tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lachica

Berichten: 66
Geregistreerd: 02-01-23

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 00:35

Nou niemand verdient dit een tweede keer te voelen. Neem het jezelf absoluut niet kwalijk jij bent hier echt niet degene die fout zit.
En het is ook heel logisch dat je dat nog niet verwerkt hebt, ik kan me goed voorstellen hoeveel pijn dat doet, dat verwerk je echt niet zo snel.
Probeer weer lekker op jezelf te focussen en die jongens achter je te laten. Op een dag komt er wel iemand die helemaal voor jou gaat

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 14:37

Ik kan hem niets kwalijk nemen hoor. Zelf was ik ook niet emotioneel beschikbaar. Heb hem ook echt geen zekerheid kunnen geven. Dus ik ben hierin net zo ‘schuldig’. Ik kreeg de laatste tijd wel echt gemengde signalen en dacht echt dat hij wel serieuzer was. Wist niet dat het oude zeer nog zo hoog zit. -O-

xDenies

Berichten: 13500
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 15:06

Heel rot om zoiets mee te maken! Ik snap alleen de link niet helemaal naar je ex. Gelukkig zeg je zelf al dat je hem niets kwalijk neemt. Jullie stonden er allebei zo open in, lijkt me niet dat je niet in had kunnen zien dat dit had kunnen gebeuren? Hetzelfde had voor jou kunnen gelden.
Persoonlijk zou ik het rotter vinden dat jullie om elkaar heen blijven dwarrelen maar niet het juiste gevoel krijgen. Immers wil je toch verliefd op iemand zijn en dat ook op die manier voelen, wederzijds. Dat het bij de één wat later komt dan bij de ander, dat kan zeker! Maar bij elkaar rond dwarrelen omdat het wel oké en veilig voelt is niet het plaatje wat je wilt toch?

Jullie beiden overigens niet want er was een afspraak om wel te mogen daten. Die afspraak had je niet met je ex gemaakt ;) Die is gewoon heel fout geweest. Deze jongen heeft een hele andere keus gemaakt waarin jij hem de vrijheid had gegeven.

Het is heel lastig, en ik begrijp volledig dat het veel pijn doet en het heel jammer is. Maar wellicht ook een goede om deze afspraak niet meer te maken. Ik zou daar zelf niet voor kunnen gaan, juist precies om dit.
Een dikke knuffel, hoe dan ook! En het is een wijze les, hoe k*t ook.

Ik had helemaal geen afspraken gemaakt, ik ging er namelijk vanuit dat als je met iemand date dat de andere ook alleen met jou date. Heel stom, dat weet ik nu :') Maarja ik ga dus echt voor iemand of niet, simpel. Ik hoor nu soms dus ook wel eens wat verhaaltjes van de tijd dat we aan het daten waren. Mijn gevoel toen zat dus goed en ik maakte mezelf niet gek. En hij zei ook letterlijk van ja toen waren wij niets dus dan mag dat gewoon. Ik sta daar anders in, maar nooit gedacht om daar afspraken over te maken :Y)

Al goed. Misschien zie ik het te zwart wit, of te rooskleurig. Ik gun jullie allemaal een leuke vent (of meid), dat sowieso :)

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 15:08

CalipsoLover: Moet zeggen dat ik het heel sterk vind dat jij voet bij stuk houdt ondanks dat je ex het contact nog veel lijkt op te zoeken. Het is zo lastig om te beseffen dat iemand waarschijnlijk zijn oude patronen of manieren niet gaat veranderen, hoe graag je dat ook zou willen...

Wabisabi: Hè, wat ontzettend naar voor je.. Dikke knuffel! :(:) Kan me heel goed voorstellen dat dit oud zeer aanwakkert, zeker als de situatie vergelijkbaar is. Natuurlijk kun je er lessen uit halen en kom je er uiteindelijk sterker uit, maar het doet wel gewoon even verdomd veel zeer!

