tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6610
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:19

CalipsoLover schreef:
Hij was mijn eerste grote liefde. Leren kennen toen ik 16 was, uiteindelijk 1,5 jaar later uit elkaar gegaan omdat hij op kamers ging studeren, hij minder moeite deed en ik daardoor begon te panikeren waardoor we constant ruzie kregen... Uiteindelijk nog een lang nasleep traject gehad tot we elk iemand anders leerde kennen...


Was dat niet gewoon een kwestie van even een andere fase van het leven? Weet niet hoever jullie nu zinn, maar het kan ook juist nu beter uitpakken omdat jullie een baan hebben, vastigheid etc.
Volwassen geworden. Jeugd liefdes zijn lastig. T kan ook zijn dat jullie gewoon niet meer klikten.

Afhankelijk van hoever jullie nu in je leven zijn zou ik hem desnoods op nieuw leren kennen..

Maar goed. Dat ben ik. Achteraf is makkelijker praten Haha!

Oké ik ga weer onder de meeleessteen!

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:27

Ik ben ook weer samen met mijn ex en we verwachten ook een kindje.
Dus het kan ook wel goed gaan :)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:37

Lijkt me toch gek om zoiets weer op te pakken. Je gaat niet verder waar je gebleven was want ergens ging het mis. Maar je kent elkaar anders dan zoals je vrienden normaal kent.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:19

Ik heb ooit (was 16 :')) een knipperlicht relatie gehad..
Dat ging vooral van oke het is uit, maar we missen elkaar en vinden elkaar leuk dus we proberen het gewoon nog één keer..
Maar destijds totaal niet over de punten nagedacht waarom het mis ging of over gehad.
Dus telkens ging het weer mis vanwege hetzelfde probleem :+
Dat is echt meerdere keren zo gegaan :')

Na een maand of twee nadat het de laatste keer was uitgegaan leek het weer goed te komen..
Nou (gelukkig) bleek hij ook met een andere ex te smsen waardoor ik het volledig heb afgesloten.

Gelukkig ben ik nu wat wijzer en probeer ik tegenwoordig te overdenken waar het mis is gegaan..
Niet om een ex weer terug te krijgen maar om er zelf van te leren als dat nodig is..

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:58

Wij weten heel goed waarhet mis is gegaan en waken er nu ook veel beter op dat het niet weer gebeurd.
We zijn ongeveer 2 jaar uit elkaar geweest maar ook in die 2 jaar bleven we elkaar wel wekelijks / maandelijks zien ook al was het soms alleen vriendschappelijk en soms ook meer.

CalipsoLover

Berichten: 5561
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:07

Ik denk dat terug samen gaan met exen altijd een lastig thema gaat blijven, ik welke situatie dan ook.
Bij ons was het inderdaad vooral de verkeerde tijd in ons leven, maar natuurlijk speelde er nog wel wat dingen mee waardoor we daarvoor niet sterk genoeg waren. Op dit moment denk ik ook niet dat ik het wil.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:40

Dan moet je het ook niet doen..
Als je blijft twijfelen zou ik er eerder voor kiezen om een tijdje als vrienden om te gaan en vanuit daar verder kijken hoe het loopt..

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:27

Ik heb het contact nu voor de tweede keer moeten afkappen. Ik kreeg appberichten waar ik niet zo happy van werd en voelde mij er niet fijn bij om me weer zo te laten voelen. Uiteindelijk heeft het gesprek een wending naar dit gemaakt en heb ik uitgesproken dat het voor mij veel meer is dan gezellig appen.

Daar kwam uit dat hij me een heel leuk en tof mens vind en het mooi vind hoe ik mijn leven lijd
en alles wat ik doe en dat dit voor hem voldoende is om (weer) contact te hebben.

