Help, sta mij bij in deze MEGA schoonmaak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Help, sta mij bij in deze MEGA schoonmaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 14:53

Ik pas twee weekjes op het huis van mijn ouders en vanaf seconde een is er een doorn in mijn oog. Wat een puinzooi! Niet dat het echt vies is, maar overal staan tierelantijntjes op de meest oncharmante manier geplaatst.. Alles staat vol met meuk waar ik grote vraagtekens bij heb. Zo vond ik net een bakje met kerstversiering in de vensterbank in de keuken. Ik weet dat mijn ouders het niet doen uit onwil om schoon te maken, maar ze kunnen het gewoon niet meer zo goed door ziekte. Tijd dus om hen te verrassen met een sprangkelend huis voor als ze terug komen! Echter. Het is een gigantische klus voor een persoon gezien ze ook gewoon een heel groot huis hebben. Wie moedigd mij aan? Ben nu net klaar met de keukentafel (en daar al een uur mee bezig geweest) maar de rest vergt ook nog flink wat uren. Goooo!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:57

Nou, denk maar aan de stralende gezichten van je ouders als ze straks thuiskomen en alles wat ze hun hele leven voor je gedaan hebben. Dan een leuk muziekje er bij en gaan met die banaan! *\o/*

mirim

Re: Help, sta mij bij in deze MEGA schoonmaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:00

Weet je wel heel erg zeker dat je ouders het leuk vinden om in een opgeruimd huis thuis te komen?
Het zou zo maar kunnen dat ze gehecht zijn aan hun tierelantijntjes :)
Als je zeker weet dat je ze een groot plezier doet wens ik je in ieder geval veel succes :j

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:03

Mijn moeder zou me vermoorden, maar als je zeker weet dat jou ouders er blij mee zijn wens ik je veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:05

Mijn ouders hebben hun huis super minimalistisch ingericht, dus als ik daar kom en ik maak schoon dan valt het vaak niet op := Kan me aan de ene kant voorstellen dat het heel fijn voor ze moet zijn, vooral als ze zelf niet meer de kracht hebben om goed schoon te maken.. Maar houd er idd wel rekening mee dat ze waarschijnlijk moeite hebben met dingen vinden en dat dat best wel irritant kan zijn

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:05

Mirim stelt een goede vraag. :) Ik vind het bij mijn ouders veel te druk terwijl mijn moeder mijn huis te saai vindt :P

Inderdaad goede muziek op 100 en knallen! Pak het ruimte voor ruimte aan en beloon jezelf na iedere klus met een stuk fruit / chocolade ;) of iets anders leuks.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:07

heb je misschien aardige buren ofzo, die die blije gezichtjes ook leuk vinden? Mijn ervaring is dat opruimen veel leuker wordt als je met meer mensen bent.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:08

Als je zeker weet dat ze het gaan waarderen zeg ik: go!!

Maak je foto's van voor en na?
:+

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 16:11

mirim schreef:
Weet je wel heel erg zeker dat je ouders het leuk vinden om in een opgeruimd huis thuis te komen?
Het zou zo maar kunnen dat ze gehecht zijn aan hun tierelantijntjes :)
Als je zeker weet dat je ze een groot plezier doet wens ik je in ieder geval veel succes :j

Ik gooi niks weg hoor :D Kijk wel uit.. Alleen verlopen bonnen gaan weg en vooral sorteer ik alle bakjes uit want ik vind moertjes, knopen, medicatie, vlooiendruppels, een thermometer, pennen en snoep niet in een bak horen :') En overal een doekje langs en netjes neer zetten natuurlijk. Heb het grootste deel van de keuken nu klaar. Ik ga morgen aan de kastjes in de keuken beginnen :) Gewoon even flink boenen dat alles weer schoon is en daarna alle spullen terug op hun plek :D

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:13

Als jij zeker weet dat ze het waarderen, dan moet je het doen.
Lekker muziekje aan en opruimen maar, succes!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:17

Aah het zijn onzin dingetjes geen mooie tierelantijntjes :D Nee dan kun je gewoon lekker aan de slag.

Super lief van je trouwens!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 16:19

Selka schreef:
Aah het zijn onzin dingetjes geen mooie tierelantijntjes :D Nee dan kun je gewoon lekker aan de slag.

Super lief van je trouwens!

Ja en alles waar ik over twijfel stop ik in een emmer en dat mogen ze lekker zelf nog doen :P

Normaal gesproken hebben ze ook een schoonmaakster. Maar die komt ook niet hele dagen dus dan blijft er toch een hoop liggen. Het zijn ook allemaal kleine dingetjes. Kruidenkoek die naast het blik ligt in plaats van er in etc. Stop het in het blik en het ziet er alweer een stuk netter uit :) Afwasbak op de vloer, hop de kast in. Het suikerbakje even afwassen zodat die er weer behoorlijk uit ziet. Even de lamellen mee pakken zodat ze weer mooi wit zijn etc :)
Laatst bijgewerkt door Cubone op 27-05-15 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:26

Ja doen!
Ik ben schoonmaker en weet hoe blij de gezinnen zijn als ik geweest ben.
Trommel vrienden en familie op als dat lukt, dan is het zo schoon.
Anders lekker in je eentje met muziek op.
Ik maak een groot huis schoon in 3 uur, dus jij hebt tijd genieg,
Het hoeft oom niet in één dag toch?