Om mijn verhaal te vervolgen:

capopjekop schreef:
Gevoelens zijn sowieso poep :')
Soms weet je dat het beter is iemand los te laten. Gaat je gevoel het weer ingewikkeld maken


Dat dus..
Toen ik uiteindelijk (heel neutraal) gereageerd had op zijn appje, vroeg hij mij om te bellen. Uiteindelijk hebben we dit gedaan. Het kwam erop neer dat, waar ik er juist steeds iets beter mee om kon gaan, hij precies de andere kant op ging en het als een grote fout ziet. Hij voelde zich vreselijk, was heel verdrietig, en heeft een hele speech gehouden over hoe hij inzag hoe weinig moeite hij had gedaan om het te laten werken en de fouten die hij heeft gemaakt. Hij wil me dus eigenlijk gewoon terug, maar voor het eerst heb ik heel duidelijk mijn (immens grote) twijfels uitgesproken. Niet omdat ik niet van hem hou, maar omdat hij me nu gewoon geen garantie meer kan geven dat het hele zelfde verhaal niet gewoon opnieuw begint en zijn gedachtes na een tijdje toch weer omslaan. Ik heb gezegd die pijn gewoon niet meer te willen. Hij snapte het allemaal heel goed, maar daar is nu gewoon echt weinig aan te doen. Het vertrouwen in de hele situatie is van mijn kant wel echt totaal kapot. We hebben afgesproken binnenkort even te praten in het echt (want zo over de telefoon vond ik ook niks) en dan kijk ik hoe ik me erbij voel. Meteen nee antwoorden en verdergaan lukte me niet, maar het is voor het eerst dat ik niet alleen maar blij was en met een enthousiaste 'JA' kon antwoorden. Ik heb namelijk zo'n beetje alles gehoord wat ik al zo lang van hem wilde horen, maar ik wil gewoon echt niet nog eens door hetzelfde heen.

Ben me er overigens van bewust dat als ik dit hier nu type, het heel naïef klinkt en ik bijna tegen mezelf zou zeggen 'hier trap je toch niet in' |o maar helaas zit er natuurlijk veel meer verhaal en gevoel achter dan ik hier zo even kan samenvatten..

xDenies

Berichten: 13500
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 15:25

LaScar schreef:
Dat dus..
Toen ik uiteindelijk (heel neutraal) gereageerd had op zijn appje, vroeg hij mij om te bellen. Uiteindelijk hebben we dit gedaan. Het kwam erop neer dat, waar ik er juist steeds iets beter mee om kon gaan, hij precies de andere kant op ging en het als een grote fout ziet. Hij voelde zich vreselijk, was heel verdrietig, en heeft een hele speech gehouden over hoe hij inzag hoe weinig moeite hij had gedaan om het te laten werken en de fouten die hij heeft gemaakt. Hij wil me dus eigenlijk gewoon terug, maar voor het eerst heb ik heel duidelijk mijn (immens grote) twijfels uitgesproken. Niet omdat ik niet van hem hou, maar omdat hij me nu gewoon geen garantie meer kan geven dat het hele zelfde verhaal niet gewoon opnieuw begint en zijn gedachtes na een tijdje toch weer omslaan. Ik heb gezegd die pijn gewoon niet meer te willen. Hij snapte het allemaal heel goed, maar daar is nu gewoon echt weinig aan te doen. Het vertrouwen in de hele situatie is van mijn kant wel echt totaal kapot. We hebben afgesproken binnenkort even te praten in het echt (want zo over de telefoon vond ik ook niks) en dan kijk ik hoe ik me erbij voel. Meteen nee antwoorden en verdergaan lukte me niet, maar het is voor het eerst dat ik niet alleen maar blij was en met een enthousiaste 'JA' kon antwoorden. Ik heb namelijk zo'n beetje alles gehoord wat ik al zo lang van hem wilde horen, maar ik wil gewoon echt niet nog eens door hetzelfde heen.

