tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:58

Daphara aangetekend versturen geeft alleen garantie dat ie aankomt, niet dat het gelezen is.
Ze raden aan om juist te zorgen dat er een getuige bij is als de persoon deze brieft leest.
Tenminste, zo lees ik het op de site.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:09

Needje schreef:
Daphara aangetekend versturen geeft alleen garantie dat ie aankomt, niet dat het gelezen is.
Ze raden aan om juist te zorgen dat er een getuige bij is als de persoon deze brieft leest.
Tenminste, zo lees ik het op de site.


Ik verwacht eigenlijk wel een reactie op de brief via een mail of zo... dan ligt het ook vast dat hij het gelezen heeft, of hij laat me na de brief eindelijk met rust.

Ik sta niet te springen om nog meer mensen hierbij betrekken, maar als het nodig is, verstuur ik het een tweede keer via een oom om het te overhandigen (die woont vlak bij hem in de buurt, maar is nogal opvliegend van aard als iemand aan zijn “kleine nichtje” komt, dus die hou ik er liever nog even buiten).

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:33

Oke, bokker Needje heeft gelijk, het is beter al de brief overhandigd wordt, in bijzijn van de bezorger gelezen wordt en de bezorger dan vraagt of de inhoud begrepen is. Aangezien ik zelf absoluut niet sta te springen om dit te doen of dit nu aan mijn iets wat opvliegerige oom over te laten, hoop ik dat jullie kunnen helpen...

Wie kent er in de omgeving van Terborg/ Gaanderen/ Ulft een rustig iemand (liefst een man natuurlijk) die de brief vanavond zou willen overhandigen en er bij blijft tot het gelezen is. Het beste is als de uitwisseling gefilmd wordt. Dus mobiel al filmend in de borstzak. Daarmee heb ik bewijs dat de brief overhandigd en gelezen is.

De brief is wel vandaag al aangetekend op de post gegaan.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:35

Ik kom helaas helemaal niet uit de buurt dus kan je niet verder helpen, heel veel succes en sterkte ermee :(:)

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:55

Jeetje Daphara, wat onwijs naar dat het zo blijft gaan.

Ik woon helaas ook niet in de buurt en kan je dus ook niet helpen, maar wil je in ieder geval sterkte wensen. Hoop dat hij binnenkort niets meer van zich laat horen _-:(

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:39

Oke, ‘slachtoffers’ gevonden die de anti stalking brief vanavond gaat bezorgen. Ze gaan met z’n tweeën waarbij een persoon op de stoep blijft wachten en filmen en de ander filmt met “verborgen” camera.

Ik schijt 7 kleuren ondertussen...

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:56

Fijn dat je iemand gevonden hebt

Hhilde

Berichten: 7441
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:34

Fijn dat er vrijwilligers zijn. Wat een vervelende situatie.

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:13

Jeetje Daphara, wat een situatie zit je in zeg. Bizar.

Mijn 'ex' (klinkt zoo gek) komt ook daar vandaan. Uit Voorst Oude IJsselstreek ;) Maar dat is gelukkig niet zo'n geschifte idioot zeg. Jemig.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 00:41

Brief is afgeleverd, het ligt op beeld vast, inclusief zijn daaropvolgende woede uitbarsting en dat hij de brief verscheurd heeft.

Maakt niet uit, morgen krijgt hij de brief ook nog aangetekend. Even voor de duidelijkheid.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 00:43

Oh neeeee heeft ie zich zo laten gaan waar anderen bij waren? Wat is de strekking van je brief?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 01:37


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 02:27

Wat een enorme creep, Daphara.
Ik hoop dat je er nu vanaf bent, maar ik ben bang dat je nog wel wat van hem gaat horen :\
Heb je camera's rond het huis hangen? Mocht hij opduiken dat je het allemaal kunt vastleggen?

