Ik ben te zwak om te stoppen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Debortje_

Ik ben te zwak om te stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 01:25

Hoi bokkers,

Ik wil graag mijn verhaal uiten hier en wil graag weten hoe jullie erover denken, ik heb verder niet echt iemand om het bij kwijt te kunnen..

Ik heb sinds November 2013 een relatie met mijn (ex)vriend, hij was een super lieve, zorgzame maar vooral onzekere jongen.. Wij allebei waren onzeker en ik vooral omdat ik zijn type niet was.
Op een gegeven moment hadden we allebei onze vrienden en vriendinnen laten vallen want we wilden niet van elkaar dat we zouden gaan stappen of andere jongens/meiden zouden ontmoeten.
We hadden alleen elkaar nog, maar alles ging perfect.. We deden leuke dingen en gingen overal heen en we misten dat uitgaan etc niet meer.

Mijn (ex)vriend kreeg een vast contract als programmeur en al gauw kon hij een mooie BMW kopen.
Ik was hartstikke blij voor hem!
Alles ging nog steeds goed, en op een dag wilde hij bij zijn ouders weg en een eigen appartement kopen.. Zijn ouders wilden kleiner gaan wonen maar ik zat nog goed bij mijn vader..
Alles ging zo snel en nog binnen geen 2 maanden had hij een appartement gekocht in Zoetermeer waar hij opgegroeid is.
Hij wilde zo graag dat ik bij hem kwam wonen, maar ik zou alles achter moeten laten in Rotterdam.. Ik vond het wel spannend dus had ik de stap genomen en in September 2014 kreeg hij de sleutel van het appartement.
Voor mij was het erg wennen, had ongelofelijk heimwee de eerste weken.. Vooral als hij in de avond moest voetballen en ik alleen thuis zat.
Ik moest werk vinden, ik had nog wel een baan in Rotterdam maar niet fulltime en dat moest wel want ik moest een deel mee betalen van de hypotheek.
Ik had zeker bij 30 restaurants gesolliciteerd via mail maar ik werd niet aangenomen of ze waren al voorzien..

Ik zat dus vaak thuis en werkte hooguit 3 daagjes in de week omdat het in de winter erg rustig is op werk.
Maar wanneer ik thuis was, was ik altijd aan het opruimen, schoonmaken, wassen draaien/opvouwen etc en zorgde voor het eten.

Mijn (ex)vriend kreeg toen werk aangeboden in Arnhem en kon daar beter doorgroeien en hij verdiende gelijk meer.
Vanwege de verre afstand wat hij moest rijden had hij een Diesel nodig.. En hoppa auto weg en een nog dikkere bmw in de plaats. Hij begon gelijk al heel erg zelfverzekerd te worden, arrogant en tegenover andere mensen voelde hij zich heel hoog.. Op de weg met auto rijden reedt hij stoer en wilde altijd sneller zijn als andere weggebruikers.
Had zelf een paar keer meegemaakt dat mensen ruzie kwamen zoeken door zijn rijgedrag maar dan durfde hij de raam niet open te doen of zorgde hij dat hij snel weg was met rijden.

Hij begon ook erg gefrustreerd te raken omdat ik geen fulltime werk kon vinden..
Hij zei dat ik profiteerde (heb nog nooit geld, niet eens 5 euro aan hem gevraagd), ik genoot gratis van zijn spullen, en ik was zoals al die moslims.. Niks doen en genieten.

Ik begon me minderwaardig te voelen, ik had niks meer te zeggen in huis want ik gaf hem niet het bedrag wat hij wilde per maand want dat kon ik niet..
Maar ik kocht wel leuke dingen voor in het huis en betaalde ook vaak boodschappen.

Ik werd gevoelig, telkens als we ruzie hadden over iets begon hij me te kleineren alsof ik een nietsnut ben..
Ik deed mijn best maar het lukte me niet.
Hij begon zich aan alles te irriteren, en wanneer ik snachts in bed huilde vroeg hij waarom ik jankte en zei hij dat ik een klein kind was.. Hij trooste me niet en ging lekker slapen..

