Wat vinden jullie van geloven?
Geloof je zelf?
Wat voor geloof geloof je?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Quanneh schreef:De zoveelste discussie over geloven..
Ik geloof wel. Waarom? Zelf weet ik het ook niet precies, maar dat er een God is die je liefheeft vind ik wel heel mooi en wil die ook aanvaarden! Ik vind wel dat iedereen het gewoon lekker zelf mag/moet weten, zijn eigen keuze maken. Jammer vind ik wel dat mensen vaak vooroordelen hebben
_lotteeee schreef:Quanneh schreef:De zoveelste discussie over geloven..
Ik geloof wel. Waarom? Zelf weet ik het ook niet precies, maar dat er een God is die je liefheeft vind ik wel heel mooi en wil die ook aanvaarden! Ik vind wel dat iedereen het gewoon lekker zelf mag/moet weten, zijn eigen keuze maken. Jammer vind ik wel dat mensen vaak vooroordelen hebben
Wat bedoel je met vooroordelen?
[NM] Wat vinden jullie van het geloven in een´god´? _lotteeee schreef:Geloof is in mijn ogen onzin.
Ik geloof niet en zou niet weten waarom ik moet geloven.
In mijn ogen leidt je je leven zoals je het zelf doet en staat dit totaal los van geloof.
Maar mensen die wel geloven, prima!
Ieder z'n eigen ding, eigen leven, eigen 'geloof'
lora22 schreef:_lotteeee schreef:Geloof is in mijn ogen onzin.
Ik geloof niet en zou niet weten waarom ik moet geloven.
In mijn ogen leidt je je leven zoals je het zelf doet en staat dit totaal los van geloof.
Maar mensen die wel geloven, prima!
Ieder z'n eigen ding, eigen leven, eigen 'geloof'
Hier ben ik het wel mee eens! Ik vind het alleen niet echt onzin maar meer een beetje apart dat mensen geloven in iets wat er niet is. Maar ik vind het verder geen probleem dat andere wel geloven.
Grappig trouwens dat je dit topic opend na mijn reactie in de vorige! Haha
Wesco schreef:Ik geloof wel in iets. Maar of dat nou een god is? Of een andere grote macht? Ik heb er geen kerk voor nodig. Als ik zie wat er bij sommige geloven gebeurd. Incest. Haat tegen mensen die op het zelfde geslacht vallen. Ik probeer vanuit mijzelf te leven zonder mens en dier schade aan te doen
laraxXxemma schreef:lora22 schreef:
Hier ben ik het wel mee eens! Ik vind het alleen niet echt onzin maar meer een beetje apart dat mensen geloven in iets wat er niet is. Maar ik vind het verder geen probleem dat andere wel geloven.
Grappig trouwens dat je dit topic opend na mijn reactie in de vorige! Haha

Quanneh schreef:Wel jammer dat sommigen het zo zwart-wit zien, dat sommige gelovigen hiertegen zijn betekent nog niet dat alle gelovigen hiertegen zijn. Ik vind het ook helemaal prima als iemand op hetzelfde geslacht valt, als je je daar goed bij voelt moet je dat doen toch? Helaas nemen sommige mensen 'sommige' als 'alle' op
lora22 schreef:Ik vind het alleen niet echt onzin maar meer een beetje apart dat mensen geloven in iets wat er niet is.
Zie de opmerking ook van Saarin. BeSen schreef:Ik vind sommige dingen die in de bijbel staan wel onzinhet is zo vaak herschreven dat sommige dingen naar. Mijn mening gewoon veranderd zijn.
Dat is toch niet gek? Maar de gedachten die erachter zitten, daar is niets mis mee.