En toen was het weer zondag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

En toen was het weer zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:39

Zondag, veruit de saaiste dag van de hele week. Elke keer als het weer zondag is denk ik 'Hoe moet ik de dag nu weer doorkomen?' Ik verveel me elke zondag weer te pletter. Tv kijken mag ik niet, ik mag nergens heen, ik mag niet werken, ik mag niet leren ect. Dus ja, dan blijft er niet veel meer over. Meestal zit ik elke zondag maar zinloos op de computer waar ik ook denk van 'wat doe ik eigenlijk?' of lig ik op bed...

Iemand anders die zich hier in herkend?

nine1987

Re: En toen was het weer zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:41

Waarpm mag je geen tv kijken of erge s heen gaan?

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:42

Oei.....dat lijkt me idd een lastige dag. BlonT misschien, maar waarom mag je niets? En wat mag wel? Lezen, kleuren, een handwerkje misschien?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-05-15 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Misschien een stomme vraag, maar waarom mag je de bovenstaande dingen niet en waarom dan weer wel op de computer? :o

Joltsje

lastig ts. je komt uit een christelijke familie als ik het zo lees of niet?

wat mag je allemaal wel? spellwtjes doen met broertjes en zusjes (als je die hebt?)

cake bakken? op bokt :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:43

Mijn ouders zijn gelovig, dus die zondag als een rustdag. Dus tv kijken vinden ze niet goed omdat het 'teveel herrie' op de zondag geeft, en ergens heen gaan kan en mag dus ook niet echt. Op de computer mag wel, omdat het denk ik geen lawaai geef o.i.d.?

Ik heb helaas geen vriend, anders zou ik net zoals mijn zussen daar de hele zondag verblijven. := Maar ik zit nu dus de hele tijd alleen met mijn ouders opgescheept.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:44

Wilde gok maar, je ouders zijn christelijk?

Zondag is mijn paardendag, of ik spreek af met vrienden. Ga lekker met de hond lopen of fietsen. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:44

Nee, maar ik kom dan ook niet uit een gelovig gezin.
Maar als je wel op de computer mag, waarom mag je dan niet leren? Dat is goed voor je toekomst. Als je toch netgens heen mag doe je tenminste nog wat nuttigs.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:45

Series kijken op je laptop met oordopjes anders?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:45

Lekker gaan hardlopen/wandelen/recepten opzoeke en proberem?

Geen vrienden die langs willen komen of misschien een hond waar je lekker mee kunt spelen/knuffelen?

Een filmmaraton houden met een bak ijs/zak chips erbij (kan ook via de pc)?

Ideeen zat :+ ik heb alleen nooit de tijd om ze uit te voeren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:49

Ik denk dat als ik ga leren, en ik morgen met mijn examen een slecht cijfer haal voor geschiedenis ze zullen zeggen dat het dan komt door het leren op zondag. Dus daarom ga ik vandaag ook vroeg naar bed en dan morgen de wekker heel vroeg zetten om dan even te leren. Vrienden mogen helaas niet langs komen. Koken kan wel, maar we hebben niet heel erg veel in huis, en naar het dorp gaan om even wat benodigdheden te halen gaat niet. Series is wel een goede, maar ik weet niet echt waar ik die kan vinden. Ik kijk altijd zondag morgen Orphan Black op Netflix als mijn ouders naar de kerk zijn, maar nu is mijn vader thuis dus dat gaat helaas niet.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:50

Mijn ouders waren vroeger precies zo tegen mij. Ik mocht op zondag ook nooit naar de paarden, iets doen. Tv kijken mocht dan weer wel maar dat verveeld ook zo de hele dag. Heb uiteindelijk wel mijn eigen plan getrokken en gewoon naar stal gegaan. Ze vonden het niet leuk maar accepteerden het uiteindelijk wel.
Uiteindelijk ging ik na mn opleiding in de zorg werken en moest ik dus onregelmatig werken, waarvan ook de zondagen. Eerst waren ze het er weer niet mee eens, maar omdat het een "zorg" beroep is waarbij ik mensen help, mocht het ineens wel. Zo verschoven de grenzen telkens weer een beetje..
Ik lees in je laatste post dat je niet mee hoeft naar se kerk? Dat is al fijn. Ik moest verplicht mee tot mn 17e en als ik dat niet deed werd ik de hele dag genegeerd.

Uitleggen en beargumenteren waarom je weg wil op zondag en wat je wil doen. Bespreken dat je hun religieuze redenen ook snapt en respecteert maar dat jij er wel anders over denkt.. Misschien dat praten helpt.
En ik raad het je niet aan, maar bij mij heeft gewoon mijn eigen plan trekken uiteindelijk wel geholpen.

Succes!
Laatst bijgewerkt door itsmi op 17-05-15 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy

netflix kan je ook via de PC kijken

JeaDH

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:53

Ik ben ook cristelijk,ga op zondag 1x naar de kerk,mag ook geen TV kijken op zondag dus ik ga altijd lezen,hond uitlaten of de pony's borstelen.

