opgelicht! En nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

opgelicht! En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 18:22

Ik hoop dat jullie weten wat ik verder moet doen.

Eind maart hebben we een andere auto gekocht. Het gaat om een 7 jarige station wagen. Mijn kleine auto van 2 jaar wilde ik daarbij inruilen. We zijn tot een akkoord gekomen en wij zouden €750,- bij betalen.
Omdat de auto nog niet helemaal klaar was zouden we de auto 5 dagen later ophalen en dan ook onze auto inruilen.
We hebben een contract getekend en de beste man wilde een aanbetaling van €500,-. Dit leek mij prima, dus we zijn achter de man aangereden naar een pinautomaat. Ik kon 250,- per keer pinnen en na 1 keer 250,- stopte het apparaat ermee (gelukkig).
Hij stond er bij en we hebben afgesproken dat ik die vrijdag als we de auto zouden ophalen de rest zouden betalen.

Met een goed gevoel een rot end terug gereden (Apeldoorn naar Rotterdam). We hebben screenshots gemaakt van de marktplaats advertenties. Toch kreeg ik 's avonds een onderbuik gevoel.

Die vrijdag hebben we niets gehoord. De maandag daarop heb ik hem geprobeerd te bellen, meerdere malen een aantal dagen maar kreeg geen gehoor. Toen heeft mijn man gebeld met een voor hem onbekend nummer en nam hij wel op. We wilde enkel de gang van zaken weten. Er zat wat vertraging op de bestelde onderdelen maar hij zou ons bellen als hij wat wist. Dagen gingen voorbij maar we hoorde niets. Wederom heeft mijn man gebeld maar het verhaal was hetzelfde. Hij had dit ook 'nog nooit meegemaakt'. En vanaf toen tot de dag van vandaag absolute stilte.

Alle advertenties zijn van marktplaats verwijderd, zijn marktplaats naam is gewijzigd van de bedrijfsnaam naar zijn eigen naam en zijn telefoon nummers zijn geblokkeerd. Er is geen mogelijkheid nog in contact te komen met hem.

Ik heb een juristen informatie nummer gebeld en deze hebben mij het advies gegeven een 'in gebreken stelling ' te sturen. Ik heb hem hierin vermeld dat ik de auto alsnog binnen 14 dagen geleverd wil hebben en anders het contract ontbind en mijn geld terug eis. Ik heb deze brief naar het adres gestuurd waar zijn bedrijf zat (heb geen andere adres gegevens). Zoals verwacht geen reactie.

Maar wat nu? Hij staat niet als failliet verklaard bij de kvk. Kan ik nu dan echt enkel fluiten naar m'n geld? ;(

Collie2008

Re: opgelicht! En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:25

Naar dat adres toe rijden? Zou echt m'n geld terug eisen, desnoods 4 flinke mannen in de auto mee.

Weet het niet netjes dit dat, maar via de officiele weg kan jij fluiten naar je geld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:26

Heb jij bewijs van de aanbetaling?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:29

Aangifte doen, kan gewoon online en de politie zoekt er echt wel achteraan. Ze zijn tegenwoordig gek op mp oplichters. Vooral als je alle bewijsstukken bewaard hebt kan het nog wel eens gunstig uitpakken. Je hebt telefoonnummers/naam/kvk inschrijving, gewoon doen.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:33

Collie2008 schreef:
Naar dat adres toe rijden? Zou echt m'n geld terug eisen, desnoods 4 flinke mannen in de auto mee.

Weet het niet netjes dit dat, maar via de officiele weg kan jij fluiten naar je geld

Dit zou ik dus niet doen. Bedreiging is strafbaar. Daarnaast weet je ook niet of ze daar toevallig niet 6 flinke mannen hebben? Of een pistool onder de toonbank? Als ze "mans" genoeg zijn om je op te lichten zullen ze van andere, minder heldere zaken misschien ook niet terug schrikken.
Als je bewijs hebt van aanbetaling zou je rechtsbijstand in kunnen schakelen. Heb je dit bewijs niet? Dan denk ik dat je naar je centen kunt fluiten

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 18:50

Ik heb het pinbewijs en ondertekend voor de aanbetaling.
Ik ga zoiezo aangifte doen, bedankt voor de tip :j Had altijd de indruk dat ze daar niet zo veel mee doen :oo

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:53

Klinkt heel rot allemaal!
Gelukkig ben je goed voorbereid met de genomen maatregelen. Hopelijk lost het zich snel op!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:09

