Lichte laptop met lange batterijduur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jatoby

Lichte laptop met lange batterijduur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 19:08

Beste Bokker,

Ik heb momenteel een Vaio - Sony laptop. Heel fijne laptop, maar wat is hij zwaar en de batterij kan niet langer dan anderhalf uur mee -O- .
Omdat ik studeer loop ik de hele tijd dat zware ding mee te slepen en in combinatie met wettenbundels is niet fijn haha!

Ik heb werkelijk 0,0 verstand van computers, dus echte eisen kan ik niet stellen. De laptop moet bestanden zoals Word etc. hebben en daarbij wil ik er films op kunnen kijken.

Ik wil stiekem heel graag de Macbook Air, maar die is helaas toch wel heel erg duur. Als arme student gaat dit wat moeilijk.

Ik wil dus graag een laptop die licht is een mooie batterijduur heeft! Heeft er iemand tips? :)

DaisyDarling

Re: Lichte laptop met lange batterijduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:13

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:14

Een apple! Gaat echt lang mee en weegt weinig (zeker de air weegt niets), het is duur maar zeker de moeite waard. Ik heb die van mij al zeven jaar en functioneert nog steeds uitstekend :)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:23

Een lenovo yoga. Batterij gaat lang mee, het ding weegt niks en je kunt er alles mee.

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 19:30

@DaisyDarling, ik begrijp dat die tweedehands zijn? Dat ga ik niet doen, zeker niet voor zo'n uitgave. Dank voor het meedenken!

@Jette, het is onwijs duur haha! Goedkoopste kost 999 euro. Dat hoest ik niet een twee drie op! Maar wat zou ik die graag willen zeg, twijfel, twijfel!

@Cookies, Dankjewel, maar deze trekt mij niet zo!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:41

Ik heb een ACER nogwattes. Ik laad hem 's nachts op en dan kan ik er gewoon de hele dag mee. Hij past gewoon in mijn schooltas en hij is heerlijk licht. Ook heeft hij een touchscreen en kan er word op. Ik ben helemaal blij dus :D
als je er interesse in hebt pb dan even, dan wil ik wel uitzoeken wat voor nogwattes ik heb :+

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:43

Ik zou ook echt zeggen doorsparen voor een maccie. Echt geweldig! Vooral de batterijduur ook :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:47

Ik heb een Acer Aspire. Ik sleep hem mee naar mijn werk (onderwijs) en hij doet het al een jaar of 4 helemaal prima. Ik ben er erg blij mee!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:52

Jatoby schreef:
@DaisyDarling, ik begrijp dat die tweedehands zijn? Dat ga ik niet doen, zeker niet voor zo'n uitgave. Dank voor het meedenken!

@Jette, het is onwijs duur haha! Goedkoopste kost 999 euro. Dat hoest ik niet een twee drie op! Maar wat zou ik die graag willen zeg, twijfel, twijfel!

@Cookies, Dankjewel, maar deze trekt mij niet zo!

Ze zijn inderdaad 2e hands, Maar niet zoals jij het ziet. De apparaten in dit geval dus een Macbook, is technisch gloed nieuw en er zit nog een jaar garantie op. Ik heb ook een acer aspire. Zou hem met alle liefde inruilen voor de macbook. De macbook die we al hebben word bijna niet warm/heet bij intensief gebruik. Die Aspire word echt wel warm. Ik kan met de aspire ook anderhalf misschien net 2 uur doen met de batterij. Terwijl ik hetzelfde dagen lang op de macbook kan doen zonder dat hij leeg is.
Daarbij ook nog. De macbook kan veel meer hebben dan een gewone laptop is veel degelijker en steviger. Daarbij kan je zelfs de macbook draaien op windows moet dat nodig zijn voor school of werk
De macbook ligt hier regelmatig aan de auto's en daar moet hij windows voor kunnen draaien. Dus dat is ook super praktisch.
Maar om terug te komen op je 2e hands verhaal. Je betaald voor een 2e hands en krijgt er een technisch splinternieuwe voor.

