tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:50

Pfff ik heb jullie raad nodig... ik heb iemand leren kennen (na een "break up" met een toxic persoon waarmee ik maar enkele maanden iets gehad heb, alhoewel ik zelfs niet zeker ben wat we dan gehad hebben behalve dan waanzinnige sex) die me echt wel een goede kerel lijkt en die uit een heel ander hout gesneden is dan de mannen die ik hiervoor altijd in mijn leven liet/kreeg maar nu komt het.... Ik denk dat het te braaf is voor mij, deze situatie... ik voel HET precies niet... ik word er niet koud of warm van... voel wel een bepaalde genegenheid als in "ik wil dat het hem goed gaat" of "het is best wel fijn om tijd door te brengen" maar eerder als... tja... kennis? Ik weet het niet... Normaal ben ik iemand die altijd hotel de botel viel voor iemand en boenk erop of niet... maar ik realiseer me ook dat die hotel de botel bam dit is hem, telkens de verkeerde personen waren... nu vraag ik me dus af... is het sowieso zo dat men dat allesoverheersende, gekmakende gevoel niet ervaart als het gewoon correct en juist is? En ik die spanning, die intense drang enz van die foute relaties verwar met verliefdheid?
Pff kan iemand mij helpen? Ik wil namelijk niet iemand nu afwijzen "wegens geen gevoelens" als hetgeen ik voel wel degelijk eigenlijk is wat een goede relatie zou moeten zijn qua gevoel...
Pas op er is nog geen sex bij te pas gekomen bij deze nieuwe kerel... maar ik vrees dat het niet lang meer zal duren voor we toe zouden moeten zijn aan die volgende stap en ik merk dat ik daar precies niet echt naar verlang... terwijl ik in mijn foute relaties echt gek kon worden van "zin hebben in"... OMG nu ik dit zo typ voel ik me helemaal verknipt ofzo...

Maar het houdt me nu toch effe bezig en ik raak er niet uit en durf het eigenlijk ook zomaar niet bespreken met mensen die me real life kennen, laat staan met hem!

Qua interesses, dieren, toekomstplannen enz is hij echt wel precies dé ideale man voor mij (rijdt zelfs ook paard en heeft een eigen paard) maar... ik vind het te saai ofzo? Te vanzelfsprekend hoe het allemaal loopt?
Ik weet het niet... Er mist precies iets...? Help?
Hij wil mij morgen graag zien en dat ik dan bij hem thuis kom nadat we de paarden gedaan hebben enz maar ik durf precies niet... en niet omdat ik bang ben dat er sex van zou komen (ben daar echt niet bang voor) maar omdat ik bang ben hem te moeten afwijzen omdat ik "het" niet voel...

Edit: weet je wat het ook is... het lijkt wel alsof we gewoon gelijk een soort van "relatie" hebben... er is niet eerst een veroverende fase geweest of een uitdagende fase of... hij is gewoon stabiel... hij is er. Als ik hem nodig zou hebben (wat ik overigens niet heb maar dat ligt niet aan hem) of er zou iets zijn, dan weet ik dat hij onmiddellijk beschikbaar is... hij is safe... hij gaat met me om alsof we al iets hebben en we gewoon al jaren bij elkaar zijn... en ik mis die "vuur in de pan slaande veroveringsfase"... denk ik?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 15:33

Wat er niet is, is er niet. Ik zou daar heel simpel in zijn. Klinkt niet alsof dit de man voor jou is eerlijk gezegd.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 15:39

LG: ik heb zoiets ooit geprobeerd, ook omdat ik altijd op mannen waren die echt minder leuk voor mij waren. Maar het was er niet en het kwam er niet, en ik heb het echt geprobeerd maar ik besefte dat ik niet gelukkig zou worden met iemand die aardig is, maar waar ik verder geen gevoel bij heb en met wie ik geen zin heb om te knuffelen/aan te raken.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 15:50

Ik heb het welgeteld 1 week uitgehouden met een man te daten die duidelijk te degelijk was voor mij. Het benauwde me enorm en ben echt weg gerend! Hij snapte er niks van en kon zich niet voorstellen dat ik hem niet wilde :oo

Met het gekmakende gevoel heb ik een haat liefde verhouding. Heb het aardig in toom maar soms steekt het alsnog even de kop op. Date nu met een man die verre van degelijk is en dat past me zoveel beter.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:01

Ik stelde mezelf altijd een vraag. Wil ik met hem naar bed. Was het antwoord nee dan kan die persoon nog zo aardig en leuk zijn maar dan mist er iets essentieels. Bij mij komt dat zelden later.

Mijn vriend is op papier niet wat ik zocht in een ideale man. Maar in het echt klikt het vanaf moment 1. Ik vind hem woest aantrekkelijk, we kunnen samen lachen, huilen, ouwehoeren en serieus praten. Ik heb me nog nooit zo op mijn gemak gevoelt bij iemand als bij hem. Dus dat kan ook de andere kant op werken.

Kencamo

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:15

Bedankt voor jullie reacties en meningen, ben ik heel blij mee!

Little_gift Ook al lijkt hij op papier zo perfect. Het gevoel is ook heel belangrijk, geloof me! Het is belangrijk dat je gelukkig wordt met iemand en ik denk niet dat je gelukkig gaat worden met een persoon waar het gevoel mist.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:08

Ik denk dat het aan jouw voorkeur ligt.
Sommige mensen vallen inderdaad op de 'foute' types. Die geven meer spanning, de gevoelens pieken vaak hoger, echter zijn de dalen ook dieper.
Ik heb persoonlijk wel voorkeur voor de 'nerds'. Ik heb voorkeur voor rust en niet veel heftige ups en downs.
Mijn huidige partner vond ik toen ik hem leerde kennen heel mysterieus maar het is een goede jongen/man. Ik heb nog nooit gevoeld, wat ik voor hem voel. Dus het ligt denk ik aan jouw voorkeur.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:30

Neverland, Sheran, SophievdV, daar vrees ik ook voor... maar wil hem ook niet te vlug laten vallen omdat ik dus niet zeker ben of dit iets is dat kan groeien en ik nu gewoon zo twijfel omdat ik anders gewoon ben... ik mis die "omver blazende gek makende aantrekkingskracht" maar deze bleek ook niet de juiste keuze in het verleden... ik twijfel nu dus of er ook zoiets tussen de 2 uitersten in bestaat... een goede partner die wel die omver blazende gek makende aantrekkingskracht bezit.... of dat ik zoek naar iets dat niet bestaat en ofwel moet aanvaarden dat ik ofwel het ene uiterste kies (maar dan ook de foute karakters die daarbij horen) ofwel kies voor safe, rustig, veilig en... saai dus...

Capopjekop: daar twijfel ik dus over... wil ik met hem naar bed? Hm... het hoeft niet, laat het me zo zeggen... maar anderzijds... misschien overrompelt hij me wel helemaal eens we in dat bed zijn? Dus misschien moet ik het dan toch eerst eens proberen? :o
Maar wat als het dan toch nog steeds "er niet te zijn" en ik niet meer van hem af raak daarna? ;(


Kencamo; dat is het moeilijke... ik weet niet of dit kan groeien of als dit voor altijd zal ontbreken...

RoyceMack: en dat is het hem nu net!
Moet ik mijn voorkeur blijven volgen of moet ik mijn verstand volgen en kiezen voor de veilige optie, degene die me die vreselijke downs niet aan zal doen maar daarbij goed wetende dat ook die oh zo zalige pieken er dan niet zullen zijn... ?

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:53

Ik heb de ervaring als ik niet dat gevoel redelijk snel heb het ook niet meer gaat gebeuren.

Ik heb trouwens mijn eerste "ruzie" gehad met mijn scharrel. En nu begin ik te twijfelen...

De manier waarop hij zoiets aanpakt is zo niet mijn manier!
Hij had mij gewoon geblokkeerd omdat hij dacht dat ik vreemd ging. Nou nooit in mijn leven dat ik dat laat gebeuren.
Hij had dacht hij waterdicht bewijs en daarom vond hij het niet de moeite om met mij te praten.

Nu is hij er achter dat er iemand een date profiel heeft met mijn naam en foto's. (Terwijl ik dat niet ben)
Dus hij heeft wel spijt dat hij het zo aangepakt heeft.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:16

Mmm dat is wel een heel grondig gesprek waard. Om zonder wederhoor de conclusie te trekken dat iemand vreemd gaat. Daarnaast dat is toch als je fysiek met elkaar loopt te worstelen? Maar wie weet reageert hij vanuit zijn verleden zo heftig. Hoe dan ook daar zullen jullie wel even over moeten praten, bij voorkeur bij elkaar zijnd en niet via telefoon of app.

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:20

karuna schreef:
Mmm dat is wel een heel grondig gesprek waard. Om zonder wederhoor de conclusie te trekken dat iemand vreemd gaat. Daarnaast dat is toch als je fysiek met elkaar loopt te worstelen? Maar wie weet reageert hij vanuit zijn verleden zo heftig. Hoe dan ook daar zullen jullie wel even over moeten praten, bij voorkeur bij elkaar zijnd en niet via telefoon of app.

