Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

cooper schreef:Ik ben officieel afgestudeerd als opvoedster jeugd-en gehandicaptenzorg. a2 diploma.
Omdat ik gewerkt heb, en het een knelpuntberoep is kom ik wel in aanmerking om deze opleiding met uitkering te volgen, een graad hoger. Graduaat orthopedagogie.
Deze opleiding start in september, en gaat over drie jaar.
Dat is allemaal mooi natuurlijk, maar, Graduaat is niet gelijkgesteld aan bachelor, en in de sociale sector, bijzondere jeugdzorg, zijn ze voornamelijk op zoek naar bachelors (a1'ers) Ik zou wel een vierde jaar erbij kunnen doen om uiteindelijk de bachelor te behalen.
Is het wel een verstandige keuze om drie jaar te wijden aan een opleiding die me niet echt verder brengt?
Het betekent ook dat ik drie jaar een opleiding zal doen, met een uitkering die bevroren wordt, maar die ervoor zorgt dat ik de komende drie jaar afhankelijk blijf van een samenwoonpartner (in dit geval mijn moeder of eventueel toekomstige vriend-) want alleen wonen met dat bedrag is onmogelijk.
Ik zou dan al 29 jaar zijn als ik afstudeer.
Enerzijds lijkt die opleiding de beste oplossing, ik kan dan uiteindelijk (hopelijk) het beroep uitoefenen dat ik wil. Anderzijds zet het me wel vast de komende drie jaar.
Interims en vdab doen niets af. De meeste vacatures zijn vooral technisch en voor mannen. Ik bel dagelijks en ga wekelijks een keer langs. Het is ook moeilijk werk te vinden als je weet dat je dat beroep maar enkele maanden leuk vind, en dan weer uitgekeken bent en iets anders wilt.
Probleem is ook; ik ben niet gemaakt voor aan een bureau te zitten, ook niet om aan de band te staan.
Ik zoek een job die zo intensief is, zoveel verantwoordelijkheid vraagt en zoveel drukte met zich meebrengt dat ik constant bezig ben en niet de uren en minuten wil aftellen wanneer het tijd is om naar huis te gaan

Citaat:Ik zoek een job die zo intensief is, zoveel verantwoordelijkheid vraagt en zoveel drukte met zich meebrengt dat ik constant bezig ben en niet de uren en minuten wil aftellen wanneer het tijd is om naar huis te gaan
cooper schreef:Ik ben officieel afgestudeerd als opvoedster jeugd-en gehandicaptenzorg. a2 diploma.