"Jij hebt niets te zeggen/weet er niets van, snotpiek..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

"Jij hebt niets te zeggen/weet er niets van, snotpiek..."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 13:32

Hallo allemaal,

Heb je het wel eens naar je hoofd toe gekregen, of zelfs wel vaker "Jij hebt niets te zeggen/weet er niets van/vul maar aan, snotpiek, want ik ben ouder dan jij bent". Wat vind jij daar van? Wat zeg je tegen een persoon die dit zo tegen je zegt? Waarom denk je dat mensen dit soort dingen zeggen?

Barst los! Mijn mening word gedurende het topic wel duidelijk.

Groetjes Kimberly.

Kattenbak

Re: "Jij hebt niets te zeggen/weet er niets van, snotpiek..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:00

Ik heb weinig met mensen die zo neerbuigend praten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:02

Nee, eigenlijk niet...
Ook niet toen ik nog een snotneus was ;)

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:05

nog nooit gehoord , ook een beetje raar als mensen dat doen , waar zijn je manieren dan naartoe ?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:10

Ik heb ondanks mijn leeftijd zelden dit soort berichten ontvangen. Als ik deze wel ontvang, zal ik eerst terug kijken naar mijn eigen manier van reageren (is het aanstoot gevend?) en zo nee, tem ik of stuur ik de desbetreffende persoon een berichtje waarin ik vraag om uitleg. :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:11

Hier op het forum of in het echte leven?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:13

Krijg ik heel vaak van mijn moeder te horen :')

Ondanks dat ik bijna 20 ben, unief doe en al behoorlijk veel heb meegemaakt in mijn leven ben ik voor mijn moeder, die nooit gestudeerd heeft, nog steeds een snotneus die niks van de wereld heeft gezien en niks weet :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 14:14

In het echte leven.. Misschien had ik dat er wel bij moeten zetten, maar leek me logischer door het forumonderdeel waar ik het geplaatst heb..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:24

Snollygoster schreef:

Ondanks dat ik bijna 20 ben, unief doe en al behoorlijk veel heb meegemaakt in mijn leven ben ik voor mijn moeder, die nooit gestudeerd heeft, nog steeds een snotneus die niks van de wereld heeft gezien en niks weet :)

En wat heeft het feit dat je moeder nooit gestudeerd heeft hier mee te maken :?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:25

Ik niet.
Ik denk het wel eens bij bepaalde mensen/jongeren.
Dat zijn wel degene (vaak dezelfde) die altijd hun onbehouwen mening klaar hebben over zaken waar ze niets vanaf weten.
Zich zomaar mengen in een gesprek over zaken, waaruit hun opmerking blijkt dat ze, daar eigenlijk niets vanaf weten, maar wel stellig blijven daarin.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:32

Vind het belachelijk.. degene die het zeggen zijn zelf vaak kortzichtig :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:48

Het is de toon die de muziek maakt. Oftewel, als iemand mij brutaal aanspreekt en die persoon is (flink) jonger, zeg ik daar ook wat van

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:07

Snollygoster schreef:

Goh hoe zou dat toch komen. :)

Denk vooral door wat benangelique zegt. ;)

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:10

Als mensen het zeggen alsof ze echt de baas over je zijn (ouders is iets anders) en het niet bepaald netjes zeggen dan vertel ik ze rustig dat de wijze waarop ze het zeggen eigenlijk zegt dat ze qua leeftijd misschien wel ouder mogen zijn maar dat ik met het verstand toch wat beter zit.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:13

Snollygoster schreef:

Maar het is vast wel dankzij die snotneus-moeder die niks van de wereld gezien heeft dat jij wel kan studeren of niet soms?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:25

Het gaat me niet om het feit dat zij nooit heeft gestudeerd, maar om het feit dat ze doet alsof ik dom ben, daar kan ik niet tegen. Als ik dan ook wat over mijn lessen vertel of een voorbeeld geef ivm het dagelijkse leven moet ik ook m'n mond houden, want ik ben nog lang niet afgestudeerd :').

