Gydja schreef:Als de school waar je op zit goed is en je een leuke klas hebt zou ik op de school blijven waar je nu zit. Ik reis ook elke dag een uur naar school. Maar ik moet fietsen. In de trein of bus is een stuk ontspannender.
Waarom heb je eigenlijk niet voor die andere school gekozen als die dichterbij zit? En is het precies de zelfde opleiding?
Het is dezelfde opleiding ja. Alleen zijn de vakken ect iets anders. Waarom ik niet voor de opleiding gekozen heb is omdat ik voorheen een opleiding deed waar ik 1 dag in de week naar school ging, dat kon alleen in die plaats op die school, dat was niet echt een geschikte opleiding en ik wou deze opleiding doen waar ik nu mee bezig ben, maar het was in februari en ik kon alleen op die school op dat moment in stromen bij die opleiding en als ik dat niet had gedaan was ik met de stufie in de knoei gekomen. Omdat ik halverwege het jaar ben in gestroomd moest ik alles zelf in halen, daarom heb ik in september besloten om weer opnieuw te beginnen met de voorwaarde dat ik wat ik gemaakt had vrijstelling voor kon krijgen, helaas ging dat toch iets anders en had ik beter in september vorig jaar naar de dichts bij zijnde school kunnen gaan. Achteraf zo stom van mezelf.
Ik had een aantal maanden geleden gebeld met de dichts bij zijnde school en zij zeiden dat het geen enkel probleem was dat ik in het 2e jaar zou instromen,(Tijdens de intake wisten ze dit niet eens.) ik had gedacht dat ik dan helemaal klaar was met het 1e jaar, maar het schijnt dat ik op de nieuwe school toch wel dingen van hun eerste jaar moet inhalen. Gelukkig had de intaker een positief beeld, maar nu twijfel ik zelf een beetje. Voornamelijk omdat ik het al een keer eerder heb gedaan en het niet makkelijk is, maar met een beetje doorzettings vermogen wel haalbaar.
Voor mij is de nieuwe school wel makkelijker. Met een kwartiertje ben ik thuis met de bus en binnen een kwartietje ben ik bij mijn paard met de fiets.
Op mijn huidige school als ik om 4u vrij ben, ben ik om half 6 thuis. Reis tijd is circa een uur, maar de trein gaat ook nog eens 20 minuten later dan dat ik vrij ben.
Maar ik weet ook nog niet of ik wel wordt toegelaten. Ik denk dat als ik niet wordt toegelaten ik op mijn huidige school blijf. Het is nog maar 2 jaar, waarvan het laatste jaar 3 dagen in de week stage, nu 2. Als ik wel wordt toegelaten, wil ik eerst een gesprek met wat ik precies allemaal moet inhalen en wat niet voor dat ik een beslissing neem.