Klinkt als hetzelfde wat mij is overkomen, wellicht zelfs bij dezelfde garage.
Ook vertraging van de onderdelen etc.... Eindelijk op kunnen halen. Vervolgens bleek er van alles mis en wilden we hem terug brengen Binnen een week na ophalen. Na 3 maanden konden we hem eindelijk terug brengen. We hebben 3500 euro terug gehad en de resterende 2000 euro zouden we krijgen als de auto weer verkocht was. Dit geld hebben we nooit meer gezien. We hadden helaas geen poot om op te staan en konden dus fluiten naar ons geld. Ik ben wel benieuwd of het hetzelfde bedrijf is. Ook altijd moeilijk met contact krijgen, opnemen met andere namen of ineens een ander telefoonnummer etc. Ik denk dat je het beste je verlies van 250 euro kan nemen en sowieso niet verder met ze in zee gaan.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 19:29

Bedankt voor jullie reacties! :j

Met het bedrijf in zee gaan doe ik zeker niet meer maar ik wil wel graag m'n geld terug. Als hij echt failliet is heb ik waarschijnlijk toch het kortste end in handen maar dan had hij op z'n minst wel het fatsoen mogen hebben op wat voor manier dan ook ergens op te reageren.

Met wat grote en sterke mannen op hen afstappen durf ik niet zo goed :o

Edit: Krijg van een hoop mensen de vraag wie het is omdat ze er in de buurt wonen. Het gaat om een auto handelaar in Apeldoorn en niet in Rotterdam, daar wonen wij zelf. Sorry voor de verwarring.

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:01

Zou ik via PB de naam van dit bedrijf mogen?
Apeldoorn staat bekend om zijn vele onbetrouwbare autohandelaren.

Zelf ook gedonder gehad met een auto, dus mijn haren gaan hier van overeind staan.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:06

Jemig, ik ben bang dat je idd kan fluiten naar geld. Apeldoorn staat idd bekend om de onbetrouwbare autohandelaren. Gelukkig dat je maar 250€ kon pinnen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:12

Ik ben ook bang dat je kunt fluiten
Gelukkig Is het maar 250 ipv bv de 2000 euro waar swx het over heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:17

Mallow schreef:
Ik heb het pinbewijs en ondertekend voor de aanbetaling.
Ik ga zoiezo aangifte doen, bedankt voor de tip :j Had altijd de indruk dat ze daar niet zo veel mee doen :oo

Jawel hoor, ik ben via internet opgelich. Had via mijnpolitie.nl aangifte gedaan tot 3x toe maar kreeg geen gehoor. Blijkbaar hadden ze de aangiftes niet binnen gekregen, dus mocht je het via die weg doen, houdt het in de gaten. Zo niet bellen en eisen om aangifte te doen op het bureau zelf. zo is hetmij ook gelukten binnen 2 dagen ineens wel mijn product toegezonden gekregen.

succes het moet lukken als je het papier met handtekening hebt dat hijjou voorschot hebt ontvangen.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:52

Ben erg nieuwschierig welk bedrijf dit is. Mag per pb. Ken zelf namelijk redelijk wat handelaren in apeldoorn

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:00

Ik zou ook erg graag willen weten welk bedrijf dat dit is... wij zijn namelijk ook bezig met een andere auto. Mag uiteraard per pb! Wij wonen in de omgeving van Apeldoorn trouwens.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 02:18

En? Al meer gehoord ts?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:21

Ben ook benieuwd hoe het is afgelopen en welk bedrijf dit is geweest.

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:29

Ben ook wel benieuwd welk bedrijf het is... Heb jaren in Apeldoorn gewoond en woon er nu nog in de buurt.
Heb waarschijnlijk wel al een vermoeden,maar zoals andere al zeiden zijn er meerdere in Apeldoorn.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:32

PB me even de gegevens als je wilt, mijn vriend zit ook in dat wereldje( wel alleen tevreden klanten). maar misschien kan hij helpen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:35

omgeving Apeldoorn staat er om bekend... auto's met lage km stand tegen prima prijs. Een is een man die niet op de locatie woont en je moet hem bellen als je er bijna bent.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 14:18

Jeetje dan baal je inderdaad..
Ik hoop voor jullie dat het geld terug komt!

Zou ik een PB mogen met de naam van de garage? Ik ben zelf aan het kijken voor een andere auto en woon vlakbij Apeldoorn en laat ik nou net wat leuke auto's in Apeldoorn gezien hebben..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 14:22

Onder de naam is hij niet meer te vinden, geen idee of hij een andere naam heeft aangenomen of niet.

Ik heb aangifte gedaan maar nog niets vernomen verder.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 14:39

Heb je een kopie van het bewijs van aanbetaling? Anders ben ik bang dat je je geld niet terug gaat krijgen... Apeldoorn staat inderdaad bekend om onbetrouwbare autohandelaren. Balen!!

Zou heel voorzichtig zijn Sharoontje!