tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 00:25

Puppetje schreef:
Met elkaar of echt afscheid nemen en verder gaan?

Met elkaar

Ik ben dit topic wel echt heel dankbaar om me ei in kwijt te kunnen en steun :)

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 07:36

Gianti schreef:
Na twee weken no contact hebben een drankje gedaan en gekletst. Veel gekletst. En zowaar willen we beide en vooral hij graag daten weer.. absoluut niet verwacht

Spannend Gianti.. durf je dat dan wel weer aan?
Ik zou misschien denken dat iemand t nog even probeerd, dan uiteindelijk denkt "oh nee toch niet" en dan moet t hele feest weer opnieuw .. -O- Ik zou er niet meer vol vertrouwen in kunnen gaan denk...

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:34

Ik pas wel heel erg op mijzelf, Wil er ook niet vol induiken weer... Maar weet ook dat hij net zo goed mij dat gevoel niet meer wil aandoen dus er goed over nagedacht heeft.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:36

Okee, ik doe even heel flauw, sorry...

Gianti schreef:
Maar weet ook dat hij net zo goed mij dat gevoel niet meer wil aandoen dus er goed over nagedacht heeft.

Ja, dat zegt ie nu ..

Maar ik hoop dat het gaat werken hoor :j begrijp me niet verkeerd!
Ik snap dan alleen niet wat het nu ineens anders maakt dan een week of 3 geleden...

Overigens, garanties heb je sowieso nooit natuurlijk, in geen enkele relatie. Dat is wat het allemaal zo suf maakt.. -O-

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 10:09

Cer schreef:
Okee, ik doe even heel flauw, sorry...

Gianti schreef:
Maar weet ook dat hij net zo goed mij dat gevoel niet meer wil aandoen dus er goed over nagedacht heeft.

Ja, dat zegt ie nu ..

Maar ik hoop dat het gaat werken hoor :j begrijp me niet verkeerd!
Ik snap dan alleen niet wat het nu ineens anders maakt dan een week of 3 geleden...

Overigens, garanties heb je sowieso nooit natuurlijk, in geen enkele relatie. Dat is wat het allemaal zo suf maakt.. -O-


Er zijn gelukkig nooit spelletjes gespeeld en alles (zelfs het uitgaan) is zeer respectvol gegaan. Anders had ij sowieso eieren voor mijn geld gekozen. Maar ik vertrouw hem wel. Ik snap ook wat er anders is dan 3 weken geleden waardoor die weer meer rust in zn kop is
Maarja toekomst weet je nooit zeker

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:25

Ik denk dat als het bij iemand kan werken, het bij jullie is Gina. Vooral om de manier waarop jullie uit elkaar zijn gegaan en het feit dat hij heel erg met zichzelf in de knoop zat. Ik weet als geen ander wat dat met je kan doen, je snapt en voelt je eigen gevoel niet meer.
Ik heb tijden gehad dat ik geen warmte meer kon voelen naar mensen die heel belangrijk voor mij waren. Dit was niet omdat ik niet meer van ze hield, maar puur omdat mijn gevoel zo ingewikkeld was dat ik zelf niet meer wist wat ik wel en niet voelde. (Snap je het nog? :+ )

Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed komt.

elinedeau95

Berichten: 1195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:04

Bij mij is nu dik 3 maanden uit en had er wel vrede mee eindelijk na een moeilijke tijd. Helaas kwam ik hem gisteren tegen op het station en dat vond ik wel moeilijk. Stoorde me erg aan zijn gedrag en dat was volgens mij wel te zien want hij vond mij nogal geirriteerd over komen. Had niet verwacht dat ik er zo veel moeite mee had om hem in het echt tegen te komen weer!

Voor de rest wens ik iedereen sterkte en stuur ik virtuele knuffels! Nu kruip ik weer onder mijn meeleessteen.

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 00:28

@elinedeau95 ook een knuffel voor jou! :(:)

Hier weer even een inzinking. Na dagen op de automatische piloot, nu weer even op de aardbol geland 8)7 en dan komt alles weer even binnen, zeker omdat we elkaar ook nog even gesproken hebben...