Ik had niks en niemand, mijn pony staat in een paarden rusthuis in Gouda en ik heb geen eigen auto en het enige wat ik van hem vroeg is of hij 1x in de week met mij mee wilde gaan naar mijn pony.
En hij deed dat met moeite, vanwege het benzine.. Hij verwachtte dat ik benzine zou betalen omdat hij af en toe ergens heen moest voor mij.

Ik werd afstandelijker en hij meer gefrustreerder..
Op een dag voordat ik moest gaan werken hadden we weer ruzie over iets en hij vertelde me dat ik maar moest opka@# en lekker mijn spullen moest pakken.
Ik had werk afgebeld en mijn vader had me die middag opgehaald en had al mijn spullen meegenomen.

En sinds het uit is wilt die me terug..
Hij ziet nu in wat ik allemaal had gedaan en hij waardeert me nu echt blabla.
Mijn vader wilt niet dat ik terug ga en hij vindt dat mijn ex vriend een narcist is.

Ik weet het niet.. Ik hou van hem en natuurlijk hebben we ook leuke dingen gedaan en meegemaakt.. Maar hij denkt alleen aan zichzelf.
Mijn poes heb ik achter moeten laten die we samen hadden genomen zodat ik niet vaak alleen was pff.

Ik was zelf ook niet een engel in onze relatie en geef hem ook niet overal de schuld van maar ik weet het gewoon niet meer.

Hij zegt dat hij gaat veranderen, maar kan dat wel?
Ik denk zelf in mijn hoofd dat het wel kan maar ook weer niet.. En ik ben te zwak om er voorgoed een punt achter te zetten want hij kan nu ineens weer zo lief praten.

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven,
Groetjes !

Thesserd

Re: Ik ben te zwak om te stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 01:33

Pff naar verhaal TS :( zo alles opgeven en dan dat terug krijgen -O-

Voor mij zou het echt een no-go zijn gezien de dingen die hij doet en zegt...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 01:33

Sorry, maar ik vind jullie relatie erg ongezond klinken. Het feit alleen al dat je je vrienden maar laat vallen, zodat je niet in de kroeg een ander kan leren kennen.. moet je serieus je vrienden daarvoor laten vallen? :n
Dat is al geen goed teken.
De rest klinkt ook niet fijn.
Ik snap dat het voor jou moeilijk is, maar ik vind bijna niks gezond aan jullie relatie persoonlijk.
Jouw vriend hoort je niet te kleineren.
Succes met je keuze TS. :(:)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 01:34

Laat het eerst eens bezinken en kijk dan of je nog verder wil met hem. Desnoods maak je er dan een latrelatie van en niet gelijk weer bij hem wonen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 01:35

Jeetje, wat een verhaal!!!

Meis, ga lekker eerst met jezelf aan de slag! Zelfvertrouwen opbouwen, leuke baan vinden, spaar centje verdienen enz. Wanneer je niet voor jezelf kan vechten, zal een ander het ook niet doen :(:) zo hard is het leven... Laat hem lekker zn eigen gang gaan, iemand anders veranderen kan je niet. Ookal zegt hij nu anders, hij heeft nog geen idee.

Die punt er achter zetten kan je nu niet omdat jij nooit op de eerste plaats staat bij jezelf....

Je bent zo jong! Ga genieten, echt :J nu super moeilijk maar straks de beste investering die je ooit had kunnen doen. Koppie op, take care

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 02:08

Hij had die vrienden van voetbal en hij deed nog dingen met zijn broer maar ik had niemand.
Nu het uit is heb ik zelf nog niet echt alles opgepakt, werk gelukkig nu weer meer omdat het weer drukker wordt en ik ben volop aan het sporten.
Met vriendinnen weggaan doe ik niet omdat ik nog contact heb met hem en hem af en toe zie en ik weet dat hij het niet leuk vindt als ik naar de stad ga of bios..

Maar hij doet alweer leuke dingen met zijn broer en hij is ineens aan het golven.

