tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:01

Sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:18

Oh robijntje wat naar, net als jij denk dat het kuist goed gaat... Knuffel vanaf hier ook voor jou! :(:)

Ik voel mij nu eigenlijk echt heel heel rustig, en heb er heel veel vrede mee...
Vanmiddag een coachingsessie met mijn merrie gehad (niet alleen vanwege de breakup, ook alles omtrent mij) en man oh man wat een confrontatie... Is mij een keiharde spiegel voorgehouden door de merrie... Met vandaag natuurlijk wel als hoofd-onderwerp mijn breakup. En nu, heb er redelijk vrede mee, hoe stom dat zo snel al klinkt...
Ik heb een VVDD topic gemaakt, om het even van me af te schrijven, laten doordringen en beseffen. Degene die er benieuwd naar zijn kunnen hem natuurlijk lezen. Mij heeft het echt veel opgeleverd, en dan na 1x al

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:48

Goed om te lezen Dreamer!
Jij komt er wel :D

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 00:08

Wauw wat goed! Fijn voor je hoor.

Ik zit nu ook in een bepaalde vorm van berusting, opluchting misschien zelfs wel?

Ben afgelopen 2 maanden al onwijs heen en weer geslingerd door alle emoties en zijn onduidelijkheid en eigenlijk ben ik er misschien ook wel gewoon klaar mee?!

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:47

Ik ken het gevoel robijntjah. Heb zo'n 15 maand in dat schuitje gezeten. Twijfel, onzekerheid, even goeie momenten, einde relatie, ze zoekt terug contact en dan weer opnieuw die cirkel rond. Steeds sneller op mekaar en heftiger. Sterkte voor de komende tijd.

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:15

Ik heb echt weer advies nodig van mijn breakup buddy's, ik ben zo in de war...

Laatst had ik mijn ex dus verteld, ook hier, dat ik niets meer wou, hij accepteerde dit (zei hij) maar ging dus elke keer terug over mijn lijn heen, vroeg dan of hij mocht langskomen en stond er dan ook voor mijn deur etc. Ik laat hem telkens dan ook weer die lijn oversteken en laat het enigszins toe. Hij is dus weer helemaal verliefd, en heeft zelfs gevraagd of ik terug zijn vriendin wil zijn. (Dat is het verste dat we het afgelopen jaar al gekomen zijn dus) Ik zie dus wel echt dat hij het deze keer echt meent en eindelijk beseft heeft wat hij heeft. Of had. Enerzijds laat ik hem telkens die lijn dus oversteken, het voelt zo goed om terug te knuffelen en naast hem te slapen, het voelt heel natuurlijk en vertrouwd. Dan mis ik hem ook wel als hij terug weg is. Ik betrap mezelf er dan ook op dat ik dan nadenk 'als we dan echt terug samen zijn dan kunnen we dit en dat doen...' Maar anderzijds denk ik dan weer na over de ruzies en de complicaties die we samen hadden. Alles wat er is gebeurd, en ook dat ik erg gewend ben geraakt aan mijn single leven en dat me eigenlijk ook zo goed bevalt. Natuurlijk zijn die ruzies al lang geleden, maar ik weet ook dat hij niet veranderd is. Hij zegt dat hij hieraan wil werken, maar ik ken hem wel beter dan dat... Zo iemand veranderd niet zomaar. Maar toch lijk ik er maar geen punt achter te kunnen zetten, en dat is wat mij echt enorm frustreert en hem natuurlijk ook. Hij is boos op mij omdat ik twijfel, en hem dus natuurlijk ook aan het lijntje hou. De rollen zijn nu echt voor het eerst in jaren omgedraaid. Iemand advies?

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:17

Phoe, en zie je echt geen mogelijkheid dat hij nu dus zo erg beseft wathij mist dat hij wel kan "veranderen"/ermee aan de slag gaat? Zo nee, zou ik het nu voor eens en altijd afkappen, en dan ook volledig.
Zo ja, probeer het?