Hhilde

Berichten: 7441
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:26

Wat ontzettend stoer van degenen die geweest zijn en gefilmd hebben. Wat ontzettend triest dat hij zich zo niet kan beheersen :n

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:15

Wat een eng mannetje. Je kunt je zelf iig niks verwijten. Duidelijker dan met die brief kun je niet zijn. Goed dat het is opgenomen.

De komende tijd toch maar alert zijn op verdachte situaties.. nogmaals sterkte. Hopelijk ben je snel van hem af

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:31

Ik lees al even mee.

Wat een afschuwelijke situatie Daphara.
Ik hoop echt dat hij je met rust laat, maar ben wel bang voor een staartje.
Ik moet wel zeggen dat ik vind dat je het ontzettend goed aanpakt.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:15

Ik ben inmiddels weer aardig rustig geworden. Het is hopelijk echt klaar nu. Als hij nu toch aan de deur komt of blijft e-mailen, is dat voldoende om echt aangifte te doen.
Ik had ergens verwacht dat hij misschien in een woedende bui gister avond (nadat de brief was bezorgd) hier nog zou komen opdagen, maar dat heeft hij gelukkig niet gedaan en ik heb nog geen boze mail of iets gehad. Misschien is het kwartje dan nu eindelijk gevallen?

Ik wil gewoon verder met mijn leven, het is van de zotte dat ik nu al net zo lang bezig ben om van hem af te komen als dat we serieus gedate hebben en ik ben er echt zo klaar mee.

De bezorger van de brief had er wel lol in, die heb ik gisteravond nog even telefonisch gesproken. Hij vond het wel ‘grappig’ dat Ex-date uit zijn plaat ging, vooral omdat het voor mij nog meer bewijs is dat Ex-date niet spoort.
De bezorger is gedurende het gesprek heel rustig gebleven, sprak hem aan met “meneer” en “u” en benoemde mij alleen als mevrouw achternaam.
Toen Ex-date de brief gelezen had en uit zijn plaat ging, na de vraag of hij de inhoud begrepen had en uiteindelijk zijn woede uitbarsting besloot met dat hij dat *bliep* wijf nooit meer terug wilde zien, zei de bezorger, “Nou meneer, dat is ook precies de bedoeling en dan is mijn taak volbracht, ik wens u een hele fijne avond.” Bezorger is omgedraaid en richting zijn auto vertrokken...
Ex date is even later boos achter hem aangerend, heeft op het autoraampje gebonkt en gezegd dat hij nog geld van mij kreeg en hoe hij dat dan moest oplossen (hij beweert een bekeuring te hebben van toen ik in zijn auto terug moest rijden, omdat hij te veel gedronken had)... Bezorger heeft het raam een beetje open gedraaid en Ex-date geadviseerd contact met zijn advocaat op te nemen over eventuele juridische kwesties en de advocaat vooral dan ook de (verscheurde) brief te tonen. Nogmaals hem een prettige avond gewenst en is rustig weg gereden terwijl Ex-date nog op straat stond te voeteren.

De bezorger is mijn nieuwe held!

Ben zo blij dat ik vrijwillergers gevonden heb om dit voor mij te doen! Daar gaat een grote bos bloemen en een krat bier heen!