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:52

Oh elinedeau, dat valt wel even tegen dan :j

Wij (mijn ex en ik) gaan komend weekend wat eten.. ben benieuwd hoe dat gaat :j
Ik merk dat ik nu steeds minder behoefte heb aan contact, dus dat langzaam losweken lijkt goed te lukken gelukkig :)

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 18:43

Ik zit er weer volledig onderdoor... Na 5 maanden (bijna 6) terug proberen met mijn ex van 1,5 jaar geleden heeft hij er dan een punt achter gezet. Ik heb eerder het hele twijfel - te weinig tijd gedoe al uitgelegd. Het was vorige week al ruzie over getwijfel en ik wou er toen meer een punt achter zetten dan hem, omdat hij zich maar niet wou binden. Maar deze ruzie hadden we weer bijgelegd. Na wat drama deze week heeft hij me vandaag dan gebeld en tot de conclusie gekomen dat het nooit gaat werken en er te veel is gebeurd, wat ik heel jammer vind want het is nog maar zo sinds een dikke 2 weken echt slecht en daarvoor ging alles goed en was het echt top als we tijd met elkaar doorbrachten, hij is zelfs terug mee naar mijn familie geweest etc. Ik word binnenkort meter dus het was ook wel fijn geweest voor mij om dan terug een vaste relatie te hebben en geen drama meer, maar nu zit ik echt wel met mijn handen in mijn haar en weet niet hoe ik dit moet gaan uitleggen aan mijn familie. Voel me helemaal poedersuiker tenslotte.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 18:52

Wat bedoel je met 'meter'? Autocorrect denk ik?

Wel balen zeg, voor je :(:) maar een relatie zou ook niet zoveel drama moeten hebben. Hou je niet teveel vast aan de leuke momenten...

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:04

Meter is volgens mij wat wij hier in NL peetmoeder noemen. :)

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:15

Ah ok, nooit aan gedacht. Ook peetmoeder is geen bekend fenomeen in mijn kringen. Nu je het zegt weet ik het inderdaad wel :)

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 16:49

Idd peetmoeder :) wel een big deal voor mij, maar denk dat dit altijd leuker is als ik een partner zou hebben met wie ik dit zou kunnen 'delen'. Merk ook meer en meer dat ik wel zin heb in een vaste relatie, ben het alleen zitten op familiefeesten zo beu als koude pap als je zus en broer beide al een lange tijd samen zijn met hun partner en huisje tuintje kindje hebben...

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 16:57

Ik ben toch blij dat ik mij daar godzijdank wel van kan afsluiten. Ik ben toch al wel een paar jaartjes ouder dan jou en zou mij ook erg graag willen settelen, maar ik kan toch ook héél goed en prima in mijn ééntje zijn. Geen gezeur aan m'n hoofd, geen twijfels, geen onzekerheden en ook geen gedoe. Ik ben het momenteel wel even zat om me te moeten bewijzen tegenover een ander dat ik goed genoeg ben om een relatie mee aan te gaan. Zeker omdat ik, net als jij, ook die valse hoop kreeg. Ik zit daar niet meer op te wachten en kan beter iets moois van mijn leven maken zonder al die onzekerheden! Als er dan uiteindelijk iemand op mijn pad komt die een toevoeging kan zijn aan 'mijn mooie leven', be my guest. Maar andersom werkt gewoon niet; pas iets op bouwen als er een '' toevoeging '' is.
Je bent 19, kom op zeg! Maak er wat moois van. Jij kan de tofste Peetmoeder ter wereld zijn; ook zonder kerel! Wat zou hij in vredesnaam daar aan kunnen toevoegen of anders aan maken?

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:05

xDenies schreef:
Ik ben toch blij dat ik mij daar godzijdank wel van kan afsluiten. Ik ben toch al wel een paar jaartjes ouder dan jou en zou mij ook erg graag willen settelen, maar ik kan toch ook héél goed en prima in mijn ééntje zijn. Geen gezeur aan m'n hoofd, geen twijfels, geen onzekerheden en ook geen gedoe. Ik ben het momenteel wel even zat om me te moeten bewijzen tegenover een ander dat ik goed genoeg ben om een relatie mee aan te gaan. Zeker omdat ik, net als jij, ook die valse hoop kreeg. Ik zit daar niet meer op te wachten en kan beter iets moois van mijn leven maken zonder al die onzekerheden! Als er dan uiteindelijk iemand op mijn pad komt die een toevoeging kan zijn aan 'mijn mooie leven', be my guest. Maar andersom werkt gewoon niet; pas iets op bouwen als er een '' toevoeging '' is.
Je bent 19, kom op zeg! Maak er wat moois van. Jij kan de tofste Peetmoeder ter wereld zijn; ook zonder kerel! Wat zou hij in vredesnaam daar aan kunnen toevoegen of anders aan maken?

