tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:26

De enige reden waarom t hier niet uitloopt op een vechtscheiding ben ik zelf! Denk maar 1 ding: dochter en ik moeten hier zo goed mogelijk uitkomen! En ik laat hem maar in zijn bozigheid/ onredelijkheid!

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 06:42

Ik heb gisteren al mijn moed bij elkaar geraapt en een bericht naar mijn ex gestuurd. Hierin stond dat ik hem heel graag nog is wou spreken over wat er nu juist gebeurd was en dat ik veel vragen had waardoor ik er echt niks van snapte en niet verder kon.

Zijn antwoord ( 10 uur na ik dat bericht gestuurd had ) heeft mij niks vooruit geholpen. Het enige wat hij zei was dat ik een prachtig persoon ben en dat het hem spijt dat hij mij hierdoor haalt... hier ben ik dus niks mee e ! Wa kan mij zijn lieve woorden schelen als hij mij zoiets aandoet?

Als ge aan iemand vraagt om volledig voor hem te gaan en u verleden volledig los te laten (wat voor mij al sowieso een heel moeilijke stap was) en dan na een paar weken zegt da ge ermee stopt en mij zonder rede (letterlijk zonder rede) wegsmijt wat voor een klootzak zijt ge dan eigenlijk? Hij heeft mijn vertrouwen en respect voor hem volledig misbruikt. En het was alsof zijn antwoord mijn boosheid naar hem toe alleen maar vergroot, gewoon puur omdat hij mij zelf geen antwoorden wil geven. Het enige wat hij geeft zijn excuses en mooie praatjes naar mij toe, waar ik niks mee ben.

Ben ongelofelijk kwaad en gekwetst... ma ik denk da je dat wel kan zien aan mijn bericht...

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:39

elisedcl schreef:
Ik heb gisteren al mijn moed bij elkaar geraapt en een bericht naar mijn ex gestuurd. Hierin stond dat ik hem heel graag nog is wou spreken over wat er nu juist gebeurd was en dat ik veel vragen had waardoor ik er echt niks van snapte en niet verder kon.

Zijn antwoord ( 10 uur na ik dat bericht gestuurd had ) heeft mij niks vooruit geholpen. Het enige wat hij zei was dat ik een prachtig persoon ben en dat het hem spijt dat hij mij hierdoor haalt... hier ben ik dus niks mee e ! Wa kan mij zijn lieve woorden schelen als hij mij zoiets aandoet?

Als ge aan iemand vraagt om volledig voor hem te gaan en u verleden volledig los te laten (wat voor mij al sowieso een heel moeilijke stap was) en dan na een paar weken zegt da ge ermee stopt en mij zonder rede (letterlijk zonder rede) wegsmijt wat voor een klootzak zijt ge dan eigenlijk? Hij heeft mijn vertrouwen en respect voor hem volledig misbruikt. En het was alsof zijn antwoord mijn boosheid naar hem toe alleen maar vergroot, gewoon puur omdat hij mij zelf geen antwoorden wil geven. Het enige wat hij geeft zijn excuses en mooie praatjes naar mij toe, waar ik niks mee ben.

Ben ongelofelijk kwaad en gekwetst... ma ik denk da je dat wel kan zien aan mijn bericht...


Ik weet precies hoe je je voelt... Uiteindelijk kan je verder, ook zonder antwoorden. Ik kon verder met mijn 'herstel' toen ik me besefte dat geen enkel antwoord goed zou zijn, er is niks wat hij zou kunnen zeggen dat zijn gedrag goed kan praten of waardoor ik mij beter zou voelen. Als je steun nodig hebt mag je ook altijd pb'en :).

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:12

Antwoorden, kwel jezelf niet met er naar vragen. Antwoord komt heel waarschijnlijk nog niet. Of het antwoord is niet de waarheid of je voelt je er nog ellendiger door. Beter laat het gaan, probeer je eigen leven op poten te zetten en geef alles een plekje.

