tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:18


xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:41

Herkenbaar, maar dan in mn auto :') Heb niet zulke danse vibes.

Hoe is het met jullie?

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 23:35

Nou de mijne scoort 100% van het filmpje want deze week kwam er via mail of ik met hem wou praten want hij wou het me face to face uitleggen :+ nou 3 maanden te laat schat. Heb hem volgens mij nu wel goed duidelijk kunnen maken waarom ik geen contact kan en wil houden.. hij zei ook nog iets over volwassen zijn :') mail nu ook geblokkeerd :n

Ik heb vandaag nog een 2e paard gereden die ik ook wat vaker ga rijden, dus helemaal leuk :D

En volgend weekend weer een singlesweekend, zin in.

Hoe is het met jullie?

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 08:26

Oh nog een paard joh! Super leuk!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 09:03

Heel bijzonder Relaxed, maar wel fijn de positieve lichtpuntjes met paard en weekend!

Ik heb een heel stom weekend achter de rug en ben boos op mezelf :')

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 09:46

Oh dat meen je niet Relaxed, het houdt ook niet op he, wat goed dat je het zelf gewoon kunt afhouden! En superleuk dat je nog een paard kan gaan rijden :)

Ah Denies dat klinkt stom, wat is er gebeurd?

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:24

LaScar schreef:
Oh dat meen je niet Relaxed, het houdt ook niet op he, wat goed dat je het zelf gewoon kunt afhouden! En superleuk dat je nog een paard kan gaan rijden :)

Ah Denies dat klinkt stom, wat is er gebeurd?


Lief dat je er naar vraagt! Er is zóveel gebeurd afgelopen dagen sinds het weekend. Heel bizar, bijzonder, en gek. Schijnbaar heeft het me zo beïnvloed dat ik net weer lekker heb zitten janken bij een serie. Al hoewel ik dat normaal waarschijnlijk ook wel had gedaan :Y) Ik zal later wat meer vertellen, wil nog even niet de goden verzoeken.

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 17:24

xDenies schreef:
Lief dat je er naar vraagt! Er is zóveel gebeurd afgelopen dagen sinds het weekend. Heel bizar, bijzonder, en gek. Schijnbaar heeft het me zo beïnvloed dat ik net weer lekker heb zitten janken bij een serie. Al hoewel ik dat normaal waarschijnlijk ook wel had gedaan :Y) Ik zal later wat meer vertellen, wil nog even niet de goden verzoeken.


Oh jeetje, hoop dat het wel allemaal een beetje te doen is, en de uitkomst positief is voor je :j

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 23:03

*kruipt even weer vanonder haar steen*

Dat filmpje :')

Sterk van je Relaxed! Ze komen toch ook altijd weer terug ugh. Fijn dat je leuke vooruitzichten hebt!

Nu ben ik wel benieuwd Denies, hopelijk valt het allemaal een beetje mee intussen.

Ik denk dat de laatste keer dat ik iets postte was dat ik erachter was gekomen dat m'n ex me dus 2 jaar heeft zitten bedriegen met een quasi minderjarige en wel even van slag af was, maar intussen iemand nieuw had leren kennen. Nou, die nieuwe relatie is ook al weer voorbij :+ Nu was het wel volledig mijn keuze, dus heb het er gelukkig niet zo heel moeilijk mee gehad. Ik merkte dat ik er nog niet klaar voor was om de verantwoordelijkheid te dragen van een serieuze relatie. Ik ben enkele dagen geleden mijn ex ook tegengekomen en we hebben voor het eerst in bijna een jaar tegen elkaar gesproken. Small talk, maar er wel heel erg ingewreven dat ik alle dingen aan het doen ben die ik altijd zei dat ik ging doen toen we nog samen waren. :o Hij was duidelijk heel verbaasd dat ik naar hem toe kwam om iets te zeggen. Het heeft me uiteraard wel weer wat aan het denken gezet over alles dat er gebeurd is, maar ik wou dat eerste gesprek ook gewoon voorbij hebben waardoor ik echt al mijn moed bijeen geraapt heb en dan maar op hem af gestapt ben (al dan niet met mijn hart in de keel). Ik vertrek over een maand voor 3 maanden naar Istanbul, dus ik denk dat een nieuwe omgeving en even een 'reset' me ook heel veel deugd gaat doen, en hopelijk ook gaat helpen om nu alles echt volledig achter me te laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 18:55

