Mijn haarkleur is absoluut niet zo geworden als gewenst.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Mijn haarkleur is absoluut niet zo geworden als gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 08:48

Hallo,

Gisteren ben ik bij de kapper geweest om mijn haar platina blond te laten verven. Helaas werden bepaalde plekken geel en ben ik 2 uur na sluitingstijd pas vertrokken uit de salon. Met de mededeling dat het zo redelijk goed was, opzich leek het ook wel goed. Maar vanmorgen zag ik echt de kleurverschillen van geel en platina blond in mijn haren, daarnaast vind iedereen het ook nog eens spuuglelijk.

Ik heb dus net de kapper gebeld dat ik wil dat er iets aan word gedaan. Helaas hoorde ik op de achtergrond dat er geen klantvriendelijke dingen werden gezegd. Uiteindelijk na heel veel moeite kan ik straks terecht, maar ik heb er 0,0% vertrouwen in.

Ik twijfel nou ontzettend of ik niet beter naar een andere kapsalon kan gaan..

Anoniem

Re: Mijn haarkleur is absoluut niet zo geworden als gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 08:50

Snuggere vraag. Wat is je eigen kleur en zat er al een kleur in voordat je je haar liet verven?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 08:56

Ik snap dat je geen foto gaat plaatsen maar zonder is het lastig beoordelen. Blond is en blijft lastig als je het echt mooi wil hebben en houden. In welke regio zit je?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 08:59

Ik was al blond ongeveer kleurhoogte 8 en nu wilde ik naar kleurhoogte 10. Bepaalde punten zijn heel mooi van kleur maar er zit gewoon echt geel in.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 09:00

ik heb dat ooit ook eens gehad. Heb toen zilvershampoo gehaald van schwarzkopf (dus echt die donkerpaarse fles met dat plaatje van grijze mensen erop) en heb de shampoo 10 min. in laten trekken. Weg geligheid....

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 09:01

En weet je wat de kapper heeft gedaan? Eerst ontkleurd en daarna gekleurd neem ik aan, maar deed ze dat met een kleur speciaal gemaakt voor jou of heb je gewoon een staaltje uitgekozen? Want als ze dat tweede aan mij hadden voorgesteld, was ik al hard weg gelopen. Weten wat er is gebeurd is erg handig als je het laat opknappen bij een andere kapper.

Ik ben deze week ook van donker naar licht gegaan(zie profiel) en heb daarvoor incl knippen 4 uur in de stoel gezeten. Voor mooi lichter gaan zou ik SalonB aanraden, ben er zelf erg tevreden over. Ik ben van 5/6 naar 8/9 gegaan.
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 23-05-15 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 09:02

Een paar dagen wassen met zilvershampoo (die echt donker paarse) is de minst schadelijke oplossing die je nu hebt. Ik persoonlijk vind het na 2 keer wassen altijd net wat mooier van kleur als wanneer ik net van de kapper kom.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 09:04

Wassen met zilvershampoo geen zin want de kleur is bij de aanzet nog veel te donker.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 09:04

ok...maar dat haalt iig wel de geligheid eruit.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 09:04

Heb ik vroeger ook een keer gehad! Schwarzkopf heeft een product (enkel voor profs) dat het gele er uit trekt, het zit in een klein zilver busje en is een mousse maar ik kom niet direct op de naam. Die kreeg ik toen van de kapper mee, 2x gebruiken en het geel was weg. Ik zoek even of ik het kan vinden. Het is niet de zilvershampoo, maar echt een ander soort product.
Wel rot dat de kapper er zelf niets aan wilt doen, is echt geen reclame voor de zaak :n .

Edit: zoiets was het, maar ziet er ondertussen anders uit (is bij mij al 5 jaar geleden dat ik het gebruikt heb): http://m.boots.com/h5/cat_hub?unCountry ... e_1422865/

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 09:21

Ik zou direct naar een andere kapper gaan... jammer van mn zuurverdiende centen dan.

Ik heb dit 1 x aan de stok gehad. Ik ging van veel highlights naar warm chocolade bruin. Een andere kapster moest verven, mijn eigen kapster was helemaal bezet.
2 dagen later, en 1 x wassen later, was mijn haar rood.