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 19:39

Snollygoster schreef:
Het gaat me niet om het feit dat zij nooit heeft gestudeerd, maar om het feit dat ze doet alsof ik dom ben, daar kan ik niet tegen. Als ik dan ook wat over mijn lessen vertel of een voorbeeld geef ivm het dagelijkse leven moet ik ook m'n mond houden, want ik ben nog lang niet afgestudeerd :').

Ik ben blij dat mijn ervaringen buiten mijn thuissituatie vallen. :')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:49

Wekelijks! Met name oudere mannen... :')
Werk bij Profile tyre center. Voornamelijk balie en verkoop. Nu bijna 4 jaar en ook buiten mijn werk om gek op auto's.

Sommige mannen willen echt alleen door mijn mannelijke collega geholpen worden, terwijl het soms juist dan voorkomt dat mijn collega mij iets vraagt omdat het dan om banden gaat van een BMW bijv ( BMW gek).

Soms moet ik een half uur alles uitleggen en laten zien voor ze vertrouwen in mij hebben, maar uiteindelijk zeggen ze vaak wel eerlijk dat ze niet verwacht hadden dat een klein meisje zoals ik ze zo goed kon helpen... :')

Tegenwoordig maak ik er een sport van om juist die mensen het tegendeel te bewijzen!

Edit; ik zie trouwend 9 vd 10 x in hun ogen dat ze mij totaal onderschat hebben. Dat is zo leuk aan mijn werk, om die mensen dan op en top vrolijk/ geholpen weg te zien gaan! :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:53

Ja op het werk krijg ik het regelmatig te horen. Ik moet constant een balans zoeken tussen: 'als meisje in een mannenberoep (automechaniek) voor je op durven komen' en: 'als leerling hoor je je mond te houden en te doen wat men zegt'....

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 19:58

Ik vind gewoon dat het tijd word dat we elkaar gelijk behandelen, of iemand nou 20 of 80 is.. Ik behandel iemand van 50 ook niet noemenswaardig anders dan iemand van mijn eigen leeftijd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:03

kimberly1995 schreef:
Ik vind gewoon dat het tijd word dat we elkaar gelijk behandelen, of iemand nou 20 of 80 is.. Ik behandel iemand van 50 ook niet noemenswaardig anders dan iemand van mijn eigen leeftijd.

Ik denk dat daar misschien een "probleem" in zit.
Toen ik 20 was, behandelde ik mensen van 50+ zeker anders dan mijn eigen leeftijd genoten.

Ik ben nu 42 en behandel ouderen (lees 65+) zeker anders als dat ik mijn vriendinnen aanspreek.
Mijn opa is 89 en daar zeg ik ook niet tegen: Hé doos, doe eens normaal.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 20:06

Brainless schreef:
kimberly1995 schreef:

Ik denk dat daar misschien een "probleem" in zit.
Toen ik 20 was, behandelde ik mensen van 50+ zeker anders dan mijn eigen leeftijd genoten.

Ik ben nu 42 en behandel ouderen (lees 65+) zeker anders als dat ik mijn vriendinnen aanspreek.
Mijn opa is 89 en daar zeg ik ook niet tegen: Hé doos, doe eens normaal.

Je behandelt iemand anders, omdat de relatie met iemand anders is. Waarschijnlijk niet omdat iemand een andere leeftijd heeft..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:08

kimberly1995 schreef:
Je behandelt iemand anders, omdat de relatie met iemand anders is. Waarschijnlijk niet omdat iemand een andere leeftijd heeft..

Klopt voor een gedeelte wel natuurlijk.

Maar ik ben nooit voor snotaap uitgemaakt omdat ik weet wanneer ik wel wat (oa mijn mening kan spuien) en wanneer niet.
Vaak is juist de manier waarop je iets zegt ook zeker belangrijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:10

Snollygoster schreef:

Als je zo tegen je moeder praat zo als je hier boven doet snap ik die opmerkingen van je moeder wel. Je schijnt jezelf nl. nogal boven haar verheven te voelen. ;)

Als je 20 ben kijk je ook anders, vaak makkelijker, tegen de wereld aan. En vaak is dat dus een heel stuk makkelijker. Opzich ook niks mee, maar als men dan maar wel enigszins realistisch blijft. Daar gaat t wel eens fout.