Zoveelste laptop topic..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Balou

Zoveelste laptop topic..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 11:27

Ja, alweer een laptop topic :+ Ik heb wel gezocht maar kan niet echt iemand vinden die hetzelfde zoekt als mij. Ik mag als ik slaag een laptop, ook omdat die verplicht is voor de opleiding die ik wil doen. Ik ben al een beetje aan het rondzoeken, maar ik vind het erg moeilijk, vooral omdat ik er niet zo veel verstand van heb, maar er is ook zó veel keuze :')

De laptop moet dus voor school goed te gebruiken zijn, ik zal hem elke dag mee moeten nemen dus ik denk tussen 15-17 inch? 15 vind ik wel het minimale eigenlijk. Dus programma's als Word, powerpoint? ( denk dat dat overal standaard wel op zit?)

Zoals overal wel een beetje te lezen is, een Intel-i5 processor is goed?

Ik zou er graag Photoshop op willen en misschien ook wel een video bewerkingsprogramma. Ik weet niet of de laptop dit kan handelen, misschien zoek ik wel iets onmogelijks :+

Ik maak er maar even een rijtje van:

-Tussen 15-17 inch, licht
-Intel i5 processor?
-Aardig zware programma's.. Photoshop
-Veel geheugen voor foto's/films
-Dvd speler

En ook belangrijk, het budget is ongeveer 500 euro, niet veel meer.

Deze lijkt mij wel wat..
http://www.computerland.nl/zkb-02pc/800 ... eakers.net

En deze, maar die is te duur, als ik dan google kom ik ook bij bol.com uit, maar daar heeft die ineens een i3 processor?
http://www.laptopshop.nl/product/555454 ... 38687.html

http://www.wehkamp.nl/Winkelen/KenmerkA ... Informatie
Laatst bijgewerkt door _Balou op 28-05-15 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Re: Zoveelste laptop topic..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:31

Er zijn volgens mij bijna geen laptops met i5 die onder de 500 euro zijn, dan moet je het echt hebben van aanbiedingen.

Als je die Lenovo goed vindt, zou ik hem gewoon eens testen in een winkel, even optillen (desnoods de doos).

(Zie dat je de link weg hebt gehaald, maar noem het toch nog even)

Overigens had ik een goedkope Acer Aspire en daar kon ik prima Photoshop op gebruiken.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 11:37

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:46

Even een kopie van mijn reactie in een ander laptop topic. Overigens zoekt ts in dat topic vrijwel hetzelfde als jij volgens mij, dus misschien kun je daar ook wat ideeën opdoen?
SpeechLess schreef:
Ik heb deze Asus niet zo lang geleden gekocht: http://tweakers.net/pricewatch/423371/a ... ificaties/ Past ook wel bij jouw eisen volgens mij. Ik ben er zeer tevreden mee :j

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 11:51

Zal er even naar kijken! En dat topic had ik inderdaad wel gezien, maar die TS hoeft geen fotobewerkingsprogramma..

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:55

Heb je nu ook een laptop, en zo ja hoe groot is die?
Ik had zelf eerst een 15,6 inch laptop, maar ik moet zeggen dat ik deze eigenlijk al te groot vond om elke dag mee naar school te sjouwen, ongeacht het gewicht want zo zwaar was hij niet.. het is misschien persoonlijke voorkeur maar als je hem elke dag mee moet nemen zou ik toch kijken voor een iets kleinere laptop

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 11:56

Nee totaal geen ervaring mee, we hebben zelf thuis ook alleen maar een computer :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:12

Ik sleep elke dag een 15,6 mee en ik heb er blauwe plekken en zere schouders van :+
Dus investeer buiten je laptop ook in een goede tas.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 12:17

Mm dat is minder..

En wat voor tas heb jij dan? :P

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:21

Eastpak out of office :P

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:22

http://www.wehkamp.nl/elektronica/lapto ... 86&IsSeg=0

iets duurder dan 500 euro.

Ik heb zelf ook een Toshiba, en ben er erg tevreden over. Heb hem bijna 3 jaar en heb er nog nooit problemen mee gehad, ja een keer een nieuwe accu. Laptop doet het nog goed en is nog lekker snel.
Kan zware programma's prima aan. Heb zelf the sims 3 met uitbereidingspakketten erop staan ;)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:22

En vind je tweedehands iets? Anders zou je eens op http://www.leapp.nl kunnen kijken :)

Edit: Ik zie dat ze helaas boven het budget liggen.
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 28-05-15 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:23

In ieder geval niet gaan voor groter dan 15 inch. Ik heb een 17 inch en die is leuk voor thuis, maar om mee te nemen... veel te groot/zwaar.

Qua merken... Asus (niet te verwarren met Acer) is een retegoed merk, maar ook wel een beetje aan de prijs. Maar misschien icm een aanbieding toch te doen.

Heb die van mij al een jaar of 5 denk ik, en nog nooit problemen gehad. Dat is best uitzonderlijk voor een laptop van die leeftijd.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:27

Toshiba Satelitte raad ik af!
Die heb ik namelijk (dan wel een duurdere variant) en nu is er een scharnier kapot. En omdat het een nieuw, onpopulair model is (oid) kan hij niet gerepareerd worden want de leverancier heeft geen onderdelen voor deze laptop..

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 12:28

Oh oke, dat is dan nu wel duidelijk dat dat te groot is, thanks :)

Simbaa, heb daar opzich geen problemen mee maar ze zijn idd te duur haha

En die Toshiba, daar had ik ook al naar gekeken en die leek me ook wel wat. Las alleen verder niet zulke goede dingen over Toshiba, als er iets stuk gaat zijn er geen onderdelen voor ofzo? :?

edit: Oh hierboven staat het al..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:06

Nja, het is natuurlijk enkel mijn ervaring. Maar ik had liever mn harde schijf kapot dan..
De laptop zelf vind ik wel fijn, ik zat er altijd over te klagen maar nu ik al een maand zonder zit ga je hem ineens waarderen. Ik draaide tegelijk: Adobe Illustrator, Photoshop en After Effects. Als ik een film in AE ging renderen, stond Photoshop gewoon nog aan, maar dit gaat dan wel over de 700 euro versie, geen idee hoe het met deze zit.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:32

Aangezien je niet een te kleine laptop wil (dat is duidelijk, haha) zou ik gaan voor een 13 of 14 (al zijn 14 er niet veel geloof ik) inch laptop. Ik heb zelf een 11,6 inch, de overgang was groot na een 15,6 en een maatje groter had ik niet zo erg gevonden. Had evengoed in mijn tas gepast. Niet te druk maken als je denkt oh wat is hij klein, dat went vanzelf :) Ik zou nu niet meer terug willen naar een 15,6 inch laptop :D

Een 17 moet je eigenlijk niet willen, een vriend van mij heeft een 17 inch waar hij in rond sjouwt, maar die past niet in zijn gewone tas, dus dan moet je een tweede tas mee en hij moest lang zoeken voor hij een fatsoenlijke had gevonden.
De 15,6 inch paste net (maar dan ook echt net) in mijn enrico benetti tas, maar ideaal was het verre van.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:34

Ik heb een 15 inch macbook, doordat deze ultra dun is en erg licht is deze gemakkelijk mee te nemen! Maatgoed zit wel even ver boven je budget

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:42

Mijn broertje werkt bij een computerwinkel in Coevorden , kan hem eens vragen wat ze daar voor je hebben?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:44

Wat voor opleiding ga je doen en wat voor werk doe je aan je laptop?
Ik heb zelf een 17 inch, die veel mensen hier te groot vinden. Ik merk zelf dat juist met 3D-tekenprogramma's dat grotere scherm veel fijner is. En ja, mijn laptop weegt als een baksteen, maar daar krijg je ook prestaties mee terug. Met een goeie laptoprugzak erbij, is dat helemaal geen probleem om mee te nemen.

Als je photoshop gaat draaien en dergelijke is het belangrijk om te kijken naar een goeie grafische kaart, het liefst met intern geheugen. Ook wil je dat het interne geheugen van je laptop zo groot mogelijk is (het kleine getal 2-4 of evt 8 GB, niet die van 100-500 GB, die voegt weinig toe) en je wilt een goeie processor. Hoe hoger het getal na de i, hoe sneller (en duurder) de processor.

Misschien kun je ook bij de opleiding navragen wat ze adviseren? Als je veel zware programma's moet gaan draaien, hebben ze vaak wel een advies liggen. Dan weet je zeker dat je strakjes niet met een laptop zit waar je niets of weinig mee kunt.

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:47

Ook gekopieërd uit een ander topic. Ik had precies dezelfde eisen als jou.

xJikke schreef:
http://m.dixons.nl/catalog/laptop/noteb ... oCQl_w_wcB

Ik heb deze. Echt een fijne laptop. Werkt ook snel en heeft een lange batterijduur (8,5 uur full time erop zitten). Ondanks Photoshop, Lightroom, Spotify, Popcorntime etc.
Heeft ook een 15,6 inch scherm en een opening voor een dvd/cd. Past ook nog mooi binnen je budget. Tevens heeft het 1TB aan geheugen.
Ik had namelijk precies dezelfde eisen als jou en dit is hem geworden. :)

Edit: Ik had eigenlijk de Acer Aspire E5-571-58E6. Maar kan hem niet meer vinden. Zou je even moeten zoeken, maar deze is volgens mij bijna een exacte kopie.