Ben me er overigens van bewust dat als ik dit hier nu type, het heel naïef klinkt en ik bijna tegen mezelf zou zeggen 'hier trap je toch niet in' |o maar helaas zit er natuurlijk veel meer verhaal en gevoel achter dan ik hier zo even kan samenvatten..



Ooh maar ik vind dat je het heel goed hebt gedaan hoor! Het gaat niet allemaal volgens het boekje en het is belangrijk om er met je verstand bij te blijven en dat heb je gedaan. Ik zie geen reden om negatief naar jezelf te doen, je bent juist heel realistisch en eerlijk geweest; sowieso naar jezelf. Het is goed om gewoon het gesprek aan te gaan, bedoel .. je weet pas wat je mist als je het kwijt bent. Het is goed om het gesprek tzt nog eens aan te gaan, laat daar nog wat weekjes overheen en zie dan eens of hij nog steeds zo in die mood zit. Afhankelijk daarvan kan je inderdaad samen kijken naar iets.

Ook als je straks een nieuwe relatie met een heel iemand anders aangaat ga je toch ook weer tegen twijfel aan lopen en nieuwe dingen van elkaar leren kennen. Het is en blijft continu een leerproces, zo zie ik het zelf dan :) Ook hij kan toegeven dat ie fouten heeft gemaakt. En niemand, maar dan ook niemand gaat voorkomen dat je niet ooit weer eens een zeer hart hebt. Helaas ..

Zertab

Berichten: 12294
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 18:16

LaScar schreef:
CalipsoLover: Moet zeggen dat ik het heel sterk vind dat jij voet bij stuk houdt ondanks dat je ex het contact nog veel lijkt op te zoeken. Het is zo lastig om te beseffen dat iemand waarschijnlijk zijn oude patronen of manieren niet gaat veranderen, hoe graag je dat ook zou willen...

Wabisabi: Hè, wat ontzettend naar voor je.. Dikke knuffel! :(:) Kan me heel goed voorstellen dat dit oud zeer aanwakkert, zeker als de situatie vergelijkbaar is. Natuurlijk kun je er lessen uit halen en kom je er uiteindelijk sterker uit, maar het doet wel gewoon even verdomd veel zeer!

Om mijn verhaal te vervolgen:

capopjekop schreef:
Gevoelens zijn sowieso poep :')
Soms weet je dat het beter is iemand los te laten. Gaat je gevoel het weer ingewikkeld maken


Dat dus..
Toen ik uiteindelijk (heel neutraal) gereageerd had op zijn appje, vroeg hij mij om te bellen. Uiteindelijk hebben we dit gedaan. Het kwam erop neer dat, waar ik er juist steeds iets beter mee om kon gaan, hij precies de andere kant op ging en het als een grote fout ziet. Hij voelde zich vreselijk, was heel verdrietig, en heeft een hele speech gehouden over hoe hij inzag hoe weinig moeite hij had gedaan om het te laten werken en de fouten die hij heeft gemaakt. Hij wil me dus eigenlijk gewoon terug, maar voor het eerst heb ik heel duidelijk mijn (immens grote) twijfels uitgesproken. Niet omdat ik niet van hem hou, maar omdat hij me nu gewoon geen garantie meer kan geven dat het hele zelfde verhaal niet gewoon opnieuw begint en zijn gedachtes na een tijdje toch weer omslaan. Ik heb gezegd die pijn gewoon niet meer te willen. Hij snapte het allemaal heel goed, maar daar is nu gewoon echt weinig aan te doen. Het vertrouwen in de hele situatie is van mijn kant wel echt totaal kapot. We hebben afgesproken binnenkort even te praten in het echt (want zo over de telefoon vond ik ook niks) en dan kijk ik hoe ik me erbij voel. Meteen nee antwoorden en verdergaan lukte me niet, maar het is voor het eerst dat ik niet alleen maar blij was en met een enthousiaste 'JA' kon antwoorden. Ik heb namelijk zo'n beetje alles gehoord wat ik al zo lang van hem wilde horen, maar ik wil gewoon echt niet nog eens door hetzelfde heen.

