Officiële waarschuwing, wat mag wel/niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Officiële waarschuwing, wat mag wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 12:10

Als je een officiële waarschuwing krijgt, wat zijn dan je rechten en plichten?
Mag een werkgever deze geven zonder hierover afspraken te hebben grmaakt? Mag dit mondeling?

Ik hoop dat er bokkers zijn die dit weten :)

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:19

Dit staat dacht ik in je Cao.
Een officiële waarschuwing moet aan bepaalde gronden voldoen.

friendly

Re: Officiële waarschuwing, wat mag wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:21

En volgens mij hoort zoiets schriftelijk en door beide partijen ondertekend in het dossier te komen van de betreffende werknemer en krijgt deze daar ook een kopie van.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:26

Uit welke situatie is de officiële waarschuwing ontstaan?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:31

Een officiele waarschuwing krijg je toch alleen als je dingen doet waar je in je arbeidscontract voor hebt getekend deze niet te doen? Bijvoorbeeld :
Wij hadden een chauffeur in dienst die presteerde het om ruim 8 uur per week met de zakelijke mobiele telefoon privé te bellen onder werktijd, terwijl heel duidelijk in zijn contract stond dat dit niet daar voor was. Ik heb hem er eerst zo op aangesproken maar hij bleef er mee doorgaan, toen heb ik tijdens een gesprek de nota's laten zien met de gebelde nummers er op inclusief tijden en kosten en een officiele waarschuwing. Deze heeft hij mee gekregen van mij en er is er 1 in zijn dossier gegaan. Tevens heb ik hem er voor laten tekenen dat hij die heeft ontvangen.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:33

meggiemeg schreef:
Een officiele waarschuwing krijg je toch alleen als je dingen doet waar je in je arbeidscontract voor hebt getekend deze niet te doen? Bijvoorbeeld :
Wij hadden een chauffeur in dienst die presteerde het om ruim 8 uur per week met de zakelijke mobiele telefoon privé te bellen onder werktijd, terwijl heel duidelijk in zijn contract stond dat dit niet daar voor was. Ik heb hem er eerst zo op aangesproken maar hij bleef er mee doorgaan, toen heb ik tijdens een gesprek de nota's laten zien met de gebelde nummers er op inclusief tijden en kosten en een officiele waarschuwing. Deze heeft hij mee gekregen van mij en er is er 1 in zijn dossier gegaan. Tevens heb ik hem er voor laten tekenen dat hij die heeft ontvangen.

Dit is een goed voorbeeld denk ik

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:35

vaak te laat komen is ook iets waar je eerst een officiele waarschuwing voor krijgt (toch?)

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:41

Als werknemer zich niet aan de arbeidsafspraken houd of een overtreding begaat, maar deze niet erg genoeg is voor direct ontslag. Dan wordt er een officieele waarschuwing gemaakt voor in het personeelsdossier. Bij weer overtreding kan onslag volgen. Als ik me er niet in vergis, zit hier wel een houdbaarheidsdatum aan vast en moet het na een x aantal jaar geschoond worden, maar 100% zeker weet ik dat niet.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 18:32

Bedankt allemaal! Ik weet een stuk meer!
Dat voorbeeld is inderdaad een logische...