Oh en ook wat goed nieuws; ik ga dit weekend weer op date... het leven gaat echt gewoon door!
Nadat ik er een punt achter had gezet met ex-date, nam toevallig deze man weer contact met mij op, we hadden al regelmatig contact gehad voordat ik serieuzer ging daten met Ex-date en de laatste weken klikt het echt heel leuk tussen ons. Hij weet alles over de situatie met ex-date. Ik heb hem er verder wel buiten gehouden (hij heeft in het begin al aangeboden te bellen met ex-date en hem de waarheid te zeggen en wilde ook gister wel dol graag de brief bezorgen, maar dat wil ik niet hebben) hij mag er alles van weten, maar we zijn niet in een relatie en dus wil ik niet dat hij direct iets met ex-date te maken krijgt.
We doen het verder echt heeeeeel rustig aan. Voornamelijk gewoon vriendschap en elkaar beter leren kennen, voordat we het een labeltje gaan geven of serieus worden. Hij vind ook dat eerst de situatie met ex-date letterlijk en figuurlijk (in mijn hoofd) opgelost moet zijn voordat er echt iets tussen ons kan zijn. Op dit moment is er vooral een hele lekkere gezonde spanning tussen ons en kunnen we samen uren praten. Praten is goed, want dat houdt het luchtig... in de stiltes krijg ik lichtelijke opvliegers (het leuke soort) als ik in zijn ogen kijk.
Hij heeft mij trekker rijles gegeven, we hebben een paar keer samen ergens koffie gedronken en we zijn van de week voor t eerst uit eten geweest. Dit weekend gaan we naar de bios. Allemaal heel braaf! Ik vind hem juist leuk omdat hij het zo rustig aan wil doen en mij nergens een benauwend gevoel geeft.

We zien wel even hoe het gaat lopen... :D

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:21

meelezer meldt zich weer...tjonge Daphara, je maakt wat mee zo. Gelukkig zijn er ook nog normale en goeie kerels. Trekker rijles...lekkere nuchtere boer dus :D

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:23

Wat een fijn bericht, ik hoop echt dat alles klaar voor je is nu!!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:45

Nou ik ook! En die bezorger is echt z'n gewicht in goud waard. Wat een kanjer!

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:50

Ik hoop ook dat je er van af bent nu..
En leuk om te horen dat je een leuke date hebt, veel plezier!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:27

lieveli schreef:
Nou ik ook! En die bezorger is echt z'n gewicht in goud waard. Wat een kanjer!


De bezorger is een boom van een kerel, in de breedte dan, dus zijn gewicht in goud wordt een iets te duur grapje ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37249
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:00

Mooi dat dat zo is opgelost. Altijd handig een brede vent die wat voor je wil doen. Hopelijk blijft het nu rustig en kun je genieten van je date

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 02:18

Janine1997 schreef:
Hoi!

Niet zo zeer een breakup hier.. maar wel iets wat ik heel graag van me af zou willen schrijven.
Ik weet ook dat het iets is waar veel mensen bij voorbaat al een mening over hebben.

Mijn vriend en ik hebben een tussen pauze gehad van 3,5/4 jaar. Maar in al die tijd hebben we elkaar altijd gemist. Ik had er in het begin veel last van maar begon in te zien dat ik beter af was zonder hem. Hij had daarin tegen in het begin er totaal geen moeite mee maar later wel heel veel. Op een gegeven moment kwamen we opstap weer aan de praat met elkaar en hielden dan enkele dagen contact via whatsapp. Daarnaast hadden we beide een nieuwe relatie waarin ik dacht dat ik gelukkig was met mijn nieuwe vriend. Op een gegeven moment begon het zo aan mij te trekken dat ik mijn ex ontiegelijk erg miste en hem terug wou. Hij had het zelfde, we hebben stiekem afgesproken om te zien of het niet gewoon een opwelling was van ons beide.. helaas werd het gevoel van ons beide sterker en sterker en hebben we dus besloten beide onze relatie te beëindigen en weer voor elkaar te kiezen (opzich super romantisch ;) maar niet helemaal eerlijk tegenover onze exen van nu) ik heb hier ook echt wel een enorm schuldgevoel over gehad.

Zo houdt het ook in dat je beide niet blanco in een relatie stapt.. en gewoontes en verlangens vergelijkt met je ex en huidige situatie. Maar het ging goed ! ik was soms enkel onzeker wanneer hij opstap ging omdat het in voorgaande relatie een beetje vreemd is geëindigd. Hij ging namelijk gelijk met een ander meisje nadat het uit was tussen ons. (heeft toen spijt betoogd en geprobeerd weer terug te komen bij me maar ik was er toen echt helemaal klaar mee)