Ben me er overigens van bewust dat als ik dit hier nu type, het heel naïef klinkt en ik bijna tegen mezelf zou zeggen 'hier trap je toch niet in' |o maar helaas zit er natuurlijk veel meer verhaal en gevoel achter dan ik hier zo even kan samenvatten..


Ik sluit me bij Denies aan. Echt heel knap dat je je grenzen hebt aangegeven!

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 22:48

@LaScar wat onwijs goed van je! Heel knap dat je jou grenzen aan geeft!

@xDenies Ik ben me daar heel bewust van. Alleen ben ik de laatste tijd een beetje op het verkeerde been gezet door zijn signalen. Ik was daarom zelf gaan overwegen om er gewoon voor te gaan en had ik gedacht dat het gesprek over ons zou gaan en niet over een andere vrouw. -O-
En natuurlijk ben ik absoluut niet boos en gun hem al het geluk. Maar het kwam toch een beetje onverwachts.

Ik besef eigenlijk nu pas hoe fijn ik het vond en ik toch meer voelde dan ik had gedacht. Voor liefde gelden blijkbaar niet de standaard regels.
Ik heb al die tijd gewoon mijn ogen gesloten voor verdriet wat er nog zat.

Bedankt voor jullie lieve woorden!

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 17:53

Sterkte Wabisabi :(:) Snap dat zulke dingen als een klap kunnen voelen, hopelijk valt het deze keer wat beter mee qua pijn en kan je jezelf nu echt op de eerste plaats zetten. Wel fijn dat hij zo eerlijk geweest is.

Nou ik zit er weer even helemaal onderdoor :( Ex appte me de laatste tijd dus vaak, maar ik hield het bij wat flirten en hield het ook gewoon kort, niet afgesproken ondanks zijn signalen. Hoor vrijdagavond opeens dat hij aan het 'stiekem' daten is met een meisje van 19 dat ik ook ken. Wij scheelde al bijna 10 jaar qua leeftijd, dit meisje is nog eens 4 jaar jonger dan mij en hij kent haar ook al van toen ze 12 of zo was, omdat dit een vriendinnetje is van zijn kleine zus. Zij werkt als student ook voor de zaak waar ik werk, maar op een andere locatie. Zijn zusje spreekt ook niet meer tegen hem, want het is dus uitgekomen. Ik vind het zo bizar en kan het ook nog niet helemaal plaatsen, zeker omdat hij mij in de tussentijd nog zit te appen en vorige week zelfs nog begon te vissen achter mijn liefdesleven en vroeg of ik iets had met een collega. _O- Nou ik ben even al mijn vertrouwen kwijt in mannen en wil mezelf terug even opsluiten :r

miereneter

Berichten: 2574
Geregistreerd: 25-05-17

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 18:22

Aan de andere kant CalipsoLover, nu weet je ook weer waarom het goed idee was om het uit te maken. Je hoeft het ook niet te plaatsen of te begrijpen. Als ik jou was, zou ik het aangrijpen om hem nog meer los te laten en het contact echt te verbreken. Je krijgt dan op termijn weer ruimte (voor nieuwe mensen en nieuwe ervaringen, en voor vertrouwen).

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 18:34

Nee dat is waar, ondanks dit wel een beetje een shock is, is niemand ook verbaasd dat dit gebeurd van mijn vrienden. Ik was zelf ook nog heel jong toen ik hem leerde kennen, want ja dat zijn ook mensen die je makkelijker kan manipuleren. Het voelt nu ook gewoon alsof ik mijn tijd zo enorm verspild heb en zo blind was voor alle rode vlaggen en echt gewoon mijn buikgevoel veel eerder had moeten volgen dat er iets serieus mis was met hem.