Haha deze peptalk had ik wel even nodig _/-\o_ Tjha, ik denk dat ik me ook meer druk maak over hoe mensen rondom mij zien dan dat ik er zelf last van heb. Ik kan me ook rot amuseren zonder iemand anders, maar zowel mijn zus als broer leken op jonge leeftijd al hun leven op een rijtje te hebben en ik ben altijd al wat het buitenbeentje geweest, geen makkelijk school-kind, geen gemakkelijke vriendjes, zelf heel kieskeurig,... Ben op dit moment ook gewoon nog heel emotioneel, maar ben me wel bewust dat het toch niets ging worden en ik er binnenkort wel weer bovenop geraak :j

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:10

Gelukkig maar! En fijn dat je mijn bericht als peptalk ziet en niet als aanvallend! Ik ben ook een wrak geweest hoor, meerdere keren. Maar ik geniet nu meer van de dingen die ik doe, dan het keer op keer op je tenen lopen door onzekerheid. Hoe goed je ook kan communiceren, je kan niet een ander zijn of haar gedachten lezen.

Jij kan nu meer levenservaring op doen (klinkt dat heel ouderwets) nu je lekker je eigen ding kan doen met of zonder iemand. Wellicht heb jij daar wel meer baat mij dan jong settelen. Jong settelen is ook niet voor iedereen de oplossing of weggelegd. En sommige weten niet beter en blijven maar bij elkaar terwijl het vlammetje allang gedoofd is.

Gewoon voor jezelf kiezen en uiteindelijk is er gewoon iemand die voor jou kiest zoals jij bent en hoe jij je leven lijd op dat moment. Aan iemand die onafhankelijk is heeft een partner, in mijn ogen, toch veel meer dan iemand die alleen maar afhankelijk is en plakt. (nu zeg ik niet dat jij zo bent, maar even om het verschil te benadrukken).

En dat geld voor iedereen die in een sob-fase zit. Eerst voor jezelf!

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:44

xDenies schreef:
Gelukkig maar! En fijn dat je mijn bericht als peptalk ziet en niet als aanvallend! Ik ben ook een wrak geweest hoor, meerdere keren. Maar ik geniet nu meer van de dingen die ik doe, dan het keer op keer op je tenen lopen door onzekerheid. Hoe goed je ook kan communiceren, je kan niet een ander zijn of haar gedachten lezen.

Jij kan nu meer levenservaring op doen (klinkt dat heel ouderwets) nu je lekker je eigen ding kan doen met of zonder iemand. Wellicht heb jij daar wel meer baat mij dan jong settelen. Jong settelen is ook niet voor iedereen de oplossing of weggelegd. En sommige weten niet beter en blijven maar bij elkaar terwijl het vlammetje allang gedoofd is.

Gewoon voor jezelf kiezen en uiteindelijk is er gewoon iemand die voor jou kiest zoals jij bent en hoe jij je leven lijd op dat moment. Aan iemand die onafhankelijk is heeft een partner, in mijn ogen, toch veel meer dan iemand die alleen maar afhankelijk is en plakt. (nu zeg ik niet dat jij zo bent, maar even om het verschil te benadrukken).

En dat geld voor iedereen die in een sob-fase zit. Eerst voor jezelf!


Beetje eigen aan bokt om dingen aanvallend te gaan nemen, maar ik ben me bewust dat ik nog jong ben en 'tijd zat' heb. :j zelf heb ik nog wel met andere korte relaties gehad en dat werkte juist niet omdat ik te veel mijn eigen ding deed, ben iemand die veel ruimte nodig heeft en zelfstandig is. Voor mij is twee keer in de week elkaar zien genoeg, en voor mijn laatste ex was dit te weinig. Ik ben gewoon een beetje bang dat ik nooit iemand ga vinden die bij mij past omdat ik al kieskeurig ben en ook gewoon zelden echt iemand heel heel leuk vind zoals ik hem bijvoorbeeld leuk vind, bij hem ben ik dan wel een plakkerig type.
Heb ondertussen wel een goed gesprek gehad met mijn moeder en een vriendin van haar wat me wel ook wat bewuster maakt dat het gewoon niet gezond is.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:57

Heel herkenbaar Calypso! Maat ik ben er inmiddels wel achter dat degenen wat je ongelooflijk verliefd op bent niet altijd degenen zijn die ook het beste voor je zijn.