Cer

Berichten: 30201
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:24

Het ligt eraan hoe erg die problemen waren en of je dat nog een keer aankunt ... hij kan veranderd zijn maar je zult jezelf, vooral in t begin, goed moeten beschermen... hij zal ervoor moeten knokken als je t een kans wil geven..

Als je nu al denkt dat t niks wordt moet je er niet eens aan beginnen, dat is voor hem ook rot ..

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:27

Anoniem schreef:
Phoe, en zie je echt geen mogelijkheid dat hij nu dus zo erg beseft wathij mist dat hij wel kan "veranderen"/ermee aan de slag gaat? Zo nee, zou ik het nu voor eens en altijd afkappen, en dan ook volledig.
Zo ja, probeer het?

Ik weet het niet zo goed. Dat is volgens mij ook hetgeen dat me tegenhoudt. Hij heeft een heel sterk en dominant karakter, ik ook, en dat botste wel eens. Ik sta nu denk ik nog sterker in mijn schoenen dan 2 jaar terug, dus ik geef ook niet meer zo snel toe wanneer ik iets onterecht of ongelijk vind. Mijn familie zegt ook dat ik het misschien nog een kans moet geven, maar moest ik het dan terug gedaan maken zou ik me hartstikke schuldig voelen aangezien het van zijn kant wel de volle 100% was en ik hem dan nog meer kwets.

Cer

Berichten: 30201
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:29

Ja maar je gaat nog niet trouwen toch? Uit elkaar gaan is altijd een risico .. en dat kan je ook nog bespreken ..

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:42

Cer schreef:
Ja maar je gaat nog niet trouwen toch? Uit elkaar gaan is altijd een risico .. en dat kan je ook nog bespreken ..

Nee :') Denk alleen dat hij veronderstelt van wel.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:49

En als je dat nou heel eerlijk tegen hem zegt? Dat je het wilt proberen en wel ziet hoe het loopt, dat je het rustig aan wilt doen omdat je eerst wilt zien of hij wel echt veranderd is?

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:14

Anoniem schreef:
En als je dat nou heel eerlijk tegen hem zegt? Dat je het wilt proberen en wel ziet hoe het loopt, dat je het rustig aan wilt doen omdat je eerst wilt zien of hij wel echt veranderd is?

Ik vrees dat hij dat risico niet wil nemen omdat hij telkens verliefder wordt en niet nog harder gekwetst wil worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 00:05

CalipsoLover schreef:
Anoniem schreef:
En als je dat nou heel eerlijk tegen hem zegt? Dat je het wilt proberen en wel ziet hoe het loopt, dat je het rustig aan wilt doen omdat je eerst wilt zien of hij wel echt veranderd is?

Ik vrees dat hij dat risico niet wil nemen omdat hij telkens verliefder wordt en niet nog harder gekwetst wil worden...

Dan zou ik inderdaad heel eerlijk zijn, naar hem maar ook zeker naar jezelf... Je moet er niet aan beginnen met een gevoel van "ik kan het niet meer uitmaken"...

Ik zag vanmiddag een fb post van m'n ex op vakantie, werd er toch gewoon misselijk van en gelijk weer verdrietig... Eerste wat ik van hem hoor/zie na de break-up...

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 05:22

Ik mag me hier ook melden... was al bijna 5 maanden aan het daten met iemand tot ie gisteren zei niks te willen...

xDenies

Berichten: 13499
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:02

Fijn heh … die figuren … Sterkte <3

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:23

Heb gisteren toch nog een poging gedaan, ondanks hij heel boos was, te zeggen dat ik het wel wil proberen maar mijn twijfels van vandaag op morgen niet verdwenen zullen zijn, maar ik het wel echt een kans wil geven op eigen risico. Hier ging hij dan wel mee akkoord dus we zullen het nog even aanzien... Ik heb intussen wel al toegestemd om met een andere jongen naar mijn eindejaars-bal te gaan. Voel me daar wel schuldig over, althans ik dat eigenlijk niet echt hoef aangezien ik niets of niemand iets verschuldigd ben. Maar oke.

Heel rot Olympia, wil je er iets over kwijt?

