Zilvervisjes, hoe te bestrijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_CP

Zilvervisjes, hoe te bestrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 16:00

Ik word echt gek van die beestjes.. overal komen ze vandaan! En dat terwijl het hier (echt waar :+ ) heel schoon is. Een paar weken geleden heb ik een zilvervisjesval neergezet, en er zaten er 5 in :Y) Helaas kwamen er vanmorgen weer een aantal grote exemplaren tevoorschijn. Ik ben inmiddels echt bang dat ze aan kleding, boeken, enz. gaan vreten. Ik probeer alle etenswaren al afgesloten te bewaren en ook zo min mogelijk spullen op de grond te laten slingeren. Tips hoe je deze beestjes kunt bestrijden?

Lumi

Re: Zilvervisjes, hoe te bestrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:02

HG Zilvervisjes, tegen zilvervisjes :+

Ik heb geen flauw idee eigenlijk, maar nu kon ik eindelijk die reclame eens gebruiken :')

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:00

Wat een krengen zijn het hè. Zal vooral een combinatie van temperatuur en luchtvochtigheid zijn. Heeft iemand al opgezocht waar ze het het beste doen en welk milieu ze minder goed tegen kunnen?

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:04

Mijn moeder heeft een spuitbus tegen zilvervisjes gekocht bij de drogist. Hiermee spuit je de randen in waar ze doorheen kruipen. Helpt goed al gaat de boel wel stinken..

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:06

Vochtvreters helpen heel goed en zorgen dat je huis niet vochtig is. Ze zijn gek op vocht namelijk. Als het dan nog steeds aanhoudt, dan zou ik HG gebruiken.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:31

Mijn mam had echt al járen lang van zilvervisjes, vanálles geprobeerd en niks werkte... Ik spoot twee jaar terug eens een bus vlooienmiddel leeg ivm mijn reu die bij haar over de vloer geweest was en sindsdien, visjes weg :P Nooit meer teruggezien :') Dus: Spuit een bus vlooienmiddel leeg, zou ik zeggen ;)

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 17:40

Bedankt voor de tips! :) Ik weet alleen niet of HG spray zin heeft omdat ik in een studentenhuis woon. Dan moet iedereen wel meedoen, anders komen ze waarschijnlijk weer terug. Misschien eerst maar eens zo'n vochtvreter neerzetten.