Ja hij is inderdaad in een vorige relatie bedonderd.
Hij is gisteren bij mij geweest.
We hebben toen wel een goed gesprek gehad.
En nu baalt hij ook enorm dat hij het op die manier heeft gedaan.

We zullen zien wat de toekomst brengt. Maar het bracht wel een heleboel drama met zich mee. Wat totaal niet nodig was.
Ik voelde mij ook zo machteloos dat ik ergens van beschuldigd werd. Maar ik eerst niet wist waarvan. En toen ik wel wist waarvan hij eerst zo slecht voor rede vatbaar was.

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 01:39

Hier definitief een punt gezet achter scharrelfiguur.
Was na een goed gesprek weer terug gaan scharrelen met hem maar het gesprek was schijnbaar niet goed genoeg.
Hij nam me voor vanzelfsprekend aan, beloofde dingen en kwam niks na, kwam niet opdagen en wanneer hij wel kwam opdagen probeerde hij me te pushen om bepaalde handelingen te verrichten waarvan ik had aangegeven dat ik die niet doe, vervolgens bleef hij dan weer weg als 'straf' omdat ik die dingen niet wilde doen en als hij weer kwam zei hij dat ik me niet moest aanstellen en die dingen gewoon moest doen. 8)7
Na de zoveelste keer heb ik zondag aangegeven dat ik het zat was en ermee kapte.
Boodschap was denk ik niet duidelijk genoeg, meneer bleef me appen, stuurde me een zogenaamd grappig plaatje waarin hij me een soort van verweet zijn leven te verpesten en toen ik niet met open armen klaarstond was ik een chagrijnig k*twijf. :+
Vanavond nog eens heel duidelijk gemeld dat het over is, dat hij maar een ander zoekt voor zijn jeuk en een uur geleden appte hij of hij mocht komen want hij had jeuk. :x
Heb hem gevraagd of ik niet duidelijk ben geweest, herhaald dat het over is en hem geblokkeerd.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 07:52

Ior wauw... iets met een bord voor zn kop???

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:09

Tjsa moet ie maar een prostitue gaan opzoeken. Of je bied je diensten aan tegen royale vergoeding }> maar kansloos typje

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:27

SophievdV schreef:
Ior wauw... iets met een bord voor zn kop???

Meneer is gewend dat als hij zielig doet, er evt wat traantjes uitperst en een beetje doordouwt, dat hij zijn zin vanzelf wel krijgt.
Ik heb hem diverse kansen gegeven, aangesproken op zijn gedrag ('wtf flik je me nu? het is niet oké om niet op te dagen zonder wat te laten weten'), afspraken gemaakt ('het is niet erg als je niet komt maar laat dat dan ff weten ipv me voor niets te laten wachten') maar als je het gevoel hebt een puber op te voeden ipv met een vent van 47 om te gaan dan stopt het uiteindelijk.
Ik ben niet zijn moeder, heb ook geen zin om die rol op me te nemen en merkte dat ik zelf ook heel onzeker werd ervan.

Zondag zei hij 'tot zo' nadat ik aangaf ermee te stoppen, toen wou hij ineens wel zijn best gaan doen en op komen dagen maar heb ik aangegeven dat hij maar fijn thuis bleef en een ander moest gaan zoeken.
Gisteren heb ik gewoon uitgelegd waarom en dat hij van mij niks meer hoefde te verwachten, dat ik liever de rest van mijn leven geen scharrel meer heb dan zo'n scharrel als hij. :+

karuna schreef:
Tjsa moet ie maar een prostitue gaan opzoeken.

Heb ik hem ook verteld, maar hij wil alleen mij. :+
Heeft hij wel pech, mij krijgt hij niet meer. :Y)
Sterker nog, ik heb hem meermaals verteld dat als de dingen die ik weiger zo belangrijk voor hem zijn hij daar iemand voor moet zoeken, erbij of ipv mij.
Maar dat weigerde hij.
En intussen wel mij blijven pushen en lopen drammen, zeuren en zeiken dat hij die dingen zoooo graag wil. -O-
Dat zijn gedrag alleen maar averechts werkt dringt gewoon niet tot hem door. :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:24

Als jij er nu flink geld voor gaat vragen }> heel flink geld :)) maar ok 47 ? Dat gedrag verwacht je van een geile puber niet van een meer dan volwassen vent.

Maar terzijde dat wat hij wil en jij absoluut niet, is dat iets heel extreems of iets redelijk normaals? Hoef geen details of zo hoor :') .

Urbanus

Berichten: 44948
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:26

Wat zegt dat over jezelf als je er geld voor vraagt? Grappig bedoeld of niet. Gewoon blokkeren en negeren, dit kanspareltje. Trieste oude vent.