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:54

Ow herkenbaar! echt vreselijk was dat en erg blij dat ik er vanaf ben!

Ik was zelf echt vervelend wanneer ik rustig moest zijn dus dan mocht ik wel naar de paarden :o :P misschien eens uitproberen :D
Maar waarom mogen je zussen wel naar huis vriend en jij niet wat anders doen dan? misschien kan je het hier eens over hebben? Ik hoop het natuurlijk niet voor je maar wat nou als jij nog 5 jaar zonder vriend zit? moet je dan nog maar 5 jaar thuis blijven -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:54

@LiannePuthzy, ik ben wel heel benieuwd hoe dan, want dat heb ik nog nooit gedaan.
@pizza64, ik ben zelf niet zo creatief helaas, maar ik vind het wel heel leuk om al die creatieve resultaten van andere te zien. :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:55

Wat een onzin over dat slechte cijfer door leren op zondag. Een slecht cijfer haal je door niet op tijd te beginnen met leren. Of soms dat je het gewoon niet meer weet op het toetsmoment. Zoals jij nu doet op het laatste moment leren is minder goed als leren op zondag.

Heb je geen eigen kamer? Daar kun je toch je eigen ding doen?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:57

Paarden heb ik helaas niet, anders was ik wel de hele dag daar heen gegaan.

Mijn eigen kamer heb ik gelukkig wel, maar daar staat geen stoel, tv, op computer helaas.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: En toen was het weer zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:58

Dat Netflix ga ik zo even kijken, want het staat op de naam van iemand anders, dus moet ik dat even aan diegene vragen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 10:00

Kan je niet al je toch wilt leren het onderwerp op zoeken op wikipedia en dan zeggen dat je het gewoon intresant vindt om te lezen. Dan is het geen leren maar gewoon intresse

Ik ben totaal niet gelovig opgevoed gelukkig. Dus ik weet niet of het kan op die manier.
En anders kan je toch op je kamer gaan leren dan zien ze het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 10:04

Ja, dat is waar. Ik kan in principe wel boven op de tablet/mobiel dingen opzoeken en leren als ze niet mijn kamer in komen. Maar dat moet ik wel allemaal liggend doen, want ik heb geen bureau o.i.d. op mijn kamer, maar goed dat overleef ik ook wel natuurlijk. Ik denk dat ik als ik ga leren wel een soort van 'stemmetje' krijg die zegt dat ik helemaal niet op zondag mag leren, omdat ik niet zo opgevoed ben, weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. :o

(ik type dit bericht ook met op de achtergrond harde orgelmuziek := )

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 10:07

leren kort voor een examen is inderdaad niet het meest productieve.. ik neem aan dat je jezelf goed hebt voorbereid op het examen?

zo ja, ga lekker een eindje wandelen in het park.. frisse neus halen.. lekker naar het bos, eventueel een eetcafeetje opzoeken aan de rand om daarna wat te drinken..

hoe minder je vandaag doet en hoe meer je je ontspant, des te lekkerder zal het morgen gaan..

wat betreft geen tv op zondag vanwege het lawaai, dat staat natuurlijk dan los van het geloof (je hebt ook mensen die geen tv hebben/kijken vanwege het geloof, maar daar mag ook de pc niet voor 'nutteloos' tijdsverdrijf worden gebruikt, zeker niet als eventuele plek om dan 'tv te kijken) en dat is helaas de keuze van je ouders. zolang je nog thuis woont zal daar niet veel aan te veranderen zijn..

hooguit dat je een headset kunt halen en dus zonder geluid ergens wat kunt kijken in huis.

als je denkt dat je je examen niet voldoende hebt voorbereid dan kun je de boeken altijd nog meenemen naar het park..

maar het leren voor het examen staat feitelijk natuurlijk los van geloven of niet.. je kent het, of je kent het niet, wat je nu nog zou leren zal weinig verandering erin aanbrengen of je moet echt op een grenscijfer zitten. leren de dag voor een examen is gewoon niet het meest handig, vooral niet als dit een zondag is en je moet een week vol examens ingaan...

niet leren op zondag vanwege geloof (dus nooit op zondag), dat vind ik eigenlijk nogal shockerend.. immers het weekend zijn juist de dagen dat je er tijd voor hebt. ben zelf ook gelovig opgevoed maar dat was bij ons niet aan de orde.. ook niet bij de zeer streng gelovige vrienden van mijn ouders (geen tv in huis, lagere school was een uur met een privebusje van die school, zo'n 75 km van huis af etc).. Daar moest op zondag rust in huis zijn, leren was juist iets dat dan aangemoedigd werd, een studie van een 'kind' is wat anders dan het 'werk' van de volwassene waarvan 'gerust' dient te worden..

niet studeren op zondag heb ik echt nog nooit van gehoord :( , vind dat best kwalijk eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 17-05-15 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt