Haantje bereiden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anoukie88

Haantje bereiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 19:06

Bij ons in het dorp gaat de muziekvereniging rond met haantjes. Ik heb er 1 gekocht en die ligt nu in de diepvries. Ik wil deze volgende week gaan bereiden. Maar hoe? Op internet staan verschillende recepten maar er zitten of ingrediënten in die mijn vriend niet lust of ik moet ingrediënten aanschaffen die ik daarna niet meer gebruik dus blijven liggen.
Ik heb zowel een grote braadpan als een oven in huis dus het kan op beide manieren.
Mijn vriend lust geen champignons, spinazie, witlof en bloemkool. Qua drank hebben we wel rode wijn maar ik ga geen speciale dranken halen waar ik een kopje van gebruik en de rest niet opdrink. Bier is geen probleem dat komt wel op.

Wie weet een lekker recept hoe ik het haantje kan bereiden?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:05

Ohhh,lekker! :D

ik sneed ze altijd in grotere stukken,dan vond ik sneller garen dan heel.
maar heel kan ook.
dan in een grote ovenschaal.
Even door de olijfolie en kruiden als paprikapoeder,kerrie, maakt eigenlijk niet uit wat je er overheen doet.
kant en klare kippenkruiden kan ook.
wat jij zelf lekker vind.

dan tomaatjes er om heen, groffe stukken ui, knoflook, je kunt er winterpeen bij in doen, paprika stukken
van alles en nog wat *\o/*
dan in de oven dus, weet alleen niet meer hoe lang . meende 200 graden en iets van 45 minuten
ik keerde de boel dan een paar keer en als het gaar was lekker met vers brood er bij op eten.

Mjam :D

anoukie88

Re: Haantje bereiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 21:08

Oeh dat klinkt lekker. Moet er verder geen vocht bij of wordt het niet te droog dan?

Anoniem

Re: Haantje bereiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:53

Heb je een (dichte) BBQ?

Kip op een blikje (bier) op de BBQ is zooooo lekker. En simpel.

Blikje bier half leegdrinken. Kip insmeren met BBQ-kruiden. Flinke eetlepel kruiden in het halve blikje bier doen.
Dan kip op het blikje zetten zodat hij netjes blijft staan (eehhh grof gezegd druk je dus dat blikje in z'n achterste), op een grillplaatje (van dat dikke aluminiumfolie zeg maar) en dan gewoon lekker een uurtje op de BBQ laten staan.

Superlekker! Groene salade en wat vers brood erbij en je hebt een heerlijk maaltje.

(kan overigens ook op een blikje cola of sinas)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:55

ik doe alleen olijfolie en er dan mee inwrijven.
uit de tomaten en alle andere groenten komt genoeg vocht.
wel nog een tip om bijvoorbeeld knoflook pas veel later toe te voegen, dat is namelijk snel gaar en als het in de oven verbrand is het heel bitter
deed ik ook wel met andere groenten die sneller klaar waren, die stopte ik er later bij :j

En je kunt natuurlijk ook coq au vin maken :D
recept;
:
http://www.okokorecepten.nl/recept/kip- ... coq-au-vin