Vechtscheiding, een fenomeen dat ik ook niet begrijp hoor. Die van mij de afwikkeling was op zijn zachtst gezegd moeizaam en langdurig. Heeft een jaar geduurd of zo voor we eindelijk een convenant hebben. Gek genoeg was ex steeds degene die moeilijk deed boos werd enz terwijl hij de veroorzaker was van de narigheid. Iets wat ik tot vandaag nog steeds niet begrijp. Ik heb er alles aan gedaan de boel zo vlot mogelijk te laten verlopen omdat ik gewoon dat gezeik er niet bij wilde hebben. Maar ja dat hielp niet veel zullen we maar zeggen.

Inmiddels kan ik wel zeggen, ik heb mijn leven goed op orde, zit lekker in mijn vel weer al heb ik nu nog soms wel pijnpunten die naar boven komen. Heb toch blijkt wel op sommige zaken een flinke tik gekregen door hoe alles gelopen is. Maar kom ik weer iets tegen werk ik er nu aan, probeer te begrijpen waarom ik reageer op de manier hoe ik reageer. En weet dan meestal wel wat de oorzaak is. Vooral zijn dat vertrouwen in anderen, en onzekerheid op dingen die nergens voor nodig zijn onzeker over te zijn. Maar ik herken nu vlot waar het vandaan komt en kan er dan wat aan doen. Kortom nog elke dag groei ik de goede kant op *\o/*


Yentl wegwezen daar, dat is geen leven voor je of je moet zo goed alles opzij kunnen zetten, dat ia voor geen mens gezond,

Wat betreft rare timing van uitmaken van de andere partij. Ik ken er ook wel hoor. Op het feestje van 12,5 getrouwd zijn tegen je vrouw zeggen dat je weggaat. _-:( (broer van ex). mijn ex had de fijne timing vlak na overlijden van mijn moeder en de dag (nou ja hij kwam thuis ik had net telefoontje gekregen en heb 10 woorden de tijd gehad om het te zeggen omdat meneer een mededeling had pats gooit de bom en was met ingepakte tas weg had al b en b geregeld voor zichzelf) dat we hoorden dat mijn zwager snel zou sterven (heeft het uiteindelijk nog 2,5 jaar volgehouden) en van wel meer mensen man en vrouw hoor je soms dingen van waarom dan juist op dat moment.

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:11

Dankjulliewel voor jullie lieve reacties, doet me echt goed en laat me weer even realiseren dat ik hier heel weinig in bijgedragen heb om de situatie zo te laten lopen.

Heb even alles teruggelezen/meegelezen, wat een nare exen lopen er rond zeg.. Echt van een totaal andere planeet. Dat onbegrip dat herken ik wel enorm, volgens mij een best terugkerend aspect wat betreft het beëindigen van relaties, heel rot.

Elise, ik zou hem echt links laten liggen , hoe moeilijk het ook is. Hij steekt er geen moeite in, hij wilt het niet op een nette manier oplossen, dan is het zonde van je eigen energie die je erin gaat stoppen.

Voor iedereen ook, wat mij heel erg helpt is me gewoon volledig focussen op m'n eigen leven om daar weer gemotiveerd doorheen te gaan. Het slechtste wat je kan doen is je dagelijks leven laten beïnvloeden door types zoals dat. Het is het niet waard en misschien lukt het soms niet (herken ik) maar blijf het wel in je achterhoofd houden. Jouw werk, studie, paarden, etc, is veel belangrijker dan de pijn die jouw momenteel aangedaan word/is. Ik probeer nu ook de woede op mn ex en die beste vriendin te laten luchten in mn studie, klinkt raar, maar het haalt je hoofd er 1 even vanaf en volgens mij uit mijn woede zich gewoon in keihard ijverig werken. Dat lucht best op!