Hij hoeft mij idd nu niet meer te appen, dat heeft hij sinds ik het weet ook niet gedaan. Vermoed ook niet dat hij weet dat ik het weet, maar wil nu ook absoluut niks meer met hem te maken hebben, heb zijn nummer ook verwijderd. Ontvolgt had ik al.

capopjekop

Berichten: 30672
Geregistreerd: 30-11-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 20:10

Wees niet te streng voor jezelf. Liefde doet rare dingen met een mens en je bent niet de eerste en zeker ook niet de laatste persoon die daardoor de rode vlaggen niet goed zag. En zoals je zelf al zegt, dit soort types zijn verdomd goed in manipuleren. Niet alleen bij jongere vrouwen.

Het is klote en het doet pijn. Maar ik denk dat het uiteindelijk ook enorm leerzaam voor je gaat zijn. Als ik naar mezelf kijk, ik heb ook rode vlaggen gebataliseerd en sommige zag ik niet. Maar ik ben daar nu zo scherp op. Ik denk dat het me niet zo snel weer gebeurt. Ik merk met daten dat ik nu zo veel sneller door mooie praatjes heen prik. Ik voel me veel meer in control dan voor m'n ex. Het heeft me kapot gemaakt maar ik heb mezelf weer sterker opgebouwd. Het heeft tijd gekost om het van deze kant te kunnen zien, maar ik heb heel veel geleerd van deze 'weggegooide' jaren.

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 20:38

Hij heeft het wel wat gemunt op jonge meisjes, ik was zelf ook 20 jaar toen wij iets kregen. Denk vooral omdat iets oudere vrouwen wel door types als hem heen kijken, vooral omdat hij voor zijn leeftijd niet echt op hetzelfde denkniveau zit als andere. Intussen ben ik er 24 dus ik kan er wel wat makkelijker doorkijken zegmaar, maar ik vind de situatie heel problematisch, ook tegenover zijn zusje waarmee hij nu geen contact meer heeft hierdoor, maar oké, het is niet meer mijn probleem. Uit geleerd heb ik sowieso, denk alleen niet dat ik snel nog iemand vertrouw. Loop nu ook wat te scharrelen maar dat doet me allemaal niks en laat me ook enorm koud… Hij stuurde me gisterenavond nog een bericht en heb het weggedaan zonder te lezen. Ben wel al wat “nuchterder” maar dit gaat weer even duren voor ik dit een plekje ga kunnen geven…

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 17:08

Update: hij appte me gisteren weer en na goed nadenken heb ik hem gewoon geblokkeerd overal. Telefonisch zou hij nog wel kunnen bellen maar betwijfel of hij dat gaat doen. Ik heb hem ook geen uitleg meer gegeven waarom, ik gun hem dat op dit moment niet. Ben echt even heel verdrietig maar iedereen in mijn omgeving heeft er ook wel zijn buik van vol, aangezien dit nu al jaren aansleept. Wat ik ook begrijp… Even diep in en uit ademen…

xDenies

Berichten: 13500
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 17:21

Maar als hij jou appt en jij zelf terug flirt en hij nu met iemand anders gaat, dat mag toch? Natuurlijk is het rot want je hoopt dat er iets anders uit rolt maar jullie hadden geen relatie en met gewoon appen hoeft dat ook niet direct de intentie te zijn. Je kan ook gewoon appen met iemand om je tijd te vullen. Niet netjes, zéker niet (zeker als je weet dat iemand anders er iets anders bij voelt) maar jullie kunnen beide gewoon naar andere toe trekken voor een relatie.
Is dit ook dezelfde jongen waar het vaker over is gegaan?

Je kan niet alles voor zijn, en gevoel is gevoel. Maar probeer er wellicht wat realistischer in te staan. Als ik het goed begrijp is er ook verder niet opnieuw gedate dusja. Hoe rot ook, het heeft je een hoop meer winst gegeven zo te lezen. Houd dat ook vast.