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 08:12

Weer zo een ochtend... opstaan met een leeg gevoel. Een leegte die ik niet meer kan vullen op de moment. Wat mis ik hem zo ontzettend hard. En toch lijkt het alsof hij mij gewoon heeft weggesmeten en aan mijn lot heeft overgelaten. Hij heeft mij zoveel beloofd, maar ook zoveel gebroken. Ik snap er niks van. En ik ben compleet op.

Even van mij afschrijven kan deugd doen...

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 08:53

Ja ik ken zo t gevoel! Tis zo rot!! En dan hebben wij samen ook nog een dochter, dat maakt het nog lastiger!
Die enorme leegte blijft voorlopig nog wel! Ben nu 4.5 mnd verder en t idee dat t nog steeds gapend gat is!

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 09:02

elisedcl schreef:
Weer zo een ochtend... opstaan met een leeg gevoel. Een leegte die ik niet meer kan vullen op de moment. Wat mis ik hem zo ontzettend hard. En toch lijkt het alsof hij mij gewoon heeft weggesmeten en aan mijn lot heeft overgelaten. Hij heeft mij zoveel beloofd, maar ook zoveel gebroken. Ik snap er niks van. En ik ben compleet op.

Even van mij afschrijven kan deugd doen...


Het komt goed, het wordt beter, sneller dan je denkt :) Als je even een luisterend oor nodig hebt mag je ook altijd pb'en!

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:39

Hier gaat het inmiddels wel 'oke', probeer me sterk te houden. We appen nu nog wel, ik zit denk ik nog met veel vragen en ook woede omdat er ook, net zoals bij elise veel beloftes waren gemaakt zelfs nog een paar dagen voor hij er een punt achter zette. We gingen nog een weekendje weg, verjaardagscadeaus, etc... Vraag me dan af of hij niet te impulsief een beslissing heeft gemaakt. Hij vertrekt nu ook op vakantie zonder mij, en ga eind volgende week zijn spullen dan afgeven wanneer we normaal op weekend gingen... Het voelt heel rot, maar aan de andere kant voel ik me ook wel sterk en vrij.

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:03

Spannend Gianti!
Hoop dat de break gewoon even nodig was en dat alles goed blijft gaan tussen jullie!

Fijn dat het weer wat beter gaat Calipso!
Heel naar hoe alles tussen jullie gelopen is :(
Stond er ook wel van te kijken toen ik las dat hij er een punt achter had gezet..

Gaat het vandaag wat beter met je Elise?

Hier gaat het de laatste tijd niet zo goed..
Heb mijn ex nu zo'n twee maanden niet meer gezien en gesproken.
En hoe hard ik mijn best ook doe om hem te vergeten schiet het niet echt op..
Misschien dat ik diep van binnen nog wel ergens een berichtje van hem verwacht.
En denk dat, dat komt door ons laatste gesprek..
Had zijn nummer nog in mijn telefoon maar die heb ik verwijderd.
Merk dat ik op een slechte dag (ook door andere dingen) opeens antwoorden van hem wil..
Weet van het verleden dat ik een kreng kan zijn als ik emotioneel ben dus denk dat het verstandig is dat ik nu geen contact meer kan opnemen.
We zijn goed uit elkaar gegaan en dat wil ik ook graag zo houden :')

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:18

Ik had dat bij mijn ex ook; die beloftes. We hadden afgesproken hoe en wat met Kerst. Ik mocht niet gaan werken want hij wilde iets gaan doen .. Na een dagje Efteling heeft hij om half één 's nachts gezegd dat ie niet meer verder wilde omdat hij teveel in de knoop met zichzelf zat. Ik stond er op om op dat moment naar huis gebracht te worden. Janken die nacht .. 's ochtends jankend wakker geworden. Bah. Ik zat met zóveel vragen.

In de dagen daarna ook wat heen en weer geapp maar was wel duidelijk dat ik geen antwoorden kreeg. Na een jaar terug contact maar ook toen niet echt de antwoorden die ik wilde; kreeg alleen wel weer hoop. Hij zou langs komen op vakantie. Toen ik puntje bij paaltje vroeg hoe en wat zei die; Ik kan niet met jou afspreken, ik ben aan het daten met iemand.

...
|o

Voor mij een harde les. Klaar is klaar.