Nog even terugkomend, " vriendin" heeft me net geappt met een heel jankverhaaltje maar dat ze nog steeds evenveel van me houd en dat als ik behoefte heb om te praten dat ze het graag hoort :') Stond ook nog in dat ze weet dat ze me hiermee pijn heeft gedaan en ze hoopt dat ik haar kan vergeven.
Nou eh, wat denk je zelf meid? :Y) Dat mensen zo dom kunnen zijn om te denken dat ze zulke dingen wel even kunnen flikken zonder consequenties. Het spijt me zeer, maar het gaat er hierdoor in huis niet gezelliger op worden en dat is absoluut niet mijn schuld. Ik hoef ze allebei gewoon niet meer te zien (is in principe mogelijk want ze wonen beiden in een ander deel van het huis) en ik hoef ze ook niet in m'n buurt. Ik denk ook dat dat is wat ik terug ga sturen, een simpele " Laat me met rust"
Ik moet wel zeggen, dit is wel de beste manier om over hem heen te komen, ik hoef absoluut niks meer met hem te maken te hebben of met haar. Dat gevoel van missen heeft zich nu verplaatst voor woede en dat is nog steeds niet best, maar wel beter dan dagen op mijn kamer zitten huilen. Ik sta er boven :j

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:29

Wij hebben elkaar inmiddels paar keer gesproken. Was niet erg blij met sommige berichten. Wat me een beetje boos maakt, maar ik heb momenteel ook andere vervelende dingen aan mijn hoofd. Er is momenteel geen ruimte om ook uitgebreid na te denken over mijn relatiebreuk. Ik probeer het momenteel een beetje te 'vergeten'... Gelukkig kan ik mezelf wel altijd al goed vermaken dus dat scheelt... Ik denk dat ik nog wel een keer een naklap krijg... Momenteel wordt ik nog steeds een beetje 'geleefd' naar mijn idee, door alle andere dingen die gebeuren.

@Yentlshots, that's the spirit! *\o/* ze zijn jou allebei niet waard _-:(

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:26

Oh jongens wat kan ik hierom lachen maar wat ben ik ontzettend kwaad nog steeds. Ik was net 2 seconden wakker, en huisgenoot/ex houd eigenlijk altijd een prima afstand tussen zijn en mijn deur en gaat eigenlijk nooit naar boven. Nu vond meneer het een goed plan om om half 9 sochtends naar boven te komen met een heel simpel “Yo Sera”
Ik heb op de meest monotone manier gezegd “Praat niet tegen me” en daarna de deur dichtgegooid. Duidelijk genoeg. En nu ga ik een lekker weekendje naar mn ouders, paarden en honden, even rustig aan uitwaaien en hoofd leegmaken. Hopelijk gaat die woede dan een beetje weg want dat is wel een issue

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:36

Heb je al eens een goed gesprek met die man gehad?

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:58

xDenies schreef:
Heb je al eens een goed gesprek met die man gehad?

Vaak genoeg, steekt ie niks van op, hij leert er niks van. Kan het binnenkort wel weer es proberen, absoluut geen zin in maargoed. Elk geval niet voorlopig, ik ben echt te kwaad om het gesprek op een rustige nette manier te laten verlopen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:03

Ja, dat je kwaad bent dat is te merken. Maar aangezien je daar nog moet blijven zou ik persoonlijk de meest volwassen persoon zijn en eens rond de tafel gaan. Je uit het nu hier wel, wat natuurlijk hartstikke welkom is; maar het lost je probleem dáár niet op. En aangezien je daar woont lijkt het me toch niet heel gek om even wat duidelijkheid te creëren.

Ik heb namelijk een beetje het idee dat je nog niet goed bent doorgedrongen tot deze kerel.
Hij hoeft er ook niets van op te steken of er van te leren. Maar hij moet jou gewoon met rust laten zodat jij je gewoon kan focussen op je studie.

Wees de slimste.

Het antwoord, 'Praat niet tegen me', triggert alleen maar bij zulke mensen overigens. Überhaupt een antwoord met zoveel kwaadheid. Vinden ze leuk.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:07

Ik denk niet dat dat zin heeft. Hij is niet de meest empathische persoon en volgens mij heeft ze het goed aangepakt. Iemand die zo in jouw persoonlijke ruimte stapt heeft geen goede bedoelingen.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:09

Maar door het zo te blijven voeden met woede zal ie er ook niet mee ophouden. Dat maakt het spelletje alleen maar leuker.

