tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:02

Wil het wel vertellen hoor haha. Hij zei nog wel heel veel van mij te houden en eruit wil komen. Maar mijn gevoelens zijn zoveel minder geworden dat ik geen andere uitweg zie. Plus dat ik interesse in iemand anders gekregen heb, maar dat heb ik niet gezegd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:11

Ah kijk daar zit het knelpunt dus. :list: maar vergeet niet en stap niet in de valkuil dat na een tijdje bij sleur andere mensen opeens interessant kunnen zijn. Tot daar ook sleur optreedt. En wat je nu dan gaat weggooien krijg je niet meer terug, wees gewaarschuwd, gras is niet altijd groener aan de andere kant van het hek.

En niet vertellen is niet eerlijk zijn. Ik heb aan de andere kant gestaan en het is {:)-:( -:(- _-:( dat je partner wel met anderen praat maar niet eerlijk is tegen die waar hij/zij eerlijk tegen moet zijn. -O- dat is gewoon k u t

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:15

Ik weet het, maar ik voel niet meer wat ik altijd voor hem gevoeld heb. Heb geen behoefte meer aan aanrakingen enzo. Dus het is niet alleen omdat ik interesse heb ik in iemand anders.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:21

Praat er dan over, waarom niet eerder iets gezegd. Van zwijgen wordt een ander niets wijzer. Doen jullie nog dingen samen, leuke dingen?

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:24

Heb het er net over gehad. En we hebben het hier vaker over gehad hoor. Het is niet dat ik nooit wat gezegd heb. En ja, we hebben gewoon nog leuke dingen gedaan in de tussen tijd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:27

Maar kort even gemeld of er goed voor gaan zitten en openstaan voor de mening van de ander? Zoiets bespreek je niet even tussendoor.

Je bent nu niet eerlijk geweest. Je geeft je partner het idee dat jullie er samen nog uitkomen terwijl dat niet zo is. Been there done that. Inclusief relatietherapie terwijl ex al met zijn hoofd heel ergens anders zat en ook tegen de therapeut niet eerlijk is geweest. Dat maakt je extra kapot en achteraf extra kwaad. En is zonde van ieders energie, tijd en geld.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:33

Projecteer je eigen exrelatie niet op Nancy, dat is niet fair.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:52

Niet alleen mijn ervaring overigens. :n Maar later nog gesprek gehad met therapeut (herstel twee therapeuten omdat ex eerste niet ok vond na tijdje) die het heel vaak zag gebeuren helaas, ook andere mensen die met dergelijke dingen te maken hebben gehad. Dus nee niet projecteren maar waarschuwen dat dit zo op de ander kan overkomen. :)

En dat oneerlijkheid/niet alles zeggen niet zal werken

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:01

Je vriend maar een half verhaal vertellen is ook niet fair ;)

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:08

Ik hoor het al weer. Ik ben weg. :wave:

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:24

Hoezo? Jij vraagt een mening en ik geef een mening en colien ook. Wat had je willen hebben voor reactie dan?

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:33

Jullie vinden dat ik tegen mn vriend lieg en ik niet. Ik ben niet verliefd op die andere jongen , ik heb zijn telefoon nummer niet en stuur geen Facebook berichten. Zie hem maar 1x per week en probeer hem op afstand te houden. Dus ik vind zolang ik niet verliefd ben op een ander het niet relevant om te vertellen. Ga ik dingen alleen maar erger mee maken.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:51

Je hebt interesse in iemand anders gekregen, wat is jouw definitie daar dan van? Zeg dan gewoon tegen je vriend dat het klaar is en wees eerlijk tegen jullie allebei.

Je zit duidelijk met je zelf en je gevoel in de knoop. Ik wens je hier veel sterkte mee. Het is niet aan ons om te oordelen, maar we proberen ook met jou mee te denken en staan er vaak wat neutraler in. Over het algemeen dan.

Nogmaals, sterkte & succes.

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:58

Ik heb nergens gezegd dat je liegt. Ik heb gezegd dat je maar een half verhaal vertelt, want je vertelt dat de interesse in je vriend is verminderd/er niet meer is maar je vertelt niet dat je interesse in iemand anders hebt. Iemand kan nog zo hard zijn best voor je doen, maar wanneer jij je interesse ergens anders hebt dan komt die eerste persoon die zo hard zijn best doet toch vaak op de tweede plaats.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:06

Zoals ik het terug lees in dit topic Nancy_ sta je al een half jaar met één been buiten de deur van je relatie. Het leest alsof de financiën nog de enige reden is dat je de knoop nog niet doorgehakt hebt. Dat is niet eerlijk, tegenover jezelf, maar ook niet tegenover je vriend. Dus ik zou zeggen, las een flinke time-out in. Ga een maand logeren bij familie of vrienden en kijk wat dat met al je gevoel doet. Na een maand bespreek je samen hoe nu verder... blijf je samen of ga je uit elkaar...

Elisa2

Berichten: 37164
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:21

Ik ben het wel eens met wat Karuna zegt, na verloop van tijd lijkt het gras altijd groener bij een ander..maar het is niet zo.

Een maand een time out nemen is misschien wel een goed idee, vanaf een afstand merk je wellicht ook meer of je echt geen gevoelens meer hebt voor je vriend en of je hem wel of niet mist. Maar..het is niet fair om dan met een ander te gaan daten (dat lijkt altijd leuker..in het begin).