Ik vind het ook soms irritant en frustrerend om te horen dat toen ik 1,5 jaar geduld heb gehad met daten en alles dat hij toch aan het 'verder kijken' was. Immers was er geen relatie en mijn 'fout' om het zo door te laten kabbelen. Maar je leeft in het moment en je doet dan wat goed voelt. Dus zie het niet als tijd verspild, maar een intensieve les voor jou zodat je dit in de toekomst anders kan ervaren en oppakken.

Doe zoals je zegt: Jij bent nu in control.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 21:45

@CalipsoLover Ik kan maar één ding zeggen,.. je verdient zo veel beter dan deze lapzwans :knuffel:

capopjekop

Berichten: 30672
Geregistreerd: 30-11-03

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 21:55

Even doorzetten nu. De eerste dagen zijn het lastigste vond ik. Dan open je uit gewoonte toch vaak even de app. Maar na een paar dagen zakte die behoefte wel

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 15:08

Denies: Dit is mijn ex ja, we waren 2,5 jaar samen. Ik ging er al vanuit dat hij sowieso wel al aan het daten was hoor, daar knelt het schoentje ook niet want ik doe hetzelfde. Het schoentje knelt wel bij het feit dat dit gaat om iemand die nog heel jong is, ik persoonlijk ook ken en hij ook in een machtspositie staat tov haar. Juist omdat ik haar persoonlijk ken, vind ik het ook absoluut niet netjes dat hij nog aan mij zit te vragen om af te spreken en met mij flirt terwijl de boel op stelten staat door hem. Zijn zus heeft al het contact met hem verbroken hierdoor. Deze “relatie” wordt algemeen niet goedgekeurd; hoor nu ook langs alle kanten dat iedereen die we gemeenschappelijk kennen hem een viespeuk vind. Ik vind dit vooral zielig voor haar, met hem heb ik absoluut geen medelijden meer en zie dit idd nu als extra reden dat ik heel blij ben dat het gedaan is.

leeslampje

Berichten: 1120
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 18:14

Ego post :) Ik ben afgelopen weekend verhuisd. Heel emotioneel om de deur van ons huis achter me dicht te trekken en de kat laatste knuffels te geven.

Mijn nieuwe plek is top… maar ik mis hem, ons vele contact (we hebben nog wel contact maar minder en anders dan normaal). Ik mis onze bejaarde kater. En ik voel hier ook rust die ik al lang niet meer heb gevoeld in huis, da’s wel heel fijn.

En ik ben zo bizar moe van 3 maanden emotionele achtbaan, al het praktische geregel en het verhuizen zelf. Ik slaap me een slag in de rondte :')

xDenies

Berichten: 13500
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:46

leeslampje schreef:
Ego post :) Ik ben afgelopen weekend verhuisd. Heel emotioneel om de deur van ons huis achter me dicht te trekken en de kat laatste knuffels te geven.

Mijn nieuwe plek is top… maar ik mis hem, ons vele contact (we hebben nog wel contact maar minder en anders dan normaal). Ik mis onze bejaarde kater. En ik voel hier ook rust die ik al lang niet meer heb gevoeld in huis, da’s wel heel fijn.

En ik ben zo bizar moe van 3 maanden emotionele achtbaan, al het praktische geregel en het verhuizen zelf. Ik slaap me een slag in de rondte :')


Een dikke knuffel! Maar wel fijn dat er toch positieve punten aan zitten!

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:19

leeslampje schreef:
Ego post :) Ik ben afgelopen weekend verhuisd. Heel emotioneel om de deur van ons huis achter me dicht te trekken en de kat laatste knuffels te geven.

Mijn nieuwe plek is top… maar ik mis hem, ons vele contact (we hebben nog wel contact maar minder en anders dan normaal). Ik mis onze bejaarde kater. En ik voel hier ook rust die ik al lang niet meer heb gevoeld in huis, da’s wel heel fijn.

En ik ben zo bizar moe van 3 maanden emotionele achtbaan, al het praktische geregel en het verhuizen zelf. Ik slaap me een slag in de rondte :')


Wat goed van je! Pak je rust en sla jouw nieuwe weg in! :D

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 08:55

leeslampje schreef:
Ego post :) Ik ben afgelopen weekend verhuisd. Heel emotioneel om de deur van ons huis achter me dicht te trekken en de kat laatste knuffels te geven.