Wat ik wel erg vindt is dat ik vandaag bij hem was en we zijn wezen fitnessen en hadden boodschappen voor hem gedaan.
Ik ging koken voor ons maar hij stond telkens in de weg in de keuken dus dat maakte ik hem duidelijk. Waarop hij gelijk weer gefrustreerd reageerde dat die maar lekker de oude blijft, lekker ka#% arrogant en zus en zo.. Ik had m'n mond gehouden, ben op de bank gaan zitten en de poes aandacht gegeven en wachtte tot hij me naar huis ging brengen.
Ik had geen zin meer om in het echt te praten omdat hij alleen maar ging snauwen.
Dus toen hij me thuis afzette en terug reed appte hij me dat hij gewoon graag met me wilt zijn etc.
Gewoon weer normaal gesprek erover en toen reageerde hij steeds later voor zijn doen en ik vroeg of hij al thuis was, waarop hij zei dat hij ging douchen en serie zou gaan kijken.
Daarna vroeg ik of hij dat pasje van sportschool al had gevonden want ik wist niet meer waar ik het gelegd had.. En hij zei neeee ben aan het zoeken.. Minuten gingen voorbij en ik heb hem gewoon snel door.. Dus ik vroeg waar hij nou echt was en hij reageerde maar niet, ik belde hem op en hij nam niet op. En ineens kreeg ik een bericht. : 'Ben fiets douchen'
Ja tuurlijk.. Dus ik belde weer en weer niet opnemen. Stuurt ie dat hij bij een vriend zit.. Maar tegen mij zeggen dat hij thuis is.

Ik kan hier zo slecht tegen en het doet me gewoon pijn dat hij moet liegen..
Ik doe niks omdat hij het niet leuk vindt maar achter mijn rug om doet hij wel dingen.

Ik ben trouwens ook niet meer onzeker, ben sinds ik ben gaan sporten veel zekerder geworden en doe nu veel meer aan mijn uiterlijk.
Ik voel me alleen erg onzeker in onze relatie omdat hij alles heeft en ik niks..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 05:27

Jeetje wat een verhaal.
Ga lekker alleen leuke dingen doen, en ga er van genieten.
Laat hem lekker even in zijn eigen sop gaar koken.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 06:14

Hier ga je niet gelukkig van worden, ben ik bang. Ik denk dat het verstandig is ermee te stoppen, maar dat is en blijf jouw eigen keuze :j

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 06:14

Jullie zijn elkaar alleen maar aan het controleren. Dat is niet gezond.
Jij moet wel zeggen waar je bent en wat je doet en hij liegt erom.
Alarm bellen!!
Wil niemand beschuldigen maar soms doen mensen zo jaloers omdat ze bv zelf vreemd gaan.
Of liegen over dingen.
Jij klinkt niet gelukkig en zal je ook nietn worden als hij zo blijft.
En Ik denk dat hij niet veranderd.
Julie relatie is zo gegroeid.
De knop moet bij jou omgaan.
Jij moet genoeg van hem hebben.
Hij is erg gemeen tegen je.
Ga alsjeblieft weer leuke dingen doen.
Bel je vriendinnen op en ga wat doen.
Hij zal over de zeik gaan maar hij mag wel van alles doen en als jij gaat is er een probleem?
Over een paar jaar kijk je terug en denk je echt wat een verspilde jaren.
Zoek een lieve en zorgzame man.

Kan je de kat niet meenemen?
Zorgt hij wel voor de kat?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 06:26

Ik zou ervan zeggen:
1) Ja, narcistische mensen kúnnen veranderen als ze een keer goed tegen een muur opgelopen zijn. Soms gaan dan iemands ogen open en kan het opeens wél.