Maar goed. Ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben. Maar op mij komt het zo over.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:15

Ik denk dat ze hem het beste kan negeren. Gewoon niet voeden. Alles wat je aandacht geeft, groeit.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:19

Dat werkt uiteindelijk ook het beste. Als communiceren geen zin meer heeft dan maar over op negeren.

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:19

Ik had misschien beter kunnen zeggen dat ie me met rust moet laten, in ieder geval is dat wat ik bedoelde met praat niet tegen me. Net gedaan, voordat ik weg ging heb ik aangeklopt en gezegd dat ie me met rust moet laten en vervolgens weggelopen. Helaas voor hem zat zn zus bij hem en vloog haar hond door mij naar buiten (wist niet dat daar een hond zat) , dus hij over de zeik. Misschien niet slim en onvolwassen, ben ik me bewust van , maar mijn doel is dat het duidelijk is. Met mijn eigen huisgenootje afgesproken om binnenkort om de tafel te gaan met hem en met haar erbij om het gesprek in goeie banen te leiden. Maar voorlopig nog even niet.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:58

Waarom wil je het gesprek aan gaan? Welk doel heb je voor ogen?

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:14

Pfff lastig Yentlshots..
Hoop dat je het weekend een beetje kunt bijkomen.

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 22:11

SophievdV schreef:
Waarom wil je het gesprek aan gaan? Welk doel heb je voor ogen?

Wilde ik eerst eigenlijk niet, maar huisgenoot (die ook bij dat gesprek gaat zijn) kwam met het voorstel. Ze vroeg zich af of het niet goed was om elkaar ffe in de ogen aan te kijken, goed te verwoorden waarom ik zo gekwetst ben en wat hij nog te vertellen heeft aan te horen. Ik vond dat daar wel wat in zat en had er inderdaad eventueel wel behoefte aan, maar niet nu. Dan weet ik dat het gesprek het verkeerde pad in gaat slaan en sowieso weet ik niet hoe ik reageer als ik hem nu voor me heb.

Vandaag wel heerlijk met mijn minipaardje getraind (hij gaat zo enorm vooruit en dat gaf me weer even kracht) en met de honden gefrisbeed en hardgelopen. Morgenavond ga ik weer terug en wil me daarna volledig focussen op mijn project, ik wil het echt heel graag en ik hoop dat ik dit weekend de kracht terug kan vinden om me op school 100% te kunnen focussen.

Dankjulliewel voor jullie steun, ik vind het heel fijn om er zo nu en dan even wat over kwijt te tikken . Heb zelfs een brief geschreven waarin ik alles wat ik aan m kwijt wil in heb geschreven. Ga er niks mee doen, maar het is lekker om al die gedachtes op papier te zetten .

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:04

Schrijven helpt inderdaad!

Hier het probleem dat mijn dochter dr vader praktische nooit kan bereiken.. vind ik zo sneu!!
Ik voel me over verantwoordelijk en ex lijkt zich vooral om zichzelf te bekommeren! Waardeloos!

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:10

Ik zou idd alles van me af schrijven maar het gesprek niet meer aan gaan. Het levert je hoogstwaarschijnlijk alleen frustratie op. Wees mild voor jezelf.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:23

Van je afschrijven kan inderdaad helpen :)
Ook gewoon lekker blijven doen dus!

Weet niet of yentlshots er wilt blijven wonen.
Maar als dat wel het geval is dan denk ik dat een goed gesprek geen kwaad kan..
Zo blijven leven is ook geen optie..
Dat zou het voor mij in ieder geval niet zijn.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:44

Dit is echt zo'n gozer waarvoor je jezelf over 5 jaar high fivet omdat je aan hem bent ontsnapt.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 07:21

Maar zo'n gozer gaat nooit eerlijk het gesprek aan. Deze jongen begrijpt volgens mij niet helemaal hoe het werkt in de wereld. Hij zit in een ander deel van het huis toch?

