Eind maart hebben we een andere auto gekocht. Het gaat om een 7 jarige station wagen. Mijn kleine auto van 2 jaar wilde ik daarbij inruilen. We zijn tot een akkoord gekomen en wij zouden €750,- bij betalen.
Omdat de auto nog niet helemaal klaar was zouden we de auto 5 dagen later ophalen en dan ook onze auto inruilen.
We hebben een contract getekend en de beste man wilde een aanbetaling van €500,-. Dit leek mij prima, dus we zijn achter de man aangereden naar een pinautomaat. Ik kon 250,- per keer pinnen en na 1 keer 250,- stopte het apparaat ermee (gelukkig).
Hij stond er bij en we hebben afgesproken dat ik die vrijdag als we de auto zouden ophalen de rest zouden betalen.
Met een goed gevoel een rot end terug gereden (Apeldoorn naar Rotterdam). We hebben screenshots gemaakt van de marktplaats advertenties. Toch kreeg ik 's avonds een onderbuik gevoel.
Die vrijdag hebben we niets gehoord. De maandag daarop heb ik hem geprobeerd te bellen, meerdere malen een aantal dagen maar kreeg geen gehoor. Toen heeft mijn man gebeld met een voor hem onbekend nummer en nam hij wel op. We wilde enkel de gang van zaken weten. Er zat wat vertraging op de bestelde onderdelen maar hij zou ons bellen als hij wat wist. Dagen gingen voorbij maar we hoorde niets. Wederom heeft mijn man gebeld maar het verhaal was hetzelfde. Hij had dit ook 'nog nooit meegemaakt'. En vanaf toen tot de dag van vandaag absolute stilte.
Alle advertenties zijn van marktplaats verwijderd, zijn marktplaats naam is gewijzigd van de bedrijfsnaam naar zijn eigen naam en zijn telefoon nummers zijn geblokkeerd. Er is geen mogelijkheid nog in contact te komen met hem.
Ik heb een juristen informatie nummer gebeld en deze hebben mij het advies gegeven een 'in gebreken stelling ' te sturen. Ik heb hem hierin vermeld dat ik de auto alsnog binnen 14 dagen geleverd wil hebben en anders het contract ontbind en mijn geld terug eis. Ik heb deze brief naar het adres gestuurd waar zijn bedrijf zat (heb geen andere adres gegevens). Zoals verwacht geen reactie.
Maar wat nu? Hij staat niet als failliet verklaard bij de kvk. Kan ik nu dan echt enkel fluiten naar m'n geld?
Had altijd de indruk dat ze daar niet zo veel mee doen