Het stukje begrip richting mij leek niet helemaal aan te komen. Uiteindelijk werd het zelfs, 'Maar
jij als persoon interesseert mij gewoon op de één of andere manier'. Waarop ik aankaartte dat het niet
op dezelfde manier is als dat hij mij interesseert. En toen was het, 'We hebben een mooie tijd samen
gehad toch?'. Klopt. Mooi & kort, jij gaf gigantisch veel hoop en signalen en ik was zo dom om er op
te reageren :') Niet gezegd. Uiteindelijk maar gewoon gezegd dat ik niets hoop of verwacht maar dat
ik enkel heb uitgelegd dat het confronterend is voor mij en nu voor de 2e keer er mee stop.

Ik kan hem niet als een vriendschap zien. Is dat echt zo vreemd?
Ik heb er geen verdriet van, voel me er ook niet rot om. Vind het vooral jammer dat hij weer contact
zocht en wilde afspreken maar zelf niet snapt hoe dat over komt. Net als Perfect van Ed Sheeran zingen.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:40

Hier precies zo gegaan. Hij dacht al weer toe te zijn aan vriendschappelijk contact en omdat zijn beste vriendin ernstig ziek is (/was?) Hielden we daarover nog contact. Echter was dat voor hem reden om mij te mogen bellen en daar maakte hij teveel misbruik van. Dus nu hem overal op geblokkeerd, ben er zo klaar mee!
Denk dat het ook beter is een tijdje geen contact te hebben voor jou. Ik hoef ook geen vriendschap met mijn ex, we zouden elkaar alleen maar pijn doen.

Inmiddels, na 3 maanden, weer smoorverliefd en dat voelt heerlijk!

CalipsoLover

Berichten: 5561
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:38

Hier ook weer drama en overweeg ook het contact te stoppen. Gisteren helse ruzie gehad over het feit dat ik geappt heb met een andere ex over gewoon vriendschappelijk met elkaar om te kunnen gaan ipv ruzie. Daar is hij dan heel kwaad over geworden.

Wat leuk Sting! Veel geluk samen <3

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:50

Hier nog via de app wel contact maar dat gaat wel prima.
Vond het stiekem ook wel leuk, want ik begin mijn leven weer lekker op te bouwen en ga echt de goede kant op.
En bij hem zit het nog tegen, en dan denk ik soms wel eens net goed!
Het voelt dan gewoon even goed dat het bij mij allemaal de goede kant op gaat en hij een beetje blijft hangen. O:)

Super leuk sting!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:28

Nouja, hij is mijn ex niet. Maar er is voor mij te veel gebeurd om het een vriendschap te noemen. Ik heb het gevoel dat er een soort bindingsangst speelt maar hij heeft zelf er voor gekozen om op die manier met mij om te gaan en te daten enzovoort. En puntje bij paaltje was meneer niet toe aan een relatie.

En ik niet toe aan een vriendschap met hem :') Als er iets voortvloeit uit een vriendschap is dat heel anders. Maar niet eerst richting een relatie werken en dan verder in een vriendschap.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:15

Goed om te lezen Renske!

Hmm raar om boos over te worden calipsolover..

Snap ik heel goed xdenies..
Ik zou dat denk ook niet willen, sowieso niet gelijk.

Ik heb de afgelopen week weer wat contact met mijn ex gehad na drie weken stilte.
Kreeg dinsdag een lief felicitatie appje, had ik totaal niet verwacht maar wel leuk :)
Later in de week heb ik hem 'ingelicht' dat ik wellicht ook naar een festival kom waar hij met de band moet spelen.
Misschien dat we van te voren een keer wat bij gaan praten en anders doen we daar even een biertje.
Hij zei dat hij wel benieuwd was naar alles wat ik aan het doen ben.
Heb door drukte echt pas een dag later kunnen reageren en het appje ook wel een beetje kort gehouden..

