Dilemma, wel of niet op schoolreisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Dilemma, wel of niet op schoolreisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 19:37

Hallo!
Wij gaan met alle 2de jaars binnen een paar weken op school reis. We gaan naar de Efteling. Nu heb ik een zware rug operatie gehad en nu mag ik nergens meer in. Ik mag alleen in de droom vlucht en in de panda droom. Maar mijn vriendinnen gaan ook..... Ik zit nu in dilemma of ik mee wil. Ik heb ook een sterkte angst voor levende poppen. Dus ook voor pardoes... Mijn vriendinnen zijn wel lief maar ik ken ze ondertussen wel en ze gaan gewoon overal in zonder er nog bij na te denken... Dit mag gewoon natuurlijk maar ik vind het wel moeilijk dat ik dan heel veel moet wachten op hun.... Wat zouden jullie doen? De arts heeft me echt strek afgeraden om in snelle dingen te gaan en in dingen waar ik schokken krijg. Ik zit al met littekenweefsel te kijken in mijn rug.....
veel groetjes!

kohtje

Re: Dilemma, wel of niet op schoolreisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:39

Ga lekker mee voor de gezelligheid.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:40

Is toch gezellig? :)

Ga je gewoon mee in de rij staan beppen :D

LHS13

Als ik in jouw schoenen stond zou ik dit reisje aan je voorbij laten gaan.
Ik zie in je post meer nadelen dan voordelen voor jezelf.
Vraag aan je vriendinnen of ze foto's/video's sturen gedurende de dag, ben je er toch nog een beetje bij! :)

AnnemiekvM

Is lastig om voor jou te bepalen. Voor de gezelligheid kan, maar het kost natuurlijk ook best wat.
Ik zou alleen meegaan als je het echt gezellig vindt.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:41

Ik zou niet meegaan. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en het was echt niet leuk om bij elke attractie een uur te moeten wachten!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:42

Overigens niet mee gaan als je ook niet lang kunt staan en lopen nog. Want je moet geen last krijgen van je rug natuurlijk.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 19:42

Dankje! Dit had ik dus ook. We gaan wel echt een gehele dag en lang staan of lopen kan ik niet door een probleem aan mijn knieën wat er vorig jaar is bij gekomen.... :) ik wacht even op meer reacties en dan ga ik de + en de - even op een rijtje zetten :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:44

Ik zou niet gaan. Want het is veel lopen lang lopen veel stilstaan en je waarschijnlijk buitengesloten voelen. Omdat je nergens mee in mag. En dus overal staat te wachten

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:45

Ik zou niet gaan.. De hele dag staan/lopen in combinatie met nergens in kunnen.. Dan kun je beter gewoon een gezellig middagje met je vriendinnen de stad in/naar de bioscoop. Kun je gewoon leuk meedoen en kost het je niet het geld wat de Efteling kost.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:45

Als je mijn dochter was, mocht je niet gaan, want je rug gaat dat niet leuk vinden, en de rest van je lijf ook niet. Lijkt me niet bevorderlijk voor je herstel.
Laatst bijgewerkt door AngeliqueB op 19-05-15 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:46

Ik zou niet meegaan.
Ik heb destijds ook een behoorlijke rugoperatie gehad (scoliose) en wilde vlak daarna perse mee op schoolreisje naar het zwembad. Onder het idee, dan ga ik lekker gezellig kletsen en pootje baden. Nou geloof mij, niets aan!
Je hoofd wil wel, maar je lijf mag het (nog) niet. Lekker leuke dingen thuis plannen op die dag, dagje paarden bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door Esther_r20 op 19-05-15 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:46

Oh pfff, ik denk dat ik het ook aan me voorbij liet gaan en een ander moment zou zoeken om iets leuks te doen met vriendinnen...

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:48

Niet meegaan en een ander dagje iets gezelligs doen met zijn alle. :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:48

Cas123 schreef:
Hallo!
Wij gaan met alle 2de jaars binnen een paar weken op school reis. We gaan naar de Efteling. Nu heb ik een zware rug operatie gehad en nu mag ik nergens meer in. Ik mag alleen in de droom vlucht en in de panda droom. Maar mijn vriendinnen gaan ook..... Ik zit nu in dilemma of ik mee wil. Ik heb ook een sterkte angst voor levende poppen. Dus ook voor pardoes... Mijn vriendinnen zijn wel lief maar ik ken ze ondertussen wel en ze gaan gewoon overal in zonder er nog bij na te denken... Dit mag gewoon natuurlijk maar ik vind het wel moeilijk dat ik dan heel veel moet wachten op hun.... Wat zouden jullie doen? De arts heeft me echt strek afgeraden om in snelle dingen te gaan en in dingen waar ik schokken krijg. Ik zit al met littekenweefsel te kijken in mijn rug.....
veel groetjes!