Calipso, wat sterk dat je hem hebt gesproken! Is toch knap dat je dat nu weer kunt +:)+

Ik had dit weekend dus weer een singleweekend, voor mijn ex deed ik dit ook regelmatig en ga ook als begeleiding mee. Nog nooit is er op die weekenden bij mij iets gebeurd, stond er nooit echt voor open en wou geen gedoe tijdens zo'n weekend. Nu was er een man die meteen vol voor me ging en dat ook duidelijk en op een fijne manier liet merken. Dus het was een gezellig weekend en hij is een leuke fwb :D we wonen 2.5 uur uit elkaar, dus relatie is uitgesloten.. over 2 weken boeken we hotel op de helft en daarna zien we wel weer. Als ik hem zo maandelijks ofzo een keer kan zien vind ik dat ok.

En heel fijn dat ex nu niet meer de laatste was :')

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:00

Oh wat spannend zeg! Klinkt heel leuk :D

Normaal gesproken zouden de meeste mensen geen dag meer zeggen na alles wat er gebeurd is denk ik, maar wij komen elkaar nog wel eens tegen en wou die 'awkward fase' echt achter de rug hebben. Ook deels omdat ik wou laten zien dat ik het goed doe zonder hem, en hem helemaal niet nodig heb. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 16:01

Hoe gaat het hier met iedereen?

Hier goed! De man van vorige week slokt lekker al mijn aandacht op, appen en bellen veel en zien elkaar vrijdag.. Zal wel minder worden als de nieuwigheid eraf is, maar voor nu helemaal leuk :D Merk daardoor dat ik stukken minder aan mijn ex denk en hoor ook niks over en van hem, dus dat is fijn. Hierdoor komt nu wel het gedoe met mijn zusje meer naar de voorgrond, die heb ik dus vandaag maar eens gemaild wat er aan haar kant aan de hand is. Ik doe dus weer de 1e handreiking, maar het is ook de laatste. Benieuwd of ze reageert en hoe :+ Grappig hoe het werkt ook, hoe in je hoofd dingen zo duidelijk kunnen afwisselen qua gedachtes en aandacht..

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 17:56

Wat leuk Relaxed! Heel fijn om toch weer even die leuke spanning te voelen, kan als afleiding ook wel eens leuk zijn en het geeft denk ik ook wel de bevestiging dat er veel meer leuks is :)
Ik hoop dat ook weer een keertje te krijgen, weet niet of ik er klaar voor ben en of het niet juist heel veel oud zeer naar boven haalt, maar dat zien we dan wel.. Voel me wel een stuk beter tegenwoordig maar zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet nog elke dag aan m’n ex/het gedoe en de pijn eromheen denk.. Zeker een dag als vandaag hakt er wel even in -O-

Wel goed van je dat je je zus hebt bericht, hoop voor je dat dat beetje bij beetje goed gaat komen!

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 18:08

Ik kan mij voorstellen dat voor een aantal mensen Valentijnsdag gewoon niet leuk is ( ik vind het ook niks aan, relatie of geen relatie)

Extra knuffel voor de mensen die het kunnen gebruiken. Gelukkig de de dag al snel aan het omgaan en is het snel 15 februari.

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 09:29

Knuffel voor iedereen die het nodig heeft, het is nu 15 feb, jullie hebben Valentijnsdag weer doorstaan :(:)

Paardjes101
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-03-23

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:01

Bij mijn ex vriend had ik ook ontzettende last van liefdesverdriet. Het was op een hele nare manier uitgegaan (hij was vreemd gegaan) en ik was toch nog zo verlief op hem. Ik dacht dat ik nooit meer iemand zou vinden en forever alleen zou zijn met dieren. Maar tada toen was daar ineens mijn huidige vriend. En wat ben ik toch blij! Dus meiden het komt echt goed!

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 16:22

Zijn er hier mensen die weten van hun eigen hechtingsproblemen? Zo ja, hoe ga je daarmee om, om het de volgende keer anders aan te pakken?

