat als hij ooit vreemd ga, ik alles doe om zijn leven te verzieken. _O-

Maar gelukkig zit hij niet zo in elkaar haha.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:44

maar zou je dat doen uit wraak of uit verdriet?
Als je echt nu boos bent kan ik me voorstellen dat het kan helpen (jawel :j ) maar meestal is het vanuit verdriet en gekwetstheid die vermomd zijn als boosheid, en dan helpt t niet.. -O-

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:50

Ach je wilt niet weten hoe vaak ik al in mijn gedachten de banden van mijn ex heb lek gestoken, baksteen door het raam gegooid, z'n auto in de fik heb gestoken enz....

Maar dat blijft bij een fantasie.
Wat mij het meest hielp was een brief schrijven aan mijn ex ( niet op sturen)
Zo kan ik alles relativeren!
En praten met vriendinnen, het op een zuipen zetten een avond. Met chips en ijs een hele dag in bed liggen.

Dat zijn dingen die kunnen helpen, sla er alleen niet in door.
Dagje zelf medelijden in bed, prima. Maar je moet er wel weer op uit.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:20


capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:21

Wat een klootzak.

Ik snap je gevoelens en ik heb in gedachte ook weleens wraak genomen. Het blijft bij mij bij gedachten want ik vind wraak nemen altijd een beetje sneu staan. De ex van mijn vriend probeert hem ook te pakken waar ze kan omdat ze gekwetst is dat hij geen moeite doet om haar terug te winnen. Overigens heeft ze hem toentertijd zelf de deur uit gezet en hij is niet vreemd gegaan. Het is irritant maar we hebben vooral medelijden met haar. Ik zou er een hekel aan hebben als mensen me zielig zouden vinden. De beste wraak is hoe cliché ook gelukkig worden.

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:47

Mee eens, alhoewel de gemeente opbellen en hem verlinken wel een lekker gevoel kan geven...(ik zou het zo doen denk ik haha)

Ik heb het ook meegemaakt dat ik er jaren later achter kwam dat mijn ex waar ik 4 jaar mee had ook vreemd ging tijdens onze relatie. Tijdens de relatie had ik al vermoedens en daar ook vaak ruzie over..tegenwoordig denk ik meer..waar rook is, is vuur. Als ik het niet meer vertrouw of vermoedens heb dan kap ik er direct mee.