Edit; ook voor werk natuurlijk en niet alleen voor school..

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:02

Ik heb voor onderweg een asus transformer, dat is een kruising tussen een tablet met toetsenbord en een laptop. Zit windows 8.1 en office op en kan (bijna) alles wat mijn gewone laptop ook kan. De batterij gaat lang mee en films en series kijken gaat er goed op, daarvoor gebruik ik hem het meest. Voor thuisgebruik heb ik er dan nog een grote laptop naast, dat is door het grotere scherm soms wel prettig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:06

Ik zou ook even doorsparen voor een macbook. Het kost je even een flinke cent, maar ik vind ze echt hun geld dubbel en dwars waard, zeker als je bedenkt dat een normale laptop na 5 jaar niks meer waard is terwijl je voor een macbook nog makkelijk de helft van de nieuwwaarde terug krijgt.

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 20:17

Oeh, ik begin nu wel echt te twijfelen voor een macbook zeg! Pfoeee. Het is wel een enorme uitgave :=
Ik heb alleen geen verstand van de lay-out zegmaar... Wen je daar snel aan? Ik ben immers Windows gewend, wat ik ook erg prettig vind.
Daarbij zit Word er niet standaard op toch? Ik hoorde dat je daar nog eens voor moet betalen ook?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:27

Voor mij was de overschakeling windows naar mac echt een eitje. Het is even wennen, maar uiteindelijk zit alles echt heel voor de hand liggend in elkaar, heel gebruiksvriendelijk.
Mac heeft een eigen variant op Word; namelijk Pages, en daarmee kun je ook wordbestanden openen en opslaan, en ik vind het persoonlijk fijner werken, maar je kan inderdaad ook Word kopen voor Mac.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:46

Je geeft aan dat je een Macbook te duur vindt, wat is het budget wat je te besteden hebt? En hoelang is een lange batterijduur? Het is prettig als je met hardere cijfers komt, zo kan ik je helpen om te zoeken naar een geschikte laptop.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:51

kiwiwitje schreef:
Ze zijn inderdaad 2e hands, Maar niet zoals jij het ziet. De apparaten in dit geval dus een Macbook, is technisch gloed nieuw en er zit nog een jaar garantie op. Ik heb ook een acer aspire. Zou hem met alle liefde inruilen voor de macbook. De macbook die we al hebben word bijna niet warm/heet bij intensief gebruik. Die Aspire word echt wel warm. Ik kan met de aspire ook anderhalf misschien net 2 uur doen met de batterij. Terwijl ik hetzelfde dagen lang op de macbook kan doen zonder dat hij leeg is.
Daarbij ook nog. De macbook kan veel meer hebben dan een gewone laptop is veel degelijker en steviger. Daarbij kan je zelfs de macbook draaien op windows moet dat nodig zijn voor school of werk
De macbook ligt hier regelmatig aan de auto's en daar moet hij windows voor kunnen draaien. Dus dat is ook super praktisch.
Maar om terug te komen op je 2e hands verhaal. Je betaald voor een 2e hands en krijgt er een technisch splinternieuwe voor.

Edit; ook voor werk natuurlijk en niet alleen voor school..

Echt? Mijn Aspire kan 8-12 uur op de batterij draaien...

