Met welk beroep wil jij een dagje meelopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Met welk beroep wil jij een dagje meelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:20

Hallo!
Dit leek me wel een hele leuke stelling! Ik zit nu op Havo en heb dit jaar een dagje meegelopen met de politie. Een erg leuke en afwisselende dag.
Vandaag zat ik naar de livestream te luisteren van de Fiets Elfstedentocht.. En ik ben van plan om een mailtje naar de organisatie te sturen om te vragen of ik volgend jaar mee kan lopen met de EHBO-wagens. Omdat dat mij erg 'gaaf' lijkt!
Zo wil ik ook nog eens met een astronaut meelopen, maar het is een beetje lastig om voor 1 dagje mee te gaan in de ruimte :')

Dus hierbij de vraag: 'Bij welk beroep zou jij een dagje mee willen kijken?'
Haalbaar of niet, alles wat je wilt mag je vertellen hier!

xx

vuurneon

Re: Met welk beroep wil jij een dagje meelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:21

Met alle beroepen waarbij ik mee wou lopen, heb ik ook meegelopen daadwerkelijk :D Als het haalbaar is, zet ik netwerken of mijzelf wel gelijk in werking om het voor elkaar te krijgen.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:22

Wat leuk! Ik vind het altijd de beste manier om er achter te komen of het beroep bij je past.
Ik zou heel graag een keer mee willen lopen met een dierfysiotherapeut (kan er alleen nog geen vinden waarbij het mogelijk is helaas... dus als iemand wat weet!! )

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:22

Ik zou best eens mee willen lopen met de ambulance of de politie :)
Mag ik vragen hoe je het meelopen met de politie hebt geregeld? En wat heb je zoal meegemaakt? Hoe verliep zo'n dag en waar mocht je wel/niet bij zijn?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:24

Ik ga deze zomer een weekje meelopen bij een deeltjesversneller. Wil er ook later gaan werken, dus kijk er heel erg naar uit!

Andere droom meekoopdagen? Met een chirurg lijkt mij erg gaaf.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:25

Verpleegkundige, en dan het liefst in het ziekenhuis en als ik dan mag kiezen het liefst spoedeisende hulp, ambulance of intensive care. Of revalidatie afdeling.

Is ook niet gek omdat ik volgend jaar verpleegkunde wil gaan studeren.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:27

Voor sommigen misschien raar of eng maar met een patholoog anatoom zou ik wel mee willen lopen. Wilde dat vroeger altijd worden.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:27

Ik zou weleens in een operatiekamer bij operaties willen kijken. Mens of dier, lijkt mij erg interessant om eens mee te maken..

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:29

Begeleiders/therapeuten in TBS kliniek :j

Vayo

Ik zou heel graag een dag mee willen lopen met een ambulance en/of lifeliner.

Ik heb achteraf zo'n spijt dat ik geen opleiding verpleegkundige heb gedaan.

Summerfly

Ik zou heel graag eens een dag willen meelopen in de studio van een gamecompany zoals Ubisoft/Nintendo/Activision/Sega. En dan het liefst een beetje vanalles zien, zoals de motion capture, 3D modelling, omgeving design, animatie, muziek en geluidseffecten etc. Lijkt me zo supervet! Helaas zit dit allemaal in Amerika, Canada en Japan..

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:30

Lijkt mij heel interessant om een keer mee te lopen in het mortuarium.
Geen idee waarom, maar lijkt me heel apart werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:31

Dreamy schreef:
Ik zou best eens mee willen lopen met de ambulance of de politie :)
Mag ik vragen hoe je het meelopen met de politie hebt geregeld? En wat heb je zoal meegemaakt? Hoe verliep zo'n dag en waar mocht je wel/niet bij zijn?

Ambu lijkt me ook haal leuk! Al heb ik geen idee hoe ik dat moet regelen..

Ik heb een mailtje gestuurd naar mijn wijkagent. Officieel had ik waarschijnlijk niet mee mogen rijden op de auto ivm de veiligheid. Maar ik heb toch echt een paar ritjes in de poltieauto gezeten, haha!

Voor mijn wijkagent was het een vrij dagje, maar omdat hij toch nog wat dingen moest regelen kon hij wel even aan het werk :')
Toen ik er kwam heb ik met hem en een paar collega's even zitten praten. En dan hoor je wat die mensen allemaal meemaken :oo Daarna zijn we op de auto gegaan en zijn we naar verschillende dingen gereden die met een incident van een paar weken geleden te maken had. Hier mag ik ivm beroepsgeheim niets over zeggen :P Maar ik heb ook het verhaal van het slachtoffer gehoord :o (de agent had natuurlijk wel gevraagd aan die persoon of het goed was dat ik erbij was.)
Voor de rest veel rondgereden en in de pauze 's avonds nog meer verhalen gehoord. En die waren niet bestemd voor zwakke magen kan ik je vertellen := En natuurlijk tussendoor humor, die agenten waren geweldig _O- Die avond naar een dorpsvergadering geweest, en tussendoor nog even naar de manege.. Want ik zou op dat moment rijles hebben.
Dat gezicht van mn lesgenootjes als ik de manege in kom lopen met de politie achter me aan _O- _O-
Wel was het zo dat, mocht er een melding komen die mogelijk link werd, ik er op de eerste de beste plaats eruit werd gezet ivm veiligheid. Maar dit is niet gebeurd :)