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:58

SophievdV schreef:
Maar zo'n gozer gaat nooit eerlijk het gesprek aan. Deze jongen begrijpt volgens mij niet helemaal hoe het werkt in de wereld. Hij zit in een ander deel van het huis toch?


Daarom bood mijn huisgenootje aan om erbij te zitten. Eromheen draaien heeft geen zin want ze weet toch alles, in ieder geval van mijn kant en ze heeft het er ook vaak genoeg met hem over dus haar erbij betrekken moment dat ze het zelf aanbied vind ik alleen maar positief. Want, ik ben inderdaad bang dat als ik alleen het gesprek aan ga dat het niet heel positief eindigt of dat meneer weer aan komt zetten met z'n peperdure woorden en mij geruststelt en dan gaat het 2 weken goed en daarna escaleert het weer. Zij kan gewoon ervoor zorgen dat hij luistert naar mij en misschien ook beter verwoorden dan ik wat hij veroorzaakt heeft nu.
Ik denk eigenlijk dat ik in het gesprek gewoon mijzelf duidelijk wil maken en dat er daarna niet veel hoeft te veranderen, ik voel toch geen behoefte om samen te eten oid bij hem. Ben eigenlijk vooral benieuwd of ie spijt heeft of dat hij vind dat hij wel in z'n recht staat. Dat zegt ook wel iets.
Ben voor mezelf nagegaan of ik gewoon kan vergeten en dan nog wel gezellig mee kan eten, maar dat kan ik niet. Ik zie dat echt niet voor me en ik ben ook echt bang dat ik buiten de boot ga vallen. Dus dat is uitgesloten.

Hij woont in het stukje aanbouw, dus als je binnenloopt heb je links een deur en daarachter zijn appartement. Als je de trap omhoog neemt zitten onze drie kamers zegmaar. Dus je deelt een voordeur maar woont niet per definitie samen. Ik kan m tegenkomen, maar in principe hoef ik geen contact met hem te hebben. Vind het wel heel banketstaaf voor m'n huisgenootje want we hebben net een nieuw meisje erin en alles ging eigenlijk net prima en we hadden hem ook bij de hospi betrokken zodat het met hem ook klikte en dat we met z'n vieren een leuke tijd konden gaan hebben. Dat gaat hem nu gewoon niet meer worden.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:28

Yentl, ik denk dat het verstandig is om eens rond tafel te gaan zitten met iemand neutraal erbij. Hopelijk gaat hij binnenkort in op dit voorstel en kom je er nog uit zonder dat je moet gaan lopen verhuizen. Maar doet het dat niet, zou ik wel even naar een ander plekje gaan zoeken tenzij je je er echt boven kan zetten en het pijnloos kunt negeren. Verder zou ik niet aan zijn deur gaan kloppen, maar gewoon echt vermijden. Het heeft geen zin om bij hem te gaan aankloppen en hem nog meer uit zijn tent te lokken, maakt niet uit wat jij ook zegt. Maar zo escaleert de situatie enkel en daar doen jullie en jullie huisgenoten geen deugd aan.

Ben inmiddels terug thuis van een weekendje bij mijn vader. Heb heel goed met hem kunnen praten, en heb ook (voor het eerst in heel mijn leven) met hem gepraat over onze band en de situatie. Ik heb gezegd dat ik het écht niet fair zou vinden moest hij terug gaan verhuizen naar Londen en hij me weer in de steek laat. Deze situatie heb ik ook aan mijn ex laten weten. We hebben er heel even goed over kunnen praten, en dat deed me wel goed.

Ook heel bizar, heeft een vriend van mijn andere ex gestuurd, waar ik na onze break nooit meer iets van vernomen heb. Hij vroeg hoe het met me ging, of ik intussen iemand anders had en dat mijn ex me wel heel erg graag zag en het heel jammer vond hoe dingen zijn gelopen tussen ons. Uuuh oke dan? Weet niet goed wat ik hiervan moet denken :?