Laptop knalt tekentablet eruit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Laptop knalt tekentablet eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 23:45

Hoihoi!

Wederom een probleempje met mijn photoshop en tekentablet :') Schijnbaar kan ik nooit eens normaal doortekenen :P

Situatieschets:
Ik heb net mijn laptop (Acer Aspire) opgestart, plug mijn tekentablet (wacom) in de laptop, start photoshop (cs6) op en ga tekenen. Alles werkt perfect, penpressure etc, niks aan de hand :)
Plotseling werkt de tekentablet niet meer, hij registreert niks meer. Ik moet als een malle het projectje opslaan, want vervolgens krijg ik van photoshop de melding dat het niet meer werkt. Gevolg: geforceerd photoshop moeten sluiten. Als ik mijn tekentablet uitplug om hem er vervolgens weer opnieuw in te stoppen werkt het weer, maar moet mijn pen contact maken met de tekentablet om ook maar iets te registreren. Penpressure is verder weg, dus tekenen is zinloos :')
Om het systeem weer werkend te maken, moet ik mijn complete laptop weer opnieuw opstarten. Met een beetje geluk kan ik een uurtje weer tekenen, met wat pech een kwartiertje/half uurtje.

Ik red het nog altijd prima op deze manier, maar als ik er van af zou komen zou dat natuurlijk fijner zijn :D
Iemand enig idee? :)

Bagheera_206

Re: Laptop knalt tekentablet eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 07:44

Heb je de drivers van je Wacom al bijgewerkt?