Ik moet zeggen dat ik me echt goed voel.
Vind het nog steeds jammer hoe het gelopen is, maar merk de laatste weken wel dat het goed is om nu alleen aan mezelf te denken.
Heb na jaren ook de knoop doorgehakt en mezelf ingeschreven voor een opleiding tot sportmasseur (naast werk).
Dus het aankomende halfjaar ga ik het goed druk krijgen, maar heb er echt zin in :D

CalipsoLover

Berichten: 5561
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:16

xDenies: Nee inderdaad, ook wat bizar om eerst naar een relatie te werken en dan naar vriendschap, zou ik ook geen interesse meer in hebben dan.

Lieszje: Hij is nogal jaloers en beheersend. Dit zou verbeterd zijn, en dat was ook zo tot gisteren.

Ik vind het wel soms frustrerend. Elke zondag eten we met de familie samen en ben dan de enige single, natuurlijk ben ik nog jong maar als ik dan naar de rest kijk... Mijn zus is 25 en al 8 jaar samen met haar vriend, en mijn broer 23 ook samenwonend met intussen een kindje.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:30

Ik ken dat gevoel Calipsolover, en dan ben jij 18 en ik wordt 25 :') Maar aan de andere kant heb ik zoiets van, ik kan wel gaan zitten sobben maar ik kan ook gewoon met mijn bijna 25 genieten van al het geen dat er wel is. ;)

Want een vriend/relatie maakt mijn leven niet in eens compleet en helemaal fantastisch. Dat moet het al zijn en zo iemand moet meer als een toevoeging op je geluk zijn.

CalipsoLover

Berichten: 5561
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:36

xDenies schreef:
Ik ken dat gevoel Calipsolover, en dan ben jij 18 en ik wordt 25 :') Maar aan de andere kant heb ik zoiets van, ik kan wel gaan zitten sobben maar ik kan ook gewoon met mijn bijna 25 genieten van al het geen dat er wel is. ;)

Want een vriend/relatie maakt mijn leven niet in eens compleet en helemaal fantastisch. Dat moet het al zijn en zo iemand moet meer als een toevoeging op je geluk zijn.


Ja word ondertussen ook bijna 19. Mijn zus was dus 17 toen ze haar vriend leerde kennen, mijn broer was iets van een 19-20. Veel vrienden en vriendinnen zitten ook al een tijd in een serieuze relatie. Dan heb je soms gewoon zoiets van sh*t, ik wil niet altijd 'die vriendin zijn' al was ik wel de eerste met een serieuze relatie vroeger.

Maar tot nu toe geniet ik er ook gewoon lekker van. Het is niet zo dat het me echt dwarszit, alhoewel ik soms wel moeilijk alleen kan zijn en het mis om zo echt verliefd te zijn op iemand.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:38

Snap ik helemaal! Ken dat gevoel echt hoor. Maar ik probeer het ook weer positief te bekijken.

CalipsoLover

Berichten: 5561
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:42

Ja ben dan weer bang als ik iemand heb ik dan weer het ga missen om alleen te zijn _/-\o_

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:06

Ach ik ben 29 woon weer thuis en heb 3 zussen die alle drie getrouwd zijn en kinderen hebben. :+

Dan ben ik ook nog gezegend met een kinderwens en het idee dat ik al bijna "over de datum" ben omdat ik dit jaar 30 wordt...

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:01

Wat rot Denies, jammer dat ie het ook niet wilt begrijpen. Daar kan je niks mee. Maar dat maakt het niet minder rot natuurlijk.
Sting, wat ontzettend leuk :D
CL, beter om het contact dan te stoppen idd, op deze manier is het niet echt een fijn contact natuurlijk. Lies, fijn dat je je beter voelt, lekker van genieten!

Ik heb sinds een week weer een relatie. Is echt onwijs snel gegaan nadat het uit is gegaan met m'n ex. Maar het voelt zo onwijs goed tussen ons, ook alsof we al jaren samen zijn. Heel bizar

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:45

Ik zit er niet zo mee dat ik 28 ben en nog single ben terwijl mijn ene zus getrouwd is en kinderen heeft en mijn andere zus samenwoont :')
Maar het scheelt dat ik niet zo'n kinderwens heb (ik weet nog steeds niet of ik kinderen wil :+).