Als je het leuk vind om gezellig met ze te kletsen, wandelen, happie drankie doen moet je gewoon gaan. Ik zou wel met ze overleggen voor die tijd of ze rekening willen houden met jou en dus ook de tragere attracties willen doen (naast de snelle die jij dan overslaat). Sprookjesbos, Fata Morgana, Villa volta, Droomvlucht, Pandadroom, Pagode, Kermis, winkeltjes, etc, etc, etc, kun je gewoon in!

Bij de snelle attracties ga je gewoon mee de rij in en bij de medewerker zeg je dat je er niet in gaat vanwege je rug (dan stap je in en direct weer uit). Zo'n Python duurt maar 2 minuten of zo dus je mist echt niet zo veel.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 19:49

Dank jullie wel!! Ben vorig jaar ook niet mee gegaan naar Walibie maar vond het even goed sneu want jou vriendinnen waren heel blij en enthousiast. :)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:49

Ik zou niet gaan... Je krijgt dan misschien sneller de verleiding om 'even' in de achtbaan te gaan. Als je dan ook bang bent voor poppen, en je vriendinnen die je misschien per ongeluk achterlaten....

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:51

Zou het voor jou helpend zijn om de voor en na delen op een rijtje te zetten? Deze vraag is namelijk vrij persoonlijk, ik zou namelijk dan juist wel graag meegaan, om zelf de sfeer te kunnen proeven. Maar ik kan ook heel goed begrijpen dat het niet mogelijk is of als iemand niet wil. ;)

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:52

Heb gehad dat ik daar een uur alleen gestaan heb en vond dat niet leuk. Allemaal mensen gezellig en daar sta je in je eentje. Ik zou het niet doen als ik jou was. Ik vond het geen leuke ervaring. Bij mij wisten ze dat ik echt niet in bepaal atracties ga. En wat denk ze gingen alleen hun gang. We hadden wel afspraken gemaakt maar wanneer we daar aankwamen waren ze er niet. Ben toen wel een ander groepje op gaan zoeken die wel dingen gingen met het respect dat ik niet overal in kan.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 19:53

Ja van dat rijtje ga ik eens doen bedankt!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:53

Waarom zou je niet meegaan? Het is de Efteling en niet Walibi. Genoeg te beleven ook als je niet in de achtbanen en drukke atracties mag. Er zijn zoveel attracties waar je wel gewoon in kan. Die je al noemt maar ook bijvoorbeeld de kroonluchter, autootjes, bootjes en nog wel meer dingen. Vergeet ook niet het sprookjesbos en gewoon de hele sfeer.

Daarbij wél duidelijk op je strepen staan wat wel en niet gaat. Jij bent de enige die kan aangeven wat je wel aankan en wat niet. Dus van te voren al afspraken maken met je vriendinnen zodat je niet ter plekken voor confrontaties komt te staan. En verder lekker genieten!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:54

Ik zou wel gaan, de efteling is een erg vriendelijk park waar je denk ik wel meer kan doen als je nu denkt. Je kan toch wel in de fata morgana, carnaval festival, treintje, pagode, droomvlucht, pandadroom, bij ravelijn kijken, aquanura, de slakken in land van laaf, de bootjes(spookhuis??) en het sprookjesbos?

Zijn er toevallig niet meer mensen die niet overal in kunnen/durven?

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:55

Daarbij, valt er niet wat te regelen met vriendinnen? Dat niet iedereen tegelijk attractie in gaat? Dat je ook koppeltjes elkaar rouleert o.i.d? Dat zou dan wel weer heel leuk zijn, ben je er toch bij, op je eigen tempo en je hebt een leuke dag. Maar zoals ik net al aangaf, ik weet natuurlijk niet wat jij als persoon graag wil en waar je achter staat. Vrij persoonlijk..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:56

Ik zou persoonlijk niet mee gaan. Heb zelf ook niets met de Efteling en andere pretparken, dus misschien ben ik niet geheel objectief, haha! Maar ook al had ik het wel leuk gevonden, zou ik het niet fijn vinden om de gehele dag te wachten op de rest, of de hele dag op eigen houtje daar dingen doen.
Dus daarom zou ik thuisblijven.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:56

Marijee schreef:
Daarbij, valt er niet wat te regelen met vriendinnen? Dat niet iedereen tegelijk attractie in gaat? Dat je ook koppeltjes elkaar rouleert o.i.d? Dat zou dan wel weer heel leuk zijn, ben je er toch bij, op je eigen tempo en je hebt een leuke dag. Maar zoals ik net al aangaf, ik weet natuurlijk niet wat jij als persoon graag wil en waar je achter staat. Vrij persoonlijk..

En hoe de vriendinnen in kwestie zijn...