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:25

Nancy_, ik denk dat het voor jullie allebei beter is om even een time out in te lassen. Maak hier wel duidelijke afspraken over, zodat je allebei weet waar je aan toe bent. Ga inderdaad ook niet met een ander daten, dat lijkt nu allemaal heel spannend en leuk, maar het is denk ik echt verstandiger om dat niet te doen.

Ik zit zelf even in een dipje... Mijn ex stuurde vannacht ineens een berichtje en daardoor raak ik altijd even van slag, en de enige andere jongen waarop ik na de relatie met mijn ex verliefd ben geworden heeft nu ook een relatie sinds deze week, daarbij nog stress voor mijn studie :(

Elisa2

Berichten: 37164
Geregistreerd: 31-08-04

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:28

Dikke knuffel..ik snap dat je dan even niet lekker in je vel zit.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:34

StableDoor schreef:
Nancy_, ik denk dat het voor jullie allebei beter is om even een time out in te lassen. Maak hier wel duidelijke afspraken over, zodat je allebei weet waar je aan toe bent. Ga inderdaad ook niet met een ander daten, dat lijkt nu allemaal heel spannend en leuk, maar het is denk ik echt verstandiger om dat niet te doen.

Ik zit zelf even in een dipje... Mijn ex stuurde vannacht ineens een berichtje en daardoor raak ik altijd even van slag, en de enige andere jongen waarop ik na de relatie met mijn ex verliefd ben geworden heeft nu ook een relatie sinds deze week, daarbij nog stress voor mijn studie :(


Nachtelijke berichtjes, wat flauw! Ik heb ook zo’n ex gehad en weet precies hoe jij je voelt. Bedenk goed dat kerels die overdag niet normaal contact met je hebben, maar ‘s nachts wel geen respect voor jou als persoon hebben. Hij is je niet waard!

Lekker focussen op je studie en als die stress een beetje voorbij is, lekker met vrienden stappen en leuke mannen ontmoeten! :(:)

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:44

Nancy je kunt niet bij iemand blijven om financiële redenen. Ja tenzij je je daar beide goed bij voelt maar dat is duidelijk niet zo.

Ik deed een HBO en had alleen een bijbaantje toen de relatie met m'n toenmalige vriend beëindigd werd. Woonde in een koophuis met hem. Ook ik heb het prima alleen gered en heb nu alweer 2,5 jaar een klein huisje voor mezelf waar ik veel gelukkiger in ben dan in ons veel grotere en luxere huurhuis. Als je bij hem weg wilt dan kan dat.

Ik zou niet bij iemand kunnen blijven die ik niet eens aan wil raken.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:45

Nee het is een moeilijke stap Nancy maar ik denk dat je hem moet zetten. Kun je bij familie/vrienden terecht?

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:40

Hij was ff weg vanmiddag. Hij kwam kwaad terug, stormde zonder wat te zeggen naar boven om spullen te pakken en kwam weer net zo kwaad naar beneden om te zeggen dat hij vannacht niet thuis slaapt. Om nog geen 10 min later op whatsapp te vertellen dat hij rust van me wil. Heb maar gezegd dat hij dan ook niet moet appen.

We hebben het er eerder over gehad, over twijfels. Maar ik probeerde ik nog te redden wat er te redden valt maar hij vind dat ik hem aan het lijntje gehouden heb.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:43

Nancy toch netjes dat hij even meldt hoe en wat. Nu weet je waar je aan toe bent. Maar hij is weggegaan rustig? Kan hij meelezen op bokt of kan iemand hem wat verteld hebben? Lijkt erop dat hij vermoed dat je iemand leuk vindt

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:46

Hij is niet rustig weggegaan. Hij is weggegaan met de woorden 'anders doe ik iets waar ik spijt van krijgt'. En ik heb ook niemand verteld over dat ik interesse zou hebben in iemand anders. Anders was hij er wel over begonnen.

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:57

Nancy, ik denk dat het belangrijk is om knopen door te hakken, eventueel een time out; maar ik krijg niet het gevoel dat jij daar nog zin in hebt en er definitief vanaf wil zijn? Ik vraag me af wat de aanleiding daarvan is, wanneer is het slecht beginnen gaan en waarom? Ook belangrijk voor jezelf om die vragen te stellen. Het is op dit moment alles behalve eerlijk voor jou, maar vooral voor hem. Aangezien je grootste zorgen ook de financiën zijn, en niet 'valt er nog iets te redden'... Ik zou eerlijk gezegd niet blij zijn moest mijn vriend opeens zeggen dat hij eigenlijk al 6 maanden twijfels heeft, en er van door gaan zonder mij de kans te geven er iets aan te verbeteren. Je focussen op iemand anders is alles behalve slim, zoals hier gezegd wordt, het gras is zeker niet groener aan de overkant. Dat is DE taak van een relatie, weten dat er veel leukere en mooiere mensen zijn dan met wie je samen bent, maar elkaar ondanks dat trouw blijven. Hoewel je helemaal nog niets verkeerds heb gedaan denk ik niet dat je je moet focussen op iemand anders. Eerst je eigen boeltje bij een rapen en dan pas kijken naar iemand nieuw.