leren kort voor een examen is inderdaad niet het meest productieve.. ik neem aan dat je jezelf goed hebt voorbereid op het examen?
zo ja, ga lekker een eindje wandelen in het park.. frisse neus halen.. lekker naar het bos, eventueel een eetcafeetje opzoeken aan de rand om daarna wat te drinken..
hoe minder je vandaag doet en hoe meer je je ontspant, des te lekkerder zal het morgen gaan..
wat betreft geen tv op zondag vanwege het lawaai, dat staat natuurlijk dan los van het geloof (je hebt ook mensen die geen tv hebben/kijken vanwege het geloof, maar daar mag ook de pc niet voor 'nutteloos' tijdsverdrijf worden gebruikt, zeker niet als eventuele plek om dan 'tv te kijken) en dat is helaas de keuze van je ouders. zolang je nog thuis woont zal daar niet veel aan te veranderen zijn..
hooguit dat je een headset kunt halen en dus zonder geluid ergens wat kunt kijken in huis.
als je denkt dat je je examen niet voldoende hebt voorbereid dan kun je de boeken altijd nog meenemen naar het park..
maar het leren voor het examen staat feitelijk natuurlijk los van geloven of niet.. je kent het, of je kent het niet, wat je nu nog zou leren zal weinig verandering erin aanbrengen of je moet echt op een grenscijfer zitten. leren de dag voor een examen is gewoon niet het meest handig, vooral niet als dit een zondag is en je moet een week vol examens ingaan...
niet leren op zondag vanwege geloof (dus nooit op zondag), dat vind ik eigenlijk nogal shockerend.. immers het weekend zijn juist de dagen dat je er tijd voor hebt. ben zelf ook gelovig opgevoed maar dat was bij ons niet aan de orde.. ook niet bij de zeer streng gelovige vrienden van mijn ouders (geen tv in huis, lagere school was een uur met een privebusje van die school, zo'n 75 km van huis af etc).. Daar moest op zondag rust in huis zijn, leren was juist iets dat dan aangemoedigd werd, een studie van een 'kind' is wat anders dan het 'werk' van de volwassene waarvan 'gerust' dient te worden..
niet studeren op zondag heb ik echt nog nooit van gehoord
, vind dat best kwalijk eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 17-05-15 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt