Wel of niet hier stage lopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_H

Wel of niet hier stage lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 17:45

Heey,

Ik volg de opleiding dierenverzorging op de Groene Campus in Helmond. Ik zit in leerjaar 2 niveau 3 en het ziet er naar uit dat ik makkelijk over kan naar leerjaar 3.

Op mijn school heb ik veel stages moeten lopen en de leukste hiervan was voor mij bij de tilapiakwekerij.
Al zolang als ik me kan herinneren ben ik al dol op visjes en aquariums, vreemd genoeg dus een echte vissenfan.

Er is een bedrijf waarbij ik al 3 jaar lang stage wil lopen. Het is alleen niet echt in de buurt en gewoon te ver om te fietsen. Daar wilde ik dus eigenlijk de laatste weken van dit schooljaar stage lopen maar omdat dit met het OV te duur is en ik nog geen gratis OV kreeg heb ik het nog niet gedaan. Volgend schooljaar, mijn afstudeerjaar, heb ik dus eindelijk gratis OV waardoor ik nu eindelijk de mogelijkheid heb om daar stage te lopen :D Alleen 1 probleem -O- ik kom er net achter dat ze op maandag dicht zijn en ik moet daar het hele schooljaar op maandagen stage lopen (tot 1 februari maandag en vrijdags, dan tot 21 maart op maandag donderdag en vrijdag en dan nog 3 weken blokstage, even voor de duidelijkheid dit is op 1 bedrijf alleen de dagen wisselen dus). Nu wil ik daar echt zo graag stage lopen dat ik misschien kan vragen of ik daar op zaterdag ipv maandag stage kan lopen, maar dit gaat me dus €18 per keer kosten en ik weet nog niet hoe ik dan financieel zit want ik moet sparen om mijn schoolgeld te betalen.

Nu mijn vraag: Wat zouden jullie doen, dit bedrijf voor de zoveelste keer aan je neus voorbij laten gaan, of dan maar iedere week €20 kwijt zijn aan reiskosten? Ik vind het echt lastig..

Het gaat hier overigens om een grote aquariumspeciaalzaak en tropische vissenkwekerij in een.

minikatje

Re: Wel of niet hier stage lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:47

Ik denk dat de vissen ook op maandag wel zorg nodig hebben plus dat er vast ook wel andere dingen zijn die op het klussenlijstje zijn :)
Gewoon even bellen en naar de mogelijkheden vragen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:47

Weet je zeker dat er niet gewerkt wordt op de dag dat ze dicht zijn? Wellicht dat er achter de schermen wel gewoon gewerkt wordt. Lijkt mij eigenlijk wel..

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 17:48

Nee dit weet ik niet zeker, maar ik moet minimaal 8 uur op een dag maken, en ik weet niet of ik me dan 8u lang met klusjes kan vermaken..

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:50

Ben je die 20 euro kwijt met de 40% korting? Zo ja, kijken of je een baantje kan krijgen/extra kan werken om dit op te vangen. Of kijken of iemand je kan helpen, soms is er vanuit het bedrijf ook een oplossing mogelijk (meerijden of iets dergelijks) Zo niet, dan zou ik het persoonlijk niet doen.. 18 euro per week vind ik best veel.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:53

het lijkt mij dat ze op maandag wel dingen doen.
denk aan de dieren voeding geven etc.?
eventueel kun je je studie benaderen met dat dit je ultieme stageplaats is maar dat er dus een probleem is qua sluiting op maandag.
misschien is het ook mogelijkheid om vanuit daar een andere aanpak te vinden voor je probleem.
18,- per keer gaan betalen is veel.
Maar wat als je stagebedrijf alleen de reiskosten vergoed op zaterdag?
ik kan mij voorstellen dat ze dat wel voor een stagiaire over hebben hoor.
bedoel jij komt daar toch (gratis of voor enorm klein loon/bonus) werken! :)
en je bent in je laatste jaar dus hebt wel de kennis om actief mee te werken.. je bent dus een toevoeging voor het bedrijf en ze hebben het misschien gewoon voor je over!

zo niet, denk dan aan meerijden met iemand die er ook werkt etc.
maar ik heb zelf hetzelfde probleem gehad en mijn bedrijf vond het helemaal niet erg om voor die 9uurtjes op zaterdag te vergoeden ;)

zolang jij op hun overkomt als echt een top iemand, die enorm veel in bedrijf kan meewerken,
is 18,- net niks voor een extra hulp op zaterdag :)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 17:55

KingYasFenn schreef:
het lijkt mij dat ze op maandag wel dingen doen.
denk aan de dieren voeding geven etc.?
eventueel kun je je studie benaderen met dat dit je ultieme stageplaats is maar dat er dus een probleem is qua sluiting op maandag.
misschien is het ook mogelijkheid om vanuit daar een andere aanpak te vinden voor je probleem.
18,- per keer gaan betalen is veel.
Maar wat als je stagebedrijf alleen de reiskosten vergoed op zaterdag?
ik kan mij voorstellen dat ze dat wel voor een stagiaire over hebben hoor.
bedoel jij komt daar toch (gratis of voor enorm klein loon/bonus) werken! :)
en je bent in je laatste jaar dus hebt wel de kennis om actief mee te werken.. je bent dus een toevoeging voor het bedrijf en ze hebben het misschien gewoon voor je over!

zo niet, denk dan aan meerijden met iemand die er ook werkt etc.
maar ik heb zelf hetzelfde probleem gehad en mijn bedrijf vond het helemaal niet erg om voor die 9uurtjes op zaterdag te vergoeden ;)

zolang jij op hun overkomt als echt een top iemand, die enorm veel in bedrijf kan meewerken,
is 18,- net niks voor een extra hulp op zaterdag :)

Ik heb nog 0 ervaring met werken bij zoiets, alleen kweken bij een tilapia kwekerij en bij een meervallenkwekerij, en natuurlijk eigen ervaring met mijnn aquariums en wat ik lees op internet.

Mijn doel is om later een eigen aquariumspeciaalzaak te beginnen waar enkel eerlijk advies word gegeven en geen advies dat alleen goed is voor mn eigen portomonee.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:11

Ik persoonlijk zou bellen en een afspraak maken met degene die verantwoordelijk is over de stages.
Dan kun je veel meer bespreken over hoe en wat en kunnen ze gelijk zien wie je bent.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:14

Ik zou ook bellen, als deze stage op de lijst met goede adressen staat lijkt het me vrij onlogisch dat het ongeschikt is vanwege de werkdagen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:16

Bellen of zelf langs gaan en dan vragen of ze stagiaires aannemen en zo ja de mogelijkheden bespreken of een afspraak maken daarvoor. Zeker niet mailen zo onpersoonlijk en je kunt ook niet direct afspraken maken

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 20:47

Probleem is alleen dat ik de mail al gestuurd had toen ik het hier plaatste :o
Daarbij vind ik bellen naar mensen die ik niet ken eng, en wanneer ik bel vergeet ik altijd de helft te vragen door de zenuwen. Zo vind ik het veel fijner.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 20:48

sallandval schreef:
Ik zou ook bellen, als deze stage op de lijst met goede adressen staat lijkt het me vrij onlogisch dat het ongeschikt is vanwege de werkdagen.

Hij staat niet op de lijst met goede adressen, het is een lijst van mezelf met plaatsen waar ik graag naar toe wil :D

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:21

Hopelijk krijg je snel een antwoord en wordt het wat!
Heel veel succes!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:24

Mail altijd in u-vorm aanspreken.
Ik zou niet met je verder gaan, wegens slecht zinsopbouw. Rommelige mail, en geen structuur.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:47

@tita: het gaat om een mbo-stage he, geen WO.

Ts:De mail had netter gekund, maar ik vind het wel heel goed dat je to the point bent. Veel geblabla heeft niemand wat aan.

Als je durft, is het wel heel goed om even te bellen. Je kunt anders later deze week even bellen. Noem dat je ze gemaild hebt en dat je echt heel graag bij hun stage wil lopen. Zorg dat je enthousiast over komt (volgens mij ben je dat ook) en spreek idd degene aan de telefoon aan met u, tot ze zeggen dat je ook mag.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:15

Bellen heeft vaak weinig nut. Ik hoor vaak mail maar .. Dus indd een nette mail opzetten.
Ik vind de mail niet echr netjea,
Beetje onduidelijk.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 15:54

Even een update:

Ik ga hier stage lopen *\o/*

Ik ben net geweest voor een gesprek en ben aangenomen. Hoef me geen zorge te maken over de reiskosten want ik mag gewoon op maandag komen en dan gewoon voor een halve dag.

Ik ben zo blij :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:56

Gefeliciteerd! :D

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:00

Gefeliciteerd.. je hebt je druk gemaakt voor niks dus.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:00

Ik vond je mail ook n iet slecht hoor, niet professioneel, maar je solliciteerde toch nog niet echt? Je informeerde naar de mogelijkheden. Vond je juist oprecht geïnteresseerd klinken en zo te horen ben je daarvoor beloond! Top

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 17:12

Jaa ik ben echt heel blij nu! :D

De mail was inderdaad meer een mail met vragen voor de mogelijkheden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:15

Druppie7711 schreef:
Even een update:

Ik ga hier stage lopen *\o/*

Gefeliciteerd!! *\o/* +:)+ Helemaal super!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 17:19

Mocht iemand willen weten waar nu mijn droomstage is, stuur me een pb dan stuur ik een linkje van hun site :)

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:21

:D Stille meelezer. Wat fijn *\o/*