We zijn inmiddels weer een dik halfjaar verder en het wordt alweer een beetje gewoonte omdat er ergens eigenlijk ook niet veel veranderd in je leven. We zijn lekker met zijn 2en op vakantie geweest en hebben ons enorm vermaakt! goed teken dus ;)

Nu komen enkel de eerste haarscheurtjes weer een beetje op spelen. Hij is een enorm harde werker en is altijd bezig. Dit waardeer ik en zal ik ook nooit over klagen. Het enigste wat mij momenteel zwaar valt is dat hij er voor kiest om op vrije avonden bij zn vrienden te gaan bierdrinken ipv lekker met zijn vriendin op de bank.. of dat die op zn. vrije avond zegt optijd te komen en vervolgens alsnog om 10/11 uur s 'avonds aan komen kakken omdat er nog iemand kwam of iets. Ook zit het erbij hem niet in om even een berichtje te doen overdag ofzoiets want hij belt liever... nouja klaar daar geef ik me maar bij neer.

Echter.... nu vind hij dat ik altijd zeur, want ik geef aan dat ik zijn keuze niet altijd snap dat die bij zn vrienden gaat zitten of opstap gaat. hierdoor is zijn zin een beetje afgenomen om bij me te zijn/komen omdat die denkt dat ik al een min zin heb. (ergens snap ik dat, maar ik zou me afvragen wat ik er aan kan doen om het te voorkomen) ook weet ik dat ik ergens zeur en me te druk maak om dingen terwijl er niets aan de hand is.. want hij wil wel weer graag uiteten of even mee naar de paarden..

Is er iemand die dit paniekerige gevoel kent? Ik had vrijdag echt een aanval.. hij belde me 8 uur in de avond op om te vragen of ik al thuis was want dan kwam die. ik zei nog niet maar ben met een kwartier thuis. vervolgens was het 10 uur en was die er nog niet.. in slaap gevallen... ik heb hem 100x gebeld en uiteindelijk kwaad naar hem toe gereden... ik voel me dan zo k*t en kan het niet loslaten... ik kan er zo het hele weekend over door zeuren.. hij heeft me de laatste kans gegeven om te leren los laten en te geloven dat hij er echt meer om zal denken...

Wat doen jullie in zulke paniekerige aanvallen? en is het onzekerheid? of maak ik me echt druk om niets? als we samen zijn hebben we het echt super leuk. Hij heeft ook een huis gekocht en wil ook graag dat ik met hem mee ga. (ben meer met zijn huis inrichting bezig dan hemzelf maar dat zal wel mannen eigen zijn)


sorry misschien een beetje een vaag verhaal.. aan de ene kant weet ik dat ik me te druk maak en geen klagen heb. Maar ergens heb ik ook verwachtingen vooraf, en kan dat niet zo snel omschakelen als het anders is of loopt }:0


Heel eerlijk, dit gaat niet werken uiteindelijk.
Ik ken het uit mn omgeving (letterlijk met dezelfde sores als jij aangeeft) en ben ooit zelf ook terug gegaan naar mn ex destijds. Je doet een aantal maanden echt je best, doet leuke dingen, die tijd samen voelt vertrouwd. Maar het ging niet voor niks ooit uit.
Die 'haarscheurtjes' komen terug.
Dit soort taferelen gaan irriteren en leveren ruzie op.
Ik hoop voor jou heel erg dat het mee gaat vallen allemaal en dat ik ernaast zit op lange termijn.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:31

Scharrelfiguur had me weer gedeblokkeerd en ging er vanuit dat ik wel voor hem zou klaarliggen. 8)7
Toen ik hem duidelijk maakte dat dat zo niet werkt vroeg hij vervolgens of hij een wijntje moest komen brengen.
Nadat ik hem nogmaals duidelijk heb gemaakt dat dat dus niet zo werkt begon hij met jankpoppetjes te smijten en nadat ik aangaf dat hij daarmee moest kappen heeft hij me weer geblokkeerd. :')
Verwacht dat hij over een week of 2 wel weer gaat appen ofzo. :+