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 16:41

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zou zeggen ga eens met een professional praten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 17:53

Bambi1995 schreef:
Zijn er hier mensen die weten van hun eigen hechtingsproblemen? Zo ja, hoe ga je daarmee om, om het de volgende keer anders aan te pakken?


Lees liefdesbang, ik vond het erg verhelderend :j

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:00

Klinkt heel leuk Relaxed. Hoe gaat het nu verder? En hoe gaat het met je zus?

@Bambi: Ik stuur je een pb :+ Maar ik ga akkoord met bovenstaande, idd is praten met een professional zeker geen slecht idee. Zeker wanneer het echt diep zit.

Hier krijgt verhaal met ex toch ook nog een staartje. Je komt elkaar een jaar lang bijna niet tegen, en dan plots 2x op nog geen twee weken tijd :? Was in het naar huis fietsen hem tegengekomen en hadden nog een kwartiertje staan babbelen voor zijn deur (wij wonen heel dicht bij elkaar). Hij vertelde me dan ook dat hij gaat werken aan zijn problemen en vanaf volgende week naar een psycholoog gaat. Bij het afscheid gaf hij me dan ook een knuffel en had hij nog een berichtje gestuurd (enige plek waar hij niet geblokkeerd is, via whatsapp wel :') ) toen ik thuis was, maar niks bijzonders. Volgende dag (op Valentijn) krijg ik een bericht van hem 'dat het misschien een misplaatste vraag is, maar hij graag met mij iets zou willen gaan eten zonder slechte bedoelingen, want hij voelt zich eenzaam en zit niet goed in zijn vel, maar snapt dat dat allemaal zijn eigen schuld is en vind zichzelf ook heel zielig als hij zijn eigen bericht leest en begrijpt als ik niet wil', ik viel helemaal uit de lucht. Heb geantwoord dat ik niet de persoon ben waarbij hij zijn eenzaam gevoel bij kan opvullen. Voel me dan meteen ook super waardeloos en klein tegenover hem, waar haalt hij zelfs het lef vandaan? Hij weet dus duidelijk volgens mij ook niet dat ik weet dat hij me 2 jaar lang bedrogen heeft. Ben er even helemaal niet goed van geweest en er zijn al wat traantjes gevallen. Weet ook niet waarom het me plots terug zoveel doet.

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:35

Relaxed schreef:
Bambi1995 schreef:
Zijn er hier mensen die weten van hun eigen hechtingsproblemen? Zo ja, hoe ga je daarmee om, om het de volgende keer anders aan te pakken?


Lees liefdesbang, ik vond het erg verhelderend :j


Ben nu op de helft van dat boek.

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:00

Jeetje Calipsolover, wat bijzonder weer! Snap wel dat dat je veel doet, is niet niks om over zoiets heen te komen en als iemand dan weer zo makkelijk terug in je leven probeert te komen voelt dat denk ik best respectloos. Ik heb zelf nog een lange weg te gaan voor ik zo sterk zou kunnen reageren als jij hebt gedaan als die van mij weer terug zou komen, vind dat echt knap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:55

CalipsoLover schreef:
Klinkt heel leuk Relaxed. Hoe gaat het nu verder? En hoe gaat het met je zus?

@Bambi: Ik stuur je een pb :+ Maar ik ga akkoord met bovenstaande, idd is praten met een professional zeker geen slecht idee. Zeker wanneer het echt diep zit.