Alleen ik zou echt geen 15,6 inch laptop meenemen naar school. Het is vrij zwaar (ruim 2 kilo) en groot. Het paste bij mij niet in eenn normale rugtas. Ik heb na 4 maanden een nieuwe half laptop, half tablet gekocht voor school. Echt ideaal! Thuis gebruik ik mijn 15,6 inch laptop nog voor Fotografie en de verslagen etc. Dus ik zou gaan of voor een kleinere laptop (al ik dat niet mega handig met fotografie, want je wil je foto's natuurlijk zo goed mogelijk zien en bewerken, haha) of gaan voor een 15,6 inch incl. hele goede, stevige en comfortabele tas! Succes :)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:50

Zelf heb ik ook een 15 inch gehad die ik dagelijks mee 'moest' nemen en eigenlijk heb ik dat nooit vreselijk gevonden. Soms in combinatie met boeken was het best zwaar maar als je voor je opleiding niet te vaak teveel tegelijk moet meeslepen is het prima doenbaar. Voor mij is 15 inch toch wel het minimum, wel voor een laptop waar ik fulltime op werk, ook thuis. Het gewicht neem ik er dan maar bij. Dit is ook weer erg persoonlijk want in de klas kloegen wel vaker mensen over het meeslepen van te zware laptops (niet dat ze last hadden maar ze vonden het irritant).

Ik heb een Jansport-tas die ondertussen al 4 jaar meegaat en waar een 15 inch laptop in kan. Mijn beide 15 inch laptops (dell en asus) passen er prima in, ook eentje die wat breder is door de batterij. Ik heb met deze tas nooit veel last gehad van schouders of rug. Eerder door het gewicht dan door de tas zelf.

Iets in deze stijl heb ik: http://figstraitmine.org/wp-content/upl ... sleeve.jpg

Photoshop draaien zou elke degelijke basislaptop eigenlijk wel moeten kunnen naar mijn idee, al is het dan niet altijd even snel. Een i5 of een gelijkaardige AMD-processor lijkt me wel een minimumvereiste. Videobewerking daarentegen eist al wat meer van je laptop en is misschien niet haalbaar met dit budget.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:58

Wat is de opleiding die je gaat doen?

Vaak hebben bepaalde opleidingen deals met winkels waardoor je goedkoper een goede laptop kan aanschaffen, die ook nog eens perfect is voor je opleiding. Misschien daar ook even naar kijken?

Wat zijn de specificaties voor je opleiding? Ook dat moet je goed in de gaten houden. Anders dan koop je een leuke laptop, maar dan is het te slecht voor school.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 14:22

Ik ga geen grafische opleiding ofzo doen, het is puur voor dingen op zoeken in de les enzo, gewoon je eigen schoolcomputer betalen zegmaar :P

tanjaatjuhh schreef:
Mijn broertje werkt bij een computerwinkel in Coevorden , kan hem eens vragen wat ze daar voor je hebben?

Toevallig bij de Forcys?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:57

_Balou schreef:
Ik ga geen grafische opleiding ofzo doen, het is puur voor dingen op zoeken in de les enzo, gewoon je eigen schoolcomputer betalen zegmaar :P

Ah oke, dat scheelt al weer! :) Zoals al eerder gezegd, sjouw je je met een 15,6 inch al een breuk, laat staan met een 17 inch. Dat zou ik daardoor zeker afraden. Ik ben net van mijn 15,6 naar een 13 inch gegaan (Macbook). Deze is natuurlijk boven je budget, maar het verschil in gewicht is enorm. Dus alsjeblieft kijk daar goed naar.

Een i5 zou ik daarbij wel aanraden, maar ik weet niet in hoeverre die te koop zijn onder de 500 euro. Laptops zijn de afgelopen jaren flink duurder geworden, helaas.
Lenovo en Asus zijn goede merken, die vaak ook goedkopere modelletjes hebben.

http://www.laptopshop.nl/product/521164 ... 01572.html
Dit is een lenovo met een i5 processor, voor jouw budget. Helaas is hij wel wat aan de zware kant.

Bij asus kom je boven de 500 euro uit voor i5 modellen. Maar ze hebben wel mooie i3 modellen voor die prijs:
http://www.laptopshop.nl/product/555873 ... x896h.html
Deze is relatief licht (2,2 kg).

Ook dit vind ik een mooi model:
http://www.laptopshop.nl/product/466775 ... x446h.html
Helaas heeft die dan weer geen full HD resolutie.

Met een prijs van 500 moet je gaan kiezen wat voorrang heeft. Is het een i3/i5, of gaan we voor gewicht? RAM geheugen is ook erg belangrijk, zorg voor minstens 4 GB, anders is het net een slak. Wil ik een HD scherm, of hoeft dat niet?
Zoveel keuzes die je moet maken. :)