Alleen, jouw vriend (ex) is niet aan het veranderen. Hij liegt tegen je, en valt meteen als jullie bij elkaar zijn weer in hetzelfde patroon. Dat zegt al dat het niet beter zal gaan als jullie weer bij elkaar komen. Hij is blijkbaar ook niet van plan om te veranderen. Conclusie: dan gaat het om iets anders. Wat kan dat 'iets' dan zijn? De top drie van dingen is dan wel:
1 - het gaat om de sex
2 - het gaat om niet alleen kunnen zijn, iemand om je heen moeten hebben ook al is de relatie niet goed. je ziet heel vaak dat mensen (mannen én vrouwen) dan eerst een ander zoeken, daar een tijd stiekum mee daten om te kijken of het kans van slagen heeft en dan de eerste dumpen op het moment dat ze naar de tweede oversteken. Vooral narcisten (die veel adoratie nodig hebben) zullen dat doen, want ze willen immers niet zonder aandacht.
3 - het gaat om status. Sommige mensen vinden het beneden hun stand om geen relatie te hebben.

Of alle drie tegelijk ;-). Maar maak je geen illusies, jullie relatie is echt wel over.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 06:27

Weet je meidje, geen enkel persoon hoort zo'n macht te krijgen over een ander persoon... Je bent al zo lang geleden over je eigen grenzen gegaan voor hem, en toch is het nooit (goed) genoeg. Zo'n positie kun je maar zelden terug draaien, lukt het jou om toch weer je eigen grenzen aan te geven dan zal hij er tegen aan gaan schoppen.. Want ja, hij raakt de controlle over jou kwijt.

Ga eerst je eigen leven op orde brengen, ga iets doen wat JIJ leuk vind. Avondje bios of 1x per week bij een manege lessen of weet ik wat je leuk vind :+ Maar doe het omdat jij het wilt, of hij het daar mee eens is of niet is totaal onbelangrijk!

Maar eerlijk? IK zou er de moeite niet voor doen :n Zo'n knul kun je missen als kiespijn! Er kan maar 1 iemand zorgen dat je gelukkig bent en dat ben jij! En als je in een situatie zit waarvan je echt ongelukkig wordt zul je daar zelf iets aan moeten veranderen.

Ik heb bijna 4 jaar geleden een relatie beïndigd wegens meerdere redenen, eerst was ik bang (voornamelijk voor de verandering) maar toen het eenmaal was gedaan was het zo'n bevrijding :o Heel kort daarna kreeg ik een relatie met ( wat nu) mijn man is en inmiddels is ons eerste kindje op komst :j

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 06:27

Heel hard de andere kant op hollen! Geen geschikte man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 06:42

Hij heeft jou (bewust) onzeker gemaakt door te zeggen dat je niet zijn type bent. Vervolgens haalt hij je weg bij je vriendinnen. Iemand die echt een onzeker typje is wordt niet ineens de stoere bink door een goede baan. Misschien voor de buitenwereld maar niet voor de mensen die emotioneel dicht bij hen staan. Dus is hij echt onzeker of heeft hij je eigenlijk vanaf het begin klein gehouden..............

Laat hem gaan, hij is jou niet waard. Ik heb 9 jaar in een relatie gezeten waarin ik werd gekleineerd. Het maakt niet uit wat je voor hem doet, hoeveel je je eigen 'ik' voor hem opofferd. Hij zal altijd zo tegen je blijven doen, omdat hij jou vanaf dag 1 niet gerespecteerd heeft en ook nooit die intentie heeft gehad. Dat jullie beide op deze manier met jullie jaloezie zijn omgegaan heeft zijn claim over jou en zijn gedrag alleen maar versterkt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 06:46

Wil hij jou terug of wil iemand terug die wast, schoonmaakt en kookt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 06:57

chocobroodje schreef:
Zo'n positie kun je maar zelden terug draaien, lukt het jou om toch weer je eigen grenzen aan te geven dan zal hij er tegen aan gaan schoppen.. Want ja, hij raakt de controlle over jou kwijt.

