tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:23

Dus jullie ruzies gaan over tijd? Op wat voor manier?

Mijn ervaring is wel dat als de en veel meer wil dan de ander, dit toch niet meer goed komt, alleen tijdelijk, en dat je na een tijdje in precies dezelfde situatie zit. Dit kun je wel 1x opnieuw proberen maar niet eindeloos.

CalipsoLover

Berichten: 5561
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:07

Sheran schreef:
Dus jullie ruzies gaan over tijd? Op wat voor manier?

Mijn ervaring is wel dat als de en veel meer wil dan de ander, dit toch niet meer goed komt, alleen tijdelijk, en dat je na een tijdje in precies dezelfde situatie zit. Dit kun je wel 1x opnieuw proberen maar niet eindeloos.

Nee, de ruzies gaan meestal over andere dingen, zoals jaloezie of het verleden. Opzich zijn er in de afgelopen maanden nog maar 2 ruzies geweest maar dit doet me wel twijfelen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:41

Het is volledig aan jullie natuurlijk en elke relatie is anders :). Mijn exen en ik hadden letterlijk nooit ruzie of grote meningsverschillen, maar dat is ook iets persoonlijks. Het zou mij dus ook aan het twijfelen brengen. Maar als het tot ruzie komt, kunnen jullie dingen dan niet op een andere manier naar elkaar uitspreken misschien? Bij mij helpt het bijvoorbeeld al heel veel als iemand niet zegt 'ik heb echt geen zin om jou te zien deze week' maar 'ik begrijp dat jij wel graag wil afspreken en ik vind het ook altijd leuk met jou, maar ik heb deze week even behoefte aan tijd voor mezelf.'

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:57

Persoonlijk denk ik dat je het verleden sowieso eerst moet loslaten..
Denk dat in sommige gevallen een relatie opnieuw met een ex best kan werken.
Maar dan wel beginnen met een schone lei..

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:44

Blugh wat voelt huis leeg, vooral nu hond ook uit logeren is :(

Voordeel van alleen zijn.. 2x zoveel kast ruimte!!! Dus maar mijn spullen aan herschikken

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 07:21

Geloof dat er maar heel weinig gestrande relaties een succesvolle doorstart maken!
Vaak ook omdat je een hele andere kant te zien krijgt van een ex ( als de relatie gestrandt is)..
Hier is dat wel t geval iig.. nu zullen wij een weg moeten vinden omwille van onze dochter maar word ik dagelijks herinnerd waarom het niet werkte!
En op zich is dat gewoon fijn..zodat je elke x bevestigd
word in je gevoel!
Het is een hele lange weg! En dat is naar en vervelend!
Hopelijk kan iedereen er achteraf op terugkijken met het gevoel dat het uiteindelijk goed is geweest!

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 07:53

Hier wel een gestrande relatie die nu een succesvolle doorstart heeft gemaakt :)
Als je beide echt wil en weet waardoor het mis is gegaan kan het dus best!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 07:58

Ik geloof er niet in.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:10

Ik ook niet. Been there done that. Twee keer zelfs. :+

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:13

Naar hoor Gianti.. :\
Wat dat betreft ben ik blij dat wij niet samenwoonden.. dat went 'makkelijker'...

Qua doorstart.. ik zou het niet weten.. ik heb het zien lukken en zien mislukken.
Zelf nooit geprobeerd, maar dat ligt er denk ik ook aan waarom het uitgaat?
In films gaat het altijd wel goed :j :')

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:16

In films ja :j

Volgens mij hebben ze er zelfs onderzoek naar gedaan..een niet noemenswaardig percentage lukt t!
Voor mij wordt juist steeds duidelijker waarom het niet gewerkt heeft!
Sterker nog irriteer me nu helemaal geel en groen aan em!

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 00:04

Ik ken twee stellen die een relatie hadden op de middelbare school, het toen uit ging en nu samen wonen. Maar misschien ligt dat aan het feit dat de eerste keer in hun tienerjaren was.

Ik ben ook nog steeds met mijn ‘ex’, gaat tot nu toe goed en we gaan zelfs samenwonen. Was wel maar 1,5 week uit en niet omdat we problemen met elkaar hadden, alleen de situatie eromheen.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:14

lieveli schreef:
Ik geloof er niet in.


Ik ook niet. Uitmaken doe je niet even in een opwelling als je zielsveel van elkaar houdt. Dat is iets waar je heel goed over na denkt en waarbij je dus echt tot de conclusie komt dat het nooit gaat werken. Hoe kun je dan een poos later weer wel samen zijn? Dan ben je denk ik afhankelijk van een partner op welk gebied dan ook en dat is nooit een goede basis.

elinedeau95

Berichten: 1193
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:27

Mijn relatie is nu 3 maanden uit, maar mijn ex blijft me lastig vallen dat hij weer bij elkaar wil komen. Ik geloof daar niet, want hij had het uitgemaakt omdat hij niet meer van mij hield en een maand later ineens wel? Hierdoor denk ik dat een doorstart niet gaat lukken tussen ons. Bij de mensen om mij heen die terug gingen naar hun ex is er ook niet veel goeds uitgekomen.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:57

Een doorstart maken heeft alleen zin als je je bewust bent van waar het mis ging en je bereid bent daar aan te werken al dan niet met hulp van een therapeut. Denk ik..

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:45

SophievdV schreef:
Een doorstart maken heeft alleen zin als je je bewust bent van waar het mis ging en je bereid bent daar aan te werken al dan niet met hulp van een therapeut. Denk ik..