Hier krijgt verhaal met ex toch ook nog een staartje. Je komt elkaar een jaar lang bijna niet tegen, en dan plots 2x op nog geen twee weken tijd :? Was in het naar huis fietsen hem tegengekomen en hadden nog een kwartiertje staan babbelen voor zijn deur (wij wonen heel dicht bij elkaar). Hij vertelde me dan ook dat hij gaat werken aan zijn problemen en vanaf volgende week naar een psycholoog gaat. Bij het afscheid gaf hij me dan ook een knuffel en had hij nog een berichtje gestuurd (enige plek waar hij niet geblokkeerd is, via whatsapp wel :') ) toen ik thuis was, maar niks bijzonders. Volgende dag (op Valentijn) krijg ik een bericht van hem 'dat het misschien een misplaatste vraag is, maar hij graag met mij iets zou willen gaan eten zonder slechte bedoelingen, want hij voelt zich eenzaam en zit niet goed in zijn vel, maar snapt dat dat allemaal zijn eigen schuld is en vind zichzelf ook heel zielig als hij zijn eigen bericht leest en begrijpt als ik niet wil', ik viel helemaal uit de lucht. Heb geantwoord dat ik niet de persoon ben waarbij hij zijn eenzaam gevoel bij kan opvullen. Voel me dan meteen ook super waardeloos en klein tegenover hem, waar haalt hij zelfs het lef vandaan? Hij weet dus duidelijk volgens mij ook niet dat ik weet dat hij me 2 jaar lang bedrogen heeft. Ben er even helemaal niet goed van geweest en er zijn al wat traantjes gevallen. Weet ook niet waarom het me plots terug zoveel doet.


Wat heftig zeg! En wat een eikel ook om zo over je heen te walsen :(:) Ik denk dat hij dondersgoed weet dat jij weet dat ie je heeft bedrogen, maar mannen denken daar heel simpel over volgens mij. Mijn ex een paar weken terug ook hoor, "we kunnen toch vrienden blijven, ik heb sorry gezegd" :roll: Ik snap wel dat je er even verdrietig om was, maar je hebt supergoed gereageerd! _/-\o_

Mijn zusje, tja.. Die steekt weer dr kop in het zand en wil nergens over praten. Dus dat blijft zoals het is, geen contact. Naar mij toe komt ze dan ijskoud en kil over "Ik heb hier zo geen zin in en leef mijn eigen leven" maar mijn moeder heeft haar vervolgens huilend aan de telefoon.. Maar zij praat niet (met mij), pot alles op en ik kan en ga haar niet dwingen. Ik vind het wel goed zo, ze komt zichzelf ooit wel tegen en dan hoop ik dat ze er beter uit komt.

Mijn date vrijdagavond was erg leuk! Merk wel dat ik totaal niet verliefd ben, maar vooral de aandacht wel leuk vind en dat is ook precies wat ik nu wil. Over 4 weken ga ik naar hem toe, vind dit ook wel een mooie frequentie :')

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:20

Het voelt idd best respectloos, maar hij is nooit goed geweest in mijn grenzen respecteren, ik had al een weddenschap met een vriendin dat hij me terug op date ging vragen, maar de manier waarop vond ik wel heel respectloos. Alsof ik alleen goed ben om zijn eenzaamheid te compenseren. Het helpt natuurlijk ook wel dat we al een jaar uit elkaar zijn, maar mijn hart en mijn hoofd zitten nog niet op dezelfde lijn (als ik alles maar kon doen en laten, dan had ik wel eens een koffie gedronken met hem om hem uit te horen, maar ik weet dat dit geen zin heeft). Ergens wil je dat die pijn nut heeft gehad, alsof het nog kan bijdragen tot een groter geheel. Jammer genoeg is dat niet zo en veranderen sommige mensen ook gewoon nooit, dat is een bittere pil om te slikken maar buiten het accepteren kan je niks doen. Het feit dat deze man intussen bijna 34 is en nog nooit een serieuze relatie gehad heeft en het moet zoeken bij vrouwen die +10 jaar jonger zijn zegt ook veel.

Relaxed: Wat jammer :(:) Ik hoop dat ze nog jong is, en zichzelf idd nog tegenkomt en dit vroeg of laat kan beteren. Wel heel leuk dat je plezier hebt met iemand zonder dat er ingewikkelde gevoelens aan te pas komen, de frequentie dat jullie elkaar zien lijkt me dan idd ook handig :o

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:30

Het is enorm respectloos om je op een date te vragen tegen zijn eenzaamheid :n Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij echt zo simpel is, maar blijkbaar wel.. Mensen willen wel veranderen, maar niet veranderd worden.. Vind ik altijd wel een mooie gedachte :(:)

Ze wordt 39, dus je zou denken dat ze beter weet, maar dit doet ze al haar hele leven zo. Ze heeft een kring om zich heen opgebouwd waarin ze nooit tegengas krijgt, dus het is allemaal lekker veilig voor haar en zolang er niks geks gebeurt blijft het zo.