Helemaal waar. Dan moet je echt enorm sterk in je schoenen staan om dat vol te houden. En dan nog moet hij jou in beginsel voldoende waarderen om te willen veranderen. Maar deze types (narcist laat ik even in het midden) moeten echt enorm hard onderuit gaan om in te zien dat zij fout zitten en niet andere mensen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 07:15

Stop alsjeblieft met die relatie. Hij maakt jouw onzeker, heeft controle over je op nare manier en dat zou absoluut niet moeten.
Laat hem voor wat hij is en ga lekker een poos genieten met je vriendinnen. Dan kom je vanzelf iemand tegen die echt voor je gaat en niet alleen aan zichzelf denkt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 07:21

Narcisme in deze mate is een stoornis. Die veranderen niet, hoewel ze dat wel zullen beweren om te manipuleren. bovendien vind ik hem eerder kenmerken van een sociopaat vertonen.

Hoe het ook zij; wegwezen TS. Run fast and far. Hij overtuigd jou om bij hem te komen wonen en alles achter te laten, isoleert je en gaat je dan kleineren. Ik lees een hoop dingen die gewoon onder psychische mishandeling vallen en dan ga jij nog schuld op je nemen?
Zal vast dat jij ook fouten gemaakt hebt maar dan verdien je dit nog steeds niet.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 07:35

Ik heb enkel je eerste 2 berichten gelezen ts. Eerlijk gezegd? Laten vallen en doorgaan met je leven. Neem terug contact op met je vriendinnen, ga terug op cafe en leuke dingen doen.
Ik en mijn vriend gaan soms ook apart weg. En dat gunnen we elkaar. In plaats van boos te zijn zeggen we: veel plezier!
Ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom je je vrienden hebt laten vallen, terwijl hij toch nog naar de voetbal ging. Als mijn vriend me voor deze keuze zou zetten, vliegt hij meteen buiten. En niet omdat ik voor mijn vrienden zou kiezen, maar gewoon opzat hij me voor zo'n keuze durft zetten. Hij heeft gekozen voor jou, en daar horen ook hobby's en vrienden enzo bij.
Iemand die zo jaloers en egoïstisch is (of toch op mij overkomt), daar kan je niet mee leven als je zelf ook gelukkig wil zijn.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:16

Luister naar je vader!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:16

Oprotten met die vent. Ik vind het nu al een waardeloze zak. Maar jij moet ook sterker worden...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:21

Het feit dat je niet weggaat met vriendinnen want je hebt nog contact met hem en hij vindt dat niet leuk, zegt voor mij al genoeg.

Je leeft op de eerste plaats voor jezelf en niet voor een ander. Een ander moet geen invulling van je leven zijn maar een aanvulling. En zo te horen heb je niet eens een eigen leven. En dat moet veranderen. Dus stop met hem, en ga eerst aan jezelf werken, en je eigen leven opbouwen. Ga met vriendinnen leuke dingen doen, met familie, en ga je eigen leven leiden. En misschien dat je dan ooit nog eens samen met hem een leven kan leiden, maar nooit met zijn tweetjes zijn leven of alleen jouw leven.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:48

Alsjeblieft TS, kap er mee... Wat een waardeloze zak. Je verdient beter :) ga lekker doen waar jij blij van wordt en trek je niks meer van hem aan. Laat 'em maar lekker zelf het huishouden doen. Als dat het enige is waar je goed voor bent... :oo echt ik zou echt agressief worden van zo'n vent.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:51

houd alsjeblieft afstand. Na een tijdje zul je gaan beseffen, dat dit niet normaal is, en je blij bent, weer een Eigen leven met Eigen contacten kunt hebben.

het leven is veel te leuk , om het door zo iemand te laten verpesten. Je bent meer waard dan dat :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:55

Laat hem lekker alleen zijn gang gaan met zijn ego, jij verdient toch veel beter.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:59

Punt erachter en wegwezen. Liefdesverdriet is nooit leuk! Maar leven in de omstandigheden waar jij je in bevond is nóg minder.

Als die kerel nu al zo doet, dan maar te zwijgen als hij nog keer betaald krijgt. Hij zal je waarschijnlijk nog erger behandelen.

Sowieso zijn al die ruzies niet gezond, mijn vriend en ik zijn al een aantal jaar samen, maar de keren dat wij ruzie hebben gehad kun je op één hand tellen.