Dat moet je dan al doen voordat je er een einde aan maakt.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:59

Ja maar soms kom je pas tot bepaalde inzichten als je eerst alles kwijt bent geraakt. Er is niet 1 weg die naar Rome leidt ;)

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 13:16

SophievdV schreef:
Ja maar soms kom je pas tot bepaalde inzichten als je eerst alles kwijt bent geraakt. Er is niet 1 weg die naar Rome leidt ;)


Ja maar als iemand de liefde van mijn leven is kan ik me niet voorstellen dat ik niet alles op alles zet voordat het uitgemaakt wordt. ;)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:12

Ik vraag het mij natuuurlijk best af of wij als stel verder zouden kunnen als blijkt dat zijn gevoel weg was/is door dat die met zichzelf zo in de knoop zit..

En denk het wel dat ik dat zou kunnen. Ik hou zielsveel van hem, maar ik wil wel dan de vertrouwen erin hebben dat het niet weer in golven verdwijnt... maar hij heeft wel vanaf dag 1 dat slechter met hem ging hulp geaccepteerd en er echt mee aan de slag gegaan.. ook is de manier hoe we nu uit elkaar zijn gegaan respectvoller gegaan dan dat ik had durven dromen (zijn nog lekker uit eten geweest en gefeest als laatste keer voor nu en ik heb alle meubels die hij gekocht had voor het huis gehad van hem bijv). Ook zijn er nooit spelletjes gespeeld of problemen met vertrouwen en jaloezie geweest

Maar voor nu ga ik er vanuit dat ons tijd als stel is geweest, probeer ik draai te vinden in mijn huisje alleen en gaan we over een week in gesprek/bijbabbelen en kijken of we als maatjes wel in elkaars leven kunnen blijven

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:50

In mijn laatste relatie ben ik nadat het uit ging weer terug bij haar gekomen.
Wel een heel goed gesprek gehad en ook aangegeven dat de manier waarop we uit elkaar gingen niet weer moest gebeuren maar dat ik communicatie verwachtte ipv oppotten en dan ineens de relatie verbreken.
Helaas verliep het weer precies zo én verwachtte ze dat ze me na een tijdje wel weer terug zou krijgen, maar dit keer heb ik gelijk aangegeven dat als ze dit doorzette ze mij definitief kwijt zou zijn.
Dag erna zette ze door, dag voor de jaarwisseling :x, en ze verwachtte dat we samen oud en nieuw zouden vieren want dat hadden we toch afgesproken. :+
Dat heb ik afgekapt, ik was kapot en had geen behoefte om als emotioneel wrak 'gezellig' oud en nieuw te vieren.

Ik geef nog steeds heel veel om haar, ze zal wsl ook altijd een plekje in mijn hart hebben maar een relatie ga ik niet meer met haar aan.
Sinds 4 jaar hebben we helemaal geen contact meer maar mochten we weer in contact komen is dat ook helemaal prima, maar dan vriendschappelijk. :)

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:59

Ik meld me hier ook... Na 2.5 jaar is mijn relatie vandaag gestopt... Door een hele lieve bokker die mij veel steunt ben ik op dit topic gewezen. Echt heel erg veel meegemaakt wat het moeilijk maakte om te stoppen. Helaas van haar kant was het uitgeblust. Alles gedaan en geprobeerd maar het is ons niet gelukt. Tot groot verdriet van beide. Ik hoop hier wat tips en steun tegen te komen... Het valt me erg zwaar en weet niet zo goed hoe ik overal mee om moet gaan.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:24

Het is ook echt heel zwaar! Alle goede tips zijn fijn maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen en er doorheen! Het is echt een proces!

Sterkte!!

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 08:58

Het is vreselijk... Het het proces is voor ieder weer anders ... veel sterkte in ieder geval :(:)

Praten jullie nog wel met elkaar?

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:22

Dankjulliewel :(:)

Nee op dit moment even pauze zodat we ruimte hebben om dit te verwerken. Deuren staan wel altijd nog open en appen is altijd mogelijk als er iets is. Willen beide graag vrienden blijven. Elkaar niet meer zien vonden we beide geen optie.

Nu echt doodse stilte :( denk eraan om eind v/d week een appje te sturen. Alleen om even te vragen hoe het met haar gaat. Zo close en dan ineens zo'n stilte... We hebben nog steeds het beste met elkaar voor, dat merkte je gister ook. Dus ik zou het ontzettend fijn vinden een keer een appje te sturen...

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:30

Ja maar waarom dan die week wachten? Omdat dat hoort? Of hebben jullie dat bewust zo afgesproken?

Ik weet dat ik me ook voor had genomen om "minstens een week niet te appen" (zei ik heel stoer) maar de dag erna waren we aan het bellen.. Gewoon, om idd met die leegte om te gaan.. Want daar moest ik ook erg aan wennen..

En ook al is er contact, als het vast staat dat het niet meer goed komt, wordt dat contact gewoon anders en kun je langzaam 'los weken'.. althans, zo heb ik het ervaren..

Maar ik heb ook gemerkt dat dat niet altijd begrepen wordt.. :)
(waarom heb je nog contact?? het is toch over?? etc..)

Dat is dus ook weer persoonlijk..

Voor mij is het zo dat na een break up alle contact verbreken, zorgt voor een enorm gemis en heel veel verdriet vanwege onmacht.. Toch contact houden hielp mij enorm snel door het verwerken heen :j