vraag voor de kappers en kappers in opleiding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woopy_x

vraag voor de kappers en kappers in opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 21:34

halloo ik ga beginnen met de kappersopleiding aankomend schooljaar en ik had een paar vragen
( ik kon dit niet vinden op bokt)

* ik was benieuwd wie hier kapper is en met dit werk en loon ook een paard kan onderhouden en wat zijn je omstandigheden dan een vriend er nog bij of woon je al op je zelf of nog thuis.

* toen je de kappersopleiding deed hoe nam je je spullen mee, veel mensen hebben een koffer maar ik ga op de fiets naar school hoe doe je dit dan?

* hoeveel vroeg je voor de modellen bv. haar kleuren en waar kocht je de verf en alles het goedkoopst?

* nog andere tips voor de opleiding?

alvast bedankt *D

Nayomie

Re: vraag voor de kappers en kappers in opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:54

Wat betreft de fiets, kun je geen fietstassen aanschaffen? Kun je vaak ook al een hoop in kwijt :)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:46

ik zie vaak op facebook oproepen voor modellen, dus dat zou je ook kunnen doen.

of je er een paard naast kan houden ligt natuurlijk aan veel meer dingen.
http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/s ... 1010000000
startsalaris ligt ongeveer tussen de 1700 en 2000 bruto. hopelijk houd je minstens 1400 netto eraan over. (afhankelijk van loonheffing)

nou dan ligt het eraan of je een hypotheek hebt of huurt, of je alleen woont of samen en waar je natuurlijk woont. woon je in friesland in een huurwoning van 500 pm dan zou je denk ik wel een paard kunnen onderhouden als je een beetje kunt sparen en spaargeld hebt om een paard aan te schaffen.
maar ben je al ruim 800 aan woning kwijt en daarnaast moet je nog leven dan wordt het toch wel krapjes. Woon je bij je ouders scheelt het natuurlijk maar als je ooit op jezelf gaat kun je natuurlijk niet 1,2,3 je paard weg doen. (en dat wil je dan wss ook niet)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:33

ik vind dat nogal een hoog bruto start salaris....wat loonwijzer opgeeft.

Vraag mij af of mensen dit in de praktijk ook echt krijgen...

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:35

Heel veel mensen op mijn school ( ik doe niet de kappersopleiding ) gaan gewoon met een kleine trolley naar school. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:36

Wow zoveel voor een kapper? Lijkt mij inderdaad een beetje te hoog. Ik denk rond de 1000/1500 als je 40 uur in de week werkt. (Gokje he)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:01

1501 is minimum volwassen loon he ;)
Dit is wel startsalaris van een 23+ dus ;)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:30

2000 start salaris vind ik voor een kapper best veel (ben benieuwd of er hier kappers zijn die dat halen) (en dan bedoel ik wit voor fulltime)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:40

Mijn schoonmoeder is gepensioneerd kapster.
Dit salaris droomde ze van.

Als kapster verdien je geld, afhankelijk van je kosten kan je samenwonen en/of een paard kopen.

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 12:04

future_vet schreef:
ik zie vaak op facebook oproepen voor modellen, dus dat zou je ook kunnen doen.

of je er een paard naast kan houden ligt natuurlijk aan veel meer dingen.
http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/s ... 1010000000
startsalaris ligt ongeveer tussen de 1700 en 2000 bruto. hopelijk houd je minstens 1400 netto eraan over. (afhankelijk van loonheffing)

nou dan ligt het eraan of je een hypotheek hebt of huurt, of je alleen woont of samen en waar je natuurlijk woont. woon je in friesland in een huurwoning van 500 pm dan zou je denk ik wel een paard kunnen onderhouden als je een beetje kunt sparen en spaargeld hebt om een paard aan te schaffen.
maar ben je al ruim 800 aan woning kwijt en daarnaast moet je nog leven dan wordt het toch wel krapjes. Woon je bij je ouders scheelt het natuurlijk maar als je ooit op jezelf gaat kun je natuurlijk niet 1,2,3 je paard weg doen. (en dat wil je dan wss ook niet)

Ik ben ook bij zon facebook site aangemeld heb ook grote familie en sociale contackten veel hebben al doorgegeven dat ze moddel willen staan gellukig maar

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 12:10

Dankje future_fet / ik heb gehoord dat je met een eigen kapsalon best wel veel verdient.. Iemand hier ervaring mee?
Nayomie jaa fietstassen zou wel kunnen als je nie zoveel hebt maar weet dat dus nie zeker zoals issabel_k hier zegt dat veel met een kleine troley gaan .. Maar de andere zegt een grote koffer en dan weer anderen zeggen een heel klein handkoffertje je moet ook nog kniphooden mee nemen

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 17:51

Woopy_x schreef:
Dankje future_fet / ik heb gehoord dat je met een eigen kapsalon best wel veel verdient.. Iemand hier ervaring mee?
Nayomie jaa fietstassen zou wel kunnen als je nie zoveel hebt maar weet dat dus nie zeker zoals issabel_k hier zegt dat veel met een kleine troley gaan .. Maar de andere zegt een grote koffer en dan weer anderen zeggen een heel klein handkoffertje je moet ook nog kniphooden mee nemen

iemand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:53

Woopy_x schreef:

Dat ligt eraan, hoe meer goede reputatie je opbouwt, hoe meer klanten, hoe meer je verdient.

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 16:08

[***] schreef:
Woopy_x schreef:

Dat ligt eraan, hoe meer goede reputatie je opbouwt, hoe meer klanten, hoe meer je verdient.

dankje :)