Telefoon geheugen vol, niets helpt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joeluna

Telefoon geheugen vol, niets helpt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 22:14

Hallo bokkers,

Ik merk al een tijdje dat ik geen apps meer kan downloaden omdat ik te weinig ruimte op mijn telefoon heb. Ik heb toen een hele hoop foto's etc verwijderd. Daarna merkte ik eigenlijk geen verschil want ik kon nog steeds geen nieuwe apps downloaden. Dat vond ik toen nog niet zo'n probleem. Maar sinds gisteren krijg ik ook echt een melding dat er geen ruimte meer is op de telefoon.

Vandaag heb ik zo'n reset naar de fabrieksinstellingen gedaan, zodra dat ik Facebook en WhatsApp weer geïnstalleerd had kreeg ik meteen weer die melding! Nu staat er dus zelfs minder op mijn telefoon dan eerst, ik kan Facebook zelfs niet eens openen door het weinige geheugen.

Is hier iets aan te doen of is mijn telefoon afgeschreven? Misschien handig om te weten, het is een Samsung Galaxy Txt en deze heb ik intussen 4 à 5 jaar denk ik.

kwii

Re: Telefoon geheugen vol, niets helpt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:17

Ik ben erg benieuwd, hetzelfde probleem heb ik al gehad met meerdere samsungs. Dus ik volg, zelfs met een geheel nieuwe android er op bleef het.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:24

Niet zo verwonderlijk met de Galaxy Txt, deze heeft maar 160MB interne geheugen en dan heb je dus te maken met oa Google Playstore app en services die bij elkaar al 100MB geheugen innemen en dan heb je Facebook wat alleen de app al 170MB kan innemen en Whatsapp kan ook al richting de 40MB.

Het is spijtig maar je telefoon is eigenlijk verouderd.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:25

Even je caches leegmaken.. als je zoekt bij google vindt je wel hoe t moet.. Heeft bij mij geholpen :j

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:25

Ik heb in mijn S3 gewoon een 64gb extra geheugenkaartje naast intern geheugen op de telefoon. Ideaal, want die krijg je echt nauwelijks vol. Als je telefoon niet de mogelijkheid heeft om dit te doen, dan vrees ik idd het ergste als ik het bericht van Quad lees.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 22:51

@ Quad: Dankjewel voor je uitleg! :) Maar hoe kan het dan dat ik er op het begin best veel apps op kon zetten en na zo'n reset (waarvan je zou denken dat de telefoon weer helemaal leeg is) nauwelijks 2?

@xLeoniee: Geen idee wat het is dus ik zal zo eens googlen ;)

Dribbel: Ik heb ook een sd kaartje erin zitten, maar helaas kunnen er maar heel weinig apps op gezet worden, zoals WhatsApp.

Wat me nu ook opvalt is dat mijn telefoon bij bijna elke applicatie zegt dat hij geforceerd moet sluiten waardoor ik bijna geen app kan openen :( Ik wil eigenlijk nog geen nieuwe :o

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:54

Een app heeft altijd een stukje intern geheugen van de telefoon nodig, ook als je de app naar de SDkaart verplaatst. ik vrees dat je interne geheugen gewoon niet meer toereikend is voor de apps van tegenwoordig...

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 22:56

|( ;(

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 23:27

joeluna schreef:
@ Quad: Dankjewel voor je uitleg! :) Maar hoe kan het dan dat ik er op het begin best veel apps op kon zetten en na zo'n reset (waarvan je zou denken dat de telefoon weer helemaal leeg is) nauwelijks 2?

Niet zo moeilijk, tegenwoordig worden apps gewoon groter omdat het gros van de telefoons ook meer kan hebben omdat deze meer intern geheugen bevat dan 4 jaar geleden.

Het heeft vooral als gevolg dat een appbouwer vooral zijn gang kan gaan, en tsja, telefoons met de leeftijd van die van jou zijn gewoon niet meer interessant, daarnaast zitten er genoeg veiligheidslekken in Android 2.3 waardoor ik je zou adviseren om een telefoon te kopen die Android 4.3 of hoger heeft.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 11:10

Heeft een Samsung Galaxy S4 Mini dat toevallig? Want daar kijk ik nu naar. In iedergeval bedankt voor de hulp, ik dacht dat het nog op te lossen was. Maar helaas ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:17

Als je googelt op specificaties S4 mini kom je vanzelf een lijstje tegen met wat die telefoon allemaal kan en heeft!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:20

M'n zusje had deze tot maand terug en kon inderdaad alleen whatsapp erop. Zelfde bij m'n moeder.
Galaxy S4 Mini heeft Android 4.2.2 Jelly bean, red je je ook nog prima mee hoor.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:25

Heb je toevallig Lollipop geinstalleerd? Die update is namelijk groot, dus kan best zijn dat de hardware nu veel ruimte in beslag neemt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:29

pff ik heb het ook waardeloos :(

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:15

joeluna schreef:
Hallo bokkers,

Ik merk al een tijdje dat ik geen apps meer kan downloaden omdat ik te weinig ruimte op mijn telefoon heb. Ik heb toen een hele hoop foto's etc verwijderd. Daarna merkte ik eigenlijk geen verschil want ik kon nog steeds geen nieuwe apps downloaden. Dat vond ik toen nog niet zo'n probleem. Maar sinds gisteren krijg ik ook echt een melding dat er geen ruimte meer is op de telefoon.

Vandaag heb ik zo'n reset naar de fabrieksinstellingen gedaan, zodra dat ik Facebook en WhatsApp weer geïnstalleerd had kreeg ik meteen weer die melding! Nu staat er dus zelfs minder op mijn telefoon dan eerst, ik kan Facebook zelfs niet eens openen door het weinige geheugen.

Is hier iets aan te doen of is mijn telefoon afgeschreven? Misschien handig om te weten, het is een Samsung Galaxy Txt en deze heb ik intussen 4 à 5 jaar denk ik.

De Facebook-app eraf gooien !!!! Die neemt veel te veel ruimte in.

Gewoon Facebooken via internet. Werkt net zo goed en waarschijnlijk kun je dan je telefoon wel weer gewoon gebruiken.

Verder geregeld je cache-geheugen wissen met bijvoorbeeld de Appmgr en natuurlijk de telefoon zo instellen dat je foto's rechtstreeks naar de externe SD-kaart gaan (als je die hebt).

Heb je trouwens de uitgebreide reset gedaan? Dus die waarbij er helemaal geen gegevens bewaard worden? Natuurlijk wel eerst even je foto's op de pc overzetten.

succes

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 22:50

Bedankt voor alle reacties, ik heb ondertussen een nieuwe telefoon gekocht. Was het helemaal beu haha :=