Vrijwilligerswerk, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Vrijwilligerswerk, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 19:22

Hoi bokkers,
Zoekende naar een topic over meer mensen die vrijwilligerswerk doen kwam ik erachter dat hier nog helemaal geen topic voor is!
Welke bokkers doen er allemaal aan vrijwilligerswerk en wat houd je werk in? Hoe ben je erbij gekomen? Waarom doe je vrijwilligerswerk en waarom vind je het zo leuk?

Ik geef zelf leiding bij mijn scoutinggroep, intussen alweer anderhalf jaar. Eén avond per week organiseren we een leuk programma met allerlei spelletjes en verder hebben we 3x per jaar een weekendkamp en een zomerkamp.

Laten we hier een gezellig topic van maken.
Vragen zijn natuurlijk altijd welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:26

Ik doe momenteel 2 dagen bij de speelgoedbank in het dorp en 1 a 2 middagen bij een dierenwei dichtbij een bejaardentehuis

verootjoo

Re: Vrijwilligerswerk, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:28

Ik zit in verschillende commissies bij de muziekvereniging en zit in de kerkenraad van onze kerk als jeugdouderling. :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:47

Al 3 jaar vrijwilliger bij de dierenambulance.
Daar begonnen omdat ik op dat moment werkloos was. Inmiddels wel weer wat betaald werk maar nog veel tijd voor de ambu.
Ik ben daar 3 dagen in de week waarvan donderdag de hele dag.

Ik ben chauffeur en doe er van alles. Van dode dieren ophalen tot administratie en telefoon opnemen.
Ook doe ik consultritten en sta ik wel eens op een open dag van bv het asiel.

Bij ons is geen dag hetzelfde en dat maakt het leuk.
Wel zien we een hoop dieren leed maar dan zijn we blij omdat leed te verkorten of er verder werk van te maken mocht het om verwaarlozing gaan.

Ik denk wel dat de dierenambulance ondergewaardeerd is. Veel mensen weten niet hoeveel erbij komt . Onze ambu staat in de top 10 van beste ambulance's in Nederland. Het is jammer dat er geen betaalde functie's in zijn want het is echt een volledige baan.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:50

Ik ben boodschappenmaatje! Ik doe dus de boodschappen voor mensen diedit zelf niet meer kunnen. Dit doe ik 1 dag in de week, sinds begin 2015. Heel dankbaar werk & meestal ook heel gezellig!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 10:51

Al 13 jaar bij een manege voor gehandicapten.
Ik doe van alles, van mesten tot het begeleiden in de lessen. Heel leuk en dankbaar werk *D. Ben er zo'n 15 uur per week mee bezig.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 18:23

Wat leuk om te lezen! Hoe zijn jullie aan je vrijwilligerswerk gekomen? :)

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:23

Bij de dierenambulance! Lijkt mij wel gaaf om daar vrijwilliger te zijn, maar ik snap wel dat het ondergewaardeerd wordt, je zou gewoon betaald moeten krijgen want lijkt mij inderdaad een flinke baan!

Ik ben ook scoutingleiding, al weer bijna 3 jaar nu. Op zaterdagmiddag voor de scouts van 11 t/m 15 jaar.
Daar ben ik bij gekomen omdat ik er zelf al zit vanaf dat ik 5 jaar oud was. En ik vind wel dat het hoort. Wat terug doen voor de mensen die altijd leuke dingen voor jou hebben bedacht zeg maar.
Maar het is ook erg leuk. Zeker om de kinderen lekker bezig te zien enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 23:13

Oh en jaarlijks nog bij een evenement in ouderlijk dorp :D , ze zoeken van 22 tot 26 juli nog mensen