Mijn nieuwe plek is top… maar ik mis hem, ons vele contact (we hebben nog wel contact maar minder en anders dan normaal). Ik mis onze bejaarde kater. En ik voel hier ook rust die ik al lang niet meer heb gevoeld in huis, da’s wel heel fijn.

En ik ben zo bizar moe van 3 maanden emotionele achtbaan, al het praktische geregel en het verhuizen zelf. Ik slaap me een slag in de rondte :')


Je bent goed bezig! Alles even laten bezinken.
Misschien zelf een huisdier nemen?

CalipsoLover

Berichten: 5579
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 22:51

Ik merk dat ik er toch wel even weer serieus doorzit. -O- Kan even geen kant op met mijn gevoelens, voel me vooral heel stom en om de tuin geleid. Ben er deze week dan weer achter gekomen dat hij haar blijkbaar al zag op het moment dat wij terug hadden afgesproken en hij zei dat hij mij mistte. Heb zijn zus gezien deze week, die is er intussen mee gaan praten en wou me ook gerust stellen maar heb gezegd dat ik er niks meer over wil weten en dus ook niet wil weten wat hij te zeggen heeft. Maar het voelt heel poedersuiker, elk klein detail of verhaal dat ik nu hoor over hem brengt me volledig van mijn melk, hij heeft geen pogingen gedaan om nog contact op te nemen maar het knaagt echt enorm…

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:33

Wat naar Calipsolover.. Kan me goed voorstellen dat je je zo voelt. Wel heel verstandig om niet meer op de hoogte gehouden te worden door gemeenschappelijke contacten, lekker laten gaan! Dat is dan wel veel makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik weet ook dat het veel moeilijker is als je wel via via dingen hoort.. Hoop dat je snel weer een beetje je eigen leven op nummer 1 kan zetten. Dikke knuffel!

capopjekop

Berichten: 30672
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:50

Kan me goed voorstellen dat het lastig is. Iedere keer is het toch een trigger als iemand over hem begint. Hopelijk wordt het snel wat makkelijker voor je. Sterkte :(:)

Ik dacht m'n ex overal geblokkeerd te hebben. Maar hij berichtte me van de week via fb. Hij had z'n hond laten inslapen. Ik was echt van slag toen ik het hoorde. Ik heb bijna 4 jaar met hen samen gewoond en ze was echt m'n maatje. Helaas gebruikte hij dat om me te manipuleren en heb ik er daarom voor gekozen om haar niet meer te zien. Wel met heel veel pijn in m'n hart.

Daarom snap ik ook niet waarom hij het me wilde laten weten. Kijk als je normaal uit elkaar gaat dan is het niet meer dan normaal. Maar ik had al het contact verbroken en haar al 2 jaar niet gezien. Had me lekker in de waan gelaten dat het goed met haar ging.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:27

@CalipsoLover wat ontzettend naar! Hoe gaat het nu met je?

@capopjekop als het echt manipulatie is, is het echt een nare streek. Je hebt er niet voor niets voor gekozen om geen contact meer te hebben. Helemaal mee eens!

Ik heb toch ook weer nieuws! Hij was met een andere vrouw gaan daten. Ik had inmiddels ook weer een date gehad. Het was gezellig, maar ik kwam er achter dat ik hem toch wel erg mistte. Hij had hetzelfde en we zijn nu weer bij elkaar. :D Nu wel exclusief! Het was toch wel nodig geweest om er achter te komen hoe gevoelens er voor stonden. Voor beiden. Ik merk dat ik het nu ook veel beter kan toelaten. Je kunt niet in de toekomst kijken en liefde toelaten is altijd een ‘risico’ op pijn. Ook heb ik zelf nog steeds dingen waar ik mee aan de slag moet. Maar sinds heel lange tijd ben zo blij!