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:53

Ik heb een HP Stream 11. Klein, licht en fijn. Maar meer geschikt als laptop voor erbij, documentjes typen en wat internet. Maar ik weet niet of je hem als volledige laptop wil gebruiken zeg maar, zo ja dan zou ik hem overslaan.
Mij bevalt hij prima als 2e laptop voor mijn studie, tijdens colleges etc. Batterijduur is erg goed voor zo'n simpele laptop.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:08

Ik heb net een nieuwe, HP stream x360. Niet zo groot, daardoor ook licht (1,5 kilo). Maar ook niet zo'n verschrikkelijk klein ding, hij heeft een 11,6 inch scherm. Ik kan vrij lang met de batterij meegaan, ik denk wel de hele dag, een schooldag van rond de 8 uur red hij goed. De batterij is ook binnen een paar uur opgeladen (terwijl ik er op zit). Word, excel en het hele pakket krijg je er voor 1 jaar bij. Ik heb voor de iets duurdere versie gekozen, deze had meer batterij capaciteit en in deze kan een sim-kaart voor een internet abonnement (3G), die je erbij krijgt voor 2 jaar (100 MB per maand).
Heeft touchscreen en is helemaal omklapbaar, ook te gebruiken als een tablet dus. Maar je kan hem ook zo op je schoot zetten en dan films erop kijken. Het enige nadeel is dat hij niet zo veel geheugen heeft.
Misschien iets voor jou?
http://tweakers.net/pricewatch/430949/h ... -x360.html
https://www.youtube.com/watch?v=XouNBOmy5Ik

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 22:09

Ik wil de laptop inderdaad als volledige laptop gaan gebruiken ja! Een specifieke batterijduur heb ik niet. Ik wil wel gewoon een volle dag er mee kunnen werken, dus je zou kunnen denken aan rond de 7/8 uur.

Ik ben jarig geweest en ik krijg nog van mijn ouders een cadeau. Ik ga vragen of zij mee willen betalen voor een Macbook air. Het overige bedrag zal ik misschien voor mijn rekening nemen, maar het blijft nog even kijken of ik dit mij kan permitteren!

@laraxXxemma, ik zal even kijken :)

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:12

Moet je er echt programma's op gaan draaien?

is dit niet wat voor je? Super licht, lange accuduur vrij goedkoop en met gewoon windows en een muis maar ook een touch functie zoals je van een tablet gewend bent..

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:18

loveslimpie schreef:

is dit niet wat voor je? Super licht, lange accuduur vrij goedkoop en met gewoon windows en een muis maar ook een touch functie zoals je van een tablet gewend bent..

Ik vraag me af of je op een android laptop/tablet ook word kan doen?

Hij is wel mooi en een stuk goedkoper, ik wou dat ik deze eerder had gezien. Maar als er geen word op kan ben ik blij dat ik hem niet eerder heb gezien :')

Edit; zie net dat ik iets ben vergeten te vertellen nog, maar in mijn laptop kan denk ik niet elke sim kaart aangezien hij een apart formaat heeft. Na een wat betere kijk zou misschien een normaalformaat sim er wel in passen, maar ik weet het niet zeker
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 27-05-15 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:21

laraxXxemma schreef:
loveslimpie schreef:

Ik vraag me af of je op een android laptop/tablet ook word kan doen?

Hij is wel mooi en een stuk goedkoper, ik wou dat ik deze eerder had gezien. Maar als er geen word op kan ben ik blij dat ik hem niet eerder heb gezien :')

Hmm daar heb je een punt, misschien heb ik te snel geklikt.. Android en Word gaan niet samen, maar deze draait wel op windows ;)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:26

Vergeet niet dat het een laptop gericht op cloud werken is, na installatie van Windows blijft er 21GB aan opslag over, hij heeft een tabletprocessor en is natuurlijk qua prestaties niet de snelste in gebruik, alhoewel hij voor Office gebruik wel vlot aan voelt.

Tweakers heeft er een review over geschreven: http://tweakers.net/reviews/3820/asus-f ... tbook.html

Wel even naar deze quote kijken, zoals Yunomi ook al noemde:

Citaat:
Als primair systeem is de F205 niet aan te raden, maar wel als goedkoop laptopje 'voor erbij'.
Daar zijn dit soort notebooks super geschikt voor, nemen weinig bagage in etc. Maar als primair werklaptop, ik zou het je niet aanraden.