Heb besloten om voorlopig alleen te blijven en me te gaan richten op mijn opleiding die ik naast werk ga doen.

Wat leuk Diertjec!
En als het goed voelt dan voelt het goed toch?! :D
Geniet ervan samen :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:50

Niet verwacht dat ik mij hier zou mogen gaan melden maar helaas. Na 2 geweldig fijne jaren zijn mijn vriend en ik uit elkaar.

We hebben elkaar 2 jaar geleden tijdens mijn stage in Nieuw Zeeland ontmoet. Sindsdien zijn we onafscheidelijk geweest en hebben we in zowel NZ als Australië samengewoond. Hij is mee geweest op vakantie naar Nederland om mijn ouders en zus te ontmoeten. Hij is by far de meest lieve, zorgzame, leuke jongen die ik ooit ontmoet heb.

Helaas komt aan alles een eind, en zo ook aan ons. Onze toekomstbeelden passen niet bij elkaar. Hij wil in Australië blijven, dichtbij familie, en zou het liefst nu al 3 kinderen hebben (hij is 27). Ik wilde opzich wel in Australië blijven voor een paar jaar, maar uiteindelijk wil ik in Nederland settelen. Ik wil niet mijn hele leven zo ver van mijn familie en vrienden wonen, en ik weet ook niet of ik ooit kinderen zou willen (ik ben 22). Helaas zijn dit geen dingen waarbij het een kwestie van water bij de wijn doen is. We moeten hierin allebei voor onszelf kiezen, hoe moeilijk en zwaar dat nu ook is.

We houden heel veel van elkaar, en dat maakt het nu zo lastig. Als koppel werken we nog, maar op ten duur gaat één van ons zielsongelukkig worden als we hiermee doorgaan. Daarom is het helaas beter om de stekker er nu maar uit te trekken.

We hebben 2 geweldige jaren gehad. Met veel reizen, veel nieuwe avonturen, lief en leed gedeeld en welgeteld maar één ruzie.

Nu is dat allemaal voorbij, en zit ik hier in mn uppie aan de andere kant van de wereld. We hebben een huurappartement samen, die lastig opzeggen wordt. Maar daar gaat hij zich mee bezig houden. Ik ga terug naar Nederland. Ik weet nog niet precies wanneer maar ik hoop met 2 weken weer op Nederlandse bodem te staan.

Mijn leven is als een kaartenhuis inelkaar gevallen. Onze relatie liep goed, ik voel me super thuis in ons fijne appartement en ik heb een leuke baan. Dat gaat nu allemaal verdwijnen en ik moet weer vanaf 0 beginnen. Ik zou hier uiteraard ook kunnen blijven wonen en werken, maar alles hier doet me aan hem denken. Ik weet dat het makkelijker gaat zijn om terug naar Nederland te gaan, dat ik daar gelukkiger ga zijn dan hier alleen.

Wat mij ook heel erg pijn doet, en wat het allemaal alleen maar moeilijker maakt, is dat zodra ik op dat vliegtuig naar huis stap. Ik John, mijn nu ex vriend, nooit meer zal zien. Dan is het hoofdstuk echt voorbij. Ik heb daar heel veel moeite mee.

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:03

Jeetje sanne!
Wat ontzettend heftig voor je!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:12

Sanne wat naar! Pb altjjd open voor jou. Weet je zeker dat je weg gaat? Je zit daar zo geweldig en op je plek...

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:21

Dankjewel <3 lief van je

Jaa weggaan is voor nu de juiste keuze. Ik wil vrienden en familie om mij heen. Ik heb het hier fijn maar het weegt niet op tegen het gemis dat ik heb. Ik zit in Nederland ook prima op mijn plek. En ik kan altijd terugkomen.