MarlindeRooz

Ik ben eens met school bij de BBC achter de schermen geweest! Bij de nieuwsredactie gekeken (wel achter glas haha) en te teletubbie koekje gezien! :oo

vuurneon

Zammie schreef:
Ik zou weleens in een operatiekamer bij operaties willen kijken. Mens of dier, lijkt mij erg interessant om eens mee te maken..

ik heb via een open dag van het ziekenhuis contact gekregen met een opleidingcoordinator. Ik wou kijken of ik die kant op wou omdat ik een vrij aardige medische kennis heb (maar geen medische opleiding heb gedaan verder). Ik kon zo een meeloopdag regelen, moest zelfs meehelpen := patiënt ophalen, patiënt geruststellen, patiënt vasthouden omdat die de beademing uit de keel wou trekken tijdens het ontwaken.
Ik mocht daarna ook bij een keizersnede zijn, maar heb daarvoor bedankt. Vond 1 operatie eerst wel genoeg indrukken en t ging mij niet helemaal in de koude kleren zitten (patiënt stopte met ademen tijdens het ontwaken, slang was er net uit gehaald... Wel goed gegaan maar als je er zo boven op staat en dat niet kent. Ehhh even slikken)

Heb toen ook besloten dat werken in de ok niets voor mij is, als ik de medische kant op zou willen dan liever aan het bed als verpleegkundige. Achteraf had ik na mijn middelbare school ook beter voor verpleegkundige kunnen gaan... Of ander pakket en dan geneeskunde.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-05-15 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:32

Ik roep al tijden dat ik heel graag mee wil lopen op de EHBO op een (hardcore) festival. Lijkt me enorm interessant.
Denk alleen dat dit niet mogelijk is. ;(

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:33

Ik zou wel een dagje mee willen lopen op een filmset van een grote Hollywood productie.
Ben groot film fan en lijkt mij zo interessant om te zien hoe ze dat nu allemaal maken. Wel een film met sexy acteur dan natuurlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:34

Inney schreef:
Ik roep al tijden dat ik heel graag mee wil lopen op de EHBO op een (hardcore) festival. Lijkt me enorm interessant.

Gewoon kijken of je via mail/telefoon of hoe dan ook contact kunt leggen met de organisatie.
Niet geschoten is altijd mis!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:37

Ik heb op mn 16e een week in de OK mee mogen lopen. :j
Dat was echt heel erg gaaf! Maar soms ook wel errug heftig hoor.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:38

nuscaniels schreef:
Voor sommigen misschien raar of eng maar met een patholoog anatoom zou ik wel mee willen lopen. Wilde dat vroeger altijd worden.

Ik ook! Lijkt me erg interessant :j Eigenlijk zou ik verder niet weten met welk beroep ik mee zou willen lopen. Ik heb 3 dagen meegelopen bij de huisarts (plus alle andere beroepen in het gezondheidscentrum), man wat verschrikkelijk! :')

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:39

bij de politie of een dag op de militaire kazerne of tijdens een oefening lijkt me wel heel gaaf :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:39

Joaltijd schreef:
Inney schreef:

Gewoon kijken of je via mail/telefoon of hoe dan ook contact kunt leggen met de organisatie.
Niet geschoten is altijd mis!

Zou dat ook kunnen als je geen opleiding in die richting doet? Zou namelijk 'later' graag voorlichting geven over (party)drugs

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:40

Ghostattack schreef:
Ik ook! Lijkt me erg interessant :j Eigenlijk zou ik verder niet weten met welk beroep ik mee zou willen lopen. Ik heb 3 dagen meegelopen bij de huisarts (plus alle andere beroepen in het gezondheidscentrum), man wat verschrikkelijk! :')

Daar ben ik dus wel erg benieuwd naar! Waarom verschrikkelijk? :)

Ik heb op de OK toen echt hele heftige dingen gezien (zelfmoordpoging door bestekla op te eten, zichzelf in brand zetten) maar ook hele zzzzzzzaaaaaaie operaties die de hele dag duurden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:41

Brandweer, politie, ambulance, dierenarts, mortuarium en vergeet er vast een paar :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:43

Dagje met de patholoog anatoom wil ik ook wel meelopen bedenk ik net, maar dat durf ik niet in gang te zetten :') heb de hele operatie al moeten zitten omdat ik een beetje raar werd als ik stond :')