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:28

Karuna:
Het is iets redelijk normaals.
Maar ik heb er nare ervaringen mee en word al onpasselijk bij het idee dat te moeten doen, als ik het al doe is het na lange tijd en wanneer ik diegene volledig vertrouw.

Lieveli:
Hij is sinds gisteravond geblokkeerd, als 'nee' zeggen niet werkt dan maar zo. :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:33

Ah ok, kan wel indenken wat dat is, maar hoe dan ook, smeken om iets te laten doen. Als iemand nee zegt dan doorsmeken. Neup daarmee krijg je geen vertrouwen :n

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:39

Lor: nooit dingen doen waar jij je niet prettig bij voelt! Goed gedaan dus dat je stand hebt gehouden!

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:43

Ik laat me niet zo makkelijk dwingen, als ik iets echt niet wil dan gebeurd dat ook echt niet en als iemand denkt dat die over mijn grenzen kan gaan dan krijgt diegene ook de wind van voren.
Is het iets wat ik op zich niet prettig vind maar me er makkelijk overheen kan zetten dan vind ik het al wat anders, maar dit is voor mij zo beladen dat het niet 'gewoon doen' is.
karuna schreef:
Ah ok, kan wel indenken wat dat is, maar hoe dan ook, smeken om iets te laten doen. Als iemand nee zegt dan doorsmeken. Neup daarmee krijg je geen vertrouwen :n

Nou ja, dat dus en vooral het onder druk zetten en zeggen dat ik me niet moet aanstellen en het maar gewoon moet doen want ik kan hem toch vertrouwen.
Uh nee, zo werkt dat niet.

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:44

Wees blij dat je van deze lapzwans af bent! NEXT!

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:38

Mensen, help.

Gister moest ik even mee met mijn moeder naar een open avond bij een winkel waar mensen van haar zorginstelling werken. Ze zit in het gips en ik moet dus auto rijden. Kom ik daar binnen en staat daar een hele knappe jongen te zingen (geen zorgingstelling figuur, maar hulp voor de open avond). We hebben elkaar wel 10 minuten vol staan aankijken en had toen we weggingen ook binnen 10 minuten zijn Facebook en zelfs LinkedIn profiel gevonden. Zijn leeftijd weet ik helaas niet precies maar denk dat hij een jaar jonger is. We blijken op dezelfde middelbare school te hebben gezeten maar op ander niveau.

En nu weet ik niet wat ik moet, behalve dan misschien een carrière switch overwegen naar speurwerk.
Vind het best ongemakkelijk om zo uit het niets een bericht te sturen en ik weet niet eens of hij wel single is en op vrouwen valt. Ook vraag ik mij af of ik niet eerst beter op mijzelf kan richten voordat ik überhaupt weer over daten ga denken.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:23

miss_lizje schreef:
Mensen, help.

Gister moest ik even mee met mijn moeder naar een open avond bij een winkel waar mensen van haar zorginstelling werken. Ze zit in het gips en ik moet dus auto rijden. Kom ik daar binnen en staat daar een hele knappe jongen te zingen (geen zorgingstelling figuur, maar hulp voor de open avond). We hebben elkaar wel 10 minuten vol staan aankijken en had toen we weggingen ook binnen 10 minuten zijn Facebook en zelfs LinkedIn profiel gevonden. Zijn leeftijd weet ik helaas niet precies maar denk dat hij een jaar jonger is. We blijken op dezelfde middelbare school te hebben gezeten maar op ander niveau.

En nu weet ik niet wat ik moet, behalve dan misschien een carrière switch overwegen naar speurwerk.
Vind het best ongemakkelijk om zo uit het niets een bericht te sturen en ik weet niet eens of hij wel single is en op vrouwen valt. Ook vraag ik mij af of ik niet eerst beter op mijzelf kan richten voordat ik überhaupt weer over daten ga denken.


Er is maar één manier om er achter te koen of het moment juist is, dat is door het gewoon te proberen. Ik had na het ex-date drama ook echt geen zin meer in daten, dacht ook dat het beter zou zijn even niet te aten, maar heb het toch gedaan en er nu een onwijs leuke vriend aan overgehouden!

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 20:59

Ik weet niet hoe het voor jou is, miss_lizje, maar ik wil me straks eerst wel op mezelf richten. Aan de andere kant vind ik tegen iemand 'aan lopen' prettiger/fijner dan toch onbewust op zoek, omdat je vindt dat je er klaar voor bent.

Hier aan het wachten tot bericht voordat er weer van alles geregeld kab worden. Ik heb even een enorme dip weer. :(