Mega hoog verbruik opeens bij 3G?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Mega hoog verbruik opeens bij 3G?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 15:38

Zojuist kreeg ik een berichtje dat mn databundel van 1GB voor 80% was verbruikt.. Wat ik vreemd vond, die krijg ik nooit, verbruik normaal rond de 500 MB per maand. Nog geen 30 seconden later een berichtje dat t op is..

NU staat ie uit maar in een half uur heeft ie zeker 600MB verbruikt. Ziggo mobiel kan mij niet helpen.

Apps hebben geen hoog verbruik dat is gecontroleerd. In 1 minuut verbruikt ie nu ongeveer 6MB als ik m aanzet. Wat zou dit kunnen zijn ?Iemand enig idee?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:28

Ik heb het ook al twee keer gehad. Maar bij mij was het door email en Google+. Volgens de winkel blijft de app dan hangen en blijft hij proberen iets binnen te halen wat niet lukt. Maar bij mij ging het dan om 1 of 2 gb in een nacht. Dat vond ik al belachelijk veel. In een minuut is wel erg extreem.

Wat geeft je telefoon aan bij verbruik? Ik kan gewoon zien waar het aan op gaat.

KimD

Re: Mega hoog verbruik opeens bij 3G?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:30

Ik heb het ook, op 18/5 en 20/5 zou ik 2GB hebben verbruikt op een dag... kan nooit kloppen.

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:32

Ik heb een soort gelijk probleem ook sinds ik overgestapt ben naar een andere provider.
Ik had eerst 500MB bij Vodafone en gebruikte meestal rond de 200-300MB in de maand.
Nu overgestapt naar Tele2 met 1000MB en opeens vliegen de MB's erdoorheen.. Na 'n halve maand ook al 80% verbruikt. Op sommige dagen gaat er op magische wijze ruim 100MB vanaf. Ik ben mijn mobiel niet meer gaan gebruiken en heb ingesteld dat de mail 1x per uur opgehaald mag worden ipv constant en video's op Facebook spelen alleen automatisch af met WiFi. Heb afgelopen maand zelfs meer op de WiFi gezeten dan normaal..
Ik snap er ook helemaal niks van hoe het kan.. :\

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:35

Ik heb dit ook gehad bij Vodafone. Tweemaal voor €100,- internet over mijn bundel verbruikt (en ik heb al een bundel van 4000 MB!!!) terwijl ik niets raars had gedaan. Vorige maand ook ineens €45,- over mijn bundel, zonder melding zelfs. Aan de telefoon werd ik niet verder geholpen en "moest ik het maar gewoon betalen"
In de winkel konden ze me gelukkig wél verder helpen en is alles netjes kwijtgescholden omdat ook zij het internetverbruik niet konden verklaren in hun systeem. (Ze kunnen precies zien op welke tijden en hoeveel MB's etc. er zijn gebruikt op de seconde nauwkeurig).

Dus mijn advies: Ga naar de winkel, ook als je niets extra's hoeft te betalen. Zij kunnen je precies laten zien waar en wanneer je veel internet gebruikt. Wellicht word je daar zelf ook wijzer van.

Verder, download een objectieve dataverbruik app, dan kun je los van de provider ook bijhouden hoeveel je gebruikt en waaraan het opgaat.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 28-05-15 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:45

Printscreen van mijn MB meter.

Afbeelding

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:51

10,5 GB verbruikt via de 3G :wow: ?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:54

Focussed schreef:
10,5 GB verbruikt via de 3G :wow: ?

4G, heb het bij KPN eens op de Facebook gegooid. Er moet wel iets mis gaan, er zijn dagen dat ik precies 2GB zou hebben verbruikt. Dagen dat ik hele dagen heb gewerkt, onmogelijk dus.

Ik heb een bundel van 6GB, als ik héél héél gek doe kom ik daar nog niet eens aan. :Y)

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:57

Vriend van mij heeft hetzelfde probleem gehad en daar bleek de telefoon het windows besturingssysteem te updaten van 3G. Bij je instellingen zou je moeten kunnen aanpassen dat dit alleen via wifi gaat. Wellicht dat dit een oplossing kan bieden?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 00:00

Dat doet hij inderdaad alleen via WiFi en alleen na 0.00 uur. Als ik slaap dus omdat het nogal de nodige tijd in beslag neemt, en MB's (die via de WiFi gaan dan).

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:35

Ik zet voor altijd een limiet op mijn telefoon. Kan bij samsung gewoon onder instellingen-gegevensverbruik.

En als ik daar dan bij gewoon gebruik overheen ga dan zet ik hem gewoon weer 500 mb omhoog. Zo kan hij nooit meer belachelijk veel verbruiken want dan zet hij automatisch de 4G uit.

Daar kan je trouwens ook precies zien hoeveel mb je apps verbruiken.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 13:03

Ik heb in totaal gisteren 750MB verbruikt vanaf 13:00 en hij heeft het grootste deel uitgestaan.

Ik ben er met Apple wel uitgekomen, of naja heb telefoon teruggezet uiteindelijk naar fabrieksinstellingen en nu heb ik weer normaal verbruik. Zij gaan het verbruik van gisteren vergoeden als ik mijn factuur indien +:)+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:46

Bij mij is het ook opgelost, de MB meter app is stuk en moest ik verwijderen. :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:56

Mijn verbruik is sinds april ook gigantisch hoog in vergelijking met daarvoor, ik gebruik amper internet en in april zat ik ineens bijna aan 1 GB. Heb er nu wat verbruik apps op gezet, en het zit hem in de OS services bij mij. Zet hem nu meer op wifi, wat ik eerder nooit deed eigenlijk. Met name 's nachts is hij met die OS services bezig.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:59

Mijn verbruik was ook ineens erg hoog. Eerst verbruikte ik met 3G niet meer dan 500 mb per maand met
mijn Iphone 4 toen kreeg ik de Iphone 5C en verbruikte ik ineens twee keer zoveel. En dat terwijl ik
minder op het internet zit en anders op wifi.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:01

Kijk eens naar je instellingen van fb !
Als je filmpjes automatisch afspelen dan verbruikt dat nog meer !