Ik heb mn eigen kapster geappt met een foto en de mededeling dat ik zwaar verdrietig was... konden we dit oplossen?
Mn kapster heeft gelijk de andere kapster op haar flikker gegeven en savonds ben ik opnieuw geverft, na sluitingstijd van de salon, door de kapster die miin haar in de eerste instantie verziekt had.
Ze maakte droog nog de opmerking; "ik dacht al dat je het te rood zou vinden"
"Dus je wist dat dit zou gebeuren?"
"Ja, kleur loopt altijd lichter uit...."
"Okay"

Ik heb hierop mn eigen kapster dit verteld. Mijn kapster is de baas van de salon. Dit was niet de eerste keer bleek, en niet de laatste keer. Hierop is de kapster uitgekocht en vertrokken... nu kom ik daar weer met vertrouwen. Maar mijn eigen kapster moet verplicht meekijken van me met de kleurmenging. Gelukkig vindt ze dit geen probleem :)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 09:59

Ga alsjeblieft nu naar een kapper die je blondeert met Olaplex. Dat spul beschermt je haar waardoor je meteen goed wit kan. Als je in de buurt van Leiden woont kan ik je iemand van harte aanbevelen.

Wat je op de korte termijn kan doen is Wella color touch grijsspoeling kopen (code 8/81) en dat een nacht laten zitten. Trekt heeeeel mooi geel eruit.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:07

Is het een kapper van een "merk"? (Loreal bijvoorbeeld?)
Mijn moeder heeft eens een slechte ervaring bij een Loreal kapper gehad, heeft toen Loreal Nederland gecontacteerd en kreeg een tegoedbon om het bij een andere kapsalon te laten herstellen plus een kortingsbon voor de volgende knipbeurt. Mijn moeder is nooit meer bij die kapper weggegaan.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:14

Ik zou eerst even kijken of je huidige kapper dit op kan lossen voor je (extra) kosten maakt bij een andere. Zo lastig kan dit niet zijn... je zit daar vast een beetje ongemakkelijk maargoed de volle mep nog een keer betalen is ook niet echt fijn. Zou het daar een kans geven en mocht het echt niet lukken dan inderdaad naar een andere gaan (en; zilvershampoo is king hoor, dat spul kun je a. niet zonder en kan b. ook geelheid echt oplossen, het doet meer dan alleen oplichten/wat matter maken, het kan echt helpen!). Succes! Ps. Zorg voor een goed maskertje hierna, je haar heeft flink in kwaliteit ingeboet.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:18

Mocht er niks aan gedaan kunnen worden, mijn collega wordt door zelfkleuren (ook erg blond) ook altijd geel. Die doet er dan antiroos shampoo van Kruidvat eigen merk in, 2 keer 10/15 min als haarmasker in laten trekken. Nou de dag daarna is ze witblond ipv geel :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 10:26

Nou ik zit nu bij de kapper, misschien heb ik mij sterk vergist want ze doen heel erg hun best om het goed te krijgen. :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:28

Kijk aan, dat is fijn! Hopelijk wordt het nu wel naar wens :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:29

Zonder foto is het sowieso lastig beoordelen hoe en wat, dus om nu door sommigen gelijk die kapper de huid vol te schelden hier :=

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:31

Sammie schreef:
Zonder foto is het sowieso lastig beoordelen hoe en wat, dus om nu door sommigen gelijk die kapper de huid vol te schelden hier :=

Come on, geel is toch duidelijk een andere kleur dan blond. . . of ben ik nu blont?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:34

Mensen kunnen het niet eens eens worden over blauw versus goud :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:36

Sammie schreef:

Of er zijn berichten verwijderd voordat ik reageerde, of ik ben vreselijk scheel, maar ik zie niemand die de kapper de huid vol scheld?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:42

Jij bent anders vast slim genoeg om te begrijpen wat er precies bedoeld wordt... :+

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:15

Ik denk dat iedereen die ooit z'n haar geblondeerd/gehighlight heeft snapt dat geel niet de bedoeling is en dat het minimaalst aan geel al een absolute no-go is |( Is het opgelost ts? Fijn dat ze hun best lig doen!!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:16