Ik volg de opleiding dierenverzorging op de Groene Campus in Helmond. Ik zit in leerjaar 2 niveau 3 en het ziet er naar uit dat ik makkelijk over kan naar leerjaar 3.
Op mijn school heb ik veel stages moeten lopen en de leukste hiervan was voor mij bij de tilapiakwekerij.
Al zolang als ik me kan herinneren ben ik al dol op visjes en aquariums, vreemd genoeg dus een echte vissenfan.
Er is een bedrijf waarbij ik al 3 jaar lang stage wil lopen. Het is alleen niet echt in de buurt en gewoon te ver om te fietsen. Daar wilde ik dus eigenlijk de laatste weken van dit schooljaar stage lopen maar omdat dit met het OV te duur is en ik nog geen gratis OV kreeg heb ik het nog niet gedaan. Volgend schooljaar, mijn afstudeerjaar, heb ik dus eindelijk gratis OV waardoor ik nu eindelijk de mogelijkheid heb om daar stage te lopen
Alleen 1 probleem
ik kom er net achter dat ze op maandag dicht zijn en ik moet daar het hele schooljaar op maandagen stage lopen (tot 1 februari maandag en vrijdags, dan tot 21 maart op maandag donderdag en vrijdag en dan nog 3 weken blokstage, even voor de duidelijkheid dit is op 1 bedrijf alleen de dagen wisselen dus). Nu wil ik daar echt zo graag stage lopen dat ik misschien kan vragen of ik daar op zaterdag ipv maandag stage kan lopen, maar dit gaat me dus €18 per keer kosten en ik weet nog niet hoe ik dan financieel zit want ik moet sparen om mijn schoolgeld te betalen.Nu mijn vraag: Wat zouden jullie doen, dit bedrijf voor de zoveelste keer aan je neus voorbij laten gaan, of dan maar iedere week €20 kwijt zijn aan reiskosten? Ik vind het echt lastig..
Het gaat hier overigens om een grote aquariumspeciaalzaak en tropische vissenkwekerij in een.