Vervelend Dreamer... Ik had dat ook toen ik dingen zag van mijn ex. Dan staat je hart even stil. Misschien een optie om zijn berichten te verbergen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:54

Ja ik heb nu even heel de app verwijderd, ook gewoon even rust voor mijzelf. Geen Social Media.
Maar hij post nooit heel veel op Facebook, echt af en toe wat, dus had er helemaal niet bij stil gestaan of verwacht, dus schrok er gewoon van. (terwijl het natuurlijk hardstikke normaal is dat iemand er wat over z'n vakantie op zet haha)

Op zijn Facebook profielfoto staan we ook nog steeds samen, die heeft hij nog niet veranderd. Ook erg dubbel om dat dan voorbij te zien komen...

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:27

Vooral proberen je hoofd koel te houden en dat soort dingen te vermijden.

Cer

Berichten: 30201
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:34

_Dreamer: naar is dat, heb ik ook gehad... en ik had van alles verborgen en ging toch weer kijken... ook een soort zelf kwelling. Aan de andere kant, het hielp mij enorm met eroverheen komen.. Iedere confrontatie met hem terwijl hij leuke dingen aan het doen was (met anderen) was een extra bevestiging dat het over was, en hoe pijnlijk ook, het hielp heel erg om los te laten...

Olypmia, zoals gezegd.. heel naar.. maar het kan ook na 3 jaar, zoals mij gebeurde... En ja, na 3 jaar werd er gezegd "het is geen relatie en ik zie er toch geen toekomst in"..

@calipso.. sterkte ermee, wie weet lukt t, en zo niet heb je het in ieder geval geprobeerd.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:59

Maar omdat dat bij ons dus zo, ja twijfelachtig is nog, is het gevoel van die dingen zien heel dubbel...
Ja, ben blij dat hij het naar z'n zin heeft, hij kijkt hier echt al bijna een jaar naar uit.
Maar aan de andere kant krijg ik ook het gevoel dat hij mij helemaal vergeten is ofzo, terwijl ik dat helemaal niet kan zien of iets dergelijks...
Voor nu in ieder geval facebook eraf gegooit, vind die rust eigenlijk ook wel lekker nu :)

He olympia dat is ook niet leuk, sterkte :(:)

Cer

Berichten: 30201
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:07

Hij zal je niet helemaal vergeten hoor... dat kan niet.
Maar ik snap wat je bedoelt, ik heb dat ook uitgesproken tegen mijn ex.. Dat ik bang was dat hij me, als hij iemand anders ontmoette, mij helemaal zou vergeten.. maar wij wilden ook op vriendschappelijke basis verder. En dat gaat eigenlijk nu best goed. Hij is lekker zijn ding aan het doen, en we hebben zo af en toe nog contact, en omdat we elkaar niet vergeten, zit daar ook helemaal geen druk of stress meer achter.. Maar, dat heeft wel even tijd nodig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:11

Dat heb ik odd ook gezegd, datik bang was dat hij in die 7 weken al een ander zou ontmoeten, voordat wij überhaupt de kans gehad hebben om te kijken of het nog samen kan.
Hij zij daar absoluut geen behoefte aan te hebben en echt aan zichzelf te willen werken. Voor mij geld hetzelfde en ik geloof hem ook wel, maar het blijft toch heel erg door m'n hoofd spoken.
Nu wat minder omdat hij toch een een resort zit met echt 95% man ;) Maar wel in de periode dat hij straks weer in NL is en ik weg ben... Hij is Personal Trainer dus ontmoet nogal wat vrouwen zeg maar... Maarja, we gaan het zien

Cer

Berichten: 30201
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:26

Ja als je zou willen kijken of jullie nog verder kunnen, kan ik me dat voorstellen :)
Daar was bij ons echter geen sprake van, dus dat scheelt misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:27

Ja precies, dat is bij ons wel de insteek. In ieder geval kijken hoe het is al we elkaar weer zien en vanuit daar dan verder; of echt nieuw beginnen, of als vrienden.
Staat ook 2/3 pagina's terug in mijn bericht wat uitgebreider beschreven :)